Davinson Sanchez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10235
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Davinson Sanchez

Bericht door WP_Legend » wo aug 16, 2017 12:47 pm

Ajax is een beursgenoteerd bedrijf en dit gaat over de helft van de Jaarlijkse begroting... dit is dus erg beursgevoelige informatie...

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Giacomo Puccini » wo aug 16, 2017 12:50 pm

Sanchez bij de selectie voor tegeb Rosenborg. Mooi, gewoon weer normaal doen nu. Wil TH kans maken dan moeten ze een voor Ajax acceptabel bod doen.
Ajax!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Iniesta » wo aug 16, 2017 1:10 pm

999 schreef:Net als al die anderen, b.v. Riedewald of de stamper aller tijden Dijks ?.Niet dus. Ik moet het nog allemaal zien, hoop van wel want dat is natuurlijk alleen maar goed voor AJAX.
Sanchez is echt wel een aantal klassen beter dan die spelers.
Hij heeft de potentie om door te groeien tot s werelds beste verdedigers. Hij maakt nu inderdaad nog onbesuisde fouten, maar dat kan ie afleren. Wat hij al wel heeft zullen die twee nooit bijleren.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Iniesta » wo aug 16, 2017 1:10 pm

999 schreef:Net als al die anderen, b.v. Riedewald of de stamper aller tijden Dijks ?.Niet dus. Ik moet het nog allemaal zien, hoop van wel want dat is natuurlijk alleen maar goed voor AJAX.
Sanchez is echt wel een aantal klassen beter dan die spelers.
Hij heeft de potentie om door te groeien tot s werelds beste verdedigers. Hij maakt nu inderdaad nog onbesuisde fouten, maar dat kan ie afleren. Wat hij al wel heeft zullen die twee nooit bijleren.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Iniesta » wo aug 16, 2017 1:12 pm

Mr. Ajax schreef:
Iniesta schreef:
Mr. Ajax schreef:
Hoezo? Had ie maar een clausule in zijn contact moeten laten opnemen. Die jongen heeft nog geen jaar geleden een contract voor vijf jaar getekend, met zijn volle verstand.
Wat doet Ajax dan over 4 jaar met nog 1 jaar te gaan? Later ze hem gewoon spelen totdat contract afloopt?
Ajax is contractueel niet verplicht om hem ten alle tijden per se te laten spelen. Ajax is contractueel verplicht om hem salaris te betalen, en dat doen ze en zullen ze blijven doen.
Is Sanchez dan wel contractueel verplicht zn best te doen of volstaat het aanwezig zijn?

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Mr. Ajax » wo aug 16, 2017 2:14 pm

Iniesta schreef: Is Sanchez dan wel contractueel verplicht zn best te doen of volstaat het aanwezig zijn?
Ik ken de formulering van zijn contract niet, maar neem aan dat hij verplicht is om werk te leveren - dus op z'n minst mee te trainen en spelen zolang de trainer dat wilt. Speelt ie niet goed genoeg dan mag de trainer bepalen dat ie op de bank danwel tribune mag plaatsnemen. Doet ie het met opzet dan is er wellicht sprake van onrechtmatige sabotage.

Maar dit is totaal besides the point. Het gaat erom dat Ajax absoluut niet verplicht is om die jongen te verkopen voor een prijs die hij wel redelijk vindt, zoals hier werd gesteld.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Sandro » wo aug 16, 2017 2:33 pm

Mr. Ajax schreef:
Iniesta schreef: Is Sanchez dan wel contractueel verplicht zn best te doen of volstaat het aanwezig zijn?
Ik ken de formulering van zijn contract niet, maar neem aan dat hij verplicht is om werk te leveren - dus op z'n minst mee te trainen en spelen zolang de trainer dat wilt. Speelt ie niet goed genoeg dan mag de trainer bepalen dat ie op de bank danwel tribune mag plaatsnemen. Doet ie het met opzet dan is er wellicht sprake van onrechtmatige sabotage.

Maar dit is totaal besides the point. Het gaat erom dat Ajax absoluut niet verplicht is om die jongen te verkopen voor een prijs die hij wel redelijk vindt, zoals hier werd gesteld.
Zou daar niet zo zeker van zijn. Het gaat er uiteraard niet om wat hij zelf redelijk vindt, maar wel wat redelijk geacht mag worden.

Na het bosman arrest zijn er nog een paar arresten geweest die voor steeds meer rechten voor de spelers hebben gezorgd. In feite komen de rechten van spelers steeds meer overeen met de rechten van een 'gewone' werknemer. Zoals het arrest dat ik vanmorgen aanhaalde: je contract afkopen kan tegenwoordig ook makkelijker en goedkoper. Maar laten we hopen dat dit afgehandeld wordt zonder tussenkomst van een rechter.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Davinson Sanchez

Bericht door beelzebub » wo aug 16, 2017 3:49 pm

Die Mike Verwij moet ook zijn stukjes schrijven om de krant gevuld te krijgen en haalt hier op het bord inspiratie op. :ajaxsmiley.gif:
beelzebub schreef:Marc moet die deal wel in euro's afsluiten, want de Britse pond blijft maar dalen. 27 miljoen ponden 10 jaar geleden (1 pond was 1,50 euro) een mooie deal, maar nu niet meer. :ajaxsmiley.gif:
http://www.telegraaf.nl
Vrije val pond zorgt voor extra haast bij transfer Ajacied Sanchez
Mike Verweij

Een complicerende factor voor de transfer van Davinson Sanchez van Ajax naar Tottenham Hotspur is het alsmaar verder dalende Engelse pond ten opzichte van de euro.

Door de Brexit is die in een vrije val terecht gekomen, waardoor Spurs bijna met de dag meer zal moeten betalen. Ten opzichte van het einde van het vorige Eredivisieseizoen staat het pond zes procent lager. Op de som die Ajax verlangt (50 miljoen), is dat dus al een verschil van 3 miljoen. En de verwachting is, dat de vrije val nog niet zal stoppen. Haast is dus geboden voor de Engelsen, maar Ajax leunt met de concrete interesse van Chelsea en Real Madrid, dat een bod voorbereidt, rustig achterover.

Dat de koers van het Engelse pond ten opzichte van de euro in een vrije val is terechtgekomen, heeft ook een aantal Nederlanders in de Premier League getroffen. Spelers die hun salaris in ponden hebben laten vastleggen, dreigen uiteindelijk misschien tien procent minder te gaan verdienen.

De laatste jaren is er echter een trend waarneembaar dat Nederlanders die een transfer naar de Premier League afdwingen, afspraken maken in euro’s. Vroeger verdienden spelers die zich in ponden lieten uitbetalen, vaak extra (euro’s) door de ijzersterke Britse munt. Vanwege de Brexit is dat nu dus anders. Het is daarom voor Davinson Sanchez ook te hopen dat zijn zaakwaarnemers de afspraken in euro's hebben gemaakt.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Yopii » wo aug 16, 2017 4:26 pm

In Engeland betalen ze de lonen uiteraard uit in ponden. Het moet niet gekker worden. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Nihad » wo aug 16, 2017 5:10 pm

Sandro_Calaaabro schreef:
Mr. Ajax schreef:
Iniesta schreef: Is Sanchez dan wel contractueel verplicht zn best te doen of volstaat het aanwezig zijn?
Ik ken de formulering van zijn contract niet, maar neem aan dat hij verplicht is om werk te leveren - dus op z'n minst mee te trainen en spelen zolang de trainer dat wilt. Speelt ie niet goed genoeg dan mag de trainer bepalen dat ie op de bank danwel tribune mag plaatsnemen. Doet ie het met opzet dan is er wellicht sprake van onrechtmatige sabotage.

Maar dit is totaal besides the point. Het gaat erom dat Ajax absoluut niet verplicht is om die jongen te verkopen voor een prijs die hij wel redelijk vindt, zoals hier werd gesteld.
Zou daar niet zo zeker van zijn. Het gaat er uiteraard niet om wat hij zelf redelijk vindt, maar wel wat redelijk geacht mag worden.

Na het bosman arrest zijn er nog een paar arresten geweest die voor steeds meer rechten voor de spelers hebben gezorgd. In feite komen de rechten van spelers steeds meer overeen met de rechten van een 'gewone' werknemer. Zoals het arrest dat ik vanmorgen aanhaalde: je contract afkopen kan tegenwoordig ook makkelijker en goedkoper. Maar laten we hopen dat dit afgehandeld wordt zonder tussenkomst van een rechter.
Dat denk ik ook. Ik denk dat het huidige transfersysteem geen langer leven is beschoren en dat op de duur voetballers normale werknemers worden.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Sandro » wo aug 16, 2017 5:11 pm

@yopi:In goudstaven is misschien ook nog een ideetje.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Davinson Sanchez

Bericht door LucaS » do aug 17, 2017 12:05 am

I think I lost my fucking headache

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Yopii » do aug 17, 2017 9:41 am

Maakt niet uit, zolang ze het in Engeland maar geloven.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Davinson Sanchez

Bericht door 999 » do aug 17, 2017 10:37 am

Precies :smallgrin.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Mr. Ajax » do aug 17, 2017 12:00 pm

- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Davinson Sanchez

Bericht door brigade zuid » do aug 17, 2017 12:06 pm

Vraag me af hoe het met de onderhandelingen staat, lees her en der dat het muurvast zit en dat de Spurs het tot morgen geven om eruit te komen? Het zijn ook maar losse flarden die ik op AN lees.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Davinson Sanchez

Bericht door LucaS » do aug 17, 2017 12:26 pm

Wat ik uit alles denk te begrijpen is dat Ajax weigert te zakken met de vraagprijs en TH weigert die te betalen. Opzouten dus.

Ik vind het wel bizar dat TH en Sanchez al hebben mogen onderhandelen.
I think I lost my fucking headache

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Davinson Sanchez

Bericht door brigade zuid » do aug 17, 2017 12:32 pm

Ajax moet gewoon voet bij stuk houden, de Spurs hebben geld zat en in de huidige markt is dit gewoon de prijs. Sanchez zal heus wel weggaan maar als de Spurs niet aan de vraagprijs willen voldoen kan de volgende aanschuiven.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Davinson Sanchez

Bericht door wimpey » do aug 17, 2017 12:55 pm

LucaS schreef:Wat ik uit alles denk te begrijpen is dat Ajax weigert te zakken met de vraagprijs en TH weigert die te betalen. Opzouten dus.

Ik vind het wel bizar dat TH en Sanchez al hebben mogen onderhandelen.
Inderdaad. Ajax laat zich ringeloren door die lui. Gewoon de stekker eruit. Deze opera heeft Ajax 3 punten gekost tegen Heracles, het is nu wel een keer genoeg geweest. Die Levy heeft ruim een week lopen stoken en wil niet over de brug komen. Prima: speler gaat niet naar de Spurs.

Sanchez neem ik niets kwalijk. Jongen van 20-21 die gouden bergen in het vooruitzicht worden gesteld. Z'n agent kan natuurlijk ook flink vangen en heeft ook invloed op die jongen. Hoop dan ook dat de Arena hem vanavond niet uitfluit. En ik hoop dat hij speelt, want anders hou je het op zeker weer niet droog achterin.

Ik vermoed dat Ajax wel eens edsv achterna zou kunnen gaan. Ben er bang voor. :blush.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door InnerHarbour » do aug 17, 2017 1:14 pm

YNWA

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Yopii » do aug 17, 2017 1:25 pm

Hoezo onheilspellend? Het is maar waar je op hoopt.

Ik hoop dat de transfer van Sanchez naar welke club dan ook zo snel mogelijk rond is. Het is niet (meer) in het belang van Ajax dat hij blijft.

@Mr. Ajax: hoe kun je Arie van Os serieus nemen? Zijn beleid werkte aantoonbaar niet, want wat heeft Ajax gekregen voor al die topspelers die in zijn tijd zijn vertrokken? Bij Overmars lopen ze tenminste niet gratis de deur uit.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door peter » do aug 17, 2017 1:25 pm

Die Mike Verweij doet ook vrolijk mee aan de stemmingmakerij. Die Sanchez gaat weg bij Ajax en wel voor een bedrag van om en nabij de 45 miljoen. Spijtig, want die jongen is verdomd goed voor Ajax, maar Ajax gaat het echt wel overleven zonder hem. We hebben betere spelers zien vertrekken, hoor.

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Yopii » do aug 17, 2017 1:31 pm

Inderdaad, Peter.

Nu schrijft Verweij dat 'Davinson Sanchez het hoofd op hol is gebracht door de Spurs'. Wat is dat voor onzin? Nergens gelezen dat Ajax het hoofd van Orejuela op hol heeft gebracht, of dat van Davinson Sanchez vorig jaar.

Ajax heeft een half jaar achter Richarlison aan gezeten maar wilde uiteindelijk niet over de brug komen. Hoofd op hol gebracht voor niets? Stel dat Watford niet was gekomen? Dat een club zich meldt, wil toch niet zeggen dat die club ook whatever moet betalen?

Elke club heeft een salarishuis. Spelers (of hun zaakwaarnemers) weten precies wat ze waar kunnen krijgen. De Spurs hoeven het hoofd van Sanchez niet op hol te brengen. Hij wist allang dat hij zich enorm kon verbeteren op het moment dat zich een Engelse club meldde.

Mano
Berichten: 15118
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Mano » do aug 17, 2017 1:39 pm

Yopii schreef:Hoezo onheilspellend? Het is maar waar je op hoopt.

Ik hoop dat de transfer van Sanchez naar welke club dan ook zo snel mogelijk rond is. Het is niet (meer) in het belang van Ajax dat hij blijft.

@Mr. Ajax: hoe kun je Arie van Os serieus nemen? Zijn beleid werkte aantoonbaar niet, want wat heeft Ajax gekregen voor al die topspelers die in zijn tijd zijn vertrokken? Bij Overmars lopen ze tenminste niet gratis de deur uit.

Precies,
Ajax kent zijn plek. Je sluit lange contracten om zo een betere onderhandelingspositie te hebben wetende dat niemand zijn contract uitdient. Je wilt dat spelers (die goed zijn) langer blijven maar als je niet een geboren/getogen Amsterdammer/Ajacied bent, is dat ijdele hoop. Dan speel je net zo graag voor Tottenham tegen een 3voud van je salaris en met meer merchandising and exposure.

Als Ajax kan je dan alleen nog een serieus goed transferbedrag bedingen en zo je financiën op orde krijgen en proberen hetzelfde kunststukje uit te voeren op een nieuwe verdediger.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Davinson Sanchez

Bericht door wimpey » do aug 17, 2017 1:53 pm

Yopii schreef: De Spurs hoeven het hoofd van Sanchez niet op hol te brengen. Hij wist allang dat hij zich enorm kon verbeteren op het moment dat zich een Engelse club meldde.
Vervolgens is het aan de Spurs om de deal af te ronden. Hetgeen bij die Levy altijd een eeuwigheid duurt dan wel uiteindelijk niet gebeurt.

Ik hoop op Madrid. Goed voor de uitstraling van Ajax op potentiele jonge aanwinsten. En Sanchez heeft het charisma voor het wit van Madrid, vind ik. Pepe is weg daar, hij zou z'n wedstrijden daar spelen.

Plaats reactie