Davinson Sanchez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 18359
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Yopii » vr aug 18, 2017 11:44 am

Tot zover de stoere taal. Uiteraard moet Ajax verkopen.

Net als die andere clubs dat moeten die spelers per se aan hun contract willen houden: als een speler niet meer voor een club wil spelen houdt het op.

Mr. Ajax
Berichten: 14481
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Mr. Ajax » vr aug 18, 2017 12:10 pm

Yopii schreef:Tot zover de stoere taal.

Jaja. Zonder die 'stoere taal' gaat ie voor 20 mio de deur uit.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 18359
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Yopii » vr aug 18, 2017 12:17 pm

Welnee.

Overmars noemde eerst 40 miljoen. Nu wordt het zelfs minder.

Uiteindelijk moet Overmars dus overstag, want die jongen wil niet meer voor Ajax spelen en de situatie is onhoudbaar.

Hopelijk hoeft TH geen kampioen te worden om Ajax een bonus te bezorgen. :drecul.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Demosthenes » vr aug 18, 2017 12:30 pm

Een bonus van tien miljoen is onzin, het zullen termijnbetalingen zijn. Ajax laat hem niet bij TH spelen om zelf de financiële risico's voor zijn rekening te nemen.

TH en Ajax lagen ook in de clinch over pond of euro, blijkt dat de pond sinds het begin van de transferperiode al zo gezakt is dat Sanchez daardoor alleen al duurder is geworden. Zo zal het ook gaan over die termijnbedragen, wanneer en of in euro's of in ponden.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33444
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Davinson Sanchez

Bericht door zeux » vr aug 18, 2017 12:45 pm

Zo wordt over de grens naar Sanchez gekeken:
Pochettino has waited until two weeks before the summer transfer window closes to move for a player. Davinson Sanchez, the 21-year-old Ajax defender, is set to arrive in a deal that could eventually rise to £42 million, according to The Guardian.

Sanchez caught Tottenham's eye during Ajax’s run to the Europa League final last season as a skilful, muscular presence in central defense. He was one of a select few players to emerge in credit from the chastening Europa League Final defeat to Manchester United in Stockholm in May. That night Jose Mourinho brilliantly nullified Ajax’s talented young team, but Sanchez remained defiant. Such qualities, mental as much as physical, do not come cheap.

Despite Sanchez’s undoubted talent and potential, in a way this appears a curious signing. A club-record transfer would expect, normally, to slot straight into the first team but Spurs already have two of the Premier League’s best center backs, and perhaps its best central defensive partnership, in Jan Vertonghen and Toby Alderweireld.

As it stands, Tottenham has paid £42 million for a backup but Vertonghen, in particular, has struggled with injuries so Sanchez should get his chance soon enough.

There wasn’t much to fix in Tottenham’s team, so instead Pochettino has chosen to patch over future problems before they appear. If Sanchez plays up to and beyond expectations, that could prove a prudent strategy.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47269
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Lionel » vr aug 18, 2017 2:51 pm

De schrijver weet niet dat Tottenham met 3 centrale verdedigers speelt?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33444
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Davinson Sanchez

Bericht door zeux » vr aug 18, 2017 3:05 pm

Lionel schreef:De schrijver weet niet dat Tottenham met 3 centrale verdedigers speelt?
In een 5-?-?-systeem?

Niet in de seizoensopener tegen Newcastle in ieder geval: Davies (LB) - Vertonghen (CV) - Alderweireld (CV) - Walker_Peters (RB)

Ze hebben nog wel twee CV's in de selectie: Wimmer en Carter-Vickers.

Als Sanchez komt, dan gaat die Wimmer (24 inmiddels) naar het tweede plan, lijkt mij. Heeft die kwaliteiten? If so, kan die niet in zo'n deal betrokken worden, al is het alleen al 'on loan'?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Jöhnk » vr aug 18, 2017 5:29 pm

Het is officieel. Voor 40 (oplopend tot maximaal 42) miljoen naar Tottenham Hotspur.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11886
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Sandro » vr aug 18, 2017 5:33 pm

Adios. Het was kort maar krachtig.

Tov gisteren klinkt het alsof Ajax er nog flink wat uitgehaald heeft, maar dan moeten we ervan uit gaan dat het bericht van gisteren klopt.
Laatst gewijzigd door Sandro op vr aug 18, 2017 5:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Javiskamp » vr aug 18, 2017 5:35 pm

6seizoenen...

Dus die zit volgend jaar voor 150 miljoen bij PSG... ;)

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door InnerHarbour » vr aug 18, 2017 7:36 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Adios. Het was kort maar krachtig.

Tov gisteren klinkt het alsof Ajax er nog flink wat uitgehaald heeft, maar dan moeten we ervan uit gaan dat het bericht van gisteren klopt.
Knapper verkoper die Overmars. :biggthumpup.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Giacomo Puccini » vr aug 18, 2017 7:39 pm

Succes senor Sanchez! Heb van je genoten bij Ajax, je was 1 van mij favoriete spelers uit de afgelopen jaren. Een verdediger zoals ze in Nederland niet gemaakt worden, behalve soms in Kampen. Hasta la vista!
Ajax!

Lionel
Berichten: 47269
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Lionel » za aug 19, 2017 1:52 am

zeux schreef:
Lionel schreef:De schrijver weet niet dat Tottenham met 3 centrale verdedigers speelt?
In een 5-?-?-systeem?

Niet in de seizoensopener tegen Newcastle in ieder geval: Davies (LB) - Vertonghen (CV) - Alderweireld (CV) - Walker_Peters (RB)

Ze hebben nog wel twee CV's in de selectie: Wimmer en Carter-Vickers.

Als Sanchez komt, dan gaat die Wimmer (24 inmiddels) naar het tweede plan, lijkt mij. Heeft die kwaliteiten? If so, kan die niet in zo'n deal betrokken worden, al is het alleen al 'on loan'?
Ze speelden vorig jaar met 3 centrale mensen. Na het vertrek van Walker misten ze een rechtsback. Maar het lijkt mij dat ze weer terug gaan naar een systeem met 3 centrale mensen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door InnerHarbour » za aug 19, 2017 7:26 am

Spurs speelde vorig seizoen af en toe met drie centrale mensen, maar meestal Walker/Trippler en Davies als full backs. In al hen wedstrijden tegen de top 6 speelde zij maar driemaal met drie centrale verderdigers.

Ben trouwens benieuwd hoe Sanchez zich gaat houden op dat grote veld van Wembley met veel ruimte in zijn rug waar Spurs hun thuiswedstrijden spelen dit seizoen.
YNWA

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 19, 2017 7:40 am

Sánchez heeft zijn snelheid mee. Groot aandachtspunt overigens voor de defensie aankopen. Sánchez, Riedewald, Tete waren allemaal heel snel.
Veltman, De Ligt hebben snelheid, maar zijn niet heel snel. Viergever is wel behoorlijk snel. Dijks is echt snel :666.gif: .
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Davinson Sanchez

Bericht door LucaS » za aug 19, 2017 7:45 am

Ik neem aan dat de opvolger vandaag komt
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 19, 2017 8:50 am

LucaS schreef:Ik neem aan dat de opvolger vandaag komt
Aldus Overmars dat ze een backup hadden..... eens kijken, hoe snel ze schakelen. Dat Sánchez weg ging, is al een tijdje geen verrassing meer. Alsnog Wöber!?

Ik zou overigens een linker centrale verdediger halen. De Ligt is de opvolger van Sánchez.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Gaizka1985 » za aug 19, 2017 9:41 am

Ik denk dat Sanchez zich moeiteloos staande gaat houden in de PL, die jongen is fyisiek zo sterk en kan op snelheid corrigeren waar nodig.

Ik heb van hem genoten en gun hem deze transfer, logisch dat hij deze stap wilde maken.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door InnerHarbour » za aug 19, 2017 9:48 am

Gaizka1985 schreef:Ik denk dat Sanchez zich moeiteloos staande gaat houden in de PL, die jongen is fyisiek zo sterk en kan op snelheid corrigeren waar nodig.
Net zoals hij dat deed tegen Balotelli, een spits die mislukt is in de PL? Persoonlijk denk ik dat hij zal moeten wennen aan het tempo, de waanzinnige hoeveelheid aan wedstrijden en het feit dat je vol aan de bak moet tegen iedere tegenstander.
YNWA

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Gaizka1985 » za aug 19, 2017 10:11 am

Over dat aantal wedstrijden maak ik mij geen zorgen, dit is een jongen met karakter, sloot na zijn transfer en dat toernooi in Zuid Amerika gelijk aan zonder vakantie.

Daarnaast heeft hij aan met name Vertonghen een prima collega die hem kan coachen in het veld.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Jöhnk » za aug 19, 2017 10:31 am

Als een trage olietanker als Van Dijk het redt in de PL zal het met Sanchez ook wel loslopen.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Giacomo Puccini » za aug 19, 2017 11:10 am

LucaS schreef:Ik neem aan dat de opvolger vandaag komt
Ik neem aan van niet, aangezien donderdagavond pas zal blijken of Ajax dit seizoen Europees voetbal speelt. Om goede spelers over te halen in de Eredivisie te komen spelen, is Europa League deelname toch een minimale vereiste.
Ajax!

Lionel
Berichten: 47269
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Lionel » za aug 19, 2017 11:36 am

InnerHarbour schreef:
Gaizka1985 schreef:Ik denk dat Sanchez zich moeiteloos staande gaat houden in de PL, die jongen is fyisiek zo sterk en kan op snelheid corrigeren waar nodig.
Net zoals hij dat deed tegen Balotelli, een spits die mislukt is in de PL? Persoonlijk denk ik dat hij zal moeten wennen aan het tempo, de waanzinnige hoeveelheid aan wedstrijden en het feit dat je vol aan de bak moet tegen iedere tegenstander.
Hoeveel wedstrijden speelde Liverpool vorig jaar meer tov Ajax?
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za aug 19, 2017 12:27 pm

InnerHarbour schreef:
Gaizka1985 schreef:Ik denk dat Sanchez zich moeiteloos staande gaat houden in de PL, die jongen is fyisiek zo sterk en kan op snelheid corrigeren waar nodig.
Net zoals hij dat deed tegen Balotelli, een spits die mislukt is in de PL? Persoonlijk denk ik dat hij zal moeten wennen aan het tempo, de waanzinnige hoeveelheid aan wedstrijden en het feit dat je vol aan de bak moet tegen iedere tegenstander.
Ik denk ook dat hij te vroeg de overstap maakt. Hij heeft vorig seizoen een paar héél beroerde potjes gespeeld tegen fysiek sterke tegenstanders.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Demosthenes » za aug 19, 2017 12:36 pm

Ik denk ook dat hij te vroeg de overstap maakt. Hij heeft vorig seizoen een paar héél beroerde potjes gespeeld tegen fysiek sterke tegenstanders.
Hij had volgens mij ook beter nog een jaar bij Ajax kunnen spelen, maar dan had Ajax Europees moeten spelen en dat zie ik, zonder Sanchez, niet gebeuren.

Ik vond hem bij tegendoelpunten waarbij de bal via de zijkant het doelgebied in werd gespeeld, niet sterk gepositioneerd staan, stond "een halve pas" verkeerd, kon niet bij de bal, maar kon de pass voor de keeper langs niet onderscheppen (tenzij eigen doelpunt?) Dat laatste is te voorkomen door ervoor te zorgen dat die voorzet niet komt, misschien wordt dat een keer op de training geleerd.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie