Heiko Westermann

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Heiko Westermann

Bericht door Thijs » do jul 14, 2016 9:21 am

Haha, oei! Misschien zagen we het gewoon even verkeerd met z'n allen op die foto. :hypocrite.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Heiko Westermann

Bericht door Ajaciedjuh » do jul 14, 2016 9:21 am

Duke schreef:
Ajaciedjuh schreef:Kanonnen is tekst van Mike Verweij. Gisteren gaf Mike overigens nog aan dat hij 1 miljoen zou kosten, maar die tweet had hij weggehaald later. Transfervrij dus.
Volgens Vermeij had Overmars gezegd dat er 2 kanonnen aangetrokken zouden worden, een vleugelspeler en een spits. De spits zal wel niet doorgaan, ben dan wel benieuwd naar de vleugelspeler. Ik ben bang dat Overmars een iets ander idee bij een kanon heeft dan wij dat hebben.
Overmars had het over 2 goede spelers en daar heeft Mike 2 kanonnen van gemaakt. Het waren wel 2 aanvallers: spits en buitenspeler. Spits zal Huntelaar geweest zijn, maar we krijgen dan nog 1 goede buitenspeler. Alhoewel ook duidelijk is geworden (volgens de media) dat dat Bailey was. Maar die is vooralsnog te duur.

Gezien de opstellingen tot nu zal het waarschijnlijk een linksbuitenzijn. Rechts Cerny en Muric, links Younes. El Ghazi wordt niet op zijn beste positie gezet (middenveld en linksbuiten heeft hij mogen spelen), en dat in combi met berichten in de media lijken ze die in de verkoop hebben staan.
El Ghazi verkopen en alsnog terug naar Bailey!?
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op do jul 14, 2016 9:41 am, 2 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Heiko Westermann

Bericht door Jöhnk » do jul 14, 2016 9:30 am

Ajax kan toch helemaal geen kanonnen halen, behalve Wilfried?

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Heiko Westermann

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do jul 14, 2016 10:18 am

Mij benieuwen. Wordt het Poulsen 2.0? Of.... Zimling 2.0?

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Heiko Westermann

Bericht door Alexander » do jul 14, 2016 10:20 am

Wat moeten we met Veltman, Riedewald, Viegever, die Colombiaan en deze Westermann achterin, met daarachter nog een jongen als de Ligt? Is dit niet een beetje heel veel van het goede?

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Heiko Westermann

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do jul 14, 2016 10:21 am

Het is voor de bezetting van de Arena in ieder geval goed dat we een Duitser hebben aangetrokken. Niemand gaat nu meer ruim voor het einde weg, want we zullen nu wel verrassend vaak gaan scoren in de laatste minuut.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Heiko Westermann

Bericht door InnerHarbour » do jul 14, 2016 10:29 am

:smallgrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Heiko Westermann

Bericht door Duke » do jul 14, 2016 10:32 am

Alexander schreef:Wat moeten we met Veltman, Riedewald, Viegever, die Colombiaan en deze Westermann achterin, met daarachter nog een jongen als de Ligt? Is dit niet een beetje heel veel van het goede?
De laatste fase van afgelopen seizoen waren we blij met Viergever en Van den Hoorn, en was de spoeling voor de rest wel erg dun. Van Rhijn en Van den Hoorn weg, twee nieuwe spelers erbij, valt wel mee dus.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Heiko Westermann

Bericht door Mr. Ajax » do jul 14, 2016 10:43 am

Duke schreef:
Alexander schreef:Wat moeten we met Veltman, Riedewald, Viegever, die Colombiaan en deze Westermann achterin, met daarachter nog een jongen als de Ligt? Is dit niet een beetje heel veel van het goede?
De laatste fase van afgelopen seizoen waren we blij met Viergever en Van den Hoorn, en was de spoeling voor de rest wel erg dun. Van Rhijn en Van den Hoorn weg, twee nieuwe spelers erbij, valt wel mee dus.
Ik vind het kwantitatief een prima bezetting. Heb je ook nog wat beweegruimte mocht Riedewald toch op het middenveld komen te spelen op een gegeven moment. De Ligt is nog maar 16, he. No rush.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Heiko Westermann

Bericht door peter » do jul 14, 2016 10:48 am

Alexander schreef:Wat moeten we met Veltman, Riedewald, Viegever, die Colombiaan en deze Westermann achterin, met daarachter nog een jongen als de Ligt? Is dit niet een beetje heel veel van het goede?
Westermann kan op meerdere posities spelen en kan al die jonge jongens bij de hand nemen. Uitblinken in arbeidsethos, coachen en het goed neerzetten van de verdediging is iets wat hij mee kan geven aan de selectie. De Ligt moet vooral veel minuten maken, Riedewald moet zijn vaste positie nog vinden, die Columbiaan zal tijd nodig hebben (en komt ook pas laat) en Viergever is een laatste backup.
Gelet op het drukke programma en de nieuwe afspraak dat je veel wissels op de bank hebt, kun je wat vaker rouleren en wisselen. Bosz wil afjagen en druk zetten, dus dan vraag je ook veel meer van je spelers. Ik neem aan dat hij dan niet a la de Boer gaat wisselen na 80 minuten.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Heiko Westermann

Bericht door Andriy Demchenko » do jul 14, 2016 11:05 am

Het lost trouwens ook een ander (klein) probleem op. Als Dijks uitvalt heb je een linksback nodig, Viergever schuttert daar toch vaak. Nu kan je dus ook Riedewald daar naartoe halen en heb je nog opties centraal in het centrum.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Heiko Westermann

Bericht door wimpey » do jul 14, 2016 11:09 am

Westermann is sowieso stukken beter dan Mikey in slow-mo. Ik kan wel leven met deze zet. Je haalt natuurlijk niet de Duits international van weleer in z'n prime, maar wel iemand die wat toevoegt aan deze groep van lichtgewichten. Als ie tenminste niet in de fysieke staat van Heitinga verkeert, waarvan ik voor het gemak dan maar effe uitga. :smallgrin.gif:

Hopelijk is er enige interesse voor de volstrekt overbodige Gudelj. Wanneer die gaat koersen ga ik misschien komend seizoen wel af en toe kijken. :neutral.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Heiko Westermann

Bericht door 999 » do jul 14, 2016 11:21 am

Nou, ik zie Gudelj niet vertrekken ... Ook van hem zou ik eerst willen zien wat ie gaat doen onder Bosz ...

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Heiko Westermann

Bericht door WP_Legend » do jul 14, 2016 1:14 pm

Is hij nou traag of snel.

Hij scheen Aubemayang te kunnen bijhouden. en die is snel..
Coach Jürgen Klopp. "Wenn er heute nicht spielt, stehen wir zweimal allein vor dem Tor. Er ist der einzige Innenverteidiger vom HSV, der die Schnelligkeit für Aubameyang hat. Er läuft ihn zweimal ab", sagte Klopp anerkennend.
en als ik dit soort commentaar lees dan is ie ook best snel...
He is more than a good back up for a dutch team. He always gives 100%, he is fast and one of the best tacklers in Germany. He is just not good with the ball and tends to do mistakes when under pressure, which we were a lot. Also for us he was basically never injured, missed like maybe 10 games in his years here.
Dont think his weaknesses will be as obvious in the Eredevisie as they were for us, Ajax fans will probably be happy that they have someone as decent as him who always gives his best as backup.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Heiko Westermann

Bericht door Marillion » do jul 14, 2016 1:22 pm

WP_LeGeNd schreef:Is hij nou traag of snel.
Ik heb zelden zoveel tegengestelde berichten over een speler gelezen. Het loopt uiteen van zeer bruikbaar tot compleet waardeloos.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Heiko Westermann

Bericht door WP_Legend » do jul 14, 2016 1:26 pm

Ja het is inderdaad een polariserende voetballer.

Ik ben wel erg nieuwsgierig aan het worden nu...

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Heiko Westermann

Bericht door Ajaciedjuh » do jul 14, 2016 1:32 pm

Ajax.nl - officieel nu
Ajax contracteert Heiko Westermann

Ajax heeft overeenstemming bereikt met Heiko Westermann en Real Betis over de overgang van de verdediger. De Duitse speler tekende in Amsterdam een contract dat per direct ingaat en een looptijd heeft van twee seizoenen, tot en met 30 juni 2018.

Westermann werd op 14 augustus 1983 geboren in het Duitse Alzenau. Voor zijn komst naar Real Betis speelde hij achtereenvolgens voor SpVgg Greuther Fürth, Arminia Bielefeld, FC Schalke 04 en Hamburger SV. Op 6 februari 2008 maakte Westermann zijn debuut voor het Duitse elftal. Hij speelde tot nu toe 27 interlands en scoorde daarin vier doelpunten.

Westermann: ,,Ik ben heel happy met mijn contract bij Ajax. We hebben vorige week een geweldig gesprek gehad. Toen wist ik direct: ik wil graag naar Ajax. Het is fantastisch dat het allemaal zo snel is gegaan. ”

Trainer Peter Bosz: ,,Heiko voegt iets aan onze selectie toe wat we nog niet hadden. Hij heeft veel ervaring, heeft in grote competities gespeeld, is kopsterk en kan in de defensie op alle posities uit de voeten. Hij is behoorlijk tweebenig en kan - als het echt nodig is - ook op het middenveld spelen. Na het vertrek van Mike van der Hoorn en de komst van Davinson Sánchez is het defensieve plaatje rond”, besluit de Ajax-coach.

,,Ajax is een prachtige club met een wereldberoemde filosofie", vervolgt Westermann. ,,Het is een jong team met veel grote talenten. Dankzij mijn jarenlang ervaring in de Bundesliga en het afgelopen jaar in Spanje kan ik de jonge spelers bij Ajax helpen. Ik kan mijn ervaring op hen overbrengen.” Over zijn doelen is hij ook duidelijk: ,,De belangrijke kwalificatiereeks voor het hoofdtoernooi van de UEFA Champions League start eind deze maand al. Die moeten we overleven. Verder wil ik uiteraard kampioen worden.”
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Heiko Westermann

Bericht door WP_Legend » do jul 14, 2016 1:36 pm

Ajax is volgens De Telegraaf dicht bij het vastleggen van verdediger Heiko Westermann. De vraag is of de Amsterdammers hiemee een schot in de roos treffen.

De 32-jarige Westermann moet de selectie van Peter Bosz van de nodige ervaring voorzien. In die zoektocht is Ajax de laatste jaren echter niet erg gelukkig geweest. Nadat Christian Poulsen in 2014 vertrok, werden Niki Zimling en John Heitinga aangetrokken voor de routine, maar die transfers pakten dramatisch uit.

Westermann kan transfervrij naar Amsterdam komen, omdat zijn club Real Betis hem graag van de loonlijst wil hebben. Dinsdag verliet hij het trainingskamp van de Zuid-Spaanse club in Marbella, nadat hij van de clubleiding tijd en toestemming kreeg om een beslissing te maken over zijn toekomst. Op dat moment was de verdediger al met Ajax in gesprek.

Dat Westermann onder de nieuwe trainer geen toekomst meer heeft, hetgeen overigens ook geldt voor Rafael van der Vaart, heeft vooral met blessures te maken. Nadat hij in 2015 van Hamburger SV naar Betis kwam, speelde hij de eerste maanden lang erg sterk. Op 30 december raakte hij echter geblesseerd aan zijn enkel en sindsdien kwam hij niet meer terug op zijn oude niveau door fysiek ongemak.

"Dieptepunt was de wedstrijd tegen Barcelona in april", zegt Real Betis-watcher Paco Rico van Goal Spain. "In die wedstrijd maakte hij een paar enorme fouten en werd hij al na een halfuur met rood naar de kant gestuurd. Zonde, want in de eerste vier à vijf maanden was hij echt een sterkhouder in de ploeg."

"Tijdens de vakantie heeft hij veel voor zichzelf getraind met een privé-trainer om de nieuwe trainer Poyet te overtuigen", vervolgt Rico. "Maar op de laatste dag van zijn vakantie kreeg hij van Poyet te horen dat hij mag vertrekken. De coach wil namelijk ruimte maken voor nieuwe spelers en dat kan door de dure Westermann van de loonlijst te schrappen." Het salaris van Westermann ligt in Spanje rond de 1,5 miljoen euro. Het is zeer de vraag of hij dat ook in Amsterdam kan verdienen.



De 32-jarige verdediger zal in elk geval wel ervaring toevoegen, mocht Ajax erin slagen hem vast te leggen. In Duitsland bouwde de stopper een prima reputatie op, maar in zijn laatste jaren bij Hamburger SV brokkelde deze steeds meer af. Westermann begon zijn carrière bij Greuther Fürth in 2002, maar vertrok in 2005 naar Arminia Bielefeld. Na twee goede jaren contracteerde Schalke 04 hem voor een kleine drie miljoen euro en maakte hij deel uit van de sterke defensie onder trainer Felix Magath. Vervolgens nam Hamburger SV hem in 2010 voor 7,5 miljoen euro over.

En bij Die Rothosen ging het de verkeerde kant op. "Hij speelde op verschillende posities. Linksback, rechtsback en soms ook als defensieve middenvelder", zegt Falko Blöding van Goal Germany. "Dat kwam, zeker in zijn laatste seizoenen, zijn spel niet ten goede. Hij had een haat/liefde-verhouding met de fans. Aan de ene kant ging hij voorop in de strijd, maar tegelijkertijd was hij voor veel supporters kenmerkend voor het falende HSV dat bijna degradeerde. Hij werd zo een beetje de zondebok bij de fans."

Overigens verwierf Westermann bij HSV wel een heuse cultstatus."'#HW4' werd een running gag op social media, verwijzend naar de initialen en het rugnummer van Westermann", vervolgt Blöding. "Als iemand vroeg wie de Ballon d'Or zou winnen, was het antwoord steevast HW4. Wie maakt een transfer naar Barcelona? HW4. Toen hij in 2015 naar Real Betis vertrok bleef het hem zelfs achtervolgen."

Of Westermann zal slagen bij Ajax is natuurlijk afwachten, want zijn kenmerken spreken zowel in zijn voor- als nadeel. "Hij kan het van achteruit goed neerzetten, dus voor het nieuwe Ajax zou hij wel een versterking zijn", zegt Betis-watcher Rico. "Maar het is wel zaak dat hij fit blijft, want in de tweede seizoenshelft kreeg hij het moeilijk toen hij met blessures kampte."

Vanuit Duitsland wordt hij vooral geroemd om zijn kopkracht. "In de duels is hij erg sterk en qua inzet valt er niets op hem aan te merken", aldus Blöding. "Maar hij was nooit de snelste en nu de jaren gaan tellen zal dat alleen maar afnemen. Technisch gezien is het ook geen grote, dus van een moderne centrale verdediger kunnen we niet spreken.
Ook lijkt hij de laatste jaren steeds meer te klungelen in de defensie en dat heeft zijn reputatie in elk geval geen goed gedaan. Het verbaast mij in elk geval dat clubs als PSV en Ajax bij verdedigers als Daniel Schwaab en Westermann uitkomen!"
Goal.com

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Heiko Westermann

Bericht door Thijs » do jul 14, 2016 1:40 pm

Officieel:

Persbericht AFC AJAX

Amsterdam, 14 juli 2016
Ajax contracteert Heiko Westermann

Ajax heeft overeenstemming bereikt met Heiko Westermann en Real Betis over de overgang van de verdediger. De Duitse speler tekende in Amsterdam een contract dat per direct ingaat en een looptijd heeft van twee seizoenen, tot en met 30 juni 2018.

Westermann werd op 14 augustus 1983 geboren in Alzenau, Duitsland. Voor zijn komst naar Real Betis speelde hij achtereenvolgens voor SpVgg Greuther Fürth, Arminia Bielefeld, FC Schalke 04 en Hamburger SV.

Op 6 februari 2008 maakte Westermann zijn debuut voor het Duitse elftal, hij speelde tot nu toe 27 interlands en scoorde daarin vier doelpunten.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Heiko Westermann

Bericht door beelzebub » do jul 14, 2016 1:46 pm

Wie was de laatste ex-HSV speler bij Ajax? Atouba?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Heiko Westermann

Bericht door Marillion » do jul 14, 2016 1:50 pm

beelzebub schreef:Wie was de laatste ex-HSV speler bij Ajax? Atouba?
Ja, dat was inderdaad Circus Atouba. Over een cultspeler gesproken!
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Heiko Westermann

Bericht door wimpey » do jul 14, 2016 2:43 pm

Na, Heiko, Mensch. Willkommen bei Ajax Amsterdam, ja. Mach's gut. Dein Kumpel aus HH und Sevilla wird dir erzählen können wo du dir die beste Frikadelle besorgen kannst. Aber pass auf, ja, die sind ja unterschiedlich von den Dingern sowie du die aus der Heimat kennst, ja. Servus.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Heiko Westermann

Bericht door Toppie » do jul 14, 2016 2:52 pm

wimpey schreef:Na, Heiko, Mensch. Willkommen bei Ajax Amsterdam, ja. Mach's gut. Dein Kumpel aus HH und Sevilla wird dir erzählen können wo du dir die beste Frikadelle besorgen kannst. Aber pass auf, ja, die sind ja unterschiedlich von den Dingern sowie du die aus der Heimat kennst, ja. Servus.

:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Heiko Westermann

Bericht door Toppie » do jul 14, 2016 2:58 pm

Ajaciedjuh schreef:Ajax.nl - officieel nu
Ajax contracteert Heiko Westermann

Ajax heeft overeenstemming bereikt met Heiko Westermann en Real Betis over de overgang van de verdediger. De Duitse speler tekende in Amsterdam een contract dat per direct ingaat en een looptijd heeft van twee seizoenen, tot en met 30 juni 2018.

Westermann werd op 14 augustus 1983 geboren in het Duitse Alzenau. Voor zijn komst naar Real Betis speelde hij achtereenvolgens voor SpVgg Greuther Fürth, Arminia Bielefeld, FC Schalke 04 en Hamburger SV. Op 6 februari 2008 maakte Westermann zijn debuut voor het Duitse elftal. Hij speelde tot nu toe 27 interlands en scoorde daarin vier doelpunten.

Westermann: ,,Ik ben heel happy met mijn contract bij Ajax. We hebben vorige week een geweldig gesprek gehad. Toen wist ik direct: ik wil graag naar Ajax. Het is fantastisch dat het allemaal zo snel is gegaan. ”

Trainer Peter Bosz: ,,Heiko voegt iets aan onze selectie toe wat we nog niet hadden. Hij heeft veel ervaring, heeft in grote competities gespeeld, is kopsterk en kan in de defensie op alle posities uit de voeten. Hij is behoorlijk tweebenig en kan - als het echt nodig is - ook op het middenveld spelen. Na het vertrek van Mike van der Hoorn en de komst van Davinson Sánchez is het defensieve plaatje rond”, besluit de Ajax-coach.

,,Ajax is een prachtige club met een wereldberoemde filosofie", vervolgt Westermann. ,,Het is een jong team met veel grote talenten. Dankzij mijn jarenlang ervaring in de Bundesliga en het afgelopen jaar in Spanje kan ik de jonge spelers bij Ajax helpen. Ik kan mijn ervaring op hen overbrengen.” Over zijn doelen is hij ook duidelijk: ,,De belangrijke kwalificatiereeks voor het hoofdtoernooi van de UEFA Champions League start eind deze maand al. Die moeten we overleven. Verder wil ik uiteraard kampioen worden.”
Kanonnen :excited.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Heiko Westermann

Bericht door Demosthenes » do jul 14, 2016 4:12 pm

Iemand die kan koppen, dat is al een tijd geleden, zo'n speler.

Veltman als back of is Riedewald het slachtoffer?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie