Hakim Ziyech

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Duke » do aug 25, 2016 7:25 am

Het zou me niet verbazen als Ziyech alsnog komt...
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » do aug 25, 2016 7:33 am

Duke schreef:Het zou me niet verbazen als Ziyech alsnog komt...
Is er uberhaupt interesse van andere clubs?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » do aug 25, 2016 7:58 am

Men kijkt niet naar de eredivisie alleen naar Ajax en PSV. WIl hij die mooie overstap maken, moet hij eerst naar Ajax, presteren en dan kan hij naar een goeie middenmoter.


Waarom willen we hem eigenlijk alleen als er interesse is van anderen :excited.gif:
Want interesse van anderen dat bewijst alles!!! pfff...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » do aug 25, 2016 8:22 am

Mano schreef:
Waarom willen we hem eigenlijk alleen als er interesse is van anderen :excited.gif:
Want interesse van anderen dat bewijst alles!!! pfff...
Uhm nee, dat was niet mijn gedachte. Grappig hoe iets wordt gelezen.

Ajax is voor een ambitieuze Ziyech - en dat is hij, of het nu terecht is of niet - een stukje onaantrekkelijker geworden nu de CL uit beeld is (en de staat van het voetbal nogal dramatisch). Maarrr, hij zal ook weg willen bij Twente. Mocht Ajax hem willen hebben, dan helpt het als er geen andere clubs zijn die naar zijn voeten dingen. Want zo sterk is de concurrentiepositie van Ajax hedentendage niet...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » do aug 25, 2016 8:35 am

zeux schreef:
Mano schreef:
Waarom willen we hem eigenlijk alleen als er interesse is van anderen :excited.gif:
Want interesse van anderen dat bewijst alles!!! pfff...
Uhm nee, dat was niet mijn gedachte. Grappig hoe iets wordt gelezen.

Ajax is voor een ambitieuze Ziyech - en dat is hij, of het nu terecht is of niet - een stukje onaantrekkelijker geworden nu de CL uit beeld is (en de staat van het voetbal nogal dramatisch). Maarrr, hij zal ook weg willen bij Twente. Mocht Ajax hem willen hebben, dan helpt het als er geen andere clubs zijn die naar zijn voeten dingen. Want zo sterk is de concurrentiepositie van Ajax hedentendage niet...

Klopt Ajax kan achter spelers aanlopen maar heeft minder te bieden dan voorheen.


Ik reageerde niet specifiek op jouw uitlating maar in de discussie Ziyech wordt vooral gewezen dat hij niets is omdat er geen clubs komen. Waarbij ik dan denk; als jij zelf scout en je vind hem goed, boeien of er wel of geen anderen geïnteresseerd zijn. Dus ik probeerde die discussie te tackelen voordat ie op gang kwam :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Demosthenes » do aug 25, 2016 9:28 am

Klopt Ajax kan achter spelers aanlopen maar heeft minder te bieden dan voorheen.
Er komen geen ervaren spelers naar Nederland als het salaris maximaal 1 miljoen is. Spelers die ± 28 zijn en wel komen zijn in de toplanden mislukt en zullen Ajax niet op een hoger niveau brengen. Wil Ajax meer gaan "meetellen in Europa", dan bedoel ik het overleven van de EL-poule, dan zal het salarisplafond omhoog.

Ziyech niet halen omdat de doorstroming van het eigen talent tegenhoudt is een onzinnig argument als je de eigen talenten niet opstelt. Verhuur die talenten dan.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door brigade zuid » do aug 25, 2016 9:40 am

zeux schreef:
Duke schreef:Het zou me niet verbazen als Ziyech alsnog komt...
Is er uberhaupt interesse van andere clubs?
Heeft Ajax wel interesse dan? Meen dat ze zeiden dat er genoeg middenvelders waren. Erg jammer want ik zou Ziyech graag bij Ajax zien.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Duke » do aug 25, 2016 12:16 pm

Mike Verweij vindt dat Ajax Ziyech moet halen. En Overmars staat onder druk om iets te doen, en dan is de mening van de Telegraaf wel belangrijk.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » do aug 25, 2016 12:21 pm

Maar Overmars is ook een ( overschatte ) eigenwijs persoon :smallgrin.gif:

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » do aug 25, 2016 12:36 pm

Ziyech is klaar...

(als dit waar is)

https://www.twenteinsite.nl/breaking-fc ... iyech.html

(maar het heeft veel weg van een dikke vette broodje aap)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » do aug 25, 2016 4:26 pm

Mano schreef:Ziyech is klaar...

(als dit waar is)

https://www.twenteinsite.nl/breaking-fc ... iyech.html

(maar het heeft veel weg van een dikke vette broodje aap)
Er was dus andere interesse. :-)

Niet verrassend dat dit na de zeperd van Ajax pas echt rond komt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Alexander » za aug 27, 2016 12:12 am

Volgens de T willen ze nu alsnog onze vriend van Twente inlijven. Kon je op wachten. Comedy Capers die gasten.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Hakim Ziyech

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 27, 2016 4:41 am

Volgens de Telegraaf gaat Ajax vol voor Ziyech. Fenerbahçe en 2 andere buitenlandse clubs willen hem ook. Bazoer zal vertrekken, terwijl er ook concrete belangstelling is voor Schöne en Sinkgraven.

Met Fenerbahçe heeft Ziyech al een persoonlijk akkoord, alleen de clubs zijn er nog niet uit. Inclusief bonus wordt 12 miljoen gevraagd+ doorkooppercentage.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 27, 2016 5:01 am

Telesport
Ajax zet vol in op Ziyech

Ajax onderneemt alsnog een poging om Hakim Ziyech (23) in te lijven en wil dit weekeinde zakendoen met de middenvelder zelf én FC Twente. Dat is ook nodig om de Voetballer van het Jaar van Marokko voor de neus van Fenerbahçe en twee andere buitenlandse clubs weg te kapen.

De hernieuwde belangstelling voor middenvelder Riechedly Bazoer zorgt ervoor dat Ajax alsnog alles in het werk stelt om Hakim Ziyech in te lijven.

Ziyech zou in de afgelopen 48 uur al een persoonlijk akkoord met de topclub uit Istanbul, tegenstander van Feyenoord in de Europa League, hebben bereikt. Met FC Twente hebben de Turken nog géén akkoord.

Een mogelijk vertrek van minimaal één, maar mogelijk twee middenvelders bij Ajax zou aanleiding zijn voor de Amsterdammers om de meest besproken transferzaak van de eredivisie nieuw leven in te blazen.

Na Ajax-Willem II, nog geen week geleden, zei Ajax-trainer Peter Bosz dat de smaakmaker van FC Twente niét in beeld was om zijn selectie te versterken. Niet dat directeur voetbalzaken Marc Overmars en Bosz zelf aan de kwaliteiten van Ziyech twijfelden, integendeel. Hij wordt in de Amsterdam ArenA getypeerd als een ’echte Ajax-speler’. „Maar we hebben op dit moment al acht middenvelders”, aldus de coach, die op dat moment niet naar de kwaliteit, maar de kwantiteit keek.

De oorwassing in Rostov zorgde echter voor voortschrijdend inzicht. Maar de belangrijkste reden dat de smeekbede van de fans om Ziyech wordt beantwoord, is het feit dat er door Nederlandse en buitenlandse clubs inmiddels aan drie middenvelders wordt getrokken. Voor Riechedley Bazoer is er concrete Duitse en Italiaanse belangstelling en ook voor Daley Sinkgraven en Lasse Schöne is er last minute interesse.

Ajax kan zich bij een laat vertrek van een international als Bazoer geen Zlatan-scenario veroorloven. De Zweed vertrok in 2004 bij het scheiden van de (transfer)markt naar Juventus en stelde de Ajax-leiding voor een onoverkomelijk probleem. De gedachte is nu: op tijd schakelen en een nu nog beschikbaar toptalent binnenhalen. Liever een middenvelder te veel dan te weinig.

Ziyech zelf gaf twee weken terug aan open te staan voor een transfer naar Amsterdam. Als de creatieve middenvelder over zijn trots kan heenstappen dat Overmars en Bosz hem in eerste instantie links lieten liggen, dan kan er snel een deal worden gemaakt. Een bijkomend voordeel bij de komst van Ziyech is voor Bosz dat de mogelijke aanwinst multifunctioneel is en niet alleen als middenvelder uit de voeten kan. Bij FC Twente is men zelfs van mening dat op dit moment rechtsbuiten zijn beste positie is.

Financieel directeur Jeroen Slop van Ajax weet inmiddels precies wat de tukkers voor Ziyech verlangen (inclusief bonussen en percentage doorverkoop een totaalbedrag van meer dan 12 miljoen euro, red.). Geen probleem voor een club die deze zomer dik 57 miljoen euro incasseerde door verkopen.

Ajax ontving transfersommen voor Arek Milik (32 miljoen euro vast), Jasper Cillessen (gegarandeerd 13 miljoen euro), Viktor Fischer (7 miljoen euro), Mike van der Hoorn (2,5 miljoen euro), Lucas Andersen (1,5 miljoen euro) en Ricardo van Rhijn (1 miljoen euro).

Het publiek in de ArenA zal een vertrek van Bazoer betreuren. Maar als daar tegenover de komst van een zeer creatieve speler staat die helpt om bij Ajax het tij te keren zal iedereen tevreden zijn.

Zover is het nog niet. De zeer concrete buitenlandse belangstelling voor de oud-speler van SC Heerenveen en Jong Oranje kan ook nog leiden tot een transfer over de grens. De kersverse Fenerbahçe-trainer Dick Advocaat wil niets liever dan Ziyech naar Istanbul halen, maar ziet met lede ogen aan dat de Turken met FC Twente nog geen overeenstemming kunnen bereiken. Om de deal vlot te trekken, nam Advocaat deze week zelfs contact op met FC Twente-directeur Jan van Halst.

Veel hangt daarom nu af van de doortastendheid van Ajax
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2130
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Cluijffert » za aug 27, 2016 6:59 am

Ook dit is weer niets minder dan beschamend en toont wederom aan dat het TH gewoonweg niet capabel is.

Wie ooit heeft gedacht dat een dergelijke opzet met deze invulling werkt?! :excited.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door InnerHarbour » za aug 27, 2016 7:00 am

Laat Rishi het maar niet lezen, die moet gelijk een pilletje onder zijn tong doen. :hypocrite.gif:
YNWA

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Iniesta » za aug 27, 2016 7:31 am

Zie niet zo in wat er beschamend aan is?
Er is altijd gezegd dat er geen ruimte voor hem is doordat we al teveel middenvelders hebben. Als er nu concreet mogelijkheid is om van wat middenvelders af te komen, lijkt me Ziyech een welkome versterking en voor een betere mix binnen het elftal zorgen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 27, 2016 7:31 am

Lionel schreef:Ik zie ze uitkomen bij die gast van AZ. Hendriksen?
Goede voetballer, maar geen creatieveling.

Mocht Bazoer en Schöne verkocht worden, krijgen we natuurlijk wel een andere scenario. Maar ze zijn te laat met Ziyech denk ik. Of ze moeten continue op de achtergrond Ziyech op de hoogte van de ontwikkelingen hebben gehouden dat dit ging gebeuren. Anders kan ik me niet voorstellen dat je naar Ajax wilt. Daarnaast zal hij Bin Fenerbahçe een veelvoud kunnen verdienen, dan bij Ajax.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 27, 2016 7:37 am

Als Ziyech komt, wat wordt dan de basis....


----------------- Krul
- Tete ------ Veltman - Sánchez - Dijks
-------------- Riedewald
- Klaassen / Gudelj ------- Ziyech
- Traoré ------ Dolberg/ Cassiera - Younes

Een extra flankspeler erbij zou fijn zijn. Bank met Viergever, Ligt, Nouri, Gudelj, El Ghazi, Cassiera, aankoop flankspeler is dan niet verkeerd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Trab » za aug 27, 2016 7:40 am

Ze hadden hem meteen moeten halen nadat de deal met Milik rond was. Nu is het te laat vrees ik. Hij heeft al een persoonlijk akkoord met Fenerbache. Vorm van slecht beleid en blinde paniek bij Ajax. Desalniettemin hoop ik toch dat hij komt. Beter te laat dan helemaal niet.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Trab » za aug 27, 2016 7:43 am

Ajaciedjuh schreef:Als Ziyech komt, wat wordt dan de basis....


----------------- Krul
- Tete ------ Veltman - Sánchez - Dijks
-------------- Riedewald
- Klaassen / Gudelj ------- Ziyech
- Traoré ------ Dolberg/ Cassiera - Younes

Een extra flankspeler erbij zou fijn zijn. Bank met Viergever, Ligt, Nouri, Gudelj, El Ghazi, Cassiera, aankoop flankspeler is dan niet verkeerd.
Hij speelt bij Twente voornamelijk als valse rechterspits. Misschien dat hij daar ook kan spelen samen met Dolberg en Traore.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2130
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Cluijffert » za aug 27, 2016 9:19 am

Iniesta schreef:Zie niet zo in wat er beschamend aan is?
Er is altijd gezegd dat er geen ruimte voor hem is doordat we al teveel middenvelders hebben. Als er nu concreet mogelijkheid is om van wat middenvelders af te komen, lijkt me Ziyech een welkome versterking en voor een betere mix binnen het elftal zorgen.
Beschamend is het dat het blijkbaar pas na een paar wedstrijden in het nieuwe seizoen een issue wordt dat er onvoldoende creativiteit en kwaliteit in het elftal aanwezig is (da's geen nieuws - al maanden niet) en er kansloze nederlagen voor nodig zijn om nu met een noodgreep de morrende achterban te sussen.

Als vorige week Ziyech blijkbaar niet nodig was voor het TH, en dat is hun visie - wat je er ook van vindt - dan ben je niet serieus meer te nemen als je nu in pure paniek 180 graden draait.

Los daarvan, het is geen toeval dat Bailey en wellicht ook Ziyech niet komen of gaan kiezen voor een club met CL voetbal, dus ook wat dat betreft getuigt de timing van een bijna stuitende incompetentie.

Geval duppie eerste rang zitten, dat lukt niet en nadat de voorstelling al voorbij is alsnog de dure kaartjes willen gaan kopen.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » za aug 27, 2016 9:27 am

Cluijffert schreef:
Iniesta schreef:Zie niet zo in wat er beschamend aan is?
Er is altijd gezegd dat er geen ruimte voor hem is doordat we al teveel middenvelders hebben. Als er nu concreet mogelijkheid is om van wat middenvelders af te komen, lijkt me Ziyech een welkome versterking en voor een betere mix binnen het elftal zorgen.
Beschamend is het dat het blijkbaar pas na een paar wedstrijden in het nieuwe seizoen een issue wordt dat er onvoldoende creativiteit en kwaliteit in het elftal aanwezig is (da's geen nieuws - al maanden niet) en er kansloze nederlagen voor nodig zijn om nu met een noodgreep de morrende achterban te sussen.

Als vorige week Ziyech blijkbaar niet nodig was voor het TH, en dat is hun visie - wat je er ook van vindt - dan ben je niet serieus meer te nemen als je nu in pure paniek 180 graden draait.

Los daarvan, het is geen toeval dat Bailey en wellicht ook Ziyech niet komen of gaan kiezen voor een club met CL voetbal, dus ook wat dat betreft getuigt de timing van een bijna stuitende incompetentie.

Geval duppie eerste rang zitten, dat lukt niet en nadat de voorstelling al voorbij is alsnog de dure kaartjes willen gaan kopen.

Absoluut! Qua handelen is dit niet regeren/vooruit zien maar houtje/touwtje/begonia.


Ik hoop dat Ziyech in Ajax een betere opstap ziet voor de verder dan in Fener.
Anders zijn we gezien.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » za aug 27, 2016 9:28 am

Dat is niet helemaal waar. Ik sluit niet uit dat ze slechte resultaten meespelen maar er staat nu duidelijk bij dat er kennelijk beweging is rondom een aantal middenvelders. Eerder is aangegeven dat er geen nieuwe middenvelder zou komen omdat we er daar al zoveel van hebben. Als er één of twee afvallen is er in die linie weer ruimte en kun je dus van de gelegenheid gebruik maken om eventueel een ander type te halen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » za aug 27, 2016 9:40 am

Marillion schreef:Dat is niet helemaal waar. Ik sluit niet uit dat ze slechte resultaten meespelen maar er staat nu duidelijk bij dat er kennelijk beweging is rondom een aantal middenvelders. Eerder is aangegeven dat er geen nieuwe middenvelder zou komen omdat we er daar al zoveel van hebben. Als er één of twee afvallen is er in die linie weer ruimte en kun je dus van de gelegenheid gebruik maken om eventueel een ander type te halen.
Je zou ook moeten kunnen concluderen dat je het middenveld kwalitatief niet goed bezet hebt, ook al zit het kwantitatief vol.

Liever een tijdje teveel middenvelders, dan aan blijven rommelen.

En niet pas schakelen als er 'een plekje vrij komt'.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie