Hakim Ziyech

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Marillion » wo apr 22, 2020 10:11 pm

Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door zeux » wo apr 22, 2020 10:21 pm

Het stemde wel een beetje melancholisch, moet ik eerlijk bekennen...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Marillion » wo apr 22, 2020 10:28 pm

Ja, absoluut. Credits voor Frank Heinen. Die hier sowieso erg goed in is. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Cruijff » vr apr 24, 2020 8:24 pm

Marillion schreef:
wo apr 22, 2020 10:28 pm
Ja, absoluut. Credits voor Frank Heinen. Die hier sowieso erg goed in is. :biggthumpup.gif:
Zeker! :biggthumpup.gif:

Ajax heeft zojuist ook een video met Hakim Ziyech online gezet.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 27, 2020 4:54 pm

Iemand die toegang heeft tot het VI PRO interview met Ziyech en hem hier wilt plaatsen? :hypocrite.gif: :blush.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Trab » ma apr 27, 2020 6:31 pm

Mr. Ajax schreef:Iemand die toegang heeft tot het VI PRO interview met Ziyech en hem hier wilt plaatsen? :hypocrite.gif: :blush.gif:
INTERVIEW
Door het coronavirus is er voor Hakim Ziyech een abrupt einde aan zijn periode bij Ajax gekomen. Met de sierlijke sterspeler blikken we terug op zijn tijd in Amsterdam en kijken we vooruit naar zijn nieuwe avontuur bij Chelsea. 'Ik ben bij Ajax een complete voetballer geworden.'
Het is vrijdag aan het begin van de avond gezellig op de kantoren in de Johan Cruijff Arena. Hoewel de KNVB er die dag een flink rommeltje van heeft gemaakt, is er voor iedereen in deze coronacrisis nu wel duidelijkheid. De competitie is gestopt en hoewel geen kampioen is Ajax wél de nummer één van Nederland. Een aantal spelers is voor het eerst sinds een tijd weer even bij elkaar. Ze praten telefonisch met de media over het afgelopen seizoen, maar uiteraard ook met elkaar in deze voor iedereen vreemde en verwarrende tijden.
Als we Hakim Ziyech spreken, is hij rustig en bedaard. De voetballer hoeft niet te zoeken naar woorden omdat hij weet wat hij wil zeggen. 'Dit is natuurlijk niet de manier waarop ik het seizoen wil afsluiten en afscheid van Ajax wil nemen', zegt Ziyech. 'Ik, maar eigenlijk iedereen die bij de club werkt, had de komende maanden echt nog iets moois in gedachten. Dat gebeurt nu niet en dat is heel jammer.'
Ik had het natuurlijk goed willen afmaken, afscheid met het kampioenschap willen nemen.
Hoewel de KNVB vrijdag dus alle beslissingen nam, kwam volgens Ziyech de klap bij de meeste voetballers toen premier Rutte vorige week bekend maakte dat er tot 1 september niet gevoetbald kan worden. 'Toen wist ik dat het over was', zegt Ziyech. 'Daarvoor sta je er nog dubbel in en houd je hoop. Ik had het natuurlijk goed willen afmaken, afscheid met het kampioenschap willen nemen. Aan de anderen kant had ik direct berusting omdat er nu duidelijkheid was. De gezondheid van iedereen gaat ook boven alles. Het is wat dat betreft een rare tijd. Niet alleen voor mij, maar voor iedereen in Nederland en de rest van de wereld. Eerlijk gezegd beleef ik het wel relaxed, door gewoon lekker bezig te blijven en op die manier niet aan de crisis toe te geven. Iedereen moet proberen door te gaan met wat hij of zij hoort te doen. Dat doe ik door dagelijks te trainen zodat als dit achter de rug is, ik ook direct klaar ben om op het veld weer te presteren.'
De FIFPro becijferde onlangs na onderzoek dat er een verdubbeling is van het aantal depressieve voetballers. 'Daar heb ik geen last van', zegt Ziyech. 'Als je wel steeds met corona bezig bent, ga je je volgens mij alleen maar ergeren. Dat leidt tot niks. Zoveel mogelijk bezig blijven, helpt mij goed. Ik heb wel een beetje een dubbel gevoel over deze periode. In de afgelopen drie jaar heb ik nog nooit zoveel rust gehad. Ik merk aan mijn lichaam dat het prettig is. Aan de andere kant wil ik ook gewoon op het veld staan en met voetballen bezig zijn. Ik vind het dus lekker en tegelijk ook weer niet.'
Hakim Ziyech en Dusan Tadic vieren de 0-1 tijdens het duel tussen SC Heerenveen en Ajax.
SC Heerenveen-uit – daar waar het voor Ziyech allemaal begon – was de laatste wedstrijd die hij in het Ajax-shirt speelde. 'Gelukkig wel gewonnen (3-1)', zegt Ziyech. 'Dat was het einde. Dat was het dan voor mij bij Ajax. Wel apart zo. Ik denk dat je het goed stelt als je zegt dat het een bijzondere reis is geweest. Ik heb bij Ajax heel veel mooie dingen mogen meemaken en ook een aantal minder leuke.'
Die verhalen zijn bekend. Ziyech kwam bijna vier jaar geleden binnen bij Ajax nadat hij met zeventien doelpunten en twaalf assists FC Twente haast persoonlijk in de Eredivisie had gehouden. Er was, zeker in zijn beginjaren, in Amsterdam een haat-liefdeverhouding met de supporters. Er waren wat incidenten met fans en de voetballer kreeg, ook in de media, harde kritiek te verwerken. Ziyech zou voortdurend veel te veel risico in zijn spel leggen. Er was het gedoe rondom zijn shirt, rugnummer 10 werd tot ongenoegen van Ziyech aan Dusan Tadic gegeven en er was de zichtbare onvrede in woord en gebaar bij Ziyech als hij tegen zijn zin werd gewisseld.
Wat immer overeind bleef waren de waanzinnige cijfers die Ziyech kon overleggen. In de 165 wedstrijden die de aanvallende middenvelder speelde voor Ajax scoorde hij 49 keer en gaf hij 71 assists. Sinds zijn debuut op 11 september 2016 was Ziyech direct betrokken bij bijna een kwart van de 490 doelpunten van Ajax in alle competities. In de periode Ziyech schoot Ajax 3780 keer op doel, de linkspoot nam 717 schoten voor zijn rekening en hij creëerde 583 kansen.
Ik heb het soms best moeilijk gehad. Er kwam veel op me af, kreeg veel over me heen. Dat ik het zelf heb kunnen omdraaien naar liefde en respect is voor mij iets heel waardevols.
Mede door die fonkelende getallen en het prachtige spel van Ziyech in zijn laatste jaren is de kritiek volledig omgeslagen naar massale en grote bewondering voor de kleurrijke voetballer. 'Dat doet me veel', bekent Ziyech. 'Ik heb het soms best moeilijk gehad. Er kwam veel op me af, kreeg veel over me heen. Dat ik het zelf heb kunnen omdraaien naar liefde en respect is voor mij iets heel waardevols. En dat ik het heb afgedwongen door altijd mezelf te blijven ook. Ik denk dat dat het juist ook mooi maakt. Dat zie je in deze wereld namelijk niet vaak. Spelers gaan zich anders gedragen, zich anders voordoen dan ze eigenlijk zijn. Ik niet, ik blijf mezelf altijd trouw. Dat vervult me met trots. Niemand kan zeggen dat ze mij daarbij hebben geholpen, want dat hebben ze niet.'
De onverschilligheid en het stoïcijnse in zijn spel kenmerken Hakim Ziyech. In het veld altijd dat doen waarvan hij denkt dat het goed is. Niet wat spelers, trainer en publiek denken dat hij moet doen. Zelfs als het mislukt, doet Ziyech het direct weer op de manier zoals hij het had bedacht. En dat keer op keer. 'Uiteindelijk is het mijn leven, niemand anders gaat het voor me doen', zegt Ziyech. 'Ik bepaal hoe mijn lot eindigt. Dus ik moet doen wat ik wil. Alles wat iedereen te vertellen heeft, daar moet je je niks van aantrekken. Je moet je eigen beslissingen maken. En dat is wat ik zeker in het veld altijd heb gedaan. Je weet hoe het gaat in het voetbal, de waardering die kwam, heeft ook te maken met de resultaten en mijn spel. Dat is ook het enige geweest waar ik invloed op heb gehad. Voor de rest heb ik alles van me af laten glijden. Zelfs in een fase dat het heel goed met me ging, na die kutperiode met de fans, dat de vonk weer een beetje terugkwam. Toen wilde ik daaraan niet toegeven. Toen dacht ik: ja nu zeker wel, het zal allemaal wel. Maar op een gegeven moment heb ik daar een punt achter gezet en het allemaal op me af laten komen en is het helemaal goed gekomen. Ik heb de liefde en waardering zeker gevoeld en uiteindelijk is het ook van twee kanten.'
In de bijzondere reis die Ziyech met Ajax heeft gemaakt springt het vorig seizoen er echt uit. 'Dat is waar ik het eerst aan denk', zegt de Marokkaans international. 'De serie die we in de Champions League hebben neergezet was uniek. Ajax is internationaal natuurlijk al een heel grote club, maar wij hebben Ajax met het voetbal dat we hebben gespeeld in de Champions League opnieuw op de kaart gezet in de wereld. Dat ik van dat team onderdeel heb mogen zijn, vind ik heel mooi. Op het moment zelf heb ik natuurlijk genoten, maar tijdens het seizoen ben je toch steeds gefocust op de wedstrijden en op winnen. Na het seizoen kwam het echte bewustzijn, dat we eigenlijk best iets bijzonders hebben neergezet. Daar ben ik ook echt trots op.'
Vreugde nadat Hakim Ziyech Ajax al vroeg op voorsprong heeft gezet in Estadio Santiago Bernabéu.
Voor Ziyech springt er één wedstrijd met iconische waarde uit. 'Uiteraard was het kampioenschap fantastisch, daar voetbal je tenslotte het hele jaar voor', begint de aanvallende middenvelder. 'En het was ook alweer even geleden dat Ajax dat bereikt had. Dat maakte het extra mooi. Maar voor mij staat de wedstrijd die we in Madrid van Real wonnen (1-4) wel symbool voor hoe we vorig seizoen hebben gevoetbald en wat we hebben gepresteerd. En wat ik ook heel bijzonder vond, is de vreugde die we hebben gevoeld bij iedereen na zoveel verdriet in de tweede halve finale tegen Tottenham Hotspur. Dat zijn avonden die ik nooit meer vergeet.'
Nu zijn tijd in Amsterdam erop zit, is het tijd om vooruit te kijken naar Chelsea. Ziyech tekende een contract voor vijf jaar bij de grootmacht uit Londen. Zelf voelt hij dat hij klaar is voor die stap. In de bijna vier seizoenen bij Ajax transformeerde Ziyech van een individualist tot een teamspeler pur sang. 'Ik ben in mijn tijd bij Ajax als voetballer en als mens enorm gegroeid', vindt Ziyech. 'In alle facetten heb ik me verbeterd. In het spel naar me toetrekken, de leiding nemen, het verdedigende aspect. In alles eigenlijk.'
In de ogen van trainer Erik ten Hag werd Ziyech meer en meer de patron van de ploeg. 'Maar eigenlijk vond Erik dat al toen hij net bij Ajax binnenkwam', zegt Ziyech. 'Dat was voor mij niets nieuws. Ik ben gewoon heel erg veeleisend naar mezelf. Elk seizoen moet beter dan dat ervoor. Iedere week heel hard werken om beter te worden, ieder duel beter voetballen, niet te snel tevreden zijn. Ik heb altijd de wil gehad om het allerbeste in mezelf naar boven te halen. Daarna wilde ik dat gevoel overbrengen op het team. Maar dat kan pas als je op het veld zelf in alles het goede voorbeeld geeft. Ja, ook in verdedigend werk. Dat heb ik nog meer aan mijn spel toegevoegd. Ik ben bij Ajax een complete voetballer geworden.'
Voor Ziyech is dit daarom hét juiste moment om zijn carrière te vervolgen bij een Europese topclub in een topcompetitie. 'Zo voel ik het wel', zegt de voetballer. 'Ik ben er klaar voor, ook als mens. Dat ik straks in Londen ben, wat verder weg van familie en vrienden is een nieuwe fase in mijn leven. Daar zie ik niet tegenop, integendeel, ik kijk er enorm naar uit. Ik zal mijn stinkende best doen, weer heel veel leren en nieuwe dingen meemaken waardoor ik als mens en als voetballer weer zal groeien.'
Chelsea heeft in Frank Lampard een trainer die houdt van aanvallend en aantrekkelijk voetbal. Daar houd ik ook van.
Ziyech heeft steeds gesteld dat voor hem het complete plaatje moest kloppen. Een aantal keren was dat niet het geval waardoor hij goede gerenommeerde clubs heeft afgezegd. 'Nu klopt alles wel', zegt Ziyech. 'Chelsea is een heel grote en mooie club. Er is heel veel jong talent, daarmee kom ik terecht in een positie waarin ik de afgelopen drieënhalf jaar bij Ajax ook heb gezeten. Dat ligt me goed. Chelsea heeft in Frank Lampard een trainer die houdt van aanvallend en aantrekkelijk voetbal. Daar houd ik ook van. De gesprekken met hem waren goed. Lampard is heel relaxed en kwam goed over. Er was direct een klik en dat heeft ook meegespeeld in mijn afweging.'
Wie Ziyech de afgelopen twee seizoenen in de Champions League tegen de wereldtop bezig heeft gezien, kent geen twijfels of de spelmaker klaar is voor die absolute top. Twee jaar geleden toen Ziyech VI's Man van het Jaar was, vroegen we hem of hij fysiek niet sterker moest worden om te kunnen slagen in bij een Europese topclub. "De top halen zonder er als een kleerkast uit te zien, kan echt nog wel", zei Ziyech toen al. "Maar eerst rijpen bij Ajax. Groeien als voetballer en als mens en dan in de Europese top als somebody binnenkomen. Dat is het plan."

Het is exact zo gegaan zoals Ziyech en zijn zaakwaarnemer Mustapha Nakhli (zie kader) destijds voorspelden. 'Jij vroeg je af, of me dat zou lukken, of ik me niet meer fysiek moest ontwikkelen', geeft Ziyech de journalist een kleine reprimande. 'Maar dit gaat niet alleen over mij. Er zijn genoeg spelers in de Premier League die het tegendeel bewijzen. Je hoeft echt geen krachtpatser te zijn. Daarom heb ik nooit getwijfeld. Er zijn zoveel voetballers die daar wekelijks de sterren van de hemel spelen die het niet van hun fysiek moeten hebben.'
'De Premier League is een prachtige competitie, juist ook voor technische spelers die snel denken. Als jongetje heb ik hier altijd van gedroomd. Ik keek de wedstrijden van Chelsea, Arsenal en Manchester United en zag spelers als Didier Drogba, Thierry Henry, Dennis Bergkamp en David Beckham. Noem maar op. Dat wil je dan ook. Of het de mooiste competitie ter wereld is? Dat weet ik niet, ik houd ook erg van het voetbal in La Liga, maar de Premier League is wel de meest intense.'
'Hoe moeilijker het is, hoe liever ik het heb' was de kop in het mega-interview met Voetbal International twee jaar geleden. Dat geldt nog steeds voor Ziyech. 'Door de hoge intensiteit is de Premier League absoluut de zwaarste competitie', aldus Ziyech. 'Ik kies opnieuw niet voor de makkelijkste weg. Als je dat wel doet, daag je jezelf niet uit. Ik houd juist van uitdagingen, die maken me sterker en houden me scherp.'
Als we Ziyech tot slot vragen of we hem in de toekomst nog terugzien bij Ajax, zegt de voetballer simpel maar doeltreffend: 'Daar ga ik wel vanuit...'

'Chelsea ziet in Hakim een leider'

Ook Mustapha Nakhli heeft een bijzondere reis met Hakim Ziyech gemaakt. Voor de voetballer breekt met zijn overgang naar Chelsea in Engeland een nieuwe fase aan, maar hij kan daarbij leunen op de ervaring van Nakhli die in het verleden Jan Vertonghen al naar Tottenham Hotspur bracht. Nakhli leerde Ziyech ruim tien jaar geleden kennen. De geboren Marokkaan is hard wanneer hij dat moet zijn, maar hij komt niet aan de identiteit van Ziyech. 'Ik laat hem volledig zichzelf zijn, alleen dan ontwikkelt Hakim zich tot de bijzondere speler die hij nu al is geworden', zegt de eigenaar van Nakhli Mondial. 'Daarom heb ik ook geen enkele twijfel of hij zal slagen bij Chelsea. Hakim is een volwassen speler, een echte leider inmiddels. Hij weet ook heel goed wat hij kan en waar hij naar toe wil. Daarom hebben we ook heel lang met een transfer gewacht, omdat de juiste club met het juiste verhaal niet voorbij kwam. We hebben echt grote Europese clubs afgezegd. Niet alleen Sevilla. Er waren in november clubs die Hakim in de winterstop wilden overnemen, ik heb nog nooit zoveel gevlogen. Maar uiteindelijk hadden we daar dan geen goed gevoel over.'

Met Chelsea heeft Nakhli al drie jaar contact over Hakim. 'Toen de interesse concreet werd, hebben we eerst met Marina Granovskaia, de directeur van Chelsea gesproken. De plannen die ze hebben met Hakim zagen er heel goed uit. Chelsea ziet in Hakim ook een leider, ze roemden zijn persoonlijkheid. Het eerste gesprek tussen Frank Lampard en Hakim vond telefonisch plaats op mijn kantoor. "We hebben een klik", zei hij daarna. Hakim is een gevoelsmens dus als het goed voelt, is het ook goed. Ook Chelsea wilde hem in januari overnemen, maar daar wilde Ajax niet aan meewerken. Dat hebben we gerespecteerd en Hakim wilde het goed afsluiten in Amsterdam en waardig afscheid nemen. Het waren voor hem hele mooie jaren bij Ajax.' Nu er duidelijkheid is over het seizoen in Nederland is er ook direct een einde aan de discussie over aflopende spelerscontracten. Ziyech werd tijdens de coronacrisis daarin steeds als voorbeeld gebruikt. Wie zou bijvoorbeeld het salaris betalen van de voetballer als het seizoen doorging terwijl zijn contract bij Ajax al voorbij was? 'Wij hebben ons daar geen seconde druk om gemaakt', zegt Nakhli. 'Maar het wordt momenteel voor voetballers heel moeilijk om weg te komen. De top zal dat nog wel lukken, maar niet met de topbedragen. En verder verwacht ik veel transfers met gesloten beurzen. Toch is de voetbalindustrie heel sterk, het komt hier weer bovenop en ik verwacht zelfs weer transfers van boven de tweehonderd miljoen euro.'

De grote kracht van het duo, is dat ze altijd rustig blijven. 'We kijken nergens tegen op. We maken een stappenplan en daar blijven we achter staan. We hebben nooit verwijten naar elkaar. Hakim maakt zich sowieso nooit druk om geld. "Dat laat ik volledig aan u over", zegt hij. Ook in de onderhandelingen met Chelsea was dat zo. "Is het goed", vroeg Hakim. Als ik dan ja zeg, is het voor hem ook meteen klaar. Ik heb Hakim de best betaalde voetballer in de geschiedenis van Ajax en de Eredivisie gemaakt. Daar vraagt hij niet om, maar ik vind dat hij de beste speler is, dan moet hij ook het best worden betaald. Hij vertrouwt me daarin dus volledig. Aan de andere kant hebben we nooit voor het geld gekozen. Dat komt wel. Hakim wil de beste zijn, dat is zijn streven. Hij was het in Nederland en nu is slagen bij Chelsea in Engeland het volgende doel. Hakim is er als mens en speler absoluut klaar voor.'


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 27, 2020 7:58 pm

Dank!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Yopii » di apr 28, 2020 5:11 pm

Goede speler, ik heb van hem genoten. Jammer dat hij gaat.

Door zijn spelintelligentie komt Ziyech beter tot zijn rechts naarmate de spelers om hem heen beter zijn. Ik ben zeer benieuwd hoe zijn avontuur bij Chelsea gaat uitpakken. Het Engelse voetbal is toch meer van de kracht en het loopvermogen dan van het verfijnde.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Mr. Ajax » di apr 28, 2020 6:20 pm

Yopii schreef:
di apr 28, 2020 5:11 pm


Het Engelse voetbal is toch meer van de kracht en het loopvermogen dan van het verfijnde.
Dat moet je niet tegen hem zeggen als ik het zo lees. :smallgrin.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Ajaciedjuh » do mei 14, 2020 7:46 pm

Wow, wat een schitterende afscheidsvideo van Ziyech .... puur, mooi :blush.gif: :ajaxscarf.gif:

https://youtu.be/PaChcL811EU
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Marillion » do mei 14, 2020 7:49 pm

Ja, heel mooi gedaan. Goed dat de eerdere moeizame relatie er ook in voorkomt. Het is zo een compleet en eerlijk beeld. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Hakim Ziyech

Bericht door raymon » do mei 14, 2020 8:52 pm

Krijg er natte ogen van.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Trab » do mei 14, 2020 9:24 pm

Laatste stuk is mooi. De onvoorwaardelijke liefde voor z’n moeder en dat ie volschiet van haar woorden. En mooi ook dat hij zich zo thuisvoelde bij Ajax. Wat zullen we hem gaan missen. Prachtvoetballer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Marillion » vr mei 15, 2020 7:47 am

Ja, heel mooi stuk inderdaad.

Het is echt geweldig gedaan dit. Laat je niet afschrikken door de lengte want het is van de eerste tot de laatste minuut zeer de moeite waard. Een mooie manier om zijn Ajax periode af te sluiten. Echt dikke complimenten voor deze film. Kippenvel, tranen, hoogtepunten, dieptepunten, prachtige beelden. Het komt allemaal voorbij.

Ik heb echt helemaal niets met Chelsea maar voel ergens toch wel de behoefte om 'm straks nog een keer live te zien spelen. Wat gaan we Ziyech missen.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr mei 15, 2020 8:17 am

Heb mezelf beloofd er vanavond voor te gaan zitten met een Port Charlotte 10 Y heavily peated.

Ajax Rules
Berichten: 31179
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Ajax Rules » vr mei 15, 2020 9:49 am

Prachtig filmpje.

En wat doet Ajax dit tegenwoordig goed he? Ik zeg niet dat het manipulatief is, maar het helpt naar mijn overtuiging wel degelijk. Als je zo groot uitpakt voor een speler, en in zo'n sfeer uit elkaar gaat, dan heeft dat een enorme impact op een speler (zeker op iemand als Hakim). Relatief kleine moeite, potentieel groot rendement.

Ik denk dat hij Ajax heel erg gaat missen (was/is eigenlijk de perfecte club voor hem, in alle opzichten), en als het daar allemaal wat gaat tegenvallen is hij ook nog wel het type dat over een of twee jaar terug kan gaan zijn. Maar goed, hij heeft zich enorm ontwikkeld en ik sluit absoluut niet uit dat hij het daar gaat maken.
Laatst gewijzigd door Ajax Rules op vr mei 15, 2020 9:51 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Ajax Rules
Berichten: 31179
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Ajax Rules » vr mei 15, 2020 9:50 am

Marillion schreef:
do mei 14, 2020 7:49 pm
Goed dat de eerdere moeizame relatie er ook in voorkomt.
Inderdaad. Dat was begin jaren 90 altijd zo ergelijk aan Ajax Magazine, dat het alleen maar van die brave, zouteloze kut-intverviewtjes waren.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Lionel » za mei 16, 2020 8:12 am

Prachtig, eerlijk...

Ajax is zo bizar goed in dit opzicht. Zelfs supporters van Feyenoord appten dat ze dit toch prachtig vonden...

Wat een mooi mens is Ziyech. Hoop zo dat hij over drie jaar terugkomt omdat hij zijn moeder mist :blush.gif:

Echt een mooi stuk en wat een speler...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Marillion » za mei 16, 2020 11:04 am

Stel nou eens dat het bij Chelsea op één of andere manier niet werkt. Dan sluit ik niet uit dat hij wel interesse heeft om weer bij Ajax te komen spelen. Daar kunnen we toch in ieder geval een keer over dromen.

Ajax is inderdaad ontzettend sterk geworden wat betreft presentatie op social media. Dit is gewoon echt een hele mooie productie. Een eerlijk en compleet verhaal. Hoogtepunten, dieptepunten. Een oprechte speler. Mooie locatie gekozen. Alles klopt. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Yopii » za mei 16, 2020 1:53 pm

Maar we zijn hem wel kwijt, ontzettend zuur. Zonder hem is Ajax een klasse minder.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mei 17, 2020 10:53 am

Ik ben in ieder geval blij dat hij 4 jaar bij ons gespeeld heeft. Spelers als Frenkie en De Ligt waren al weg voordat ze 4 jaar in de basis hebben gestaan.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Historicus » za jun 06, 2020 12:45 pm

“Een paar maanden geleden was ik op bezoek bij Ajax voor een lunch met Edwin van der Sar. We kwamen langs Marc Overmars’ kantoor en Hakim kwam toen net binnen. Hij begroette me en knuffelde me gelijk. Het was gelijk nadat zijn transfer naar Chelsea rond was gekomen. Hij vindt het net als ik een geweldige club. Ze hebben veel passie en liefde voor je, ook jaren nadat je er gespeeld hebt. Ik hoop dat Ziyech het er goed gaat doen. Hij is beschaafd, maar vol zelfvertrouwen. Ik wil dat mensen begrijpen dat dat zelfvertrouwen niet iets negatiefs is”, aldus Mario Melchiot.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Historicus » za jun 06, 2020 12:48 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo mei 17, 2020 10:53 am
Ik ben in ieder geval blij dat hij 4 jaar bij ons gespeeld heeft. Spelers als Frenkie en De Ligt waren al weg voordat ze 4 jaar in de basis hebben gestaan.
Ja, dat is inderdaad zo. Of neem Dest. Geldt ook voor Onana, die speelt ook al relatief lang voor Ajax.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Gaizka1985 » za jun 27, 2020 6:54 pm

Vandaag was de laatste training van Ziyech bij Ajax, mooi hoe Ajax afscheid neemt :biggthumpup.gif:

https://www.vi.nl/nieuws/ajax-tijdperk- ... CxuhMAbfj4

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Ajaciedjuh » za jun 27, 2020 7:11 pm

Gaizka1985 schreef:
za jun 27, 2020 6:54 pm
Vandaag was de laatste training van Ziyech bij Ajax, mooi hoe Ajax afscheid neemt :biggthumpup.gif:

https://www.vi.nl/nieuws/ajax-tijdperk- ... CxuhMAbfj4
Kille club :hypocrite.gif:

Mooiste club die er bestaat. :ajaxscarf.gif: :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie