Hakim Ziyech

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58845
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door 999 » za aug 27, 2016 10:18 pm

Zou niet hoger gaan dan 10 miljoen +bonussen ...

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Giacomo Puccini » za aug 27, 2016 10:29 pm

Sulejmani zou in dit Ajax niet misstaan, een minder slechte vleugelaanvaller dan Younes en AEG.
Ajax!

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Lionel » za aug 27, 2016 11:01 pm

999 schreef:We hebben er nu 10 die zonder bal niks doen, Peter :smallgrin.gif:
En we hebben er 11 die met de bal ook weinig doen...
IK GELOOF!!!!!!

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Gaizka1985 » za aug 27, 2016 11:03 pm

999 schreef:Zou niet hoger gaan dan 10 miljoen +bonussen ...
Heb het idee dat sommige mensen hier (geen aanval overigens) niet doorhebben dat de transfermarkt op hol geslagen is door het vele geld dat de Engelse clubs te besteden hebben.

Voorbeeld: Fischer leverde nog 5 miljoen op en had volgens mij nog 1 jaar contract? Dan is 12 a 14 miljoen voor Ziyech gewoon een normale prijs.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Demosthenes » za aug 27, 2016 11:19 pm

Valt me overigens wel op dat die jongen zonder bal niets doet, hoor. GJ Verbeek geeft ook al aan dat je dan met 10 man speelt en dat is (zeker) internationaal niet te doen.
FdB gaf ook al zoiets aan, schijnt er in de rust tijdens de laatste thuiswedstrijd tegen Twente ook iets over te hebben gezegd, als ik me de commentaren na afloop goed herinner.

Ziyech zou in een soort Perez-rol kunnen spelen, opgesteld worden als aanvaller, maar in de praktijk meer middenvelder zijn, al wordt het dan een 4-4-2 opstelling. Kan Ziyech aan de 5-secondenregel meedoen? Perez voetbalde zijn eigen wedstrijd, Ziyech ook? Perez speelde zo onder Henk ten Cate, maar die heeft een slechte naam op AT (In het stadion zittend was dat anders), hij zal de Cassie zijn waar Wimpey naar verwees (Bassie = Van Basten, die zal het niet zijn, de B en de C zitten op mijn toetsenbord niet naast elkaar) Ajax heeft dan wel een middenvelder nodig die de gaten dichtloopt, die kan breken, maar welke huidige middenvelder moet dat dan doen?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58845
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door 999 » zo aug 28, 2016 7:58 am

Gaizka1985 schreef:
999 schreef:Zou niet hoger gaan dan 10 miljoen +bonussen ...
Heb het idee dat sommige mensen hier (geen aanval overigens) niet doorhebben dat de transfermarkt op hol geslagen is door het vele geld dat de Engelse clubs te besteden hebben.

Voorbeeld: Fischer leverde nog 5 miljoen op en had volgens mij nog 1 jaar contract? Dan is 12 a 14 miljoen voor Ziyech gewoon een normale prijs.
Mmh, Denk dat het er een beetje om gaat welke keuze ( planning ) Ziyech wil maken.Voor Nld begrippen is in mijn ogen 10 miljoen + bonussen een goed bedrag, wil en gaat hij naar " de voetbal competities landen " gelden andere bedragen ...

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11896
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Sandro » zo aug 28, 2016 8:11 am

Waarom gelden daar andere bedragen? Omdat die clubs meer te besteden hebben? Twente weet toch ook dat Ajax wel wat kan uitgeven (als gevolg van o.a. de transfer van Milik voor een nogal exorbitant hoog bedrag)...Uiteindelijk zullen overal de prijzen opgedreven worden.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Iniesta » zo aug 28, 2016 8:37 am

Je concurreert met die buitenlandse clubs, dus zul je ook met die bedragen meedoen.
Er wordt eindeloos gezeurd dat de directie teveel op het vele geld zit, en nu zou 12 miljoen voor Ziyech teveel zijn? Qua getoond talent is 12m echt een koopje. Milik weg en Ziyech erbij plus nog 15-20 m erbij. Overmars mag dan een autoverkoper blijven, dit zou echt wel een stap voorwaarts zijn.
Z'n beste positie is denk ik wel een hangend als rechtsbuiten.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33823
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Duke » zo aug 28, 2016 8:45 am

Kans Fenerbahçe op Ziyech minimaal

De kans dat Hakim Ziyech nog naar het Turkse Fenerbahçe vertrekt, is minimaal. Trainer Dick Advocaat wil de linkspoot dolgraag aan zijn selectie toevoegen, maar een deal tussen de club uit Istanbul en FC Twente lijkt onmogelijk.

Het bedrag dat Fenerbahçe kan bieden - en de constructie die daarbij komt kijken - is voor de tukkers niet interessant.

12 miljoen euro
Twente is inmiddels met Ajax in onderhandeling over een binnenlandse toptransfer. De Amsterdammers willen Ziyech na een dramatische seizoensstart dolgraag overnemen en meldden zich in Enschede met een eerste bod van 8 miljoen euro bruto, dat door FC Twente direct van tafel werd geveegd. De club verlangt een bedrag van meer dan 12 miljoen euro, inclusief bonussen en een doorverkoop-percentage, en is in afwachting van een volgende zet uit Amsterdam.

Ziyech wil graag naar Ajax - een persoonlijk akkoord zal een formaliteit zijn - maar peinsde er niet over om gisteravond niet te spelen. De voormalig speler van SC Heerenveen is de voorbije maanden nooit in paniek geraakt en altijd rustig gebleven, ondanks alle transferverhalen rond zijn persoon.

Met zijn zaakwaarnemer Mustapha Nakhli sprak hij van begin af aan duidelijk af dat hij alleen iets wilde horen over geïnteresseerde clubs als er daadwerkelijk sprake zou zijn van concrete belangstelling.
www.telegraaf.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58845
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door 999 » zo aug 28, 2016 8:52 am

Sandro_Calaaabro schreef:Waarom gelden daar andere bedragen? Omdat die clubs meer te besteden hebben? Twente weet toch ook dat Ajax wel wat kan uitgeven (als gevolg van o.a. de transfer van Milik voor een nogal exorbitant hoog bedrag)...Uiteindelijk zullen overal de prijzen opgedreven worden.
Tuurlijk gelden daar andere bedragen.Meestal omdat die clubs weten dat er volgend seizoen weer zo'n exorbitant bedrag aan sponsor geld binnen gaat komen.Hele banken zitten daar vol met zulke spelers ...

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Lionel » zo aug 28, 2016 9:04 am

Als dit niet rondkomt doe ik Marc wat.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11419
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Toppie » zo aug 28, 2016 9:24 am

Lionel schreef:Als dit niet rondkomt doe ik Marc wat.
Hoezo Marc is toch rond een hobbit formaat

Mr. Ajax
Berichten: 14490
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 28, 2016 9:50 am

Lionel schreef:Als dit niet rondkomt doe ik Marc wat.

Waar zie jij hem het liefst spelen? Wat mij betreft zou die op de flanken of als 10/linkshalf kunnen, terwijl ik wel benieuwd ben naar zijn mogelijkheden als (iets meer teruggetrokken) spelverdeler.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13396
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Hakim Ziyech

Bericht door Arthur » zo aug 28, 2016 9:51 am

Ik voorspel dat Ziyech individueel prima stats zal halen, maar dat het team er weinig mee opschiet. Als hij constant zijn man laat lopen terwijl de rest druk wil zetten gaat het nog harder tegengoals regenen dan nu.

Dan wordt de een-na-grootste transfer van Ajax ooit bijna net zo traumatisch als de grootste en zal de jaren erop de hand weer op de knip gaan.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33464
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door zeux » zo aug 28, 2016 10:05 am

Arthur schreef:
Dan wordt de een-na-grootste transfer van Ajax ooit bijna net zo traumatisch als de grootste en zal de jaren erop de hand weer op de knip gaan.
Ajax betaalde 18 miljoen in 2008. Dat is acht jaar geleden. Onvergelijkbare markt.
Wat zou dat naar verhouding anno nu zijn geweest? 35 miljoen? 40? Zeg maar Milik-contreien.

We leven in 2016 met een behoorlijk ontplofte prijsmarkt aan de andere kant van de Noordzee. Wanneer we 'relatief' kijken, is 12 miljoen tegenwoordig geen toptransfer meer. Internationaal gezien zit dat aan de onderkant van de markt. Daar zal Ajax aan moeten gaan wennen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mr. Ajax
Berichten: 14490
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 28, 2016 10:08 am

Niet dat het veel uitmaakt, maar voor Sulejmani werd toch 16,5 gedokt? Waar komt die 18 mlijoen opeens vandaan? Heb ik de afgelopen paar dagen al een aantal keer genoemd zien worden door bepaalde posters hiero...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33464
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door zeux » zo aug 28, 2016 10:14 am

Mr. Ajax schreef:Niet dat het veel uitmaakt, maar voor Sulejmani werd toch 16,5 gedokt? Waar komt die 18 mlijoen opeens vandaan? Heb ik de afgelopen paar dagen al een aantal keer genoemd zien worden door bepaalde posters hiero...

Staat op zijn Wiki-pagina. Met VI als bron. Er is nog ruim 1,5 miljoen extra aan een agent betaald.
Daarbij werd later aan de zaakwaarnemer van Miralem Sulejmani, de FIFA-agent Jovica Radonjic, een vergoeding betaald van 1.65 miljoen euro, waardoor Sulejmani de Amsterdammers in werkelijkheid niet 16.25 miljoen, maar 17.9 miljoen gekost heeft.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Iniesta » zo aug 28, 2016 10:22 am

Arthur schreef:Ik voorspel dat Ziyech individueel prima stats zal halen, maar dat het team er weinig mee opschiet. Als hij constant zijn man laat lopen terwijl de rest druk wil zetten gaat het nog harder tegengoals regenen dan nu.

Dan wordt de een-na-grootste transfer van Ajax ooit bijna net zo traumatisch als de grootste en zal de jaren erop de hand weer op de knip gaan.
een speler die continue de wedstrijd kan openbreken zorgt er ook voor dat de tegenstander iets voorzichtiger zijn. Zo iemand kan net het verschil zijn tussen eindeloos breedtepassrs en flitsend aanvalsspel. Je moet hem alleen geen centrale rol op je middenveld geven maar inderdaad een Perez achtige rol.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Jöhnk » zo aug 28, 2016 10:25 am

zeux schreef:
Arthur schreef:
Dan wordt de een-na-grootste transfer van Ajax ooit bijna net zo traumatisch als de grootste en zal de jaren erop de hand weer op de knip gaan.
Ajax betaalde 18 miljoen in 2008. Dat is acht jaar geleden. Onvergelijkbare markt.
Wat zou dat naar verhouding anno nu zijn geweest? 35 miljoen? 40? Zeg maar Milik-contreien.

We leven in 2016 met een behoorlijk ontplofte prijsmarkt aan de andere kant van de Noordzee. Wanneer we 'relatief' kijken, is 12 miljoen tegenwoordig geen toptransfer meer. Internationaal gezien zit dat aan de onderkant van de markt. Daar zal Ajax aan moeten gaan wennen.
Voor Ajax is het nog ongeveer evenveel. De begroting van Ajax is namelijk niet meegegroeid met het prijzencircus.

Ziyech is best een goede speler, maar waar stelt Bosz hem op? Ik gok hangend op rechts. Wie gaat er dan nog voor diepgang zorgen? We hebben ook niet echt een rechtsback die overlap verzorgt.

Om met wimpey te spreken; de selectie zit schots en scheef in elkaar. Dit soort paniekaankopen zijn daar de oorzaak van. Ajax heeft een buitenspeler met snelheid en diepgang nodig, en wie komt er? Ziyech. Vergelijk met vorig jaar: Ajax heeft een controleur nodig en ze halen Gudelj.

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Lionel » zo aug 28, 2016 10:25 am

Mr. Ajax schreef:
Lionel schreef:Als dit niet rondkomt doe ik Marc wat.

Waar zie jij hem het liefst spelen? Wat mij betreft zou die op de flanken of als 10/linkshalf kunnen, terwijl ik wel benieuwd ben naar zijn mogelijkheden als (iets meer teruggetrokken) spelverdeler.
Rechtsbuiten maar dan was het lekker geweest als Tete voetballend iets meer zou brengen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Marillion » zo aug 28, 2016 10:32 am

Als ze hem inderdaad aan de rechterkant zouden willen laten spelen zou dat in de huidige situatie ten koste gaan van El Ghazi. Als dat het plan is snap ik alleen niet zo goed waarom er dan eerst een middenvelder zou moeten vertrekken want hij zou in die situatie niet als middenvelder tellen.

Moet hij als middenvelder komen zou het betekenen dat iemand van het trio Klaassen, Bazoer en Gudelj uit de basis zou verdwijnen. Dat zie ik eerlijk gezegd niet zo snel gebeuren want dan krigt hij volgens mij echt een hele andere rol dan hij bij Twente heeft. Ik denk niet dat hij daar geschikt voor is.

Wat die plek aan de rechterkant betreft. Als Dolberg zich goed blijft ontwikkelen zie ik de situatie wel ontstaan dat hij in het centrum speelt en Traore naar rechts gaat. Cassierra is dan de tweede man in het centrum. Maar dan moet je dus kiezen tussen Traore en Ziyech.

Ik ben dus erg benieuwd wat het plan achter deze transfer zou zijn. Nou ja, eerst maar eens zien of het uberhaupt gaat gebeuren. Het gaat om een hoop geld. Twente zal uiteraard een sterke voorkeur hebben voor de club met het hoogste bod en de tijd dringt om de gemaakte keuze ook tijdig rond te krijgen.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14490
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 28, 2016 10:33 am

Lionel schreef:
Mr. Ajax schreef:
Lionel schreef:Als dit niet rondkomt doe ik Marc wat.

Waar zie jij hem het liefst spelen? Wat mij betreft zou die op de flanken of als 10/linkshalf kunnen, terwijl ik wel benieuwd ben naar zijn mogelijkheden als (iets meer teruggetrokken) spelverdeler.
Rechtsbuiten maar dan was het lekker geweest als Tete voetballend iets meer zou brengen.
Het gebrek aan een back die de hele flank bestrijkt en aanvallend ook meedoet is pijnlijk en jammer inderdaad.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Iniesta » zo aug 28, 2016 10:38 am

Veldman vult die rol een stuk beter in. Vorig jaar na de blessure van tete werd ie allomgeprezen

Mr. Ajax
Berichten: 14490
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 28, 2016 10:46 am

Iniesta schreef:Veldman vult die rol een stuk beter in. Vorig jaar na de blessure van tete werd ie allomgeprezen

Toen had ie inderdaad een zeer sterke reeks. Maar de paar wedstrijden dat hij dit seizoen daar heeft mogen staan liep ie ook met schijt in de broek maar wat breed en terug te spelen, terwijl er kans en ruimte genoeg was om over Ghazi heen te gaan.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Khraa » zo aug 28, 2016 10:46 am

Aan de andere kant, mocht Ziyech daar komen, dan is het misschien verstandig om iemand achter hem te hebben die ook daadwerkelijk kan verdedigen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Plaats reactie