Justin Kluivert

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Justin Kluivert

Bericht door Marillion » wo feb 14, 2018 10:20 am

Zou echt zonde zijn want ik zie potentieel in die jongen. Hij kan een tegenstander passeren en dat zie je niet zoveel meer. Dat maakt natuurlijk ook dat andere clubs wel een gokje willen wagen.

Hopelijk kiest hij ervoor om nog wat langer bij Ajax te blijven. Nu in één keer de stap maken naar een grote club zal toch een lastig verhaal zijn.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Justin Kluivert

Bericht door InnerHarbour » wo feb 14, 2018 1:15 pm

Toe maar, een half jaar in Ajax 1 en meneer sluit Real niet uit. :excited.gif:
Vaderlijk advies voor Kluivert: verkies Spanje boven Engeland

Justin Kluivert past met zijn spel beter in La Liga dan in de Premier League. Dat zegt Patrick Kluivert, die zich op de Spaanse radio heeft uitgesproken over de toekomst van zijn zoon.
De voormalige spits van Barcelona kwam aan het woord in het programma El Larguero en werd daar gevraagd naar de situatie van Kluivert junior. De achttienjarige Ajax-aanvaller werd recent in verband gebracht met Barcelona en vertelde zelf al dat zijn hart ook bij de oude club van zijn vader ligt. Al wil de jongeling een eventuele transfer naar Real Madrid niet uitsluiten.

Kluivert senior adviseert zijn zoon dat hij zijn hart moet volgen: 'Hij moet met beide voeten op de grond blijven. Hij is nog maar achttien jaar oud en moet kalm zijn. De beste beslissing maak je uiteindelijk met je hart. Natuurlijk is het lastig om Barcelona af te wijzen, zo is dat ook bij andere topteams. Het belangrijkste is dat je met je hart voor een ploeg kiest die bij je spel past.'
Geld moet volgens de oud-spits van Barcelona van ondergeschikt belang zijn bij de keuze van zijn zoon. En op sportief vlak is een overstap naar Spanje uiteindelijk logischer: 'Je moet niet de club kiezen die het meeste betaalt, maar die het beste bij je stijl past. Dan zie ik hem eerder in de Spaanse competitie dan in de Premier League', aldus Kluivert.
Momenteel is er nog altijd onduidelijkheid over de toekomst van de jeugdinternational bij Ajax. Directeur voetbalzaken Marc Overmars zei in januari snel witte rook te verwachten over een contractverlenging van Kluivert, maar die is er nog altijd niet. De huidige verbintenis van de linksbuiten loopt medio 2019 af.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Justin Kluivert

Bericht door Marillion » wo feb 14, 2018 1:25 pm

Wat kun je verwachten van een familie waar de 10 jarige Shane een eigen Youtube kaneel en een kookboek heeft. Geld en status is daar verder helemaal niet belangrijk.

Als hij al voor zo'n contract gaat zou hij moeten overwegen om zich nog te laten verhuren aan Ajax. Hij zou nu als totale nobody binnenkomen bij een grote club. Als je dan per ongeluk een bal in de kruising schiet bij je debuut heb je nog een kansje maar zo niet zit je binnen no time op de tribune. Wel met een dikke portemonnee.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Justin Kluivert

Bericht door 999 » wo feb 14, 2018 1:45 pm

Het is de achternaam hé ... :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Justin Kluivert

Bericht door Marillion » wo feb 14, 2018 1:53 pm

Justin is wel een speler waarvoor ik naar het stadion kom. Een buitenspeler met een actie en ook de nodige branie in zijn spel. Lekker brutaal. Dat gaat wel eens mis en dan heb je iets om je over op te winden. En lukt het dan is het spectaculair.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Justin Kluivert

Bericht door Cluijffert » wo feb 14, 2018 2:54 pm

Mocht ie inderdaad nu al vertrekken, dan onderstreept dat alleen maar dat Ajax geen andere keuze heeft om flink in externe jeugdspelers te investeren. Want op deze manier wordt een jeugdopleiding natuurlijk een kansloze onderneming.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Yopii
Berichten: 18474
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Justin Kluivert

Bericht door Yopii » wo feb 14, 2018 3:14 pm

Marillion schreef:Wat kun je verwachten van een familie waar de 10 jarige Shane een eigen Youtube kaneel en een kookboek heeft. Geld en status is daar verder helemaal niet belangrijk.

Als hij al voor zo'n contract gaat zou hij moeten overwegen om zich nog te laten verhuren aan Ajax. Hij zou nu als totale nobody binnenkomen bij een grote club. Als je dan per ongeluk een bal in de kruising schiet bij je debuut heb je nog een kansje maar zo niet zit je binnen no time op de tribune. Wel met een dikke portemonnee.
Niks verhuren aan Ajax. Als hij weg wil, dondert hij maar op. :1evil.gif:

Hij blijft nog een seizoen, schat ik. En loopt dan gratis de deur uit.

Déjà vu. :excited.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Justin Kluivert

Bericht door 999 » wo feb 14, 2018 3:19 pm

Yopii schreef:
Marillion schreef:Wat kun je verwachten van een familie waar de 10 jarige Shane een eigen Youtube kaneel en een kookboek heeft. Geld en status is daar verder helemaal niet belangrijk.

Als hij al voor zo'n contract gaat zou hij moeten overwegen om zich nog te laten verhuren aan Ajax. Hij zou nu als totale nobody binnenkomen bij een grote club. Als je dan per ongeluk een bal in de kruising schiet bij je debuut heb je nog een kansje maar zo niet zit je binnen no time op de tribune. Wel met een dikke portemonnee.
Niks verhuren aan Ajax. Als hij weg wil, dondert hij maar op. :1evil.gif:

Hij blijft nog een seizoen, schat ik. En loopt dan gratis de deur uit.

Déjà vu. :excited.gif:
Maar wat kun je hier tegen doen Yopii, niks toch ?.Het kind wordt net 20 jaar en de bakken met geld lonken al,de clubs uit die competities tikken het met gemak af.En valt ie tegen, zakt hij een nivootje , en nemen ze hun " verlies ".

Yopii
Berichten: 18474
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Justin Kluivert

Bericht door Yopii » wo feb 14, 2018 3:41 pm

Kun je inderdaad niets aan doen dat een speler gratis de deur uitloopt. Het is ook niets nieuws. De vader van Justin deed het al.

Het is een wisselwerking. De speler kiest voor een bepaalde zaakwaarnemer, de zaakwaarnemer zet een koers uit die de speler volgt. Op het moment dat Raiola op het toneel verschijnt, weet je genoeg.

De meeste spelers kiezen niet voor deze koers omdat ze graag op een normale manier vertrekken bij een club, zeker als het de club is die hen heeft opgeleid. Al is het maar omdat ze dan via de achterdeur vertrekken.

Het is natuurlijk het goed recht van spelers. Hun contract loopt af, dus ze zijn vrij om te gaan en te staan waar ze willen. Ik probeer me er dus niet aan te ergeren. Vervelender dan het feit zelf vind ik het gelieg er omheen, alsof wij supporters achterlijk zijn. Wij hebben heus door waar zaakwaarnemer en speler op aansturen als die contractverlenging maar niet komt. Kleine Kluivert werkt me al aardig op mijn zenuwen. Teken gewoon of stop het die smoesjes. Op deze manier houden we ons maanden bezig met dat ventje om vervolgens mee te maken dat hij 'ons' laat zitten. :1evil.gif: :blush.gif:

Zijn vader hield Ajax trouwens twee jaar aan het lijntje...

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23018
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Justin Kluivert

Bericht door raymon » wo feb 14, 2018 3:57 pm

Je hebt het niet zo op de familie Kluivert volgens mij.. :hypocrite.gif:

Verder heb je natuurlijk wel gelijk. Is wel zo netjes om de club die je de mogelijkheid heeft gegeven om uberhaupt zo ver te komen netjes te behandelen. Dat werkt andersom ook zo (en in het geval van Viergever heeft Ajax het bijvoorbeeld heel erg slecht gedaan).
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Justin Kluivert

Bericht door Lionel » wo feb 14, 2018 4:08 pm

Hoezo zou Justin Ajax dankbaar moeten zijn?
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14505
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Justin Kluivert

Bericht door Mr. Ajax » wo feb 14, 2018 4:22 pm

Lionel schreef:Hoezo zou Justin Ajax dankbaar moeten zijn?
Ajax heeft hem een decennium lang heel veel geld, energie en expertise in gestoken. Hij is er opgegroeid. Ik zou wel dankbaar zijn geweest als ik hem was.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 18474
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Justin Kluivert

Bericht door Yopii » wo feb 14, 2018 4:31 pm

Het hoeft niet, want Ajax doet het voor zichzelf. De top van Ajax dan.

Al die vrijwilligers binnen de club die dingen doen voor de jeugdspelers, dat is een ander verhaal.

Het pleit, algemeen gesproken, wel voor iemand als hij ook heeft voor iets anders dan zichzelf of zijn portemonnee.

@Ray: ik vind het inderdaad een vreselijke familie. Wat een tokkies.
Met Justin en zijn broers heb ik wel medelijden. Pa rijdt iemand dood en Ma legt het aan met een crimineel.Het zullen je ouders maar zijn.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Justin Kluivert

Bericht door InnerHarbour » wo feb 14, 2018 4:32 pm

Die jongen heeft een van de machtigste wapens in het huidige voetbal, snelheid gekoppeld aan een functionele techniek. Mocht hij naar Spanje gaan zou ik eerder kiezen voor een club als Real Madrid die wat meer op de omschakeling speelt. Verder ben ik het eens met degene die denken dat hij niet verlengd maar volgend jaar zomer gratis wegwandeld. Hij heeft de zaakwaarnemer en vader daarvoor.

Ideaal zou zijn nog 3 jaar Ajax, daarna 4 jaar Liverpool en dan Madrid, maar ja de ideale wereld die bestaat niet. :smallgrin.gif:
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op wo feb 14, 2018 4:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Justin Kluivert

Bericht door LucaS » wo feb 14, 2018 4:33 pm

Jeugdspelers die deze zaakwaarnemer kiezen geen contract aanbieden
I think I lost my fucking headache

Yopii
Berichten: 18474
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Justin Kluivert

Bericht door Yopii » wo feb 14, 2018 4:34 pm

Dan gaat hij dus voor niets naar PSV.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Justin Kluivert

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo feb 14, 2018 4:48 pm

Ajax kan toch anticiperen en zeggen dat hij bij niet bijtekenen deze zomer wordt verkocht en anders een jaar in Jong Ajax mag voetballen?

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Justin Kluivert

Bericht door Alexander » wo feb 14, 2018 5:06 pm

Ik geniet van Justin en het zou het beste zijn als hij nog minimaal 2 jaar in Amsterdam zou rondlopen. Ik zou het enorm triest vinden als hij nu al de stap naar de top van Europa gaat maken, maar in realiteit weten we allemaal al dat dit verkeerd af gaat lopen.

Yopii
Berichten: 18474
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Justin Kluivert

Bericht door Yopii » wo feb 14, 2018 5:09 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ajax kan toch anticiperen en zeggen dat hij bij niet bijtekenen deze zomer wordt verkocht en anders een jaar in Jong Ajax mag voetballen?
Zeker, maar daar krijg je een hoop gezeik van en het is nog antireclame ook.

Mr. Ajax
Berichten: 14505
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Justin Kluivert

Bericht door Mr. Ajax » wo feb 14, 2018 7:12 pm

Yopii schreef:Het hoeft niet, want Ajax doet het voor zichzelf.
Wat maakt dat uit? Als mijn werknemer mijn rechtenopleiding betaalt, doet ie dat toch ook voor zichzelf? Dan mag ik toch alsnog dankbaar zijn dat hij mij die kans heeft gegeven en in mij heeft geinvesteerd?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Justin Kluivert

Bericht door LucaS » wo feb 14, 2018 7:46 pm

Prima dan gaan die spelers op hun 16e naar psv
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Justin Kluivert

Bericht door Marillion » do feb 15, 2018 9:24 am

Justin Kluivert: 'Ik wil een speler worden die uiteindelijk voor 160 miljoen naar een topclub gaat'

In gesprek met Elf Voetbal kijkt Justin Kluivert naar zijn toekomst. Plannen om nu al naar een topclub te vertrekken heeft de jonge aanvaller niet. "Misschien wel over vier of vijf jaar. Dan zie ik mezelf nog wel de kant van een van die topclubs opgaan. Als ik ben uitgeleerd. Dan ben ik 22, 23. In vier jaar kan heel veel gebeuren. Vier jaar geleden speelde ik in de B2, was ik als een van de weinigen van mijn lichting blijven zitten. Kijk waar ik nu sta! In vier jaar word ik sowieso beter, dat weet ik zeker. Ik zit nog lang niet op mijn top," aldus Kluivert. "Kijk: de absolute top bestaat uit vijf à zes clubs. En die top wil ik stap voor stap bereiken. Ik wil geen dingen overslaan. Maar ik wil wel een speler worden die uiteindelijk voor 160 miljoen naar Barça, Real of een van die andere topclubs gaat. Zo denk ik er nu over."

Kluivert gaat verder: "Ik weet ook: steeds jongere spelers halen de top. Het is de kunst om zo snel mogelijk die top te halen zonder een misstap te maken. Die kans loopt iedereen, maar het is wel zonde. Geloof me: ik zou op dit moment al naar een topclub kunnen gaan. Die mogelijkheden zijn er. Maar op dit moment, op deze leeftijd, zie ik daar nog geen rol voor mij weggelegd."

Bron: AN
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Justin Kluivert

Bericht door Toppie » do feb 15, 2018 9:29 am

Ster allures :excited.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Justin Kluivert

Bericht door Ramona » do feb 15, 2018 9:34 am

Blijft hij dus?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Justin Kluivert

Bericht door peter » do feb 15, 2018 9:40 am

Ik denk eerder dat hij het verstandig vindt om nu een tussenstap te maken. Dortmund, Liverpool, Spurs etc. en dan van daaruit de stap naar de top-6.

Plaats reactie