Dennis Johnsen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Dennis Johnsen

Bericht door peter » vr aug 11, 2017 1:01 pm

‘Ajax betaalt sc Heerenveen twee miljoen euro voor aanvaller’

Vrijdag, 11 augustus 2017 om 13:56
Ajax heeft zich weten te versterken met Dennis Johnsen van sc Heerenveen, zo weet Omrop Fryslân vrijdagmiddag te melden. De aanvaller van de Friezen stond al lange tijd in de belangstelling van de Amsterdammers en de omroep meldt nu dat de club twee miljoen euro gaat betalen aan Heerenveen.

Later meer.


Lees meer op http://www.voetbalzone.nl

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Dennis Johnson

Bericht door De Dominee » vr aug 11, 2017 1:04 pm

Wow oke. Aparte move, onverwacht. Iemand die hem kent? Is dit een versterking voor ons eerste elftal of voor Jong Ajax?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Dennis Johnson

Bericht door peter » vr aug 11, 2017 1:06 pm

Dennis Johnsen vertrekt naar Ajax
Gepubliceerd op 11 augustus 2017 14:04
Dennis Johnsen vertrekt naar Ajax
sc Heerenveen raakt het Noorse talent Dennis Johnsen kwijt. De 19-jarige aanvaller vertrekt, onder voorbehoud van medische keuring, naar Ajax en zal later vandaag een contract in Amsterdam ondertekenen.

Johnsen kwam in de zomer van 2015 over van Rosenborg BK en leek dit seizoen op weg naar zijn doorbraak bij sc Heerenveen. De aanvaller had nog een éénjarig contract in Friesland, maar wilde zijn aflopende verbintenis niet verlengen.

sc Heerenveen betreurt het vertrek van Johnsen naar Amsterdam. Technisch manager Gerry Hamstra: “Het is enorm jammer dat een talent als Dennis vertrekt, nog voordat hij zijn debuut heeft gemaakt. Als club hebben we er alles aan gedaan om hem te behouden, maar helaas bleek dit niet mogelijk. Hoewel we hem liever langer in Friesland hadden zien spelen, wensen wij hem het allerbeste toe bij Ajax.”

SCH site

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Dennis Johnson

Bericht door Alexander » vr aug 11, 2017 1:07 pm

Ik ken de man niet. Kan iemand wat over hem vertellen? Is dit een talent?

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Dennis Johnson

Bericht door Yopii » vr aug 11, 2017 1:10 pm


Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Dennis Johnson

Bericht door Demosthenes » vr aug 11, 2017 2:03 pm

Alexander schreef:Ik ken de man niet. Kan iemand wat over hem vertellen? Is dit een talent?
Dat mag ik wel hopen.
De Noor kwam in 2015 over van Rosenborg BK, de aanstaande Europa League-opponent van Ajax. De negentienjarige linksbuiten speelde tot dusver 36 wedstrijden voor Heerenveen O19 en 8 wedstrijden voor Jong sc Heerenveen.
https://www.ajaxshowtime.com/article/ho ... n-vertrekt

Hij is 19 jaar en had nog geen basisplaats bij Heerenveen, het had sneller gekund, afwachten maar.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Dennis Johnson

Bericht door brigade zuid » vr aug 11, 2017 2:12 pm

Ajax doet dat nu al best wel een tijdje dacht ik, spelers uit die leeftijdscategorie voor een paar miljoen kopen en dan in de A1 en jong Ajax parkeren, maar ik heb er volgens mij nog nooit eentje gezien die Ajax 1 gehaald heeft. De meesten druipen naar twee jaar gefrustreerd af.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Dennis Johnson

Bericht door Duke » vr aug 11, 2017 2:39 pm

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dennis Johnson

Bericht door Lionel » vr aug 11, 2017 2:54 pm

brigade zuid schreef:Ajax doet dat nu al best wel een tijdje dacht ik, spelers uit die leeftijdscategorie voor een paar miljoen kopen en dan in de A1 en jong Ajax parkeren, maar ik heb er volgens mij nog nooit eentje gezien die Ajax 1 gehaald heeft. De meesten druipen naar twee jaar gefrustreerd af.
Frenkie, Dolberg
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Dennis Johnson

Bericht door Duke » vr aug 11, 2017 3:11 pm

Wat beelden van hem uit de voorbereiding van Heerenveen:
https://www.youtube.com/watch?v=DBd5SKfK5Us
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Dennis Johnson

Bericht door WP_Legend » vr aug 11, 2017 3:22 pm

Ja van dat filmpje word ik wel vrolijk al lijkt hij wel erg stijf rechts.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Dennis Johnson

Bericht door beelzebub » vr aug 11, 2017 5:18 pm

Nu doen wij waar we andere clubs ook van beschuldigen. Het is eten en gegeten worden.

Wel sluw van Overmars. I.p.v. Samba Sam Larsson halen we alvast zijn beoogde vervanger. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Dennis Johnson

Bericht door Demosthenes » vr aug 11, 2017 6:08 pm

Zag hem in het filmpje niet meeverdedigen, een belangrijk onderdeel in het spel van een buitenspeler.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Dennis Johnson

Bericht door Jinne » vr aug 11, 2017 7:43 pm

Zal iemand dat ooit in een compilatie filmpje zetten voor een aanvaller?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Dennis Johnson

Bericht door Sandro » vr aug 11, 2017 8:15 pm

Michael Johson? Nu Bolt nog.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Dennis Johnson

Bericht door Demosthenes » zo aug 13, 2017 7:33 pm

Jinne schreef:Zal iemand dat ooit in een compilatie filmpje zetten voor een aanvaller?
Nee, maar de kritiek op Neres is dat hij niet meeverdedigt en hoe vaak zal Bosz hem hebben zien voetballen voordat hij tekende? Op AT werden de verdedigende kwaliteiten van onze nieuwe Colombiaan in twijfel getrokken, omdat er vooral aanvallende acties in het filmpje zaten, die kritiek is er niet op het filmpje van Johnson, terwijl juist al of niet meeverdedigen ervoor zorgt dat Neres niet speelt en misschien geldt dat ook wel die Johnson.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Dennis Johnson

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 13, 2017 8:37 pm

Ik lees iedere keer dat Neres niet goed meeverdedigt, daar herken ik me totaal niet in. Volgens mij doet hij dat juist bijzonder goed.
Ajax!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Dennis Johnson

Bericht door Demosthenes » zo aug 13, 2017 8:50 pm

Giacomo Puccini schreef:Ik lees iedere keer dat Neres niet goed meeverdedigt, daar herken ik me totaal niet in. Volgens mij doet hij dat juist bijzonder goed.
Zijn de woorden van Keizer, niet die van mij.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dennis Johnson

Bericht door Thijs » wo aug 16, 2017 2:53 pm

Noor Dennis Johnsen naar Ajax

Ajax heeft overeenstemming bereikt met Dennis Johnsen en sc Heerenveen over de overgang van de buitenspeler. Het Noorse talent tekende in Amsterdam een contract dat per direct ingaat en een looptijd heeft van vier seizoenen, tot en met 30 juni 2021.

Johnsen werd op 17 februari 1998 geboren in Trondheim, Noorwegen. Voor zijn komst naar sc Heerenveen in 2015, kwam hij uit voor Rosenborg BK.
Ajax.nl
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Dennis Johnsen

Bericht door De Dominee » wo aug 16, 2017 3:26 pm

:onfire.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dennis Johnsen

Bericht door Thijs » wo jan 30, 2019 3:31 pm

Persbericht AFC AJAX

Amsterdam, 30 januari 2019

Ajax verhuurt Dennis Johnsen aan SC Heerenveen

Ajax en SC Heerenveen hebben overeenstemming bereikt over de verhuur van Dennis Johnsen. De verhuur is per direct en heeft een looptijd tot en met 30 juni 2019. In de overeenkomst is voor de Friezen een optie tot koop opgenomen. De 20-jarige aanvaller heeft nog tot 30 juni 2021 een contract bij Ajax.

Johnsen (Trondheim, 17 februari 1998) kwam in 2017 over van SC Heerenveen. Hij maakte op 18 augustus 2017 zijn debuut in het betaalde voetbal tijdens de wedstrijd Cambuur – Jong Ajax (1-2). In totaal kwam Johnsen 41 keer in actie voor het beloftenelftal en scoorde hij acht keer. Afgelopen seizoen werd hij met Jong Ajax kampioen van de Jupiler League.

Op 25 oktober 2017 maakte Johnsen zijn debuut in Ajax 1 tijdens de bekerwedstrijd ASV de Dijk – Ajax (1-4). In totaal speelde de Noor 4 wedstrijden voor de hoofdmacht.
Ajax.nl
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Dennis Johnsen

Bericht door Mr. Ajax » wo jan 30, 2019 3:35 pm

Nog een miskoop dus. Ylatupa gisteren ook verpatst aan een of ander Zweedse middenmoter. Die ene Hongaar (?) was al naar psv. In de O19 zitten er nog een paar weg te kwijnen (Schon, die Pynadath die ook niet echt minuten krijgt). Jensen en Kuhn die het ook niet kunnen waarmaken. Volgens mij is er niet een buitenlandse jeugdaankoop die enigszins geslaagd is de afgelopen 5 jaar of zo, toch?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dennis Johnsen

Bericht door Marillion » wo jan 30, 2019 4:29 pm

Ik heb geen statistieken beschikbaar maar gevoelsmatig zien die cijfers er heel slecht uit ja.

Dolberg mogen we ondanks zijn vormdip toch wel noemen. Die heeft tenminste op het hoogste niveau laten zien dat hij wat bijzonders kan. Om meer namen te noemen moet ik al gaan nadenken. Gaan we dan terug naar de lichting Belgen en Eriksen?
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Dennis Johnsen

Bericht door Mr. Ajax » wo jan 30, 2019 4:42 pm

Marillion schreef:Ik heb geen statistieken beschikbaar maar gevoelsmatig zien die cijfers er heel slecht uit ja.

Dolberg mogen we ondanks zijn vormdip toch wel noemen. Die heeft tenminste op het hoogste niveau laten zien dat hij wat bijzonders kan. Om meer namen te noemen moet ik al gaan nadenken. Gaan we dan terug naar de lichting Belgen en Eriksen?
Dat is alweer zo'n 10-15 jaar geleden he... Ik heb het vooral over het door Overmars gevoerde beleid. Dus vanaf 2011 zeg maar. Ik kom ook niet verder dan Dolberg. Cerny stond een paar jaar terug even op het punt om door te breken maar die mag je er voorlopig niet bij tellen natuurlijk.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dennis Johnsen

Bericht door Marillion » wo jan 30, 2019 4:47 pm

Het is dus kennelijk geen specifiek Overmars probleem. We halen al jaren bijzonder veel buitenlandse jeugdspelers en ze mislukken vrijwel allemaal.

De theorie klinkt misschien best aardig. Haal de beste talenten op wanneer je ze nog kunt betalen. Ajax heeft een goede naam als springplank dus dat werkt wel. Kennelijk is het niet zo makkelijk om de echte talenten te selecteren of gaat het mis in het vervolgtraject als ze eenmaal in Amsterdam zijn.

Over Johnsen waren de eerste berichten zeer positief. Daarna is het alleen maar minder geworden. Dat is een ontwikkeling die je vaker ziet.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie