Maximilian Wöber

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Maximilian Wöber

Bericht door Historicus » vr jan 11, 2019 8:02 pm

De Dominee schreef:Complete waanzin deze transfer, zoals hierboven ook beschreven. Onbegrijpelijk.
Ben zelf niet overtuigd van Wöber, maar het is een raar signaal om een jong talent dat onlangs nog een basisplaats had in de Champions League nu van de hand te doen.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Maximilian Wöber

Bericht door Giacomo Puccini » vr jan 11, 2019 8:31 pm

Nouja, hij ging na een domme rode kaart van het veld.
Ajax!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Maximilian Wöber

Bericht door Cruijff » vr jan 11, 2019 8:33 pm

Historicus schreef:
De Dominee schreef:Complete waanzin deze transfer, zoals hierboven ook beschreven. Onbegrijpelijk.
Ben zelf niet overtuigd van Wöber, maar het is een raar signaal om een jong talent dat onlangs nog een basisplaats had in de Champions League nu van de hand te doen.
Ik begrijp de argumenten waarmee je dit beredeneert op zich wel.
Aan de andere kant moet de club die dit kalenderjaar de Champions League wint vooral vooruit kijken, met sterke jongens die niet geschorst zijn in de CL play-offs de strijd aangaan.

Voor 14 miljoen een speler laten vertrekken is een vrij laag bedrag, hij kostte bij zijn inkomende transfer ook al 8 miljoen.

Aan de andere kant als hij straks in Spanje wederom de beste statistieken van de hele competitie heeft wat betreft het winnen van persoonlijke duels...... dan staan andere Spaanse clubs wellicht in de rij voor de andere spelers van Ajax en die vertrekken natuurlijk alleen maar voor de hoofdprijs.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Maximilian Wöber

Bericht door brigade zuid » vr jan 11, 2019 8:54 pm

Vrij lage transfersom als je het mij vraagt, had sowieso liever gehad dat hij zou blijven. Het zijn niet de beste dagen van Marc.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Maximilian Wöber

Bericht door WP_Legend » vr jan 11, 2019 8:57 pm

5m winst, tja erg weinig maar als de technische staf denkt dat hij niet veel beter wordt dan is het een goede deal.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Maximilian Wöber

Bericht door Nihad » vr jan 11, 2019 11:21 pm

Ik snap het wel. Je hebt nu voor 4 posities 8 spelers.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Maximilian Wöber

Bericht door Cruijff » vr jan 11, 2019 11:38 pm

brigade zuid schreef:Vrij lage transfersom als je het mij vraagt, had sowieso liever gehad dat hij zou blijven. Het zijn niet de beste dagen van Marc.
Dat mag je uiteraard allemaal vinden, maar als Ajax straks op 1 juni in Madrid met die Champions League beker staat dan piep je wel anders.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Maximilian Wöber

Bericht door WP_Legend » vr jan 11, 2019 11:39 pm

Hoeveel volwaardig?

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Maximilian Wöber

Bericht door Gezond verstand » za jan 12, 2019 5:19 am

WP_Legend schreef:5m winst, tja erg weinig maar als de technische staf denkt dat hij niet veel beter wordt dan is het een goede deal.
Maak er maar 3 van, bruto. Want er is slechts 11 miljoen betaald.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Maximilian Wöber

Bericht door InnerHarbour » za jan 12, 2019 8:28 am

In eerste instantie werd 14 miljoen genoemd en dan blijkt dat hij voor 10.5 miljoen gaat. Jullie moeten niet vreemd opkijken als de genoemde bedragen voor de Ligt en de Jong ook schomelijk overdreven blijken te zijn.
YNWA

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Maximilian Wöber

Bericht door Toppie » za jan 12, 2019 8:52 am

Wie is zijn opvolger?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Maximilian Wöber

Bericht door Ajaciedjuh » za jan 12, 2019 9:38 am

InnerHarbour schreef:In eerste instantie werd 14 miljoen genoemd en dan blijkt dat hij voor 10.5 miljoen gaat. Jullie moeten niet vreemd opkijken als de genoemde bedragen voor de Ligt en de Jong ook schomelijk overdreven blijken te zijn.
Zijn ze waarschijnlijk ook, dat liet Overmars onlangs ook ontvallen tijdens het interview met Ajax.tv.

Perspectief: verdediger topclub Argentinië, copa finale gespeeld, 25 jaar versus talent, reserve. 3 miljoen meer.

Frenkie en De Ligt zijn hot en de topclubs willen ze hebben, maar 75 miljoen vanuit de Nederlandse competitie (Sánchez is momenteel de hoofdprijs) staat niet in verhouding. Maar ja, de markt is gek geworden en met de investeerders worden de meest gekke prijzen betaald.

Succes Wöber, ontzettend sympatieke speler. :biggthumpup.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Maximilian Wöber

Bericht door Marillion » za jan 12, 2019 11:46 am

Ajax zal dus verwachten dat Wöber niet goed genoeg gaat worden om volgend seizoen in de basis te staan. En de inschatting zal zijn dat Magallán snel op minimaal hetzelfde niveau zit zodat een wissel halverwege het seizoen geen nadelige consequenties heeft.

Ik kijk er toch wel wat van op. Wöber zat best dicht tegen de basis aan. Zeker in het scenario waarbij Blind niet achterin maar op het middenveld speelt. En we hebben het niet bepaald over een bedrag dat je niet kunt laten lopen. Dat nog los van het feit dat Ajax het financieel gewoon uitstekend doet. De verhouding linksbenige versus rechtsbenige verdedigers is bovendien nu wel wat zoek.

We gaan 't zien. Ik wens 'm in ieder geval succes in Spanje.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maximilian Wöber

Bericht door Lionel » za jan 12, 2019 11:57 am

Marillion schreef:Ajax zal dus verwachten dat Wöber niet goed genoeg gaat worden om volgend seizoen in de basis te staan. En de inschatting zal zijn dat Magallán snel op minimaal hetzelfde niveau zit zodat een wissel halverwege het seizoen geen nadelige consequenties heeft.

Ik kijk er toch wel wat van op. Wöber zat best dicht tegen de basis aan. Zeker in het scenario waarbij Blind niet achterin maar op het middenveld speelt. En we hebben het niet bepaald over een bedrag dat je niet kunt laten lopen. Dat nog los van het feit dat Ajax het financieel gewoon uitstekend doet. De verhouding linksbenige versus rechtsbenige verdedigers is bovendien nu wel wat zoek.

We gaan 't zien. Ik wens 'm in ieder geval succes in Spanje.
Dit vind ik ook wel vreemd inderdaad. Als er nou 30 miljoen zou zijn geboden oké.. Maar een bedrag rond de 10 mio vind ik maar niks.

Dat hij wellicht niet de nieuwe De Ligt wordt had ik ook wel door. Maar voor het resterende half jaar was hij toch prima?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Maximilian Wöber

Bericht door zeux » za jan 12, 2019 12:09 pm

Lionel schreef: Maar voor het resterende half jaar was hij toch prima?
Wanneer je als club (supporter) een speler als 'commodity' ziet, moet je niet raar opkijken als de speler de club ook vanuit dat licht bekijkt. Spelersbeleid is geen 'one way street'. En dus gaat Wöber voor kansen die hij blijkbaar niet (meer) bij Ajax ziet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Maximilian Wöber

Bericht door peter » za jan 12, 2019 12:30 pm

Precies. Het interview van Wober was ook helder. Die jongen heeft betere kansen bij Sevilla.

Ik vind het jammer, want ik denk dat hij volgend jaar uit was gegroeid tot een basisspeler.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Maximilian Wöber

Bericht door Marillion » za jan 12, 2019 12:35 pm

Als zijn kansen om basisspeler te worden bij Sevilla goed zijn snap ik 'm ook wel. Op deze leeftijd moet je gewoon iedere week spelen. Hij zal geen zin hebben om af te wachten of hij volgend seizoen misschien wel basisspeler is. Kennelijk geeft de huidige situatie bij Ajax hem onvoldoende vertrouwen dat hij dat gaat bereiken. En laten we eerlijk zijn. Spelen bij Sevilla in de Primera Division. Het kan slechter he?

Mijn verbazing ligt vooral aan de kant van Ajax. Waarom een risico nemen terwijl je op drie fronten actief bent en dit seizoen echt kampioen moet worden? Het antwoord moet haast wel zijn dat ze dus verwachten dat Magallán vrijwel direct minimaal dezelfde prestatie kan leveren.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maximilian Wöber

Bericht door Lionel » za jan 12, 2019 12:47 pm

zeux schreef:
Lionel schreef: Maar voor het resterende half jaar was hij toch prima?
Wanneer je als club (supporter) een speler als 'commodity' ziet, moet je niet raar opkijken als de speler de club ook vanuit dat licht bekijkt. Spelersbeleid is geen 'one way street'. En dus gaat Wöber voor kansen die hij blijkbaar niet (meer) bij Ajax ziet.
Maar toch niet voor 10 miljoen?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Maximilian Wöber

Bericht door Sandro » za jan 12, 2019 8:45 pm

Ik vind het altijd wel jammer als een speler vertrekt waarbij je het gevoel hebt dat het verhaal nog niet af was.

Had bij zijn komst hoge verwachtingen, kwam er niet altijd uit, maar wel het gevoel dat hij nog kan groeien.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Maximilian Wöber

Bericht door Historicus » za jan 12, 2019 10:22 pm

Peter schreef:Precies. Het interview van Wober was ook helder. Die jongen heeft betere kansen bij Sevilla.

Ik vind het jammer, want ik denk dat hij volgend jaar uit was gegroeid tot een basisspeler.
"Na de komst van Lisandro Magallan bevestigde Ajax dat de kansen van Wöber waren geslonken. "Hier werd mij gezegd dat het er voor mij niet goed uitziet", legt de Oostenrijkse verdediger uit bij Ajax TV. "Daarom denk ik dat ik meer perspectief heb bij Sevilla en wil ik daarheen."" En Veltman is terug. :hypocrite.gif:

Plaats reactie