Siem de Jong

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Jöhnk » wo aug 23, 2017 9:16 am

Kansloos zeg. Een speler die nooit fit is en nooit echt goed is geweest terugkopen. Had dan Vadis van Legia Warschau gehaald. Zelfde leeftijd, veel fitter, veel beter.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door D_skilled » wo aug 23, 2017 9:27 am

Jöhnk schreef:Kansloos zeg. Een speler die nooit fit is en nooit echt goed is geweest terugkopen. Had dan Vadis van Legia Warschau gehaald. Zelfde leeftijd, veel fitter, veel beter.
Vadis ben je te laat mee, zit nu bij Olympiakos. Gaf een assist gisteren.

Yopii
Berichten: 18474
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Yopii » wo aug 23, 2017 9:28 am

Marillion schreef:Ik ben altijd zeer kritisch als het gaat om terugkerende spelers. Doorgaans doen ze dat namelijk niet uit luxe én niet in de beste periode van hun loopbaan.

Daar staat tegenover dat De Jong nog maar 28 jaar is. Als hij zijn oude niveau weer zou halen is hij wel een hele bruikbare selectiespeler. De grote vraag is natuurlijk, haalt hij dat niveau nog?
Hij is nooit zo goed geweest, Marillion. Maakte af en toe een belangrijk doelpunt, maar verder hield het niet over.

Zijn carrière zit bovendien al jaren in het slop. Vorig jaar dook hij zelfs noodgedwongen op bij PSV. Geen club in een grote competitie zit op hem te wachten. Dat moet ons aan het denken zetten.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Arthur » wo aug 23, 2017 9:28 am

Het is fantasieloos, maar wel een speler uit de leeftijdscategorie waar we hard iemand van nodig hebben. Schöne zal langzaamaan steeds meer naar de achtergrond verdwijnen en als Siem enigszins fit blijft heb je de komende 5 jaar een nuttige, ervaren (oud-)aanvoerder in de gelederen.

Verder is het een beetje krom om eerst aankopen te eisen en als er dan een komt je ineens zorgen te maken om de spelers die hierdoor minder aan spelen toekomen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Arthur » wo aug 23, 2017 9:30 am

Yopii schreef:
Marillion schreef:Ik ben altijd zeer kritisch als het gaat om terugkerende spelers. Doorgaans doen ze dat namelijk niet uit luxe én niet in de beste periode van hun loopbaan.

Daar staat tegenover dat De Jong nog maar 28 jaar is. Als hij zijn oude niveau weer zou halen is hij wel een hele bruikbare selectiespeler. De grote vraag is natuurlijk, haalt hij dat niveau nog?
Hij is nooit zo goed geweest, Marillion. Maakte af en toe een belangrijk doelpunt, maar verder hield het niet over.

Zijn carrière zit bovendien al jaren in het slop. Vorig jaar dook hij zelfs noodgedwongen op bij PSV. Geen club in een grote competitie zit op hem te wachten. Dat moet ons aan het denken zetten.
Ik denk niet dat er iemand is die denkt dat we hiermee een topper hebben binnengehaald, maar ook spelers van het kaliber De Jong kunnen nuttig zijn voor Ajax. De echte toppers van die leeftijd zijn nu eenmaal niet te betalen voor een club als Ajax, dus zoeken ze die in een heel andere leeftijdscategorie.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Siem de Jong

Bericht door Mano » wo aug 23, 2017 9:33 am

ik vond De Jong op het middenveld altijd handelingssnelheid te kort komen. (als we in de CL of EL speelde)
zeg maar, wat bij Schone ook opvalt.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Jöhnk » wo aug 23, 2017 9:37 am

D_skilled schreef:
Jöhnk schreef:Kansloos zeg. Een speler die nooit fit is en nooit echt goed is geweest terugkopen. Had dan Vadis van Legia Warschau gehaald. Zelfde leeftijd, veel fitter, veel beter.
Vadis ben je te laat mee, zit nu bij Olympiakos. Gaf een assist gisteren.
Ik noemde hem al toen hij Schöne helemaal ondersteboven speelde in de EL.

Maar inderdaad, Ajax is er veel te laat mee. Niet dat ze hem überhaupt hebben overwogen trouwens.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Marillion » wo aug 23, 2017 9:40 am

Yopii schreef:
Marillion schreef:Ik ben altijd zeer kritisch als het gaat om terugkerende spelers. Doorgaans doen ze dat namelijk niet uit luxe én niet in de beste periode van hun loopbaan.

Daar staat tegenover dat De Jong nog maar 28 jaar is. Als hij zijn oude niveau weer zou halen is hij wel een hele bruikbare selectiespeler. De grote vraag is natuurlijk, haalt hij dat niveau nog?
Hij is nooit zo goed geweest, Marillion. Maakte af en toe een belangrijk doelpunt, maar verder hield het niet over.

Zijn carrière zit bovendien al jaren in het slop. Vorig jaar dook hij zelfs noodgedwongen op bij PSV. Geen club in een grote competitie zit op hem te wachten. Dat moet ons aan het denken zetten.
Ik denk dat we elkaar hier niet helemaal begrijpen. Ik heb het over een hele bruikbare selectiespeler. Je kan hem op het middenveld gebruiken en in de aanval. Daarbij neemt hij de nodige ervaring mee en is het volgens mij een prima jongen in de groep. Daarmee zeg ik niet dat het een geweldenaar was. In de spits was hij meer bruikbaar dan op het middenveld waar handelingssnelheid een probleem was. Maar hij was in zijn goede periode voor Ajax wel een heel goed bruikbare speler. Dat ontkennen zou hem dan weer te kort doen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 23, 2017 9:40 am

Fitte Siem is prima bruikbaar. Box 2 box speler met scorend vermogen, wat we nu kwijt zijn met Klaassen. Probleem FdB middenveld was vooral creativiteit. Dat hebben we nu wel met Ziyech (en Frenkie).

Mits fit, heel bruikbaar :biggthumpup.gif: . Ziyech - Donny - Siem, met daarachter Frenkie, Schöne en Eiting.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Demosthenes » wo aug 23, 2017 9:44 am

Siem de Jong heeft na zijn klaplong niet meer goed gepresteerd, misschien wat gechargeerd, terughalen voor de spits lijkt mij niet nodig, er moet toch ook een echte spits te koop zijn. Siem is ook geen speler voor de "zes-positie", m.a.w. waarom Siem halen, hoe sympathiek hij ook kan zijn.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

De Dominee
Berichten: 5865
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Siem de Jong

Bericht door De Dominee » wo aug 23, 2017 9:52 am

Ajaciedjuh schreef:Fitte Siem is prima bruikbaar. Box 2 box speler met scorend vermogen, wat we nu kwijt zijn met Klaassen. Probleem FdB middenveld was vooral creativiteit. Dat hebben we nu wel met Ziyech (en Frenkie).

Mits fit, heel bruikbaar :biggthumpup.gif: . Ziyech - Donny - Siem, met daarachter Frenkie, Schöne en Eiting.
Inderdaad. Klaassen 0.8.

Bovendien van een leeftijd die we nodig hebben, oud-aanvoerder, Ajacied en zal geen basisplaats eisen. Dat hij niet altijd fit is hoeft geen probleem te zijn, want dan krijgt Frenkie zijn speeltijd. Had liever Anita gezien, maar vind Siem geen slechte aankoop.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Siem de Jong

Bericht door peter » wo aug 23, 2017 10:06 am

Ik juich een speler met wat meer ervaring toe. Ik juich het ook toe dat we op zoek zijn naar een multifunctionele middenvelder. Als Donny op is, dan kun je Siem inzetten. Zelfde geldt voor Ziyech.

Nadeel is alleen wel dat Siem geen buitencategorie is. Je wil doorselecteren en je wil juist een alternatief bieden die kwalitatief top is. Blijkbaar is dat alternatief niet voorhanden waardoor je in de bak met 'middelmaat' terecht komt.

Al met al geef ik dit het voordeel van de twijfel. Echte Ajacied, professional, slimme vent. Voegt meer toe dan zo'n Westermann.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door mattie » wo aug 23, 2017 10:38 am

Siem op het middenveld samen met Hakim en v/d Beek.. Schone en Frenkie op de bank dan neem ik aan..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33479
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door zeux » wo aug 23, 2017 10:41 am

Peter schreef:Ik juich een speler met wat meer ervaring toe. Ik juich het ook toe dat we op zoek zijn naar een multifunctionele middenvelder. Als Donny op is, dan kun je Siem inzetten. Zelfde geldt voor Ziyech.

Nadeel is alleen wel dat Siem geen buitencategorie is. Je wil doorselecteren en je wil juist een alternatief bieden die kwalitatief top is. Blijkbaar is dat alternatief niet voorhanden waardoor je in de bak met 'middelmaat' terecht komt.

Al met al geef ik dit het voordeel van de twijfel. Echte Ajacied, professional, slimme vent. Voegt meer toe dan zo'n Westermann.
Siem-toen of Siem-nu, dat is uiteindelijk de vraag.

De periode psv stemde niet heel vrolijk, wat dat betreft.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10279
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Siem de Jong

Bericht door WP_Legend » wo aug 23, 2017 10:44 am

Ja hij is hartstikke traag... Maar goed. Het TH zal wel beter weten.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Marillion » wo aug 23, 2017 10:48 am

Ik heb geen wedstrijden van PSV gezien maar had op basis van berichtgeving wel de indruk dat er in de loop van het seizoen wat verbetering in zat. Daar hou ik me maar aan vast.

Als hij echt weer voor een lange periode helemaal fit blijft zal hij heus bruikbaar zijn. Maar dat gesukkel van blessure naar blessure heeft wel heel lang geduurd. Het is echt de vraag of hij weer helemaal fit zal zijn. Dat zal in zijn afweging om naar Ajax te komen ook meespelen. Meer krediet en minder fysieke belasting in tegenstelling tot zo'n avontuur bij Reading.
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Demosthenes » wo aug 23, 2017 10:49 am

Las op AS(?) dat hij voor Ajax heeft gekozen, maar is hij al gekeurd?/ Hoeveel kost hij? Newcastle is wel zijn Nederlanders aan het lozen, nu Anita en S. de Jong en volgens mij mag Krul ook vertrekken.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopii
Berichten: 18474
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Yopii » wo aug 23, 2017 10:51 am

Demosthenes schreef:Las op AS(?) dat hij voor Ajax heeft gekozen, maar is hij al gekeurd?/ Hoeveel kost hij? Newcastle is wel zijn Nederlanders aan het lozen, nu Anita en S. de Jong en volgens mij mag Krul ook vertrekken.
Logisch, allemaal matige spelers. Kom je niet ver mee in de PL.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door brigade zuid » wo aug 23, 2017 12:10 pm

Beetje apart dat Ajax Sam Larsson en Haps niet wou hebben omdat die niet goed genoeg zouden zijn (waar ik het mee eens ben) maar Siem is blijkbaar wel goed genoeg. Vind het maar een matige aankoop, dit is geen doorselecteren.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Jöhnk » wo aug 23, 2017 12:16 pm

Bij Ajax roepen ze maar wat, dat weet je toch? Vorig jaar was Ziyech ook absoluut geen optie, totdat hij dat opeens wel werd.

Overmars koopt nu Hapsjes zodat hij geen vervelende vragen van journalisten meer krijgt. Martin van Geel wordt overladen met complimenten omdat hij pannenkoeken uit de eredivisie koopt. Dat wil Overmars ook wel.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Siem de Jong

Bericht door peter » wo aug 23, 2017 12:22 pm

Precies. Nu is het zo dat het niveau van de Eredivisie op een all time low staat, waardoor het shoppen bij Heerenveen, AZ en Twente niet meer loont. Ik kan geen enkele, fitte, speler bedenken van de subtop die Ajax op de korrel zou moeten hebben. Dat is enerzijds het geluk dat we hebben, maar anderzijds blijkt het dus erg lastig om jongens er toe te verleiden om in de Eredivisie te komen ballen.

Yopii
Berichten: 18474
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Yopii » wo aug 23, 2017 12:27 pm

Speciaal voor Duke:

Wat een kutaankoop! :1evil.gif: :1evil.gif: :1evil.gif: :1evil.gif:

De Dominee
Berichten: 5865
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Siem de Jong

Bericht door De Dominee » wo aug 23, 2017 12:27 pm

brigade zuid schreef:Beetje apart dat Ajax Sam Larsson en Haps niet wou hebben omdat die niet goed genoeg zouden zijn (waar ik het mee eens ben) maar Siem is blijkbaar wel goed genoeg. Vind het maar een matige aankoop, dit is geen doorselecteren.
Mwoah, vind Siem wel een andere klasse dan Larsson en Haps hoor. Bovendien andere prijsklasse.

Siem is jarenlang onze aanvoerder geweest en was destijds een van de betere spelers van de Eredivisie. Kent de club, de druk en het verwachtingspatroon, kent de competitie en is qua spel vergelijkbaar met zijn voorganger Klaassen. Was een verschrikking in combinatie met Gudelj en Bazoer, maar met Ziyech, Donny en / of Frenkie zie ik het wel zitten.

Is niet (veel) minder dan een Van Ginkel hoor.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Siem de Jong

Bericht door Cluijffert » wo aug 23, 2017 12:33 pm

Sorry hoor, maar dat soort argumenten ken ik nog wel van succesverhalen als Heitinga, Verlaat en co.

We zijn in andere jaren natuurlijk wel al verwend met surrealistische meesterzetten van de voetbal-technisch verantwoordelijken, maar dit jaar is wel glorieus hoor. Bij een pak em beet Telstar lopen ze net zo te klootviolen als bij Ajax... met het verschil dat je van Ajax wel meer mag verwachten.

Wederom een brevet van onvermogen voor onze technische pacemakers en onze verkoop Harrie.
De Dominee schreef:Is niet (veel) minder dan een Van Ginkel hoor.
:drecul.gif:
Laatst gewijzigd door Cluijffert op wo aug 23, 2017 12:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10279
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Siem de Jong

Bericht door WP_Legend » wo aug 23, 2017 12:34 pm

Mwah ik denk dat velen het niet met je eens zijn...

Plaats reactie