Siem de Jong

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Gezond verstand » vr jul 26, 2019 11:56 am

Historicus schreef:
Gezond verstand schreef:PSV wilde hem, hij heeft toen eerst naar Ajax gebeld. Dat pleit voor hem. Ajax wilde hem niet, nu kon hij toch nog op niveau spelen en zijn droom om samen met z'n broer te spelen waar maken.

Is Cruijff geen echte Ajacied? en Reiziger? Die hebben bij Feyenoord en PSV gespeeld. Is Wim Janssen geen echte Feyenoorder? Die ging naar Ajax.
Siem mag van mij bij Ajax blijven omdat hij gewoon een Ajacied is, ondanks dat hij voor andere clubs gespeeld heeft. HIj kan vast nog wel van dienst zijn, tenzij hij altijd geblesseerd blijft. En dat is waarschijnlijk het geval. Maar het is wel een Ajax-clubman.
Ik ben dus bang dat hij niet meer van dienst kan zijn. Niet als speler in ieder geval. Maar vanwege zijn verdienste in het verleden moet Ajax hem wel een net vertrek gunnen, transfervrij.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Historicus » ma sep 02, 2019 10:08 pm

Siem de Jong reikt nu de Zilveren Schoen uit aan zijn jongere broer Luuk. Hij zal wel trots zijn op Luuk, maar moet ook raar voor Siem zijn dat hij zelf al zo lang uit the picture is.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Duke » di sep 03, 2019 6:23 pm

Hij is er nog. :blush.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Historicus » vr sep 13, 2019 1:57 pm

Siem zit tegen SC Heerenveen voor het eerst dit seizoen bij de wedstrijdselectie. Komt door de blessure van v/d Beek en de transfer van De Wit.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Ajaciedjuh » vr sep 13, 2019 5:03 pm

Mits fit, kun je er Siem er prima bij hebben om iets te forceren.

Leuk voor Siem :biggthumpup.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door 999 » vr sep 13, 2019 6:44 pm

Maar wel in de spits dan ..

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Duke » do okt 03, 2019 8:15 pm

Siem de Jong: ‘Erik ten Hag deelt geen cadeautjes uit’

Ajax-FC Groningen was de 270ste officiële wedstrijd van Siem de Jong in het Ajaxshirt. Hij viel een paar minuten voor tijd in. Bij die rol zal het dit seizoen vermoedelijk blijven.

Het succes van Ajax vorig seizoen in de Cham­pions League was voor Siem de Jong letterlijk een ver-van-zijn-bedshow. “In Australië was het zes uur ’s ochtends als die wedstrijden werden gespeeld. Ik keek soms in mijn bed, op mijn telefoon. Heel onwezenlijk. Maar prachtig om te zien. Het spel van Ajax is wel veranderd ten opzichte van de vier seizoenen dat ik kampioen werd met de club, tussen 2011 en 2014. Het is vooral knap hoe snel er vanuit balbezit kansen worden gecreëerd.”

De Jong besloot vorige zomer in te stemmen met een verhuur aan Sydney FC. Die keuze had hij nooit gemaakt als hij in Jong Ajax wedstrijdritme had kunnen opdoen, vertelt hij nu. “Na al die jaren van blessureleed móest ik spelen, minuten maken. Ik kon bij Ajax niets opbouwen, want door de veranderde regels mag ik op mijn leeftijd niet meer in het tweede elftal spelen.”

Een stevige tackle bezorgde De Jong in Australië ook een blessure, aan zijn knie. Hij stond twee maanden aan de kant. “Toch hield ik zeker aan die eerste periode een goed gevoel over. Ik maakte wekelijks de negentig minuten vol, in die intense stijl van voetballen daar, en in die hitte. Niet dat ik aan mezelf was gaan twijfelen, maar in de jaren daarvoor had ik nooit vaker dan zes, zeven wedstrijden op een rij gespeeld.”

Waarom ik? Waarom wéér?
Zijn lijst met blessures is ellenlang en divers. De Jong liep twee keer een klaplong op, een oogblessure, spierkwetsuren aan bovenbeen en kuit. De ellende begon in zijn laatste seizoen bij Ajax (2013-2014). “Daarvóór was ik nooit geblesseerd.”

Natuurlijk knaagt dat aan een sporter. Waarom ik? Waarom wéér? Ook De Jong vroeg zich af of er een diepere, wellicht mentale oorzaak achter zijn blessures schuilging.

Hij bezocht een sportpsycholoog. “Je wilt weten of je misschien ergens fysiek geblokkeerd raakt door spanning of frustratie. We kwamen er vrij snel achter dat het niet in mijn hoofd zat. Ik ben het vertrouwen in mijn lijf ook niet kwijtgeraakt. Het voelde een beetje alsof ik op zoek was naar een bevestiging van het feit dat ik pech heb gehad. Die bevestiging heb je soms nodig. Veel van mijn blessures waren niet aan voetbal gerelateerd. Bovendien werd ik op weg naar volle­dige wedstrijdfitheid soms opgehouden door keuzes van een trainer, of door een nieuwe blessure. Zeg dat er na een revalidatieperiode vier fases zijn waar je doorheen moet, dan kwam ik vaak niet verder dan stap twee.”

In de huidige selectie heeft De Jong zich geconformeerd aan een marginale rol. Eérst komt Klaas-Jan Huntelaar, pas daarna wellicht komt hij. Ze behoren tot de oudere spelers van Ajax, respectievelijk 36 en 30 jaar oud, en nemen een speciale plek in. Voor trainer Erik ten Hag is Huntelaar zijn pinchhitter, zijn plan B om een doelpunt te forceren. Als dat evenmin het gewenste effect sorteert, kan hij de druk met De Jong – de kopsterke schaduwspits – nog wat ­verder opvoeren. Noem het een plan C.

Geen cadeautjes
De afspraak met Ten Hag is helder. De Jong werkt bij Ajax aan zijn algehele fitheid en waar nodig versterkt hij het elftal. “Ik verricht veel extra trainingsarbeid, zowel indoor als outdoor. Ik maak meer meters, meer loopjes, doe meer aan krachttraining. En als de A-selectie een rustige training voor de boeg heeft, dan sluit ik soms aan bij het tweede elftal. Ik werk aan mezelf. Na dit seizoen loopt mijn contract bij Ajax af, maar ik wil nog wel een paar jaar voetballen op niveau. Erik ten Hag zegt ook: train om basisspeler te worden, je weet nooit hoe het loopt, maar houd nergens rekening mee. Toch hoop ik van waarde te kunnen zijn voor het team.”

De Jong moet knokken voor zijn minuten en hopen op een invalbeurtje. Hij is min of meer terug bij hoe het ooit begon bij Ajax, in 2007. Hij was toen achttien jaar. Of dat pijnlijk is? Soms. Want hij traint om wedstrijden te spelen terwijl hij weet dat dat heel moeilijk gaat worden. Maar een opoffering? Dat niet. “De trainingen zijn uitdagend en gevarieerd. Daar haal ik dagelijks mijn voldoening uit.”

Sinds De Jong terugkeerde op de bank bij het eerste en hij tegen Heerenveen (14 september) mocht invallen, voelt hij zich weer volwaardig lid van de selectie. Een spelersgroep die op hoog niveau speelt en traint. “Ik denk dat dit Ajax ­beter is dan het Ajax waarmee wij vier keer kampioen werden. Die titels waren vooral een collectieve prestatie. Individueel is er nu meer kwaliteit. Er is ook flink geïnvesteerd in de groep. Er zijn veel creatieve jongens, die snel voor de laatste bal gaan. Voor een type als ik, een schaduwspits die vaak in de zestien komt, is dat heerlijk. Ik heb spelers nodig die de bal daar panklaar neerleggen.”

Hij traint dagelijks met die spelers. Die trainingen zijn voor hem toetsmomenten. Dat Ten Hag hem al een paar keer liet invallen, is voor De Jong de bevestiging dat hij groeiende is. “Want deze trainer deelt geen cadeautjes uit.” Diezelfde trainer prikkelt hem ook het beste uit zichzelf te halen. “Hij verwees al vaker naar Klaas-Jan Huntelaar, die zes jaar ouder is dan ik. Ik hoop ook nog een tijdje te kunnen spelen. Maar dan moet ik wel topfit zijn, waar dat ook zal zijn.”
www.parool.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Jöhnk » do okt 03, 2019 8:55 pm

Het is inderdaad wel duidelijk dat het hier niet om een cadeautje gaat. Anders was het wel bij die ene invalbeurt gebleven.

Ten Hag brengt De Jong omdat hij hem prefereert boven anderen. Ik vind het geen gelukkige keuze.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Siem de Jong

Bericht door WP_Legend » do okt 03, 2019 11:25 pm

Waarom niet, EtH zegt dat ie beter is dan Labayad of Lang... Nou dat kan toch?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Marillion » vr okt 04, 2019 10:07 am

Als hij laat zien dat hij een meerwaarde heeft is het toch prima zo? Ten Hag zal 'm inderdaad echt niet opstellen uit liefdadigheid. Die jongen had een contract en gaat voor zijn kans. Hij is er lang uit geweest met allerlei blessures maar we moeten ook niet doen of hij al met pensioen is. Die gast is 30.

Aan het begin van het seizoen was zijn kans op speeltijd denk ik zo goed als nul. Het feit dat hij nu af en toe mag invallen geeft aan dat hij het kennelijk beter doet dan andere spelers.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Arthur » vr okt 04, 2019 10:14 am

Ik weet niet hoe hij het op de training doet, maar bij invalbeurten gaat het spel tot nu toe grotendeels aan hem voorbij. Ik ben benieuwd wat hij nog kan.

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door wimpey » vr okt 04, 2019 10:19 am

Jöhnk schreef:Het is inderdaad wel duidelijk dat het hier niet om een cadeautje gaat. Anders was het wel bij die ene invalbeurt gebleven.

Ten Hag brengt De Jong omdat hij hem prefereert boven anderen. Ik vind het geen gelukkige keuze.
Ten Hag zal 'm brengen omdat ie beter traint dan anderen. We zagen Lang invallen tegen Lille: die sluit dus weer achteraan aan. Marin mocht tegen Fortuna schutteren. Labyad komt niet verder dan de loonlijst. Zo bezien is het logisch dat Siem weer in beeld komt.

Het is voor Ajax ook een goede les. Er is bijna 20M kapot geslagen om Marin en Labyad bij nationale subtoppers weg te halen (al moeten die natuurlijk nog 'wennen'). Breedteaankopen dus. Die zouden we niet meer doen. In de markt zetten, verlies nemen en lering trekken. Bij twijfel niet kopen en een kid van JA of O19 dat plekje geven.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door 999 » vr okt 04, 2019 10:19 am

Tot 2020 een contract.Pakt af en toe 10 minuutjes mee, net als nog een paar anderen.Zal hoogstwaarschijnlijk meer minuten mogen mogen in het bekertoernooi mits de tegenstander ( kwa inschatting ) niet al te moeilijk is.ETH vindt het wel een prijs dus aannemelijk is dat hij dat per beker opponent bekijkt .. Lekker toch, kunnen andere even rust pakken ..

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Siem de Jong

Bericht door De Dominee » vr okt 04, 2019 10:22 am

wimpey schreef:
Jöhnk schreef: Het is voor Ajax ook een goede les. Er is bijna 20M kapot geslagen om Marin en Labyad bij nationale subtoppers weg te halen (al moeten die natuurlijk nog 'wennen'). Breedteaankopen dus. Die zouden we niet meer doen. In de markt zetten, verlies nemen en lering trekken. Bij twijfel niet kopen en een kid van JA of O19 dat plekje geven.
Absoluut waar, maar ik heb het idee dat er bij met name Marin weinig twijfel was. Of het een inschattingsfout blijkt of dat hij 'gewoon' beter gedijt in een andere rol moet nog blijken mi. Vind het niet zo overduidelijk als Magallan.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door wimpey » vr okt 04, 2019 10:27 am

En Siem is gewoon de vervanger van Draufgänger De Wit...

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Siem de Jong

Bericht door De Dominee » vr okt 04, 2019 10:30 am

Lijkt erop, al zie ik weinig van de energie van De Wit terug bij Siem wanneer hij mag invallen. Zoals iemand hierboven al zei: het spel gaat grotendeels aan hem voorbij. Hij lijkt meer toeschouwer op het veld dan daadwerkelijk speler.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Jöhnk » vr okt 04, 2019 10:33 am

We moeten niet net doen alsof Ten Hag diep onder de indruk is van De Jong. Hij wordt tot nu toe alleen ingebracht bij kansloze tussenstanden.

De Jong zal vast goed trainen maar geef die invalbeurten bij 3-0 maar gewoon aan jeugdspelers.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Siem de Jong

Bericht door WP_Legend » vr okt 04, 2019 10:36 am

Vergeet niet dat jeugdspelers maar x per seizoen in het eerste mogen spelen anders zijn ze voor jong niet speelgerechtigd.

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door wimpey » vr okt 04, 2019 10:46 am

WP_Legend schreef:Vergeet niet dat jeugdspelers maar x per seizoen in het eerste mogen spelen anders zijn ze voor jong niet speelgerechtigd.
Ook dat. :biggthumpup.gif: Maar 7 keer, las ik ergens. Je moet inderdaad het hele traject voor een jeugdspeler in ogenschouw nemen, voordat je zo'n jongen met een invalbeurt van 5 minuten in Ajax-1 beloont...

Dom van de KNVB, want dit soort beperkingen leidt juist weer tot breedteaankopen door topclubs. Die dan weer de ontwikkeling van jeugdspelers stagneren.

Lionel
Berichten: 47048
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Lionel » vr okt 04, 2019 10:59 am

wimpey schreef:
WP_Legend schreef:Vergeet niet dat jeugdspelers maar x per seizoen in het eerste mogen spelen anders zijn ze voor jong niet speelgerechtigd.
Ook dat. :biggthumpup.gif: Maar 7 keer, las ik ergens. Je moet inderdaad het hele traject voor een jeugdspeler in ogenschouw nemen, voordat je zo'n jongen met een invalbeurt van 5 minuten in Ajax-1 beloont...

Dom van de KNVB, want dit soort beperkingen leidt juist weer tot breedteaankopen door topclubs. Die dan weer de ontwikkeling van jeugdspelers stagneren.
Wauw echt? Wat een hele domme regel. Las ook dat ze jeugdspelers tot hun 12e bij de plaatselijke FC willen laten voetballen :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door wimpey » vr okt 04, 2019 11:21 am

Dat is het poldermodel he. In de KKD moet je TOP en NEC te vriend houden: die willen niet dat Ajax met een al te sterk team komt.

En daaronder moet je FC Lisse en Baambrugge weer tevreden houden. :excited.gif:

'Goed voor het NL voetbal' is dan ook maar een kreet. Ajax moet enkel en alleen aan zichzelf denken. Het NL voetbal denkt immers niet mee met Ajax.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Yopii » wo okt 30, 2019 11:02 pm

Geen zorgen, zo werkt het ook.

Geen idee wat Siem van Ten Hag weet? Naaktfoto's in zijn bezit? :confused.gif:


Siem raakt al jaren geen bal meer, dus ik kan me niet voorstellen dat hij beter traint dan onze talenten. Geef jonge jongens een kans.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Iniesta » wo okt 30, 2019 11:26 pm

Dat is waarschijnlijk het verschil tussen jou (en mij) en tenHag, wij kunnen alleen een voorstelling maken, hij ziet de spelers dagelijks

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Andriy Demchenko » wo nov 13, 2019 2:25 am

Nog iets meer dan een half seizoen en dan zit het er op. Dit is echt een speler die jeugd in de weg zit.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Marillion » wo nov 13, 2019 5:56 pm

Drie doelpunten vandaag in een oefenpotje tegen Willem II
Nil volentibus arduum

Plaats reactie