Dušan Tadić

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Mr. Ajax » zo jul 16, 2023 7:38 am

Andriy Demchenko schreef:
zo jul 16, 2023 1:09 am
Nihad schreef:
za jul 15, 2023 11:36 pm
Yopii schreef:
za jul 15, 2023 2:39 pm
Zijn jullie al een beetje bijgekomen? :confused.gif:
Ik heb er geen moment van wakker gelegen. Spelers komen en gaan. We hebben 5 fantastische jaren gehad met Tadic, het was mooi. Op naar de volgende publiekslieveling.

Spelers komen en gaan. Ben al lang genezen van dat ik er enigszins emotioneel van werd. Spelers zijn niks meer dan passanten geworden.
Amen hoor. Tadic probeerde op het veld het maximale uit zichzelf te halen en dat dwong respect af, maar naast het veld is dat evenzeer zo bij hem. Had na wat interesse van Milan Ajax ook geforceerd tot een enorm zwaar contract. Heeft ook een lobby voor Schreuder gevoerd omdat beiden dezelfde zaakwaarnemer hadden en een lobby voor zijn zaakwaarnemer als dominante spil in het transferbeleid waardoor we nu in de ellende zitten. De redenen waarmee hij nu vertrekt zijn gefabriceerd, de snelheid waarmee nu al clubs komen geeft te denken. Fenerbache, Besiktas of de zandbak allemaal clubs die minder gestructureerd beleid voeren. Maargoed ik heb dit soort zaken zo vaak gezien, Nigel De Jong, Zlatan, Gudelj, ...je prikt zo makkelijk door de bullshitverhalen heen. Ergste vind ik de supporters die wel de zwartepiet bij de club neerleggen.
Wat zijn volgens jou de redenen dan?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Marillion » zo jul 16, 2023 8:19 am

Het lijkt me dat nóg meer geld in ieder geval een factor is. Zoals bij vrijwel iedereen. De transfersom die normaal gezien nog naar Ajax zou moeten gaan voor zijn laatste contractjaar gaat nu naar hem en zijn zaakwaarnemer. Het hele sommetje van tekengeld en salaris zal meer zijn dan wat hij bij Ajax kreeg.

Op zich is Fenerbache wel best leuk, met name vanwege die geweldige stadsderby's. En je woont er natuurlijk ook niet slecht.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dušan Tadić

Bericht door Mano » zo jul 16, 2023 9:06 am

Tadic mag terug keren als trainer maar wel eerst bij de jeugd want eerlijk gezegd zie ik geen geweldige trainer in hem.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Marillion » zo jul 16, 2023 9:15 am

Voor mij hoeft dat niet, verwacht daar ook geen wonderen van. Sterker nog, dat zie ik als een plus van deze ontwikkeling. Het was destijds toch vooral een extra worst om hem hier te houden.
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Alexander » zo jul 16, 2023 9:32 am

Marillion schreef:
zo jul 16, 2023 8:19 am
Het lijkt me dat nóg meer geld in ieder geval een factor is. Zoals bij vrijwel iedereen. De transfersom die normaal gezien nog naar Ajax zou moeten gaan voor zijn laatste contractjaar gaat nu naar hem en zijn zaakwaarnemer. Het hele sommetje van tekengeld en salaris zal meer zijn dan wat hij bij Ajax kreeg.

Op zich is Fenerbache wel best leuk, met name vanwege die geweldige stadsderby's. En je woont er natuurlijk ook niet slecht.
Bij Ajax kreeg hij 6,5 miljoen. Dat zie ik hem ergens anders niet meer krijgen eerlijk gezegd. Ik geloof er niks van dat dit een keuze voor de poen is geweest.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Marillion » zo jul 16, 2023 9:36 am

Een zak tekengeld erbij doet veel. Dat is het geld dat ook naar Ajax had kunnen gaan om het contract af te kopen.

Het zal niet enkel en alleen om meer geld gaan. Ik geloof best dat hij er moeite mee had om de laatste te zijn van dat mooie elftal. Nu keek hij op de training om zich heen en zag 'ie te veel spelers die niet bezig waren om het beste uit zichzelf te halen. Als je dat zelf wel doet dan is het heel vervelend als anderen niet hetzelfde doen.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5350
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door columbus » zo jul 16, 2023 9:43 am

Alexander schreef:
Marillion schreef:
zo jul 16, 2023 8:19 am
Het lijkt me dat nóg meer geld in ieder geval een factor is. Zoals bij vrijwel iedereen. De transfersom die normaal gezien nog naar Ajax zou moeten gaan voor zijn laatste contractjaar gaat nu naar hem en zijn zaakwaarnemer. Het hele sommetje van tekengeld en salaris zal meer zijn dan wat hij bij Ajax kreeg.

Op zich is Fenerbache wel best leuk, met name vanwege die geweldige stadsderby's. En je woont er natuurlijk ook niet slecht.
Bij Ajax kreeg hij 6,5 miljoen. Dat zie ik hem ergens anders niet meer krijgen eerlijk gezegd. Ik geloof er niks van dat dit een keuze voor de poen is geweest.
Waarom dan wel? Om voor de prijzen te spelen met Fenerbahçe? Een grote club die voor het laatst in 2014 kampioen werd of voor hun geweldige campagnes in de CL?

Tekengeld, giga laag belastingtarief. Natuurlijk gaat dit wel om geld. Het vooropgezette plannetje van zijn zaakwaarnemer werkt goed, 48 uur na het inleveren van zijn contract zit hij in het vliegtuig naar Fenerbahçe

columbus
Berichten: 5350
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door columbus » zo jul 16, 2023 10:09 am

Wouter schreef:
columbus schreef:
za jul 15, 2023 3:18 pm
Yopii schreef: Wat dan?
Ligt vooral aan mij hoor maar ik kan niet zo goed tegen die “oh wat hou ik zo van Ajax”
Nee, ik heb precies hetzelfde. :hypocrite.gif:
Heb je het laatste filmpje gezien? Potsierlijk, en niet zo’n klein beetje ook. 2 dagen niet komen/willen trainen en dan in je Ajax kloffie, alleen, een dramatisch muziekje en een titel “till the end”. Tenenkrommend

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Dušan Tadić

Bericht door Nihad » zo jul 16, 2023 12:01 pm

Ajoh spelers denken altijd aan zichzelf. Wie gelooft er nou werkelijk dat een speler uit Servië Ajax als zijn droom club had? Laten we niet zo naïef doen. Ik wens Tadic veel succes bij de rest van zijn loopbaan.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

columbus
Berichten: 5350
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door columbus » zo jul 16, 2023 12:45 pm

Nihad schreef:Ajoh spelers denken altijd aan zichzelf. Wie gelooft er nou werkelijk dat een speler uit Servië Ajax als zijn droom club had? Laten we niet zo naïef doen. Ik wens Tadic veel succes bij de rest van zijn loopbaan.
Helemaal eens hoor. Absoluut. Snap alleen niet waarom Ajax op deze manier meewerkt aan de poppenkast

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Yopii » zo jul 16, 2023 2:28 pm

Ach ja, zo gaat het... Maak je niet druk. Tadic speelde zijn rol met verve. Dromkloep en zo, die act droeg op dat moment bij aan de feestvreugde.

Zoals Litmanen ooit zei: Ik een echte Ajacied? Ik ben gewoon een Finse jongen die hier voetbalt. '

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Dušan Tadić

Bericht door Nihad » zo jul 16, 2023 2:36 pm

Ik neem het ze ook niet kwalijk, de spelers. Er is gewoon een groot verschil tussen supporter van een club zijn en speler van een club zijn. Denk dat je als je speler bent niet dezelfde gevoelens kan hebben als supporter omdat je niet op afstand van een club staat maar onderdeel bent van een club. Dan is een voetbalclub uiteindelijk ook maar een werkgever.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Yopii » zo jul 16, 2023 2:57 pm

Wij supporters zijn de vreemde eens in de bijt: sentimenteel en naïef. Wij laten ons graag bedotten. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Dušan Tadić

Bericht door Trab » zo jul 16, 2023 3:02 pm

Ach ja. Hij heeft toch 5 jaar bij Ajax gespeeld en altijd geleverd. Dat kunnen er weinig zeggen. De gemiddelde jeugdspeler die doorbreekt is tegenwoordig na 2 seizoenen weg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Yopii » zo jul 16, 2023 3:15 pm

Inderdaad.

Ik geloof trouwens best dat Tadic meer gevoel heeft bij Ajax dan laten we zeggen Xavi Simons bij PSV. Tegelijktijd paste Ajax toen hij tekende precies bij hem. In de PL kwam hij weinig aan goed voetbal toe. Hier was hij Mr. Big Star. Daarbij betaalde Ajax hem een behoorlijk salaris.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door wimpey » zo jul 16, 2023 8:28 pm

Getekend bij Fener. Relaxed einde. Hier waren alle ogen op hem gericht.

Gister filmpje met alle goals en assists gezien. Een hele grote Ajacied.

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Yopii » zo jul 16, 2023 8:40 pm

https://twitter.com/i/status/1680661113002655748

Doet toch pijn om dit te zien. :blush.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Zuidema » zo jul 16, 2023 10:26 pm

Yopii schreef:
zo jul 16, 2023 8:40 pm
https://twitter.com/i/status/1680661113002655748

Doet toch pijn om dit te zien. :blush.gif:
Ja, bij mij ook. Ondanks alle voors en tegens rond Tadic. Ik snap dat het niet anders kon, maar om Tadic niet meer in zijn Ajax-kloffie te zien is toch wel raar. Duidelijker kan het einde van een tijdperk eigenlijk niet zijn. Het einde van een bijzonder mooie periode van Ajax, vooral door hem.

En wat is dat FB-shirt toch lelijk. Maar ja, het geld zal wel heel goed zijn. :excited.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo jul 16, 2023 10:56 pm

Letterlijk het einde van een tijdperk. Met hem vertrok de laatste speler van Het Wonder van Madrid, ruim 4 jaar geleden.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Zuidema » zo jul 16, 2023 11:10 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo jul 16, 2023 10:56 pm
Letterlijk het einde van een tijdperk. Met hem vertrok de laatste speler van Het Wonder van Madrid, ruim 4 jaar geleden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Dušan Tadić

Bericht door raymon » ma jul 17, 2023 7:17 am

Zuidema schreef:
zo jul 16, 2023 11:10 pm
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo jul 16, 2023 10:56 pm
Letterlijk het einde van een tijdperk. Met hem vertrok de laatste speler van Het Wonder van Madrid, ruim 4 jaar geleden.
Afbeelding
Grappig om te zien waar ze nu allemaal spelen. Blijkt toch dat de groep sterker is dan het individu en hoe belangrijk een coach is.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Toppie » ma jul 17, 2023 3:16 pm

Wereld elftal

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Dušan Tadić

Bericht door Nihad » do jul 20, 2023 10:11 am

raymon schreef:
ma jul 17, 2023 7:17 am
Zuidema schreef:
zo jul 16, 2023 11:10 pm
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo jul 16, 2023 10:56 pm
Letterlijk het einde van een tijdperk. Met hem vertrok de laatste speler van Het Wonder van Madrid, ruim 4 jaar geleden.
Afbeelding
Grappig om te zien waar ze nu allemaal spelen. Blijkt toch dat de groep sterker is dan het individu en hoe belangrijk een coach is.
Tja, dat we hebben we eerder al eens gezien....
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10275
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Dušan Tadić

Bericht door WP_Legend » do jul 20, 2023 12:08 pm

Eehm.. man utd, man utd, Chelsea, Barcelona, Bayern, Bayern, Lyon... Dat zijn best aardige clubs hoor?

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Dušan Tadić

Bericht door bryan » vr jul 21, 2023 11:00 am

Ja en eentje heeft laatst nog het WK gewonnen. En was nog eens een uitblinker in halve-finale en finale.

Een speler die Ajax overbodig vond. Past in het rijtje Escude en Pienaar.

Plaats reactie