Dušan Tadić

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 18557
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Yopii » do jun 21, 2018 9:57 am

Zeker, maar deze speler wordt buitenproportioneel beloond. Krijgen de andere spelers nu ook een enorme premie als de CL wordt gehaald?

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23019
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Dušan Tadić

Bericht door raymon » do jun 21, 2018 10:01 am

Het lijkt me niet dat Tadic ons de CL in gaat schieten. Weet niet wanneer hij denkt aan te sluiten maar ik verwacht niet voor de 3de voorronde.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopii
Berichten: 18557
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Yopii » do jun 21, 2018 10:07 am

Volgens de T. krijgt Tadic een 'riante bonus' bij plaatsing voor de CL-groepsfase.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40946
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Marillion » do jun 21, 2018 10:30 am

Yopii schreef:Zeker, maar deze speler wordt buitenproportioneel beloond. Krijgen de andere spelers nu ook een enorme premie als de CL wordt gehaald?
Ongelijke beloning is inderdaad wel een potentieel gevaar binnen je selectie. Daar kom je eigenlijk alleen mee weg als iemand er echt bovenuit steekt.

Ik zou er overigens gezien onze sterke financiële positie wel een voorstander van zijn om de contracten van goede spelers op te waarderen. Dat moet uiteraard niet bij iedereen maar als je jongens als De Ligt één of twee seizoenen langer kan behouden is dat wel iets waard.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33497
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door zeux » do jun 21, 2018 11:16 am

Yopii schreef:Volgens de T. krijgt Tadic een 'riante bonus' bij plaatsing voor de CL-groepsfase.
Dus. Als hij Ajax naar CL-deelname helpt, is hij de investering al waard toch? Of krijgt hij dan alle CL-fees en televisie-inkomsten die vrijkomen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33857
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Duke » do jun 21, 2018 11:29 am

Overmars in het geheim naar Zwitserland

AMSTERDAM - Ajax’ directeur spelersbeleid Marc Overmars en de financiële chef Jeroen Slop hebben er geen gras over laten groeien, nadat Dusan Tadic meer en meer aangaf de deal te zien zitten.

De directeuren reisden op 31 mei in het geheim naar Zwitserland, waar zij een bezoek brachten aan Zug. Daar is het makelaarskantoor Soccer Mondial van Tadic’ nieuwe agent Milos Malenovic gevestigd en voerde de Ajax-directie een urenlang gesprek.

De dag daarna reisden zij naar Zuid-Engeland voor een eerste gesprek met Southampton. Hoewel Tadic óók bij handhaving van de Premier League-club een gelimiteerde transfersom in zijn contract bleek te hebben (17,1 miljoen euro) weigerden de Engelsen mee te werken aan een transfer. In een uiterste krachtsinspanning en met een duizelingwekkendenieuwe aanbieding probeerde Southampton de Serviër tot een langer verblijf te verleiden. Maar toen hij voet bij stuk hield en via Malenovic nogmaals zei per se naar Ajax te willen, gaf Southampton zich gewonnen.

Medische keuring
Met het definitieve ja-woord van Tadic, dat Ajax woensdag ontving, werd de eerste hobbel genomen. Alleen moet de speler na het WK nog worden gekeurd en was het zaak de transfer af te handelen met Southampton. Daarom vlogen Slop en Overmars gisteren naar Engeland en – net als op 31 mei op weg naar Zwitserland – werden zij weer betrapt op Schiphol, bij de gate van hun FlyBe-vlucht.
Helpende hand Schreuder bij aanstaande komst Tadic

Toekomstig Ajacied Dusan Tadic had diverse aanbiedingen uit Engeland én – gevaarlijker nog voor Ajax – blanco cheques uit China op zak. En dus is er wekenlang gemasseerd, waarbij er een belangrijke rol was voor assistent-trainer Alfred Schreuder en hoofd scouting Henk Veldmate.

Schreuder bouwde tussen 2012 en 2014 (als assistent en hoofdcoach) bij FC Twente een bijzonder warme band op met Tadic, terwijl Veldmate hem in 2010 van Vojvodina naar FC Groningen haalde. De boodschap aan de eergevoelige Serviër was: kom om de prijzen spelen. Want hoewel Tadic een enorme staat van dienst heeft, is zijn prijzenkast – ook logisch met de clubs waarvoor hij speelde – leeg.

Het vooruitzicht van in de Champions League spelen, werd ook als argument gebruikt. Na twee jaar – en naar Ajax hoopt twee landstitels – zal de club meewerken aan een transfer.
www.telegraaf.nl

Toekomstig Ajacied: Mike is zeker van zijn zaak!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40946
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Marillion » do jun 21, 2018 11:34 am

...Toekomstig Ajacied Dusan Tadic had diverse aanbiedingen uit Engeland én – gevaarlijker nog voor Ajax – blanco cheques uit China op zak....
Hier heb ik wel wat vraagtekens bij. Waarom niet de grote zak met geld pakken of langer in de PL blijven? Krijgen we straks een verhaal over een Ajax dekbed?

Dat je ondanks het geld niet naar China wil snap ik nog wel. Maar het lijkt toch aantrekkelijk om Premier League te blijven spelen. Waar hij normaal gesproken toch ook gewoon meer geld pakt. Nederland is 'm dan kennelijk erg goed bevallen tijdens zijn verblijf bij Groningen en Twente.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47928
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door peter » do jun 21, 2018 12:38 pm

Zijn laatste seizoen was/is niet heel indrukwekkend bij de Saints he? Ik heb hem niet in actie gezien, maar qua stats ziet het er zo/zo uit.

De vraag is even of je voor 17 miljoen en 2 miljoen per jaar de beste koop uit de markt hebt. Hij is ervaren, zal er wel vrij snel staan, maar is hij beter dan een Mount? Ja, hij is ervarener, maar is hij ook beter? Want ik verwacht dat je voor dat geld ook een Mount kan halen. Of een Gutierrez of een Pizarro...

Ik laat me verrassen, want heb hem niet meer gevolgd na zijn vertrek uit NL. Ik vond hem bij Servie - Costa Rica wel sterk spelen, trouwens.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33497
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door zeux » do jun 21, 2018 12:47 pm

Peter schreef:Zijn laatste seizoen was/is niet heel indrukwekkend bij de Saints he? Ik heb hem niet in actie gezien, maar qua stats ziet het er zo/zo uit.

De vraag is even of je voor 17 miljoen en 2 miljoen per jaar de beste koop uit de markt hebt. Hij is ervaren, zal er wel vrij snel staan, maar is hij beter dan een Mount? Ja, hij is ervarener, maar is hij ook beter? Want ik verwacht dat je voor dat geld ook een Mount kan halen. Of een Gutierrez of een Pizarro...

Ik laat me verrassen, want heb hem niet meer gevolgd na zijn vertrek uit NL. Ik vond hem bij Servie - Costa Rica wel sterk spelen, trouwens.
Mount lijkt me ook aantrekkelijk. Maar hoeveel spelers die het bij 'middenmoters' goed deden, redden het toch niet bij Ajax?

Wat dat betreft zou de Southampton-tussenstap van Tadic wel eens heel goed kunnen zijn geweest.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 18557
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Yopii » do jun 21, 2018 12:51 pm

Overmars in het geheim naar Zwitserland

AMSTERDAM - Ajax’ directeur spelersbeleid Marc Overmars en de financiële chef Jeroen Slop hebben er geen gras over laten groeien, nadat Dusan Tadic meer en meer aangaf de deal te zien zitten.

De directeuren reisden op 31 mei in het geheim naar Zwitserland, waar zij een bezoek brachten aan Zug. Daar is het makelaarskantoor Soccer Mondial van Tadic’ nieuwe agent Milos Malenovic gevestigd en voerde de Ajax-directie een urenlang gesprek.

De dag daarna reisden zij naar Zuid-Engeland voor een eerste gesprek met Southampton. Hoewel Tadic óók bij handhaving van de Premier League-club een gelimiteerde transfersom in zijn contract bleek te hebben (17,1 miljoen euro) weigerden de Engelsen mee te werken aan een transfer. In een uiterste krachtsinspanning en met een duizelingwekkendenieuwe aanbieding probeerde Southampton de Serviër tot een langer verblijf te verleiden. Maar toen hij voet bij stuk hield en via Malenovic nogmaals zei per se naar Ajax te willen, gaf Southampton zich gewonnen.

Medische keuring
Met het definitieve ja-woord van Tadic, dat Ajax woensdag ontving, werd de eerste hobbel genomen. Alleen moet de speler na het WK nog worden gekeurd en was het zaak de transfer af te handelen met Southampton. Daarom vlogen Slop en Overmars gisteren naar Engeland en – net als op 31 mei op weg naar Zwitserland – werden zij weer betrapt op Schiphol, bij de gate van hun FlyBe-vlucht.
Helpende hand Schreuder bij aanstaande komst Tadic

Toekomstig Ajacied Dusan Tadic had diverse aanbiedingen uit Engeland én – gevaarlijker nog voor Ajax – blanco cheques uit China op zak. En dus is er wekenlang gemasseerd, waarbij er een belangrijke rol was voor assistent-trainer Alfred Schreuder en hoofd scouting Henk Veldmate.

Schreuder bouwde tussen 2012 en 2014 (als assistent en hoofdcoach) bij FC Twente een bijzonder warme band op met Tadic, terwijl Veldmate hem in 2010 van Vojvodina naar FC Groningen haalde. De boodschap aan de eergevoelige Serviër was: kom om de prijzen spelen. Want hoewel Tadic een enorme staat van dienst heeft, is zijn prijzenkast – ook logisch met de clubs waarvoor hij speelde – leeg.

Het vooruitzicht van in de Champions League spelen, werd ook als argument gebruikt. Na twee jaar – en naar Ajax hoopt twee landstitels – zal de club meewerken aan een transfer.
http://www.telegraaf.nl

Van zulke verhalen krijg ik overal jeuk. :excited.gif:

De 'eergevoelige Serviër' (alleen zo'n omschrijving al! :excited.gif: ) laat dus miljoenen lopen omdat hij kampioen wil worden in een B-land, omdat hij Veldmate en Schreuder zo aardig vindt? Maak dat de kat wijs! :1evil.gif:

Logischerwijs: of het valt wel mee met die aanbiedingen, of hij komt niet.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58966
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door 999 » do jun 21, 2018 1:01 pm

Misschien kun je dan beter je mening geven over de voetballer Tadić, hopelijk krijg je dan wat minder jeuk

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33857
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Duke » do jun 21, 2018 1:06 pm

Tip voor Yopii: zeg je abonnement op De Telegraaf op. :aai.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Jöhnk » do jun 21, 2018 1:09 pm

Yopii schreef:
Overmars in het geheim naar Zwitserland

AMSTERDAM - Ajax’ directeur spelersbeleid Marc Overmars en de financiële chef Jeroen Slop hebben er geen gras over laten groeien, nadat Dusan Tadic meer en meer aangaf de deal te zien zitten.

De directeuren reisden op 31 mei in het geheim naar Zwitserland, waar zij een bezoek brachten aan Zug. Daar is het makelaarskantoor Soccer Mondial van Tadic’ nieuwe agent Milos Malenovic gevestigd en voerde de Ajax-directie een urenlang gesprek.

De dag daarna reisden zij naar Zuid-Engeland voor een eerste gesprek met Southampton. Hoewel Tadic óók bij handhaving van de Premier League-club een gelimiteerde transfersom in zijn contract bleek te hebben (17,1 miljoen euro) weigerden de Engelsen mee te werken aan een transfer. In een uiterste krachtsinspanning en met een duizelingwekkendenieuwe aanbieding probeerde Southampton de Serviër tot een langer verblijf te verleiden. Maar toen hij voet bij stuk hield en via Malenovic nogmaals zei per se naar Ajax te willen, gaf Southampton zich gewonnen.

Medische keuring
Met het definitieve ja-woord van Tadic, dat Ajax woensdag ontving, werd de eerste hobbel genomen. Alleen moet de speler na het WK nog worden gekeurd en was het zaak de transfer af te handelen met Southampton. Daarom vlogen Slop en Overmars gisteren naar Engeland en – net als op 31 mei op weg naar Zwitserland – werden zij weer betrapt op Schiphol, bij de gate van hun FlyBe-vlucht.
Helpende hand Schreuder bij aanstaande komst Tadic

Toekomstig Ajacied Dusan Tadic had diverse aanbiedingen uit Engeland én – gevaarlijker nog voor Ajax – blanco cheques uit China op zak. En dus is er wekenlang gemasseerd, waarbij er een belangrijke rol was voor assistent-trainer Alfred Schreuder en hoofd scouting Henk Veldmate.

Schreuder bouwde tussen 2012 en 2014 (als assistent en hoofdcoach) bij FC Twente een bijzonder warme band op met Tadic, terwijl Veldmate hem in 2010 van Vojvodina naar FC Groningen haalde. De boodschap aan de eergevoelige Serviër was: kom om de prijzen spelen. Want hoewel Tadic een enorme staat van dienst heeft, is zijn prijzenkast – ook logisch met de clubs waarvoor hij speelde – leeg.

Het vooruitzicht van in de Champions League spelen, werd ook als argument gebruikt. Na twee jaar – en naar Ajax hoopt twee landstitels – zal de club meewerken aan een transfer.
http://www.telegraaf.nl

Van zulke verhalen krijg ik overal jeuk. :excited.gif:

De 'eergevoelige Serviër' (alleen zo'n omschrijving al! :excited.gif: ) laat dus miljoenen lopen omdat hij kampioen wil worden in een B-land, omdat hij Veldmate en Schreuder zo aardig vindt? Maak dat de kat wijs! :1evil.gif:

Logischerwijs: of het valt wel mee met die aanbiedingen, of hij komt niet.
En/of Ajax betaalt hem een godsvermogen.

Yopii
Berichten: 18557
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Yopii » do jun 21, 2018 1:52 pm

Jöhnk schreef: En/of Ajax betaalt hem een godsvermogen.
Een 'duizelingwekkende aanbieding?' 'Een 'blanco cheque'?

:smallgrin.gif:

Tegen een 'duizelingwekkende aanbieding' uit de PL kan Ajax niet op, tenzij die aanbieding zo duizelingwekkend niet is of Ajax alle voorzichtigheid heeft laten varen.

Dat verhaal van Mike Verweij rammelt sowieso aan alle kanten. Waarom zou Ajax over twee jaar 'meewerken aan een transfer' als Tadic die transfer ook nu meteen kan maken?

@999: aardige speler, maar is niet voor niets blijven hangen op het niveau van Southampton.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Gaizka1985 » do jun 21, 2018 2:17 pm

Zou een prima aankoop zijn! Hij is fit en kan nog makkelijk 3 a 4 seizoenen van waarde zijn voor Ajax, dat mag wat mij betreft wat kosten. Daarnaast is gewoon gebleken dat je een paar ervaren jongens nodig hebt binnen je selectie.

Morgenavond speelt hij trouwens tegen Zwitserland!

Yopii
Berichten: 18557
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Yopii » do jun 21, 2018 2:19 pm

Oeps, dat is link. Als hij uitblinkt, kan hij zomaar een duizelingwekkende aanbieding krijgen van Huddersfield! :hypocrite.gif:

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Gaizka1985 » do jun 21, 2018 2:39 pm

Haha, blijkbaar wil hij weer om de prijzen gaan spelen in een mindere competitie? Of hij heeft het destijds goed naar zijn zin gehad in Nederland... Als het hem puur om het geld te doen zou zijn kan hij waarschijnlijk ook terecht in China namelijk.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23019
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Dušan Tadić

Bericht door raymon » do jun 21, 2018 2:52 pm

Het vooruitzicht van in de Champions League spelen, werd ook als argument gebruikt. Na twee jaar – en naar Ajax hoopt twee landstitels – zal de club meewerken aan een transfer.
Dit dus wat ik al eerder heb geschreven. Hij wil zich bij Ajax in de kijker spelen bij een grotere club dmv Europees voetbal. Moeten ze dat eerst wel halen natuurlijk. Denk ook zomaar dat die handtekening misschien nog wel wacht tot na Sturm Graz.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door elliquido » do jun 21, 2018 2:52 pm

prima speler, maar transfer is to good to be true... Ik vermoed een medisch probleem
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

De Dominee
Berichten: 5885
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Dušan Tadić

Bericht door De Dominee » do jun 21, 2018 2:59 pm

Peter schreef:Zijn laatste seizoen was/is niet heel indrukwekkend bij de Saints he? Ik heb hem niet in actie gezien, maar qua stats ziet het er zo/zo uit.

De vraag is even of je voor 17 miljoen en 2 miljoen per jaar de beste koop uit de markt hebt. Hij is ervaren, zal er wel vrij snel staan, maar is hij beter dan een Mount? Ja, hij is ervarener, maar is hij ook beter? Want ik verwacht dat je voor dat geld ook een Mount kan halen. Of een Gutierrez of een Pizarro...

Ik laat me verrassen, want heb hem niet meer gevolgd na zijn vertrek uit NL. Ik vond hem bij Servie - Costa Rica wel sterk spelen, trouwens.
Precies mijn gevoel bij deze mogelijke transfer. Nadeel van een Mount / Gutierrez is natuurlijk wel dat die na 1 goed jaar alweer weg zijn, dat zien we nu constant. Bij Tadic (en Tagliafico, Magallan) is dat waarschijnlijk niet zo. Je bouwt zo dus wel een vaste kern op. Wellicht worden De Ligt / Frenkie ook blijer van een inkomende Tadic en Magallan dan van Mount en Obispo? Ik weet het niet... kwaliteit moet leidend zijn.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 18557
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Yopii » do jun 21, 2018 3:21 pm

Hij wil zich bij Ajax in de kijker spelen bij een grotere club dmv Europees voetbal. Moeten ze dat eerst wel halen natuurlijk. Denk ook zomaar dat die handtekening misschien nog wel wacht tot na Sturm Graz.
Een speler uit de PL die Ajax nodig heeft om zich in de kijker te spelen? :confused.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40946
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Marillion » do jun 21, 2018 3:40 pm

Nee, dat lijkt me ook niet. Hoewel hij niet oud is heeft hij daar de leeftijd ook niet meer voor. Als ze een afspraak maken dat hij na 2 seizoenen mag vertrekken zal het wel gaan om een mogelijkheid om op het einde van zijn loopbaan nog een keer maximaal geld te pakken, waarschijnlijk in Azië.

Het blijft verder een beetje gissen waarom hij nu deze stap zou willen maken. Het kan haast niet anders dan dat Ajax toch gewoon grof geld neer gaat leggen.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Jöhnk » do jun 21, 2018 3:56 pm

Duke schreef:Ik vind het nogal makkelijk om Blind verantwoordelijk te maken voor deze transfer. Een RvC houdt toezicht, niet meer en niet minder, een RvC gaat niet over transfers.

Het enige dat je kunt concluderen is dat de RvC blijkbaar druk uitoefent op de directie om te presteren, en dat directie dat vertaalt in aankopen.
Het lijkt me dat de RvC transfers die onverantwoord zijn en de continuïteit van de club in gevaar brengen moet tegenhouden.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33857
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Duke » do jun 21, 2018 4:07 pm

Jij denkt dat deze transfer de toekomst van de club in gevaar brengt? Dat lijkt me overdreven.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Gaizka1985 » do jun 21, 2018 4:33 pm

Duke schreef:Jij denkt dat deze transfer de toekomst van de club in gevaar brengt? Dat lijkt me overdreven.
Zwaar overdreven zelfs. Ajax heeft voor Kluivert een vergelijkbaar bedrag ontvangen, als je dat geld vervolgens investeert in een speler die de komende 3 a 4 seizoen een meerwaarde is voor het elftal (wat ik verwacht, en 'Ajax' dus ook), is daar niets mis mee.

Plaats reactie