Dušan Tadić

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door wimpey » za nov 04, 2023 10:48 am

Mano schreef:
vr nov 03, 2023 4:28 pm


Moet ik even je teksten zoeken waarin je Tadic naar de bank souffleert :hypocrite.gif: :biggrin.gif:
Succes! Die vind je niet.

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Dušan Tadić

Bericht door Yopii » za nov 04, 2023 12:52 pm

Die kritiek zal hem gekrenkt hebben. Veel supporters wilden van hem af.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dušan Tadić

Bericht door LucaS » zo nov 05, 2023 12:34 pm

Zou hij dat nou echt mee krijgen? Jonge spelers zullen vast smnafstruinen om de commentaren te lezen, maar spelers van die leeftijd en statuur?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Dušan Tadić

Bericht door Monkey Tonk » do dec 21, 2023 4:07 am

Deel van interview. Klote zooi bij Ajax. Hoe is het mogelijk?
Tadic stelt dat het fundament was verdwenen in de Johan Cruijff Arena. "Ik wilde zo graag meehelpen om een nieuw, sterk Ajax te bouwen, maar het liep anders. Wat ik ook deed, het lukte niet om het tij te keren. De eenheid was weg, we waren kwetsbaar. Ik moest toezien hoe Feyenoord en PSV om de prijzen speelden en wij niet. Heel pijnlijk, en een gevolg van onze eigen fouten. Ik merkte dat mensen binnen Ajax elkaar niet langer meer dekten, elkaar niet meer hielpen en niet meer achter elkaar stonden. Ik merkte dat met Overmars en Ten Hag de twee cruciale mensen in de voetbalorganisatie weg waren."

Ook in de selectie ging veel mis. Tadic zag de lat omlaag gaan, en onder meer de gym liep leeg. "Ik merkte steeds meer dat een mentaliteit de overhand nam waarbij spelers dachten: Oké, ik kom lekker naar Ajax en doe alles wel vanuit mijn comfortzone." Volgens de routinier was de geest uit de fles. "Het lukte ons om Ajax weer terug te brengen naar de top. In Nederland onverslaanbaar, in Europa imponerend. En nu is het huis tot de grond toe afgebroken. Dat doet pijn, veel pijn."

"Nu hebben spelers een groot contract, maar voor wat? Om de club naar de afgrond te helpen? En die spelers weten niet wat Ajax werkelijk inhoudt. Totaal niet. Dat is triest. Het is niet goed en raakt me", besluit Tadic.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Marillion » vr dec 22, 2023 10:01 am

Het belangrijkste signaal dat hij feitelijk afgeeft is dat de echte topsportcultuur is verdwenen. Iets dat je ook gewoon terugziet op het veld waar spelers regelmatig niet bereid zijn om die paar meter wél te lopen in plaats van af te wachten en te hopen dat de bal de andere kant op gaat.

Daar moet Ajax zich echt zorgen over maken. Want met de intensiteit die de sport vandaag de dag vraagt kom je er echt niet als je ruimte laat bestaan voor anderen om te profiteren.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door wimpey » vr dec 22, 2023 1:04 pm

De man was leider en identificatiefiguur. O.l.v. de huidige 'leiders' is niemand bang om te verzaken. Tadic had ze afgemaakt.

Ook dit dossier is door surfer-boy verkloot. Tadic laten gaan en voor 40M kneuzen van City, M'boro en Metz halen. Ziek.
Laatst gewijzigd door wimpey op vr dec 22, 2023 2:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58876
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door 999 » vr dec 22, 2023 1:09 pm

Die zaakwaarnemer was toch ook de zaakwaarnemer van Schreuder ..

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Marillion » vr dec 22, 2023 2:20 pm

De toenemende invloed via zijn zaakwaarnemer stond me niet zo aan. Al is het van buitenaf altijd wat lastig om in te schatten hoe dat dan gaat. Oorzaak daarvan lag in de basis natuurlijk ook bij Ajax omdat onze organisatie helemaal op z'n gat lag. Ik zag er ook niet zoveel in dat hij eventueel zou doorschuiven als trainer. En ik had het gevoel dat hij bij Heitinga ook misschien wel net iets teveel inspraak had. Ook dit zonder enige bewijslast.

Maar Tadic was boven alles natuurlijk goud waard als absolute topsporter. Als voorbeeld voor anderen maar ook tot en met zijn laatste wedstrijd gewoon als speler. We zouden een moord doen voor iemand met zijn statistieken. Over data gesproken.

Het verdwijnen van die cultuur waar hij het over heeft moet één van de belangrijkste aspecten zijn om aan te werken voor een nieuwe technische staf. Echt topfit zijn, echt willen winnen. We hebben het al even niet meer gezien. Tegenstanders zijn alleen op conditie vaak al beter.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12862
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Dušan Tadić

Bericht door Liberty » vr dec 22, 2023 3:03 pm

Maar dat was vorig seizoen natuurlijk al het probleem. Want Schreuder bakte er op dat punt helemaal niets van.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door Marillion » vr dec 22, 2023 3:07 pm

Klopt, toen was Ajax ook niet fit en scherp. Dat beschrijft Tadic ook, dat spelers minder hard gingen werken. Na Ten Hag is dat dus ingezakt. Ajax heeft een trainer nodig die er altijd en overal bovenop zit.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58876
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Dušan Tadić

Bericht door 999 » di jan 02, 2024 10:25 pm

Cel voor overval oud-Ajacied Tadic

Een man van 20 heeft een jaar cel
gekregen voor de mislukte overval op de
oud-Ajacied Tadic.De voetballer werd in
de zomer van 2022 met geweld door twee
mannen overvallen bij zijn huis in
Amsterdam.De rechtbank acht bewezen dat
ze uit waren op het horloge van Tadic.

Dusan Tadic raakte daarbij lichtgewond.
Hij wist een hotel binnen te vluchten.
De overvallers gingen er op een scooter
vandoor.Ze werden later opgespoord met
hulp van beelden van bewakingscamera's.

De 20-jarige F. heeft een deel van zijn
straf al in voorarrest uitgezeten.Zijn
handlanger van 27 kreeg vorig jaar 6
maanden cel,waarvan 2 voorwaardelijk,
voor openbare geweldpleging.
/quote]

Plaats reactie