Daley Blind

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Daley Blind

Bericht door 999 » wo jan 18, 2023 10:23 pm

Blind heeft gewoon gelijk, Schreuder zit er alleen voor Schreuder, dat hoor je en lees je in elk interview wat uit Schreuder zijn mond komt

Daarbij, maar dat het ik al eerder aangeven, als je als Schreuder 4 spelers hebt die minder zijn op die positie als Blind ben je echt achterlijk als je dan de beste weg stuurt. Dan zoek je naar andere oplossingen ..

En als je als trainer aan spelers gaat vragen hoe het nu verder moet heb je geen visie ..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Daley Blind

Bericht door Jöhnk » wo jan 18, 2023 10:32 pm

Blind heeft ook gelijk, maar ik erger me wel aan hem. Rancune is geen fijne eigenschap. En zo goed speelde hij zelf niet, om het zwak uit te drukken. Maar ja, daar is hij blind voor. Toen Ten Hag hem wisselde in Lissabon was hij ook zo boos.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Daley Blind

Bericht door Trab » wo jan 18, 2023 10:35 pm

999 schreef:Blind heeft gewoon gelijk, Schreuder zit er alleen voor Schreuder, dat hoor je en lees je in elk interview wat uit Schreuder zijn mond komt

Daarbij, maar dat het ik al eerder aangeven, als je als Schreuder 4 spelers hebt die minder zijn op die positie als Blind ben je echt achterlijk als je dan de beste weg stuurt. Dan zoek je naar andere oplossingen ..
Precies. Hij had beter door kunnen gaan met Rensch rechtsback, Bassey cv en blind linksback. Nu ben je op 3 posities erop achteruit gegaan en ben je ook nog je enige fatsoenlijke opbouwer kwijt.
Wel veelzeggend wat er in de rust tegen rkc gebeurd is. En wij blijven het maar raar vinden dat we slecht drukzetten voorin en dat afspraken achterin niet nagekomen worden..Heb je een speler die de ballen heeft om er iets van te zeggen, wordt ie weggestuurd. En onze Alfred? Die weet het NA de wedstrijd altijd perfect uit te leggen. ‘We hadden door moeten dekken op wolfswinkel’, ‘Alvarez had moeten blijven hangen’ etc.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Trab op wo jan 18, 2023 10:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Daley Blind

Bericht door ferry » wo jan 18, 2023 10:39 pm

zeux schreef:
wo jan 18, 2023 10:23 pm
Thanks. Ben ook wel benieuwd naar de rest. :-)
Er staat een stuk op Nu.nl.

Het artikel in het AD zit achter een betaalmuur.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door zeux » wo jan 18, 2023 10:53 pm

ferry schreef:
wo jan 18, 2023 10:39 pm
zeux schreef:
wo jan 18, 2023 10:23 pm
Thanks. Ben ook wel benieuwd naar de rest. :-)
Er staat een stuk op Nu.nl.

Het artikel in het AD zit achter een betaalmuur.
Ook dank.

Dit werpt wel een iets ander ligt op de 'sneuheid' van Blind:
Eind december was het huwelijk tussen Blind en Ajax definitief voorbij. De Amsterdamse club maakte bekend dat het contract van de linksback was ontbonden. Begin dit jaar volgde de verrassende overstap naar Bayern én het interview van Huntelaar in Het Parool.
"Hij zette mij op tegen de supporters", zegt Blind daarover. "Ik heb hem dat ook meteen geappt. Zoals ik het ook typisch vind dat Ajax als eerste naar buiten treedt, terwijl er een wederzijdse boeteclausule is opgenomen in de ontbindingsovereenkomst: ik zou niks over Ajax zeggen, zij niks over mij."
Ze zijn over en weer aan het meppen (en straatje schoonvegen).

Alles draait dus soort van om die aanvaring in de kleedkamer. Zwakke 'leider'. Natuurlijk kun je zeggen, hé Daley je ondergraaft mijn autoriteit met zo'n actie, maar een beetje leider gaat daar slimmer mee om. Het is een enorm teken van zwakte.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Daley Blind

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo jan 18, 2023 11:50 pm

Hier heb je m Zeux:
Daley Blind: ‘Ik ben ervan overtuigd dat het persoonlijk was bij Alfred Schreuder’

EXCLUSIEF INTERVIEW    Als Daley Blind over Bayern München praat, twinkelen zijn ogen. Praat hij over Ajax, dan zit er nog veel pijn en verdriet. Op weg naar zijn debuut vrijdag in de Bundesliga vertelt hij zijn verhaal. ,,Ik had met Marc Overmars al mondelinge afspraken over de tijd na mijn spelerscarrière bij Ajax. Maar plots ben je niet eens meer welkom bij de club.’’

Na zijn eerste oefenwedstrijd voor Bayern reed Daley Blind laatst in zijn eentje door München. Het was al nacht. In zijn elektrische Audi (‘iedereen bij de club rijdt verplicht elektrisch’) dacht hij aan hoe het allemaal zo heeft kunnen lopen. Hij is nu speler van een Europese eliteclub. Dagelijks traint hij met toppers als Jamal Musiala, Thomas Müller, Joshua Kimmich en Alphonso Davies. Niet langer meer voetbalt hij bij Ajax, met zijn vriend Davy Klaassen en met Dusan Tadic, Brian Brobbey en de rest.

,,Ik heb heel lang gedacht dat ik bij Ajax mijn carrière zou afsluiten’’, zegt Blind. ,,En daarna dacht ik: als ik toch eerder ga, dán komende zomer, als mijn contract afloopt. Met hopelijk nog een titel en een afscheid door de voordeur.’’ Maar nu reed hij in stilte met zijn laatste spullen van de Toekomst weg op 27 december. ,,Onderweg denk je: is het nou écht zo dat ik mijn laatste wedstrijd voor Ajax al heb gespeeld? Je denkt: maar Lowen moet toch eigenlijk nog een keer mee dat veld op? Aan mijn hand. Of op mijn schouders. Zoals ik zelf die zoon was die in de jaren 90 met zijn vader langs de tribunes ging toen híj als voetballer bij Ajax afsloot in de Arena.’’

,,Maar het is zover gekomen dat ik zelfs niet meer welkom was bij de club waar ik vanaf mijn zevende heb rondgelopen. Op 26 december zei de directie dat ze me definitief de 27ste niet meer bij de herstart van de trainingen wilden hebben en kwam het tot contractontbinding. Dat was het einde van een wekenlange, pijnlijke rollercoaster.’’

Ruim drie weken na dato spreken we Blind in München. Hotel Mandarin is zijn standplaats in afwachting van een woning. Hij vertelt er over zijn eerste indrukken bij Bayern en deelt zijn kant van het verhaal bij Ajax. Alfred Schreuder kwam al bij een paar gelegenheden aan het woord en Klaas-Jan Huntelaar afgelopen weekeinde in een interview in Het Parool. Huntelaar schetste daar dat Blind vorig seizoen was uitgefloten door zijn eigen fans. ‘Er werd geroepen om Nicolás Tagliafico. Dat was toen een klap in zijn gezicht. En het feit dat de trainer in de laatste weken voor het WK een andere keuze heeft gemaakt, was nu voor Daley kennelijk de druppel.’

Blind, meteen fel: ,,Hij moet niet voor mij praten. Dat was niet de druppel voor mij. De druppel was: van eerste keus op een positie degraderen naar vierde keus. En dat de trainer me sowieso totaal negeerde na een aanvaring in de rust tegen RKC. Huntelaar zet mij zo op tegen supporters. Ik heb hem dat ook meteen geappt. Zoals ik het ook typisch vind dat Ajax als eerste naar buiten treedt, terwijl er een wederzijdse boeteclausule is opgenomen in de ontbindingsovereenkomst: ik zou niks over Ajax zeggen, zij niks over mij. Die bepaling wilde de club, hè...’’

Blind voelt zich nu vrij om zelf een paar dingen uit te leggen en uit te spreken. ,,Omdat die in mijn beleving veel zeggen over het gebrek aan communicatie bij mensen die nu aan het roer staan bij Ajax. Gebrek aan leiderschap en empathie ook.

,,Ik noemde net direct RKC. Wat daar gebeurde tussen de trainer en mij, dat heeft veel veroorzaakt. We speelden niet goed. Schreuder begon in de rust over dat ons druk zetten niet goed ging. Dat moest anders. ‘What do you think?’, vroeg hij aan een paar aanvallers. ‘What do you prefer?’, want Engels is de voertaal. Ik ben toen opgestaan en heb in die kleedkamer hardop gezegd: trainer, wees duidelijk en bepaal jij nou zélf hoe we het gaan uitvoeren! Er was emotie en zijn reactie was al even fel: ‘You shut up! Shut your mouth and sit down!’

,,Ik besloot verder mijn mond te houden. Later heb ik aan de fysio’s en aan medespelers gevraagd: ging ik te ver? Ze vonden van niet. Het is topsport.’’ Met Erik ten Hag kon je fel discussiëren, vertelt Blind. Daarna was het altijd: klaar en weer verder. Hij weet niet of het moment bij RKC misschien niet goed gekozen was. ,,Maar ik heb het vanuit de goede intenties gedaan, met het teambelang in gedachten en om de wedstrijd te winnen. Niet omdat ik de trainer voor het blok wilde zetten. Als je er een probleem mee hebt, roep je me de volgende dag toch ter verantwoording?’’

Dat gebeurde niet. Blind ervoer dat Schreuder hem na het duel met RKC juist een tijd negeerde en niks zei. ‘Van belangrijke speler naar echt compleet links laten liggen’. De week erna uit bij Rangers zat hij wissel, onder de noemer ‘tactische keuze’.

,,Mijn reactie was: ben ik het niet mee eens, maar u bent de baas. In die wedstrijd raakte Wijndal, die op mijn plek speelde, geblesseerd. Ik was al bezig om me klaar te maken, maar toen bleek dat Rensch erin kwam. Van gepasseerd als nummer 1 ging ik naar derde keus.

,,Snel door gingen we, PSV-thuis wachtte. Op de training zag ik al dat Rensch linksback zou spelen. Daar werd verder niet over gesproken. Ik dacht eerst nog: misschien speelt Madueke op rechts bij PSV. Is het daarom? Maar: Madueke stond ook niet in de vermoedelijke opstelling in onze bespreking.

,,Het klopt dat mijn gezicht dan niet vrolijk staat, zoals ik ook niet blij was na Rangers. En als dan óók nog blijkt dat er in de wedstrijd tegen PSV wordt geschoven met posities en Bassey linksback komt, ben je dus van linksback nummer 1 naar nummer 4 gedegradeerd. Én al weken compleet genegeerd.’’

Blind besloot daarop zelf maar een gesprek aan te vragen. ,,Vooral omdat ik van Schreuder wilde weten: is het persoonlijk? Dat was de hoofdvraag die ik had. Nee, zei-ie, dat was het niet. Het was tactisch. Ik heb ook hém gevraagd: ben ik misschien te ver gegaan? Had ik dat in de rust bij RKC anders moeten doen? Dan bied ik nu mijn excuses aan en kunnen we verder. Weer: ‘Nee, nee, niet persoonlijk’. Na nóg een keer doorvragen zei hij wel dat hij vond dat-ie een statement moest maken na RKC.

,,Na het gesprek mocht ik wel weer een keer met de basiself meetrainen en viel ik in tegen Vitesse. En daarna tegen Emmen. Tegen Vitesse ging dat goed, gaf ik nog een assist bij de 2-2. Tegen Emmen deelde ik in de malaise.’’

Maar als Ajax afgelopen zomer Wijndal koopt voor 10 miljoen, dan zullen jij en de trainer vóór het seizoen toch ook vast al wel scenario’s van een reserverol hebben besproken?
,,Schreuder zegt dat dit besproken is, las ik. Een pertinente leugen. In de zomer, ook op trainingskamp, gaf hij aan dat hij me zo’n belangrijke pion vond. En voor meerdere posities. Links centraal achterin, linksback en linkermiddenvelder.’’

Blind neemt een slok water. Dan: ,,Laat ik duidelijk zijn, ik twijfel er niet aan dát het persoonlijk werd na RKC. Ik ben ervan overtuigd.’’ Een bevestiging ziet hij in de appjes die alle Ajax-spelers bij het WK kregen. Niet één keer, maar na meerdere wedstrijden. ,,Alle Ajacieden een felicitatie-appje van de trainer, behalve ik. En toen ik op 27 december afscheid kwam nemen op de Toekomst, heb ik niet alleen de spelers maar ook stafleden de hand geschud. Reiziger, Witschge, noem ze maar op. Alleen Schreuder heb ik niet gezien, terwijl hij wist dat ik er was. Het tijdstip dat ik mocht komen was namelijk met Ajax afgestemd.’’

In het interview met Huntelaar gaat het ook over dat jij Ajax het verzoek hebt gedaan om te vertrekken. ‘Eerst via zijn zaakwaarnemer. Blind wilde transfervrij weg’. Koos je de makkelijkste weg?
,,Nee, gevoelsmatig juist de moeilijkste. Ik heb ook met de directie een gesprek aangevraagd. Dat was kort voor het WK. Ik vertelde hoe ik het voelde: dat ik vond dat ik als kind van de club met meer dan 330 wedstrijden niet verdien hoe de trainer met me was omgegaan. Het kan zijn dat ik tactisch gewisseld word of op de bank kom te zitten. Ik ben God niet, ben ook zeker niet groter dan de club. Maar er moet wel een normale werkrelatie zijn.

,,Ik heb toen ook gevraagd naar de mogelijkheden. Zou de transfervrije status die eraan kwam voor mij in de zomer, ook in de winter al mogen, mócht er interesse zijn? Waar ik op hoopte was dat Huntelaar en Gerry Hamstra als td-duo, of Edwin van der Sar als algemeen directeur, zou zeggen: ‘Laten we jou en de trainer aan tafel zetten. Hoe kunnen we zorgen dat dit wordt uitgepraat?’ En eigenlijk ook: ‘We gaan zorgen dat een clubman als jij niet eens meer wíl weten onder welke voorwaarden hij weg kan’.

,,Maar er is vanuit de directie geen enkele poging ondernomen om partijen bij elkaar te brengen. Nul. Eerder het tegenovergestelde gebeurde: ze hebben me heel snel in de schoenen geschoven dat ik zelf weg wilde. Ik kreeg het gevoel dat het ze wel goed uitkwam. Tijdens het WK werd mijn zaakwaarnemer op de hoogte gebracht dat ik 2 miljoen moest kosten in januari. Kort na mijn WK zat ik op 14 december met Van der Sar en Huntelaar. Toen werd het: je krijgt je transfervrije status nu al, maar dan moet je vóór 1 januari weg zijn en op 27 december niet meer komen trainen.’’

Bij het laatste gesprek op 26 december schoof voor het eerst ook Maurits Hendriks aan, in zijn nieuwe directiefunctie. ,,Hendriks heeft in dat gesprek eerst een tijdje alleen meegeluisterd. Bij hem kreeg ik daarna het gevoel dat hij – als enige – zich ook echt kon of wilde verplaatsen in mij. Ik heb die morgen nog gezegd: ‘oké, ik kan gewoon mijn werk doen zonder dat ik een goede relatie heb met de trainer. Ik ben Ajacied’. Ik was ook met overtuiging en inzet de tweede seizoenshelft ingegaan als er geen interessante club was gekomen. ‘Ik kom de 27ste gewoon trainen’, zei ik ook, net als ik had gezegd op 14 december. Want: er was in de tussentijd geen club concreet. En een contract eenzijdig ontbinden kan gerechtelijk niet zomaar.

,,Als zij dan zeggen: nee, het is voor ons geen optie dat je je nog meldt bij de training en wij daarop vragen: maar wat is dán jullie oplossing? Ze wisten het gewoon niet.’’

Klopt het nou dat Ajax geen halfjaar, maar anderhalf jaar heeft afgekocht?
,,Wat mensen niet weten: toen ik mijn hartprobleem kreeg en ook de coronapandemie heerste, heb ik veel geld ingeleverd en ben ik akkoord gegaan met een korter contract. Van één jaar is een optiejaar gemaakt. Marc Overmars zei: ‘Top dat je meedenkt Daley. Wij gaan die optie zo inrichten dat je die voorwaarden kunt halen, áls je weer normaal fit wordt’.

,,Ik had met Overmars ook mondelinge afspraken over de tijd na mijn spelerscarrière. Dat ze me zouden aanbieden om het trainersvak te gaan ontdekken binnen Ajax. Nu het met de opvolgers van Overmars zo escaleerde, werd het van onze kant ook puur zakelijk: dat eigenlijke bonusjaar had ik bijna bereikt, dus dat is in de ontbinding meegenomen.’’

Een zaak met alleen verliezers. Al zit Blind nu wel bij Bayern, dat hem verrassend binnenhaalde als elfde Nederlandse speler in zijn historie. ,,Verrassend, mooi en ook wel spannend’’, zegt Blind. ,,Het is toch of je je weer opnieuw moet bewijzen als bijna 33-jarige.’’ Wat het ook is: een kleine cultuurshock. ,,In Nederland is er tijdens trainingen ook ruimte voor een dolletje, hier is iedereen tijdens het werk bloedserieus. Een bal ‘uit’ in een partijtje, of balverlies: gelijk omschakelen, geen rouwmoment of ‘ja maar’.

,,Zo’n Joshua Kimmich, die heeft elke dag het vuur in zijn ogen staan. Of Müller: 33 jaar en álles gewonnen, maar die is ’s morgens om 07.15 uur de eerste die zijn vest met hartslagmeter aantrekt voor een duurloop.’’

Blind merkt dat hij anders is binnengekomen dan destijds bij Manchester United. ,,Daar kende in 2014 niemand me, hier wel.’’ En het geeft voldoening, zegt hij eerlijk: ,,Van United zeiden mensen in Nederland: ja, hij kan daarheen door Van Gaal. Bij Ajax en Oranje: ja, zijn pa. Ik weet zelf wel dat het anders zit, bij Oranje hebben zeven opeenvolgende bondscoaches mij altijd opgesteld. Maar Bayern had nu meerdere opties en haalt mij, zonder welke connectie dan ook. Ik ga een halfjaar alles geven hier, hopelijk winnen we iets. En dan zien we in de zomer verder.’’

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door zeux » do jan 19, 2023 12:29 am

Dank Cees.

Hij tegen zij, waarbij mijn sympathie wel uit gaat naar Daley. Komt ook omdat Schreuder een enorm zwakke indruk maakt. Als je zo reageert als hij, ben je niet zeker van je zaak. Klein. Er zal vast nog wel ergens iets meer naar buiten sijpelen hoe het is gegaan in die kleedkamer en hoe dat werd ervaren door de anderen.

Mijn indruk is wel versterkt dat Schreuder, vd Sar, Huntelaar en Hamstra in hetzelfde bootje zitten. Zo'n geval als dit versterkt dat. Sar en Huntelaar offeren een geheide Ajacied op voor het humeur van Schreuder. Not good. Wat betekent dat ik hen Schreuder ook niet zie ontslaan na een slechte pot tegen bijvoorbeeld F. If one goes down, they all go down. Eigen hachje is in het geding.

Het zal van de RvC moeten komen. En dan een grote schoonmaak. Schop ze er alle vier uit en begin opnieuw, met een goede AD, een stevige TD en een trainer die snapt wat ie aan het doen is. En daar ook zelfverzekerd in is...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Daley Blind

Bericht door Cruijff » do jan 19, 2023 12:45 am

zeux schreef:
do jan 19, 2023 12:29 am
Dank Cees.

Hij tegen zij, waarbij mijn sympathie wel uit gaat naar Daley. Komt ook omdat Schreuder een enorm zwakke indruk maakt. Als je zo reageert als hij, ben je niet zeker van je zaak. Klein. Er zal vast nog wel ergens iets meer naar buiten sijpelen hoe het is gegaan in die kleedkamer en hoe dat werd ervaren door de anderen.

Aan de ene kant toont Daley Blind weinig zelfreflectie.
Je hoort hem niet zeggen dat ook hij fouten heeft gemaakt en verschillende slechte wedstrijden speelde.

Maar wat jij verder schrijft klopt: schreuder lijkt als een persoonlijkheid klein. Heeeeeel erg klein.
De kleedkamer zal nog nul vertrouwen in schreuder hebben, op misschien Tadic na.

Het toont ook nogmaals aan wat velen in de voetballerij al jaren vinden: dat Klaas Jan Huntelaar een intrigant is.
Dat is al verschillende malen gebleken.

In 2019 leken Ziyech en hij op het veld en bij de huldiging opeens maatjes. Maar iedereen die in 2017-2018 bij Ajax rondliep wist dat ze elkaars bloed wel konden drinken.
En ze liggen elkaar nog steeds niet.

Ook de zaakwaarnemer laten pluggen dat AS Monaco Huntelaar tot technisch directeur zou benoemen was een lage streek. Het zou Ajax wel even onder druk zetten om hem van technisch manager tot directielid te promoveren.
Ajax is daar nog niet ingetrapt. Maar je weet nooit hoe vaak Ajax zich nog in zijn eigen zwaard stort.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Daley Blind

Bericht door Trab » do jan 19, 2023 9:02 am

Ja valt mij vies tegen van die Huntelaar. Ik vrees dat zelfs bij een grote afstraffing Schreuder gewoon mag blijven zitten. Teveel imagoschade voor Sar en Huntelaar. Dan zal de portemonnee wel getrokken worden voor een rits nieuwe spelers.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Marillion » do jan 19, 2023 9:23 am

Als er inderdaad is afgesproken om verder geen mededelingen over elkaar te doen dan is dat interview van Huntelaar wel gek ja. Dat hij daar niet blij mee is snap ik wel.

Verder is het wat mij betreft allemaal niet zo heel sterk. Ik geloof mede op basis van wat we van buitenaf meekrijgen zeker dat Schreuder het niet goed doet. Maar Blind mag ook wel een beetje kritisch op zichzelf zijn want hij speelde gewoon regelmatig niet best. Dat incident rondom de wedstrijd tegen RKC lijkt me een beetje opgeblazen. Wat onenigheid in de kleedkamer. Dat zal veel vaker gebeuren, met name als het niet lekker loopt. Eerlijk gezegd heb ik er ook het gevoel bij dat er daarvoor dan al wel iets heeft gespeeld.

En dat moet dan allemaal naar buiten komen vlak voor de klassieker.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Daley Blind

Bericht door Mano » do jan 19, 2023 9:24 am

Heeft iemand het interview van KJH in de T. ?
want dit interview van Blind schijnt eigenlijk een antwoord te zijn.


Ik geloof Blind wel in deze.
Zoals Schreuder naar voren komt in de pers, zo beschrijft hij hem ook in de kleedkamer.
Zonder concrete opdrachten wauwelen. diep gaan, druk zetten, knijpen. Geweldige termen maar tevens nietszeggend als je dat niet dag in, dag uit traint op 1 specifieke wijze.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Daley Blind

Bericht door 999 » do jan 19, 2023 10:10 am

Volgens mij reageerde Blind op het interview van Huntelaar in het Parool of AD !?

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Daley Blind

Bericht door Yopii » do jan 19, 2023 11:55 am

Zoveel bijzonders zei Huntelaar toch niet? Zijn indruk was dat Blind zich gekwetst voelde door de reacties van de supporters.

Blind mag best in de spiegel kijken. Zo goed speelde hij niet.

Wat zo'n ruzie in de kleedkamer betreft, het gaat om de manier waarop. Frank de Boer stuurde El Hamdaoui weg vanwege een voor de buitenwereld onschuldige opmerking. Wanneer het gedrag van een speler 'wel meevalt' en wanneer het de autoriteit van de trainer ondermijnt, hangt van de situatie af.

Duidelijk is dat trainer en speler niet door één deur konden. Duidelijk is ook dat Daley verwachtte dat de clubleiding voor hem zou kiezen, wat de nodige consequenties had gehad, los van wie de trainer is. Een speler is een speler en Blind is geen Cruijff of Messi.

De druiven zijn zuur voor het AD, dat is wel duidelijk. De halve redactie is opgetrommeld om Blind te verdedigen. Dat zegt ook wat.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Daley Blind

Bericht door 999 » do jan 19, 2023 12:05 pm

Dan is nog altijd een Yopii om Blind weer lekker ouderwets af te knallen .. Man man man ... Wat heb jij g.v.d. toch tegen Blind ?.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Daley Blind

Bericht door Trab » do jan 19, 2023 12:24 pm

999 schreef:Dan is nog altijd een Yopii om Blind weer lekker ouderwets af te knallen .. Man man man ... Wat heb jij g.v.d. toch tegen Blind ?.
Hij kijkt liever naar Sánchez en Bassey Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Daley Blind

Bericht door 999 » do jan 19, 2023 12:24 pm

Trab schreef:
do jan 19, 2023 12:24 pm
999 schreef:Dan is nog altijd een Yopii om Blind weer lekker ouderwets af te knallen .. Man man man ... Wat heb jij g.v.d. toch tegen Blind ?.
Hij kijkt liever naar Sánchez en Bassey Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
:drecul.gif:

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Daley Blind

Bericht door Yopii » do jan 19, 2023 12:39 pm

999 schreef:
do jan 19, 2023 12:05 pm
Dan is nog altijd een Yopii om Blind weer lekker ouderwets af te knallen .. Man man man ... Wat heb jij g.v.d. toch tegen Blind ?.
Niets. Ik wens hem het beste. Dat moddergooien van hem verdient niet de stijlprijs, maar vooruit, dat heeft hij (of de redactie van het AD) even nodig.

De timing is wel rot, zo vlak voor de klassieker. Maar ja, het AD zal daar geen rekening mee houden, waarschijnlijk in tegendeel.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Daley Blind

Bericht door 999 » do jan 19, 2023 12:45 pm

Yopii schreef:
do jan 19, 2023 12:39 pm
999 schreef:
do jan 19, 2023 12:05 pm
Dan is nog altijd een Yopii om Blind weer lekker ouderwets af te knallen .. Man man man ... Wat heb jij g.v.d. toch tegen Blind ?.
Niets. Ik wens hem het beste. Dat moddergooien van hem verdient niet de stijlprijs, maar vooruit, dat heeft hij (of de redactie van het AD) even nodig.

De timing is wel rot, zo vlak voor de klassieker. Maar ja, het AD zal daar geen rekening mee houden, waarschijnlijk in tegendeel.
Moddergooien , wat een gelul ... Schreuder staat Zaterdag in de T. over timing gesproken ..

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Daley Blind

Bericht door Yopii » do jan 19, 2023 12:58 pm

Dat is ook niet slim.


Ach, voetballers hebben doorgaans een groot ego en kunnen slecht incasseren. Dit geldt overigens ook voor trainers.

Ik lees nu her en der dat Ajax het niet chique heeft opgelost, terwijl Daley zelfs een zak geld heeft meegekregen. Ik vind het wel meevallen met zijn grote leed.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Daley Blind

Bericht door 999 » do jan 19, 2023 1:13 pm

Nou als je door deze Schreuder van 1e keus naar 4e keus wordt gebombardeerd en al je voorgangers zijn slechter dan kun je niet spreken over een groot ego bij Blind, daarbij wat is er mis aan dat hij zijn kant van het verhaal doet. Maar verder laat maar, je heb de pik op de familie Blind dus het zal wel ... Het waarom is me overigens onduidelijk, maar blijkbaar hebben mensen dat nodig een of meer spelers bij hun club waar ze lekker op los kunnen gaan ...

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Daley Blind

Bericht door Yopii » do jan 19, 2023 3:27 pm


Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Daley Blind

Bericht door Jöhnk » do jan 19, 2023 4:59 pm

Huntelaar zei niks bijzonders. Blind klapt uit de school om anderen te beschadigen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Marillion » do jan 19, 2023 5:04 pm

Ik verwacht inderdaad dat Huntelaar het helemaal niet zo verkeerd bedoelde. Zo kwam het niet op mij over. Al kun je er ook wel de interpretatie aan geven zoals Blind nu doet, namelijk dat hij er zo voor probeerde te zorgen dat supporters hem anders zouden beoordelen.

Maar als je afspreekt dat je niets over elkaar zegt dan moet je dat ook niet doen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Daley Blind

Bericht door Trab » do jan 19, 2023 8:05 pm

Jöhnk schreef:Huntelaar zei niks bijzonders. Blind klapt uit de school om anderen te beschadigen.
Gaat het toch niet om? Hij moet gewoon zijn mond houden als dat de afspraak is. Bovendien heeft Blind gewoon gelijk. Dat bleek ook wel tegen Twente want hij heeft nog steeds geen idee hoe hij druk moet zetten en de 1 op 1’s achterin zijn er ook nog steeds. Ondanks het vertrek van Blind. Met andere woorden we zijn er gewoon geen kut mee opgeschoten. We bouwen alleen nog slechter op. En Huntelaar? Die verdedigd Schreuder omdat hij mede verantwoordelijk is voor de erbarmelijke aankopen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Daley Blind

Bericht door Lionel » do jan 19, 2023 8:55 pm

Trab schreef:
do jan 19, 2023 8:05 pm
Jöhnk schreef:Huntelaar zei niks bijzonders. Blind klapt uit de school om anderen te beschadigen.
Gaat het toch niet om? Hij moet gewoon zijn mond houden als dat de afspraak is. Bovendien heeft Blind gewoon gelijk. Dat bleek ook wel tegen Twente want hij heeft nog steeds geen idee hoe hij druk moet zetten en de 1 op 1’s achterin zijn er ook nog steeds. Ondanks het vertrek van Blind. Met andere woorden we zijn er gewoon geen kut mee opgeschoten. We bouwen alleen nog slechter op. En Huntelaar? Die verdedigd Schreuder omdat hij mede verantwoordelijk is voor de erbarmelijke aankopen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Precies, Trab. Ik had ook gereageerd als ik Blind was en supporters tegen je worden opgezet door Huntelaar. Van Schreuder zijn we nog niet af. Het is dat PSV maar spelers blijft verkopen anders konden we eind mei al voorrondes Conference Liek spelen.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie