Ryan Gravenberch

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door WP_Legend » wo sep 21, 2022 2:00 pm

We zagen dit allemaal aankomen, naar een topclub snap ik wel, maar kies dan een club waar een oudere speler op jouw plek staat zodat je veel zal invallen en binnen aanzienbare tijd het kan overnemen... Bij Bayern is hij vijfde keus en zijn concurrenten zijn allemaal rond de 27/28 jaar dus kunnen nog jaren mee!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33276
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door zeux » wo sep 21, 2022 2:39 pm

Totaal geen medelijden.

Er zijn inmiddels 20, 30, 40 (?) voorbeelden van jongens die te vroeg en veel te overmoedig naar een topclub in het buitenland zijn gegaan en daardoor hun carrière in rul zand zagen komen (en uiteindelijk woestijnzand), dat die gang inmiddels een accident waiting to happen is. Als je dan tòch weer in die val stapt, heb je een bord voor je kop en geen zelfreflectie.

'Het geld' zal de reden zijn geweest. De vraag is: wat na einde contract over een paar jaar? En: als je drie vier jaar Ajax had volgehouden op een (iets) lager salarisniveau, wat had er vervolgens nog in het vat gezeten? Verdien je in die paar jaar meer dan in een 'verlengde' carrière op een iets lager niveau?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door LucaS » wo sep 21, 2022 4:04 pm

Nou ja, het is nog vroeg, maar het WK kan ie waarschijnlijk wel op ijn buik schrijven als er niet snel wat verandert. Wn dat geweldige plan van Bayern lijkt niet helemaal volgens plan te verlopen, als ik het zo lees
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door wimpey » za jun 24, 2023 6:57 pm

Ryan heeft zoveel talent. Jaartje huren? :hypocrite.gif:

Yopii
Berichten: 17875
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Yopii » zo jun 25, 2023 10:49 am

zeux schreef:
wo sep 21, 2022 2:39 pm
Totaal geen medelijden.

Er zijn inmiddels 20, 30, 40 (?) voorbeelden van jongens die te vroeg en veel te overmoedig naar een topclub in het buitenland zijn gegaan en daardoor hun carrière in rul zand zagen komen (en uiteindelijk woestijnzand), dat die gang inmiddels een accident waiting to happen is. Als je dan tòch weer in die val stapt, heb je een bord voor je kop en geen zelfreflectie.

'Het geld' zal de reden zijn geweest. De vraag is: wat na einde contract over een paar jaar? En: als je drie vier jaar Ajax had volgehouden op een (iets) lager salarisniveau, wat had er vervolgens nog in het vat gezeten? Verdien je in die paar jaar meer dan in een 'verlengde' carrière op een iets lager niveau?
Medelijden is een groot woord, maar ik heb er begrip voor dat hij die stap heeft gezet. Wie zegt er nee tegen Bayern? Dat is een geweldige club.

Achteraf kan het ook een goede keuze zijn geweest: dit was een reality check. Bij Ajax is hij altijd het zondagskind geweest, hij hoefde nooit te knokken voor zijn plek. Nu weet hij hoe het werkt in de top.

Hij had ook een beetje pech, natuurlijk. Precies dit jaar bleef Bayern tot de laatste dag gewikkeld in de strijd om de titel. Had het zoals andere jaren een puntje of wat voorsprong gehad, dan hadden de nummer 12 tot en met 20 wat meer speeltijd kunnen krijgen.

Met die jongen komt het wel goed, hij heeft veel talent. Uiteindelijk zal moeten blijken hoeveel talent: vroegrijp zegt ook niet alles. De tijd zal leren of het de top wordt of het niveau daar net onder.

Overigens, je kunt hem niet vergelijken met de spelers die op hun zestiende het grote geld pakten en wegzakten in een poel der vergetelheid. Hij kon op zijn zestiende al weg en heeft bewust gekozen voor de route via Ajax 1, en dat terwijl wijlen de pizzabakker hem al jaren eerder had willen 'wegbrengen'.

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Mano » ma jun 26, 2023 9:53 am

Het is precies wat MvB zei: je bent een indringer in de selectie. Jij berooft anderen van een plek. Je moet dus zeker zijn dat je mentaal en fysiek sterk bent om die plek op te eisen.
Dat ben je (meestal) niet bij 19/20 jaar. Dus verlies je de concurrentie strijd en verpieter je op de bank. Dan wordt je in de kleedkamer 'die jonkie' en dus 2de/3de op de lijst.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma jun 26, 2023 10:06 am

Als ik heel eerlijk ben is Gravenberch mij in zijn wedstrijden in Ajax 1 nooit echt opgevallen als een groot talent. Zeker, hij had pluspunten, maar evenzo goed minpunten. Hij was geen revelatie zoals een Frenkie of Ziyech. Zelfs Donny van de Beek vond ik in de Ajax jaren beter voor de dag komen dan Ryan.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12764
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Liberty » ma jun 26, 2023 10:38 am

Vooral zijn laatste seizoen was slecht. Op gegeven moment speelde Taylor gewoon beter. Dat zegt ook wel iets.

Gravenberch heeft zeker talent maar had en heeft meer tijd nodig om alles eruit te krijgen. Maar meneer koos voor het grote geld en zit nu op de blaren. Wordt eerst eens de beste in het elftal en in de competitie en ga daarna naar een topclub. Dat kost misschien wat meer tijd maar de basis is veel steviger.

En Timber gaat precies dezelfde fout maken.
Tijd voor iets nieuws.

De Dominee
Berichten: 5746
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door De Dominee » ma jun 26, 2023 11:01 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma jun 26, 2023 10:06 am
Als ik heel eerlijk ben is Gravenberch mij in zijn wedstrijden in Ajax 1 nooit echt opgevallen als een groot talent. Zeker, hij had pluspunten, maar evenzo goed minpunten. Hij was geen revelatie zoals een Frenkie of Ziyech. Zelfs Donny van de Beek vond ik in de Ajax jaren beter voor de dag komen dan Ryan.
+1. Ik heb het bijzondere nooit gezien. Zo'n Frenkie: die was bijzonder. Ziyech. Gravenberch was...mweh.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 17875
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Yopii » ma jun 26, 2023 11:15 am

Het is precies wat MvB zei: je bent een indringer in de selectie. Jij berooft anderen van een plek. Je moet dus zeker zijn dat je mentaal en fysiek sterk bent om die plek op te eisen.
Dat ben je (meestal) niet bij 19/20 jaar. Dus verlies je de concurrentie strijd en verpieter je op de bank. Dan wordt je in de kleedkamer 'die jonkie' en dus 2de/3de op de lijst.
Zo denken spelers tegenwoordig niet meer, Van Basten loopt achter.

Tegenwoordig zijn spelers met één topcontract binnen. Het gaat gewoon om geld. In de tijd van Marco moest een topspeler behoorlijk lang voetballen om financieel onafhankelijk te worden.

De druk is nu zoveel groter, veel spelers zijn er niet tegen bestand. Daarom pakken ze wat ze pakken kunnen.

(In dat licht zie ik ook het vertrek van veel topspelers naar de zandbak: weinig druk en veel geld.)

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12764
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Liberty » ma jun 26, 2023 11:21 am

Yopii schreef:
ma jun 26, 2023 11:15 am
Het is precies wat MvB zei: je bent een indringer in de selectie. Jij berooft anderen van een plek. Je moet dus zeker zijn dat je mentaal en fysiek sterk bent om die plek op te eisen.
Dat ben je (meestal) niet bij 19/20 jaar. Dus verlies je de concurrentie strijd en verpieter je op de bank. Dan wordt je in de kleedkamer 'die jonkie' en dus 2de/3de op de lijst.
Zo denken spelers tegenwoordig niet meer, Van Basten loopt achter.

Tegenwoordig zijn spelers met één topcontract binnen. Het gaat gewoon om geld. In de tijd van Marco moest een topspeler behoorlijk lang voetballen om financieel onafhankelijk te worden.

De druk is nu zoveel groter, veel spelers zijn er niet tegen bestand. Daarom pakken ze wat ze pakken kunnen.

(In dat licht zie ik ook het vertrek van veel topspelers naar de zandbak: weinig druk en veel geld.)
Van Basten heeft wel gelijk. Financieel zijn ze misschien wel binnen, maar van een carriere is niets terechtgekomen.

Maar over 20 jaar weet niemand meer wie je bent en menig speler weet binnen no-time zijn geld erdoorheen te jagen.
Tijd voor iets nieuws.

De Dominee
Berichten: 5746
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door De Dominee » ma jun 26, 2023 12:35 pm

Dat eerste interesseert ze geen reet volgens mij en dat tweede dringt niet tot ze door...
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12764
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Liberty » ma jun 26, 2023 12:43 pm

De Dominee schreef:
ma jun 26, 2023 12:35 pm
Dat eerste interesseert ze geen reet volgens mij en dat tweede dringt niet tot ze door...
Nou ja, een beetje naam hebben helpt natuurlijk wel nadat je blut bent als oud voetballer.
Een Wim Kieft zat bijvoorbeeld totaal aan de grond maar kon zichzelf er weer uit werken dankzij zijn naam. Een televisieprogramma of een voetbalclub wil je nog weleens een kans geven. Wie gaat Gravenberch over 20 jaar bellen dan?
Tijd voor iets nieuws.

De Dominee
Berichten: 5746
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door De Dominee » ma jun 26, 2023 3:55 pm

Dat interesseert hem geen reet. Hij wil cashen en denkt zoveel te krijgen dat hij nooit meer hoeft te werken.

Of het klopt en waar is, is weer een tweede.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12764
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Liberty » ma jun 26, 2023 4:41 pm

Tja, waarschijnlijk heb je gelijk. Ben natuurlijk ook een oude lul in vergelijking met een Gravenberch of Timber.
Tijd voor iets nieuws.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door wimpey » ma jun 26, 2023 4:44 pm

De Dominee schreef:
ma jun 26, 2023 11:01 am
+1. Ik heb het bijzondere nooit gezien. Zo'n Frenkie: die was bijzonder. Ziyech. Gravenberch was...mweh.
Ik vind 'm zeker niet mweh. In CL-potten als tegen Liverpool en Benfica was hij Ajax' beste. In aanleg een geweldige speler, maar met eens dat er 'iets' mist.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Marillion » ma jun 26, 2023 5:45 pm

Ik mis de echte overtuiging en intrinsieke motivatie bij hem. Heeft echt wel talent maar de Urby factor is te hoog. Dat gaat er voor zorgen dat hij niet gaat slagen in de top.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17875
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Yopii » di jun 27, 2023 9:51 am

Vergeet niet dat hij nog maar net 21 is geworden.

Toen Zlatan bij Ajax zat, ongeveer op dezelfde leeftijd, was hij ook een twijfelgeval in mentaal opzicht.

Hij zou een tijdje naar Simeone moeten, haha.

Bayern heeft op dit moment de nodige problemen: trainerswissels en zo. Dan gaat zekerheid boven alles.

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Mano » ma aug 21, 2023 12:41 pm

Gravenberch klaar met Bayern en kiest voor Liverpool of Man utd (huur)

Bij bayern speelt hij nooit, dus die 2 andere clubs zijn een stuk beter qua keuze :biggrin.gif: :biggrin.gif: :biggrin.gif:
Heeft die jongen wel een zaakwaarnemer????
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door columbus » ma aug 21, 2023 7:07 pm

Waarschijnlijk denkt die ook in dollar tekens. Die jongen moet een club vinden, net onder de top en gewoon weer iedere week gaan voetballen

Yopii
Berichten: 17875
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Yopii » di aug 22, 2023 1:20 pm

https://www.transfermarkt.nl/team-raiol ... ater/11115

Bij Team Raiola blijkbaar, dus wat verwacht je?

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door wimpey » di aug 22, 2023 1:36 pm

Owen Wijndal moet ook weer eens van club veranderen! :hypocrite.gif:

Yopii
Berichten: 17875
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Yopii » di aug 22, 2023 1:42 pm

Een marktwaarde van 8 miljoen, haha. :smallgrin.gif:

Wijlen de Pizzabakker was zeer bedreven in koppelverkoop door chantage. Het onderbrengen van een speler als Wijndal was voor hem geen probleem geweest. Of het zijn nazaten ook lukt?

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door wimpey » do aug 31, 2023 10:18 am

Waarschijnlijk naar Liverpool. Tegen wie hij in de CL sterk speelde. Qua talent is die jongen zo enorm goed. Hopelijk komt het er onder Klopp uit. Dat lijkt me veel fijner werken dan onder die rare Tuchel.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door columbus » do aug 31, 2023 10:40 am

Dat hoop ik ook. Hij had gewoon nog 2 jaar bij Ajax moeten blijven en zorgen dat hij 2 jaar met afstand de beste was. En had hij een WK in de benen. Dan stroom je bij een grotere club een stuk makkelijker binnen. Hij staat nu gewoon veel te lang stil

Plaats reactie