Ryan Gravenberch

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door zeux » ma jun 06, 2022 5:53 pm

Yopii schreef:In jouw omgeving heeft iedereen een goed belegde boterham, neem ik aan. Dat is in de Bijlmer wel anders.
Wat een curieuze reactie... Als het gaat om ‘geld verdienen’ zou hij juist bij Ajax moeten blijven. Hij verdient nu al behoorlijk volgens mij (in ieder geval veeeel meer dan ik :-) --> dus ook door bij Ajax te blijven verdient hij al veel meer).

Heb dit wel eens vaker gezegd, maar ik denk dat wanneer je iets langer wacht, je uiteindelijk ‘netto’ over een hele carrière meer gaat verdienen (als je talent hebt).

Wat zou hij op zijn 16de hebben gekregen in het buitenland? Miljoen per jaar? Contract van 3 jaar? Had hij 3 miljoen binnengeharkt, grote kans (veel minder gespeeld dan bij Ajax) dat hij dan geen vervolgcontract of een veel lager contract krijgt en dan de toer langs kleinere clubs kan gaan beginnen.

Nu hij de jaren bij Ajax extra heeft, staat hij steviger in zijn voetbalschoenen en zal hij geen kinderachtig loon krijgen.

Ik denk dat hij nog steeds te vroeg gaat, twee jaar zou moeten verlengen (mét verbeterd contract) en dan eens in buitenland kan gaan kijken, met meer kans om langjarig te slagen en dus langjariger hoog salaris te vangen.

Dan gaat hij volgens mij in totaal zeker (ruim) over de paar miljoen heen die hij op zijn 16de had kunnen krijgen (met het grote risico dat hij op zijn 20ste ‘klaar’ was, kwa voetballeven in de hogere regionen).

Het lijkt mij ‘Penny wise, pound foolish’ om op je 16de te gaan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS
Berichten: 53545
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door LucaS » ma jun 06, 2022 7:20 pm

Alleen wist ie toen ie 16 was nog niet dat hij bij Ajax get eerste zou halen en goed zou gaan verdienen
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51780
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door wimpey » ma jun 06, 2022 7:25 pm

LucaS schreef:
ma jun 06, 2022 7:20 pm
Alleen wist ie toen ie 16 was nog niet dat hij bij Ajax get eerste zou halen en goed zou gaan verdienen
Nee. En je kunt op ieder moment à la Niels Kokmeijer, Danny Hesp en Marcel Peeper invalide geschopt worden.

Als je als jochie in de Bijlmer of Nieuw-West opgroeit en je kunt op je 16e naar Chelsea of Man City: waarom zou je dat dan niet doen? Als je Eiting of De Ligt heet, dan is die noodzaak er niet, om je familie een wat comfortabeler leven te bezorgen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door zeux » ma jun 06, 2022 8:19 pm

wimpey schreef:
ma jun 06, 2022 7:25 pm
LucaS schreef:
ma jun 06, 2022 7:20 pm
Alleen wist ie toen ie 16 was nog niet dat hij bij Ajax get eerste zou halen en goed zou gaan verdienen
Nee. En je kunt op ieder moment à la Niels Kokmeijer, Danny Hesp en Marcel Peeper invalide geschopt worden.

Als je als jochie in de Bijlmer of Nieuw-West opgroeit en je kunt op je 16e naar Chelsea of Man City: waarom zou je dat dan niet doen? Als je Eiting of De Ligt heet, dan is die noodzaak er niet, om je familie een wat comfortabeler leven te bezorgen.
Want hij verdient nu slecht?

Hoeveel had hij realistisch meer kunnen verdienen - als 16-jarige - dan bij Ajax?

Engeland: flinke kans om na x-jaar afgedankt te worden
Ajax: kans om te groeien, beter te worden en dan nóg lucratievere contracten binnen te halen. Én een duurzamer voetballeven te hebben (nog meer verdienen).

Maar jullie advies aan alle jongens uit Bijlmer en Nieuw-West is dus: pak het snelle geld als je 16 bent.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40863
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Marillion » ma jun 06, 2022 8:27 pm

De realiteit is dat je pas achteraf weet of je een goede zet hebt gedaan. En zelfs dan weet je niet wat het andere traject je had gebracht.

Als je als jong ventje een dikke aanbieding krijgt en daarmee je familie enorm kunt helpen is het op zijn minst zeer verleidelijk. In de periode van 16 tot begin 20 kan er nog zoveel mis gaan. Wij kijken vaak naar de spelers die de stap hebben gezet en het niet hebben gered. Maar je hebt ook grote talenten die bij Ajax bleven ondanks zo'n zak geld uit het buitenland. Hersi, Sarpong, Dekker, Etcetera. Ik weet niet of die achteraf blij zijn dat ze het niet hebben gedaan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door zeux » ma jun 06, 2022 8:47 pm

Marillion schreef:
ma jun 06, 2022 8:27 pm
De realiteit is dat je pas achteraf weet of je een goede zet hebt gedaan. En zelfs dan weet je niet wat het andere traject je had gebracht.

Als je als jong ventje een dikke aanbieding krijgt en daarmee je familie enorm kunt helpen is het op zijn minst zeer verleidelijk. In de periode van 16 tot begin 20 kan er nog zoveel mis gaan. Wij kijken vaak naar de spelers die de stap hebben gezet en het niet hebben gered. Maar je hebt ook grote talenten die bij Ajax bleven ondanks zo'n zak geld uit het buitenland. Hersi, Sarpong, Dekker, Etcetera. Ik weet niet of die achteraf blij zijn dat ze het niet hebben gedaan.
Dan komt het dus aan op je zelfvertrouwen?

Snel cashen, want ik haal het toch niet?

Ik las ergens dat hij € 350.000 verdient of zo. Als 20-jarige. Met uitzicht op meer. Als hij nu zou bijtekenen voor twee jaar, lijkt mij dat flink omhoog gaan. Maar goed bij Bayern nog veel meer omhoog. Dus dat hij de stap nu zet, snap ik dan wel weer.

Los daarvan: hij heeft op zijn 16de die 'andere' keuze gemaakt hé (in weerwil van jullie argumenten). Klaarblijkelijk zag hij dat toch als slimmer, dan het snelle geld.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40863
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Marillion » ma jun 06, 2022 8:52 pm

Ja, eerder heeft hij de keuze om bij Ajax te blijven wel gemaakt. Toen had hij ook al genoeg opties.

We zullen over 2 seizoenen wel zien waar hij staat. Als hij zich daar ook nog in de basis speelt dan heeft hij het goed gedaan. Het kan ook een Zirkzee achtig traject worden. Eerst wisselspeler. Dan afvloeien via verhuur.
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Andriy Demchenko » di jun 07, 2022 4:10 pm

Zeux schreef:
ma jun 06, 2022 8:47 pm
Marillion schreef:
ma jun 06, 2022 8:27 pm
De realiteit is dat je pas achteraf weet of je een goede zet hebt gedaan. En zelfs dan weet je niet wat het andere traject je had gebracht.

Als je als jong ventje een dikke aanbieding krijgt en daarmee je familie enorm kunt helpen is het op zijn minst zeer verleidelijk. In de periode van 16 tot begin 20 kan er nog zoveel mis gaan. Wij kijken vaak naar de spelers die de stap hebben gezet en het niet hebben gered. Maar je hebt ook grote talenten die bij Ajax bleven ondanks zo'n zak geld uit het buitenland. Hersi, Sarpong, Dekker, Etcetera. Ik weet niet of die achteraf blij zijn dat ze het niet hebben gedaan.
Dan komt het dus aan op je zelfvertrouwen?

Snel cashen, want ik haal het toch niet?

Ik las ergens dat hij € 350.000 verdient of zo. Als 20-jarige. Met uitzicht op meer. Als hij nu zou bijtekenen voor twee jaar, lijkt mij dat flink omhoog gaan. Maar goed bij Bayern nog veel meer omhoog. Dus dat hij de stap nu zet, snap ik dan wel weer.

Los daarvan: hij heeft op zijn 16de die 'andere' keuze gemaakt hé (in weerwil van jullie argumenten). Klaarblijkelijk zag hij dat toch als slimmer, dan het snelle geld.
Gravenberch zit op dit moment bij Ajax op twee miljoen.

Het hele ding is dat hij Raiola als zaakwaanemer had, de intentie om slechts beperkt te verlengen lijkt me vooral uit zijn koker te komen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40863
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Marillion » di jun 07, 2022 5:44 pm

Daar waren hij en zijn vader natuurlijk gewoon bij. Ze hebben op dat moment bewust gekozen voor een langer verblijf bij Ajax maar wel met een beperkte duur. Iets wat op zichzelf natuurlijk valide is. We kunnen spelers niet verplichten om voor 5 jaar te tekenen.
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Andriy Demchenko » di jun 07, 2022 7:02 pm

Marillion schreef:
di jun 07, 2022 5:44 pm
Daar waren hij en zijn vader natuurlijk gewoon bij. Ze hebben op dat moment bewust gekozen voor een langer verblijf bij Ajax maar wel met een beperkte duur. Iets wat op zichzelf natuurlijk valide is. We kunnen spelers niet verplichten om voor 5 jaar te tekenen.
Het is heel simpel hierin. Raiola was de succesmakelaar waar veel jongens tegen op keken. In de verschillende verhalen van zijn clienten die terugkomen is dat zijn clienten wel aan mogen geven wat ze willen vooraf maar zich tijdens het onderhandelingsproces er niet meer mogen bemoeien.
Raiola heeft er altijd op gemikt zijn clienten snel weg te brengen (ik kan hier wel weer de lijst van al die Raiola jeugdspelers neerzetten). Gravenberch gaf in de jeugd aan nog bij Ajax te willen blijven, kreeg op zijn zestdiende een contract wat een looptijd had tot maximaal drie jaar (maximum wat Ajax mag geven) en Gravenberch verdiende toen al niet onaardig, ik meen drie ton. Gravenberch gaf aan te willen blijven bij Ajax na zn debuut maar Ajax moest dus met Raiola aan de slag die een zo gunstig mogelijke situatie wilde creeren. Raiola heet toen de hele tijd met het buitenland geschermd en eiste een enorm salaris, wat een salaris werd van circa 2 miljoen. Wat ook meespeelde was dat het coronatijd was, en clubs als Juve en dergelijke minder risico namen. Anders was Raiola ondanks de wens van kamp Gravenberch nog wel met een aanbod uit Italie gekomen 'an offer you can't refuse', en dan had Raiola daar ongetwijfeld zijn persoonlijke voorkeur voor uitgesproken. Dat alles is niet gebeurd, Gravenberch verlengde dus maar wel heel beperkt, en dat kan eigenlijk niet anders dan ook op aanraden van Raiola geweest zijn. Normaal had Gravenberch minimaal een jaar langer vastgelegen waardoor Ajax deze zomer minder de druk had hem te moeten verkopen.

Dat Ajax uiteindelijk nog een deftige transfersom heeft gehad had verschillende redenen, enerzijds zijn talent, de prestaties in de CL maar een andere bepalende factor volgens de UEFA norm is de zwaardte van het contract waarbij Gravenberch met zijn 2 miljoen natuurlijk al vorstelijk verdiende.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40863
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Marillion » di jun 07, 2022 9:20 pm

Zijn werkwijze is grofweg wel bekend. Daar kies je als speler en ouders dus ook voor. Connecties bij grote clubs, onderste uit de kan als het gaat om salaris en eventueel tekengeld. En hij vergat zichzelf ook niet te belonen.

Natuurlijk heeft een zaakwaarnemer invloed op een speler maar we moeten de spelers ook niet naïever afschilderen dan ze zijn. Je kiest voor het hele pakket als je voor Raiola gaat.
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Andriy Demchenko » di jun 07, 2022 9:41 pm

Marillion schreef:
di jun 07, 2022 9:20 pm
Zijn werkwijze is grofweg wel bekend. Daar kies je als speler en ouders dus ook voor. Connecties bij grote clubs, onderste uit de kan als het gaat om salaris en eventueel tekengeld. En hij vergat zichzelf ook niet te belonen.

Natuurlijk heeft een zaakwaarnemer invloed op een speler maar we moeten de spelers ook niet naïever afschilderen dan ze zijn. Je kiest voor het hele pakket als je voor Raiola gaat.
Zijn werkwijze is bij ons bekend, maar hoe veel denk je dat een zestienjarige Gravenberch daar zicht op heeft of diens ouders? Dat valt allemaal wel mee. Wij als Ajaxsupporters kennen alle verhalen wel ja.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40863
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Marillion » di jun 07, 2022 10:15 pm

Ouders zijn er ook bij.

Ik weet wel dat Raiola een gehaaide zaakwaarnemer was. Maar het is me altijd wat te gemakkelijk om het allemaal helemaal bij hem neer te leggen. Spelers maken uiteindelijk zelf de keuze met wie ze zaken doen en waar ze ja of nee tegen zeggen. Wij kijken inderdaad deels als Ajax supporter. Daarom zitten wij er ook niet altijd objectief in.
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Andriy Demchenko » za jun 11, 2022 10:15 am

Marillion schreef:
di jun 07, 2022 10:15 pm
Ouders zijn er ook bij.

Ik weet wel dat Raiola een gehaaide zaakwaarnemer was. Maar het is me altijd wat te gemakkelijk om het allemaal helemaal bij hem neer te leggen. Spelers maken uiteindelijk zelf de keuze met wie ze zaken doen en waar ze ja of nee tegen zeggen. Wij kijken inderdaad deels als Ajax supporter. Daarom zitten wij er ook niet altijd objectief in.
Het probleem is het principle agent dilemma wat opspeelt, je laat iemand voor je optreden die meer kennis over de materie heeft dan jijzelf dat is al niet makkelijk. Dan heb je een type als Raiola die dat extra uitspeelde, spelers mochten zich niet uitlaten of erbij zijn tijdens de onderhandelingen of alleen op de manier zoals hij het zelf wil. Spelers hebben ook een contract bij hun zaakwaarnemer,je switcht niet makkelijk. En iedereen in de voetbalwereld was lovend over hem.

Vergelijk het met de APK keuring die je laat doen, dan ben je op zoek naar een deskundige garage (reputatie) als die garage dan wil manipuleren dan kan dat. Dan zeg je dat je een bepaald component gerepareerd wil hebben ipv vervangen, en dan komt die garagehouder terug met allerlei argumenten waarom het stuk toch vervangen moet worden, en dat het dom is dat niet te doen - hoe sterk sta je in je schoenen?- Zo ging het met Raiola ook, ook als een speler wilde blijven dan zocht hij naar argumenten om dat niet te doen of een manier om dat zo kort mogelijk te doen. En dan werd Ajax natuurlijk uitgespeeld met zinnen als "Ja,ze zien het niet zo in je zitten dat kan je wel zien aan de zwaarte van dit contract, dit moeten we niet tekenen"
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Jöhnk » za jun 11, 2022 12:24 pm

Andriy Demchenko schreef:
di jun 07, 2022 9:41 pm
Marillion schreef:
di jun 07, 2022 9:20 pm
Zijn werkwijze is grofweg wel bekend. Daar kies je als speler en ouders dus ook voor. Connecties bij grote clubs, onderste uit de kan als het gaat om salaris en eventueel tekengeld. En hij vergat zichzelf ook niet te belonen.

Natuurlijk heeft een zaakwaarnemer invloed op een speler maar we moeten de spelers ook niet naïever afschilderen dan ze zijn. Je kiest voor het hele pakket als je voor Raiola gaat.
Zijn werkwijze is bij ons bekend, maar hoe veel denk je dat een zestienjarige Gravenberch daar zicht op heeft of diens ouders? Dat valt allemaal wel mee. Wij als Ajaxsupporters kennen alle verhalen wel ja.
Exact. Het zijn kinderen, soms overigens niet de slimsten - denk aan Brobbey. En dan heb ik het nog niet eens over de machtsverhouding en de afhankelijkheid. De beginnende voetballer versus de doorgewinterde zaakwaarnemer van wiens netwerk ze graag gebruik willen gaan maken.

De realiteit is dat ze vrijwel allemaal braaf naar Raiola luisterden. Eigen keuze… ik vraag het me af. Je denkt toch niet dat Raiola geen druk uitoefende? Sterker nog, dat is de enige logische verklaring waarom al die ‘eigen keuzes’ van zijn cliënten zo op elkaar lijken/leken.

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Andriy Demchenko » ma jun 13, 2022 7:51 am



yan Gravenberch is officieel speler van Bayern München. Afgelopen weekend vloog de middenvelder in het bijzijn van zijn familie naar Zuid-Duitsland om de papieren te tekenen. In gesprek met De Telegraaf blikt Gravenberch nog één keer terug op zijn jaren in Amsterdam en kijkt hij vooruit naar de toekomst. Zo zegt hij een 'vorstelijke aanbieding' te hebben ontvangen van Ajax. "En als Bayern niet zo’n goede indruk had gemaakt, had ik zeker bijgetekend."


Mike Verweij noemt het 'getreuzel', daar Ajax 'ten onrechte in de veronderstelling was een eenzijdige optie te hebben om zijn contract tot de zomer van 2024 te verlengen'. Ook de huidige gang van zaken rond Steven Bergwijn doet de Ajax-watcher af als getreuzel van de clubleiding. Vader Gravenberch gaf in een eerder stadium al aan dat er een voorstel lag om met twee of drie jaar te verlengen om in de zomer van 2023 mee te werken aan een mooie transfer. Uiteindelijk gaf het project bij Bayern de doorslag voor de middenvelder. Gravenberch heeft in de Allianz Arena tot medio 2027 getekend.

"Mijn keuze was eigenlijk best snel gemaakt", aldus Gravenberch, die bij Bayern op jaarbasis bruto tien miljoen euro gaat verdienen. "In oktober heb ik de trainer Julian Nagelsmann, sportvoorzitter Hasan Salihamidzic en technisch directeur Marco Neppe in een hotel op Schiphol ontmoet. Het plan dat ze me schetsten, klopte gewoon. Uiteindelijk heeft Ajax me een vorstelijke aanbieding gedaan. En als Bayern niet zo’n goede indruk had gemaakt, had ik zeker bijgetekend. Ik vind het logisch dat Ajax iets aan me verdient, omdat de club altijd goed voor me is geweest. We gaan als goede vrienden uit elkaar. Of ik klaar voor de Bundesliga ben, is een lastige vraag. Maar ik heb dat gevoel zeer zeker."

Gravenberch vloog afgelopen zaterdag in een Dassault Falcon 7X naar de Duitse landskampioen om de contractondertekening te voltooien. Aangekomen in München werd hij onthaald als een wereldster. "De kleinste supporters scandeerden mijn naam en de ouderen zeiden het leuk te vinden me daar te zien. Misschien heb ik een verkeerd beeld van mezelf, maar ik had gewoon niet verwacht dat ik in München al zo bekend zou zijn en zou worden herkend. Dat de verwachtingen hoog zijn, maakt me niet nerveus. Ik voel me gezegend dat ik zo veel talent heb gekregen en door hard werken hier ben gekomen. Bij Bayern zal ik elke dag meer dan honderd procent moeten geven, want daar gaan ze voluit."

Jongste debutant ooit
Al met al kijkt Gravenberch terug op een mooie periode in Amsterdam. De middenvelder doorliep er de jeugdopleiding, speelde meer dan honderd wedstrijden in het eerste en won drie landstitels en twee keer de TOTO KNVB Beker. Ook wist hij met Ajax door te dringen tot de knock-outfase van de Champions League. "Ik ben nog steeds de jongste debutant ooit in Ajax 1 (16 jaar en 130 dagen, red.) en dat maakt me trots. Ook al viel ik in een wedstrijd in waarin we met 3-0 van PSV verloren. Ik verlaat Ajax trots en ga de club missen. Ik heb daar twaalf jaar rondgelopen en Ajax heeft me gemaakt tot de speler die ik nu ben. Mijn liefde voor de club zal altijd blijven."
Voetbalzone


Maargoed, Gravenberch dus al vorig jaar oktober aan het praten met de trainer van Bayern en dergelijke. Zou Ajax daar officieel toestemming voor hebben gegeven zoals verplicht is als het contract nog een jaar langer loopt? Of zou Mino dat lekker slinks achter de rug van Ajax om gedaan hebben? Ik denk dat we het antwoord wel weten.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58778
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door 999 » ma jun 13, 2022 8:41 am

Tja, het gebruikelijke gezever .. Zou BM ook een goede indruk hebben gemaakt als hun aanbieding 60% onder die van AJAX ( vorstelijke ) zou hebben gelegen ..

Knettergek gemaakt door die Mino, vervolgens hoort ie wat ie kan verdienen en dan weet hij het wel.


Maar goed van die ene hebben we geen last meer, hopelijk zijn de vervangers iets minder erg ..

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12828
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Liberty » ma jun 13, 2022 9:09 am

999 schreef:
ma jun 13, 2022 8:41 am
Tja, het gebruikelijke gezever .. Zou BM ook een goede indruk hebben gemaakt als hun aanbieding 60% onder die van AJAX ( vorstelijke ) zou hebben gelegen ..

Knettergek gemaakt door die Mino, vervolgens hoort ie wat ie kan verdienen en dan weet hij het wel.


Maar goed van die ene hebben we geen last meer, hopelijk zijn de vervangers iets minder erg ..
Precies. Wees gewoon een vent en zeg dat je voor het geld kiest. Dit oeverloze gel*l koop je niets voor.
Tijd voor iets nieuws.

Ajax Rules
Berichten: 31326
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Ajax Rules » ma jun 13, 2022 12:57 pm

Liberty schreef:
ma jun 13, 2022 9:09 am
999 schreef:
ma jun 13, 2022 8:41 am
Tja, het gebruikelijke gezever .. Zou BM ook een goede indruk hebben gemaakt als hun aanbieding 60% onder die van AJAX ( vorstelijke ) zou hebben gelegen ..

Knettergek gemaakt door die Mino, vervolgens hoort ie wat ie kan verdienen en dan weet hij het wel.


Maar goed van die ene hebben we geen last meer, hopelijk zijn de vervangers iets minder erg ..
Precies. Wees gewoon een vent en zeg dat je voor het geld kiest. Dit oeverloze gel*l koop je niets voor.
Op zich eens, al kun je ook zeggen dat er niets op tegen is om uit elkaar te gaan met de gebruikelijke beleefdheden. Zo hou je het toch leuk en hou je de deur naar elkaar open voor een mogelijke toekomst.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Yopii
Berichten: 18256
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Yopii » ma jun 13, 2022 2:37 pm

Wat is het probleem? Spelers kiezen voor het geld, ja. Straks rennen ze met zijn allen naar Newcastle, lekker daar in de regen zitten... :smallgrin.gif:

Zo werkt de voetbalwereld. Waarom is de PL op dit moment de grootste competitie? Omdat daar het meeste geld zit. De rest is flauwekul. Al die verhalen over sfeer en dit en dat slaan nergens op. Als morgen de Serie A rijker is dan de PL, willen alle spelers naar Italië voor het mooie weer. :hypocrite.gif:

Gravenberch hecht eraan op een normale manier te vertrekken, dat pleit voor hem. Mazraoui doet het anders: ook dat mag, maar transfervrij vertrekken is toch iets minder sympathiek.

Ik denk dat Gravenberch het afscheid best moeilijk vindt. HIj is nog jong en speelt vanaf de F-jes bij Ajax. Dan is het even slikken, hoe mooi en vooral rendabel de overstap naar Bayern ook is.

Overigens, als alle spelers de houding van Gravenberch zouden hebben (in elk geval niet transfervrij vertrekken) dan zou dat Ajax een bak geld schelen. Dat spelers als Onana en Mazraoui niets opleveren, is zo enorm ongunstig.

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Andriy Demchenko » ma jun 13, 2022 5:09 pm

Yopii schreef:
ma jun 13, 2022 2:37 pm
Wat is het probleem? Spelers kiezen voor het geld, ja. Straks rennen ze met zijn allen naar Newcastle, lekker daar in de regen zitten... :smallgrin.gif:

Zo werkt de voetbalwereld. Waarom is de PL op dit moment de grootste competitie? Omdat daar het meeste geld zit. De rest is flauwekul. Al die verhalen over sfeer en dit en dat slaan nergens op. Als morgen de Serie A rijker is dan de PL, willen alle spelers naar Italië voor het mooie weer. :hypocrite.gif:

Gravenberch hecht eraan op een normale manier te vertrekken, dat pleit voor hem. Mazraoui doet het anders: ook dat mag, maar transfervrij vertrekken is toch iets minder sympathiek.

Ik denk dat Gravenberch het afscheid best moeilijk vindt. HIj is nog jong en speelt vanaf de F-jes bij Ajax. Dan is het even slikken, hoe mooi en vooral rendabel de overstap naar Bayern ook is.

Overigens, als alle spelers de houding van Gravenberch zouden hebben (in elk geval niet transfervrij vertrekken) dan zou dat Ajax een bak geld schelen. Dat spelers als Onana en Mazraoui niets opleveren, is zo enorm ongunstig.
Het gaat er mij om dat ze tussen de regels altijd nog een beetje gaan zwartepieten; Overmars met die optie enzo. Clienten van Raiola deden dat vrij vaak.

Voor wat die competities betreft, in de jaren negentig droomden alle voetballers van Italie als je al die interviews las.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9368
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Dubbel » ma jun 13, 2022 6:18 pm

18,5 miljoen.... daar kopen we dus niks vergellijkbaars voor terug. Weer een klein financieel drama.

De Dominee
Berichten: 5803
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door De Dominee » ma jun 13, 2022 6:42 pm

Gelukkig hebben we Taylor al in huis voor niks. Berghuis voor een habbekrats. Blij dat Gravenberch weg is. Zelfde gevoel als bij Babel: enorm overschat.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Ajax Rules
Berichten: 31326
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Ajax Rules » ma jun 13, 2022 7:12 pm

De Dominee schreef:
ma jun 13, 2022 6:42 pm
Gelukkig hebben we Taylor al in huis voor niks. Berghuis voor een habbekrats. Blij dat Gravenberch weg is. Zelfde gevoel als bij Babel: enorm overschat.
Eens.

Gravenberch heeft misschien een fenomenale toekomst voor de boeg, maar de Gravenberch van de afgelopen 2 a 3 jaar gaan we in mijn ogen niet missen. Soms goed, vaker redelijk of zelfs matig.
- Berghuis was (als linkshalf!) i.m.o. zelfs beter dan Gravenberch.
- Taylor was de laatste zes wedstrijden i.m.o. ook beter dan Gravenberch.
- En Kudus zou over tien maanden zo maar gekozen kunnen worden tot beste speler van de Eredivisie.

Maak me totaal geen zorgen over de linkshalf-positie. En dat zonder een extra euro uit te geven.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma jun 13, 2022 9:51 pm

Taylor stond toch juist op 6? Dat is niet de vervanger voor Gravenberch. Berghuis lijkt me niet de oplossing voor linkshalf en Kudus zou een klein wondertje zijn. Die heeft sinds een paar veelbelovende potjes twee jaar geleden nauwelijks meer iets laten zien (als ie niet al geblesseerd was).

Plaats reactie