Lassina Traoré

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Lassina Traoré

Bericht door Mano » vr okt 30, 2020 1:19 pm

Ajax speelt in de eredivisie altijd op de helft van de tegenstander.
Een spits bij Ajax zal in het seizoen veel gebruikt worden voor een kaats, zodat er kan worden aangesloten en eerste paal/tweede paal doelpunten.
Type Dolberg (in zijn beste dagen) maar dan continue :hypocrite.gif:


Brobbey is heel snel en krachtig maar lijkt me niet de juiste skills te hebben voor Ajax 1.
Danilo zou bij Ajax eerder een buitenspeler zijn.
Traore is volgens mij van deze 3 het minst,
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Lassina Traoré

Bericht door Marillion » vr okt 30, 2020 1:24 pm

Ik snap de twijfels over Traoré. Aan de andere kant zie ik hem af en toe ineens wel een hele knappe combinatie maken. Hij kan het dus wel alleen is het niet op een constant niveau. De vraag is of hij dat wel kan bereiken door wekelijks te spelen en zich zo verder te ontwikkelen. Met zijn fysiek is hij in potentie natuurlijk een heel goed aanspeelpunt. Wie zet deze Hennie Meijer 2.0 van de bal?
Nil volentibus arduum

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Lassina Traoré

Bericht door GangstaRiB » za okt 31, 2020 10:17 pm

Vandaag weer sterk. Aanspeelbaar, oog voor de lopende spelers en zelf ontzettend snel in de diepte.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Lassina Traoré

Bericht door Andriy Demchenko » vr mei 28, 2021 8:54 pm

Voordat er een aanvaller naar Amsterdam gehaald kan worden, lijken er eerst spelers te moeten vertrekken. David Neres staat op de nominatie, maar vooral voor Lassina Traoré lijkt veel belangstelling te zijn, zo weet Verweij. 'Lokomotiv Moskou heeft zich officieel gemeld en Atalanta ook. Die clubs heeft hij in de wachtkamer gezet, omdat er meer clubs zijn. Ajax hoopt een bedrag van boven de tien miljoen euro voor hem te ontvangen, eventueel met bonussen.'



Ajax Showtime --> Veweij van de T.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Lassina Traoré

Bericht door Marillion » vr mei 28, 2021 9:20 pm

Hij is er niet in geslaagd zich door te ontwikkelen. Te veel spierbonk en te weinig voetballer geworden. Maar ik denk inderdaad wel dat we wel iets van 10 miljoen kunnen pakken.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Lassina Traoré

Bericht door Yopii » vr mei 28, 2021 9:51 pm

Andriy Demchenko schreef:
vr mei 28, 2021 8:54 pm
Voordat er een aanvaller naar Amsterdam gehaald kan worden, lijken er eerst spelers te moeten vertrekken. David Neres staat op de nominatie, maar vooral voor Lassina Traoré lijkt veel belangstelling te zijn, zo weet Verweij. 'Lokomotiv Moskou heeft zich officieel gemeld en Atalanta ook. Die clubs heeft hij in de wachtkamer gezet, omdat er meer clubs zijn. Ajax hoopt een bedrag van boven de tien miljoen euro voor hem te ontvangen, eventueel met bonussen.'



Ajax Showtime --> Veweij van de T.
10 miljoen? :baaa.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Lassina Traoré

Bericht door Marillion » vr mei 28, 2021 9:53 pm

Ja hoor. Gaat gewoon lukken richting Engeland. Let maar op. Groot en sterk. Genoeg clubs die daarvoor gaan.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Lassina Traoré

Bericht door Yopii » vr mei 28, 2021 10:00 pm

Dat zou mooi zijn, dan dichten we alvast een deel van het gat. :blub.gif:

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lassina Traoré

Bericht door wimpey » za mei 29, 2021 1:47 pm

Sam Lammers ging vorig jaar naar Atalanta. 10M? D’n Rik zal ‘opslag’ hebben gedaan, maar dat is wat men toch wel ongeveer betaalt voor jong, spits, met 1 jaar contract.

Traore heeft wel wat. Fysiek, aanspeelpunt. 20 pas. Zapata is op leeftijd, dus wel begrijpelijk dat die lui bij een vergelijkbare spits uit komen. Speelde tegen hen ook een goede pot.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Lassina Traoré

Bericht door Marillion » za mei 29, 2021 8:02 pm

Is het niet steeds meer: Traore had wel wat.

Ik vind 'm helemaal geen vooruitgang boeken. Lijkt door zijn enorme fysiek ook wat te hebben ingeleverd als het gaat om snelheid en wendbaarheid. Een enkele keer zie ik 'm dan ineens wel weer wat aardigs doen maar echt overtuigen doet hij zelden. Het zou voor hem uiteraard wel goed zijn om wekelijks te gaan spelen. Misschien dat hij dan weer een stijgende lijn weet terug te vinden. Maar dat zal niet bij ons zijn dus doe maar een zak met geld. :-)
Nil volentibus arduum

Nicolai
Berichten: 295
Lid geworden op: wo jul 23, 2008 8:17 am

Re: Lassina Traoré

Bericht door Nicolai » di jun 08, 2021 8:28 pm

Lassina Traoré (20) zet zijn carrière hoogst waarschijnlijk voort bij Shakhtar Donetsk. De aanvaller van Ajax kan in Oekraïne een meerjarig contract tekenen.

Zijn zaakwaarnemers Daan Kramp en Revien Kanhai van Forza Sports Group zijn gesignaleerd in Kiev en bereikten de afgelopen dagen op hoofdlijnen een akkoord over de persoonlijke verbintenis van de spits. „Het klopt dat we daar zijn geweest en heel goede gesprekken met Shakhtar hebben gevoerd”, laat Kramp desgevraagd weten.

Berichten rondom beide clubs dat er tussen Ajax en Shakhtar overeenstemming is over de transfersom van ongeveer 10 miljoen euro, kan Kramp nog niet bevestigen. „We zijn nu druk bezig om al het papierwerk in orde te maken. Maar de plannen die de club en met name de trainer met Lassina heeft, zijn zeer positief. Lassina moet via Shakhtar stappen gaan maken richting de internationale top.” Fernandinho en Willian gingen hem wat dat betreft voor.

Goede spel in Champions League
Met de aanstaande transfer maakt de speler uit Burkina Faso zijn gewenste stap. De tweede seizoenshelft kwam hij mede door een blessure niet of nauwelijks in de plannen van Erik ten Hag voor. Maar mede door zijn goede spel in de Champions League bij Atalanta wekte hij veel interesse, waaronder van diverse Italiaanse clubs.

Ook andere clubs klopten voor hem aan, maar Traoré kiest onder meer vanwege het goede verhaal van Roberto de Zerbi voor Shakhtar. De voormalige trainer van Sassuolo ziet in hem de eerste spits. Met Traoré erbij hoopt Shakhtar concurrent Dinamo Kiev weer af te lossen als kampioen en zoals de club gewend is Champions League-voetbal af te dwingen.
Telegraaf

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Lassina Traoré

Bericht door mattie » wo jun 09, 2021 5:51 am

Dan moet er wel een spits bij komen, want alleen Haller :blush.gif: :confused.gif:

Maar een mooie deal.. :biggthumpup.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Lassina Traoré

Bericht door Mano » wo jun 09, 2021 9:12 am

10 miljoen voor Traore :blub.gif:

Dat is een topdeal voor iemand die niet speelt en als ie speelt, niet scoort.


als ze maar niet denken: Brobbey terugkopen voor 10miljoen.
Brobbey is trouwens (weer) geblesseerd. Die jongen is in zijn carrière al erg vaak geblesseerd geweest. Oogt groot en sterk maar wel fragiel dus.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Lassina Traoré

Bericht door Alexander » wo jun 09, 2021 9:40 am

Ik zie wel wat in die jongen. Vindt het ook een sympathiek ventje. Maar voor alles boven de 10 miljoen moet je hem, zeker in deze financiële situatie, laten vertrekken.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Lassina Traoré

Bericht door Marillion » wo jun 09, 2021 10:08 am

Mano schreef:
wo jun 09, 2021 9:12 am
10 miljoen voor Traore :blub.gif:

Dat is een topdeal voor iemand die niet speelt en als ie speelt, niet scoort.


als ze maar niet denken: Brobbey terugkopen voor 10miljoen.
Brobbey is trouwens (weer) geblesseerd. Die jongen is in zijn carrière al erg vaak geblesseerd geweest. Oogt groot en sterk maar wel fragiel dus.
Brobbey had ook al moeite om bij Jong Ajax te wennen aan de intensiteit en 90 minuten voetbal. Het lijkt er een beetje op dat hij nog wat tijd nodig heeft om zijn lichaam op alle aspecten te laten ontwikkelen.

Traore vond ik interessant tot hij op enig moment te veel spiermassa kreeg en daardoor zijn behendigheid wat is verloren. Hij kan echt wel wat. Een enkele keer zie je dat nog terug. Maar of hij dat nog terug zal krijgen betwijfel ik. Verkopen is dus een prima plan.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Lassina Traoré

Bericht door Yopii » wo jun 09, 2021 11:11 am

Raar, in het begin deed hij het best aardig. Daarna is hij ver weggezakt.

Het is wel een teken aan de wand dat clubs veel voor hem willen betalen, hij heeft zeker talent. Hopelijk voor hem komt dat er elders uit. Ik wens hem het beste. :biggthumpup.gif:

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Lassina Traoré

Bericht door Iniesta » wo jun 09, 2021 11:28 am

Gezien de idioterie in de voetballerij zegt het me niet zoveel wat clubs overhebben voor spelers
Geeft wel aan dat er tegenwoordig een premie zit op spelers met Ajax minuten en mn championsleague minuten
Wat dat betreft een leuk business model, geef amateurs een Ajax contract, laat ze een wedstrijd in Ajax shirt rondlopen en verkoop ze door voor 3-5 miljoen
Als we 10 per jaar doen, kunnen we zo onze begroting met 30-50 miljoen opkrikken :)
Er zijn genoeg competitie duels waar je ze even kunt laten invallen

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lassina Traoré

Bericht door wimpey » wo jun 09, 2021 12:32 pm

Ik lees 10M voor hem en 6M voor Scherpen. Mooie bedragen, maar in die jonge gasten zit nog wel rek.

Sjaan, Labyad, jurist e.c. zullen lastig/niet te verkopen zijn.

Ik neem trouwens aan dat Ajax niet de muntjes heeft om een spits te halen. Danilo is er ook nog he.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Lassina Traoré

Bericht door Marillion » wo jun 09, 2021 12:38 pm

Dit zijn iig hele mooie bedragen.

Danilo heeft wel prima statistieken. Zeker als je vergeet te kijken naar het aantal strafschoppen dat bij zijn doelpunten zit want dat zijn er volgens mij best wat (zo uit het hoofd). Maar als ik moest kiezen tussen Traore en Danilo zou ik die laatste houden. Is meer wendbaar en kan op meerdere posities spelen. Ik denk niet dat hij echt gaat doorgroeien wat betreft niveau maar in het slot van de competitie zag ik 'm wel een doelpunt maken waarvoor je echt wel een beetje moet kunnen voetballen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Lassina Traoré

Bericht door 999 » wo jun 09, 2021 1:30 pm

wimpey schreef:
wo jun 09, 2021 12:32 pm
Ik lees 10M voor hem en 6M voor Scherpen. Mooie bedragen, maar in die jonge gasten zit nog wel rek.

Sjaan, Labyad, jurist e.c. zullen lastig/niet te verkopen zijn.

Ik neem trouwens aan dat Ajax niet de muntjes heeft om een spits te halen. Danilo is er ook nog he.
Ze zijn nog niet weg ...

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lassina Traoré

Bericht door wimpey » wo jun 09, 2021 2:07 pm

True. Voordat het op ajax.nl staat...

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Lassina Traoré

Bericht door Giacomo Puccini » wo jun 09, 2021 9:48 pm

Laat het alsjeblieft doorgaan... please :eusa_pray.gif:
Ajax!

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lassina Traoré

Bericht door wimpey » wo jun 16, 2021 12:46 pm

Telegraaf: 'Ajax-miljoenentransfer zo goed als rond'

Lassina Traoré staat op het punt om zijn transfer naar Shakhtar Donetsk af te ronden. De spits van Ajax werd woensdagochtend op Schiphol gespot, terwijl hij in het vliegtuig naar Kiev stapte. Dat weet De Telegraaf te melden.

"In de hoofdstad van Oekraïne wordt Traoré woensdag of donderdag medisch gekeurd en ligt een meerjarig contract van Shakhtar voor hem klaar", zo klinkt het. "Volgens bronnen binnen Ajax zijn de clubs er mondeling uit. Shkahtar maakt naar verluidt een bedrag over dat door middel van eenvoudig te realiseren bonussen kan oplopen tot circa 10 miljoen euro. De vaste transfersom is dus iets lager."

Volgens
De Telegraaf gaat er voor Traoré een droom in vervulling. "Een aantal Italiaanse en Franse clubs klopte voor hem aan, maar Traoré kiest vanwege het goede verhaal van Robert de Zerbi voor Shakhtar. De voormalige trainer van Sassuolo ziet in hem de eerste spits. Met Traoré hoopt hij Dinamo Kiev weer af te lossen als kampioen en zoals de club gewend is Champions League-voetbal af te dwingen."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Lassina Traoré

Bericht door Marillion » wo jun 16, 2021 2:47 pm

Droom in vervulling. Het goede verhaal van Shaktar. Ja, ongetwijfeld. Als kind altijd al van deze club gedroomd denk ik. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Lassina Traoré

Bericht door Gaizka1985 » wo jun 16, 2021 4:35 pm

Marillion schreef:
wo jun 16, 2021 2:47 pm
Droom in vervulling. Het goede verhaal van Shaktar. Ja, ongetwijfeld. Als kind altijd al van deze club gedroomd denk ik. :smallgrin.gif:
Voor een aantal spelers is het een mooie springplank geweest, Fernandino en Willian bijvoorbeeld. En je kan er natuurlijk goed geld verdienen.

Plaats reactie