Bruno Varela

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bruno Varela

Bericht door Thijs » za jan 26, 2019 5:01 pm

Ajax huurt doelman Varela van Benfica
Ajax heeft overeenstemming bereikt met SL Benfica over de huur van Bruno Varela. De doelman komt per direct over van de Portugese club, waar hij op dit moment onder contract staat. De huurovereenkomst heeft een looptijd tot en met 30 juni 2019. In de overeenkomst is een optie tot koop opgenomen. De huur is afhankelijk van de medische keuring die na dit weekend plaatsvindt.

Varela werd op 4 november 1994 geboren in Lissabon, Portugal. Vorig seizoen keepte hij 35 officiële wedstrijden in het eerste elftal van Benfica. De goalie was eerder ook actief voor Vitória FC en het Spaanse Real Valladolid.
Ajax
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Bruno Varela

Bericht door brigade zuid » za jan 26, 2019 5:15 pm

Blijkbaar had hij - gezien het aantal wedstrijden - vorig jaar een basisplaats bij Benfica en dit jaar niet?

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bruno Varela

Bericht door wimpey » za jan 26, 2019 5:20 pm

Mosterd, maaltijd. Kalf, put.

Kon dit niet eerder geregeld worden? Had je nu eerste gestaan.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Bruno Varela

Bericht door brigade zuid » za jan 26, 2019 5:23 pm

Op zijn Wikipedia pagina staat dat hij doorgaans keeper is maar ook als spits uit de voeten kan. :confused.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bruno Varela

Bericht door Ajaciedjuh » za jan 26, 2019 5:35 pm

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bruno Varela

Bericht door Marillion » za jan 26, 2019 5:52 pm

brigade zuid schreef:Blijkbaar had hij - gezien het aantal wedstrijden - vorig jaar een basisplaats bij Benfica en dit jaar niet?
Op basis van de wedstrijden tegen Benfica dit jaar is hun huidige keeper erg sterk.

Lijkt me wel duidelijk gehaald met het profiel van tweede keeper en niet als mogelijke opvolger van Onana. Ik ken 'm verder niet maar als hij bij de lat kan gaan we er in ieder geval op vooruit. Jammer dat dit niet aan het begin van het seizoen is ingezien maar daar doen we nu niets meer aan.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bruno Varela

Bericht door Lionel » za jan 26, 2019 7:27 pm

Schijnt niet door de medische keuring gekomen te zijn bij een Turkse club. Iets met zijn schouder. Afgelopen weken nog. Las ik op internet hoor. Geen idee of het waar is.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Bruno Varela

Bericht door Jöhnk » za jan 26, 2019 7:32 pm

Marillion schreef:Jammer dat dit niet aan het begin van het seizoen is ingezien maar daar doen we nu niets meer aan.
Overmars kreeg zelfs nog een herkansing aangezien het geblunder van Lamprou (net) niet tot fatale gevolgen had geleid in de eerste seizoenhelft. Maar dan had er op 1 januari een nieuwe keeper moeten staan.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bruno Varela

Bericht door Marillion » za jan 26, 2019 9:48 pm

Ik snap 't ook niet. Heb het hele contracteren van Lamprou nooit begrepen. Laten we maar hopen dat we die punten van afgelopen zondag op het einde niet te kort komen want dan is dit wel een heel duur voorbeeld van verkeerde zuinigheid.

Als het goed is hebben we deze jongen verder niet nodig. Al zal hij wellicht het vervolg van het bekertoernooi mogen doen. Maar het is in ieder geval fijn om te weten dat er nu alsnog een noodmaatregel is genomen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Bruno Varela

Bericht door zeux » za jan 26, 2019 10:06 pm

Marillion schreef:Ik snap 't ook niet. Heb het hele contracteren van Lamprou nooit begrepen. Laten we maar hopen dat we die punten van afgelopen zondag op het einde niet te kort komen want dan is dit wel een heel duur voorbeeld van verkeerde zuinigheid.

Als het goed is hebben we deze jongen verder niet nodig. Al zal hij wellicht het vervolg van het bekertoernooi mogen doen. Maar het is in ieder geval fijn om te weten dat er nu alsnog een noodmaatregel is genomen.
Nu maar hopen dat hij (beter) kan keepen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Bruno Varela

Bericht door Mr. Ajax » za jan 26, 2019 10:24 pm

Marillion schreef:
Als het goed is hebben we deze jongen verder niet nodig. Al zal hij wellicht het vervolg van het bekertoernooi mogen doen. Maar het is in ieder geval fijn om te weten dat er nu alsnog een noodmaatregel is genomen.
Ik weet niet of hij zomaar het vervolg van het bekertoernooi zal mogen doen. We hebben het over maximaal twee wedstrijden - de halve finale en de finale - en als we inmiddels zo ver zijn zie ik het liefst gewoon het sterkste elftal.

Hij heeft in ieder geval lange armen en benen, daar kom je al een heel eind mee ivm Lamprou.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Bruno Varela

Bericht door WP_Legend » zo jan 27, 2019 4:30 am

Een Scout report die ik heb gevonden van 1,5 jaar geleden... hij is dus snel, goede reflexen etc.. een ouderwetse lijnkeeper die niet goed kan meevoetballen...
What are his Strengths?
Varela, as was stated before, is a very secure goalkeeper between the posts, due to his height and tremendous agility. Bruno Varela is 6 foot 3, what makes him a tall and imposing goalkeeper, as he is also physically very developed, and that allows him to successfully occupy the whole area of the goal. This turns him into a gigantic obstacle, very difficult to overcome.

Another one of Varela’s main attributes is his speed. When in 1v1 situations or in attempting to retrieve the ball close to the goal, he shows great closing speed one-on-one when he gets out from the goal and goes for the ball. This allows him to prevent dangerous attacking situations from the opposite team and sometimes helps compensating his teammates defensive flaws. He is also reasonably effective in long throws when it comes to distribution.

Finally, Bruno Varela shows great mental strength and concentration, never getting anxious or unmotivated when he makes a mistake which allows him to overcome some difficult moments and situations with great success.

What are his Weaknesses?
Bruno Varela is still a young goalkeeper and there are some aspects he could improve on. As I said before, modern football has been requiring more involved goalkeepers when it comes to organising the team’s game. Thus, great teams, nowadays, invariably need goalkeepers that are confident and effective when they have the ball at their feet, as well as willing to go up in the field to sweep the ball in counter-attack situations or to help his team in the construction of the game. Varela still has to improve on this area in order to definitely establish himself as a goalkeeper for the great European clubs, as is Benfica.

The youngster could also improve on other out-of-the-goal situations, like when he comes for crosses, as he could be more confident and tenacious in situations like these, that are incredibly risky and dangerous in case of a goalkeeper failure. His physical structure puts him in an advantageous position in these situations but he needs to grow in confidence as well as in technique in order to never fail when it comes to crosses in his attempts to grab the ball or to punch it out of the danger zone.

Bruno Varela is a player of great potential and now has a golden opportunity to become the main goalkeeper of a great club like Benfica, and also to establish himself as a valid alternative to the Portuguese national team’s goalkeeper Rui Patrício in the future. Coach Rui Vitória will certainly bring the best out of this young promising Benfica-made goalkeeper.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Bruno Varela

Bericht door WP_Legend » di jan 29, 2019 4:19 pm

En hij is officieel gepresenteerd... Ik ben benieuwd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Bruno Varela

Bericht door Jöhnk » ma feb 10, 2020 8:44 pm

Snel terug naar Portugal deze keeper.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Bruno Varela

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma feb 10, 2020 10:15 pm

Kolere; moet hij op goal tegen Getafe?!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bruno Varela

Bericht door Marillion » ma feb 10, 2020 10:24 pm

Ik heb hier niets van gezien. Maar is dit misschien het moment om te informeren naar de vorderingen van Kjell Scherpen?
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bruno Varela

Bericht door Mano » vr feb 21, 2020 10:03 am

Zo, Het verschil tussen Onana en Varela is bizar groot. Wat een Clown is dat zeg!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13361
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Bruno Varela

Bericht door Arthur » vr feb 21, 2020 10:36 am

Aan de goals kon hij niks doen, maar het zag er verder matig uit.
Hij kan vooral niks met de bal, want zelfs doeltrappen liet hij door een verdediger nemen.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Bruno Varela

Bericht door Alexander » vr feb 21, 2020 10:37 am

Dat was bizar hoor, zelden gezien in professioneel voetbal. Een bron van onrust ook. Ik mag toch aannemen dat we deze jongen nooit meer in Ajax 1 gaan zien.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Bruno Varela

Bericht door Gaizka1985 » vr feb 21, 2020 11:52 am

Mano schreef:
vr feb 21, 2020 10:03 am
Zo, Het verschil tussen Onana en Varela is bizar groot. Wat een Clown is dat zeg!
Niet heel gek, Onana is Europese top.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Bruno Varela

Bericht door Jöhnk » za apr 04, 2020 8:26 pm

https://www.ajaxshowtime.com/article/bi ... ver-varela

Ik neem aan dat we dit niet gaan doen. Toch??

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bruno Varela

Bericht door Lionel » zo apr 05, 2020 12:11 am

Lijkt me ook niet. Hij is te onrustig voor een back-up van 5 miljoen
IK GELOOF!!!!!!

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Bruno Varela

Bericht door Historicus » zo apr 05, 2020 4:24 pm

Ik zie liever Scherpen doorschuiven.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Bruno Varela

Bericht door Jöhnk » zo apr 05, 2020 5:22 pm

Varela is een flutkeeper. Als ze hem toch houden heeft dat maar één reden: gemakzucht.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bruno Varela

Bericht door Marillion » zo apr 05, 2020 5:39 pm

Dan moet 'ie wel héél belangrijk zijn voor de sfeer.

Ik denk dat Scherpen en Kotarski nog een jaar Jong Ajax gaan doen. Ze delen daar de speeltijd en missen nu dus ook nog eens wedstrijden. Aangezien ze nog achter Varela zaten toen Onana niet beschikbaar was verwacht ik niet dat één van die mannen nu in beeld is als tweede doelman.

Ik zou op zoek gaan naar een ervaren keeper die ermee kan leven om 2e doelman te zijn. Er is vast wel iemand te vinden die geen gekke dingen doet. Mocht Onana vertrekken zal het lastiger zijn om iemand te vinden die hem goed kan vervangen.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie