Kjell Scherpen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kjell Scherpen

Bericht door wimpey » za apr 10, 2021 11:54 am

Jöhnk schreef:
za apr 10, 2021 11:52 am
Het desastreuze kwartaal van Overmars (hij kocht Magallan, Marin, Pierie en Scherpen binnen 3 maanden terwijl Ajax hoge ogen gooide in de CL) blijft Ajax achtervolgen. Ik weet nog dat ik daar zo intens van baalde, en dat dat niet mocht en dat het allemaal onzin was, maar we hebben er serieus nog steeds last van.
Ja, knoeiwerk is a bitch. Daar word je op alle vlakken te pas en te onpas mee om de oren geslagen.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Iniesta » za apr 10, 2021 12:50 pm

Hoe beoordeelde je Onana in z’n jong Ajax tijd?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Marillion » za apr 10, 2021 2:26 pm

Lionel schreef:
vr apr 09, 2021 8:04 am
Ben ik de enige die Scherpen het wel prima vond doen tot aan de vrije trap?
Hier ben ik het eerlijk gezegd wel mee eens. Ik durfde er tijdens de wedstrijd niets over te zeggen uit angst dat het mis zou gaan en toen kwam die vrije trap.

Tot die tijd was het prima alleen koop je daar natuurlijk niets voor. Je staat er toch vooral voor een paar beslissende momenten. Bij het tweede doelpunt mag hij met zijn lengte ook wel wat dominanter in de zestien zijn denk ik. Als je met overtuiging uitkomt schrikken spelers daar echt wel van. Maar dat is ook een kwestie van vertrouwen hebben.

Ik zie 'm op termijn nog wel uitgroeien tot een aardige keeper maar niet bij Ajax. Meevoetballen is ook echt een probleem en dat is denk ik niet echt te verbeteren.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Kjell Scherpen

Bericht door zeux » za apr 10, 2021 2:30 pm

Marillion schreef:
za apr 10, 2021 2:26 pm
Lionel schreef:
vr apr 09, 2021 8:04 am
Ben ik de enige die Scherpen het wel prima vond doen tot aan de vrije trap?
Hier ben ik het eerlijk gezegd wel mee eens. Ik durfde er tijdens de wedstrijd niets over te zeggen uit angst dat het mis zou gaan en toen kwam die vrije trap.

Tot die tijd was het prima alleen koop je daar natuurlijk niets voor. Je staat er toch vooral voor een paar beslissende momenten. Bij het tweede doelpunt mag hij met zijn lengte ook wel wat dominanter in de zestien zijn denk ik. Als je met overtuiging uitkomt schrikken spelers daar echt wel van. Maar dat is ook een kwestie van vertrouwen hebben.

Ik zie 'm op termijn nog wel uitgroeien tot een aardige keeper maar niet bij Ajax. Meevoetballen is ook echt een probleem en dat is denk ik niet echt te verbeteren.
Zelfvertrouwen helpt ook om te groeien.

Hopelijk keept hij dit weekend tegen RKC foutloos. Wie weet is hij in Rome weer nodig.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Jöhnk » za apr 10, 2021 2:33 pm

Iniesta schreef:
za apr 10, 2021 12:50 pm
Hoe beoordeelde je Onana in z’n jong Ajax tijd?
Dit verhaal begint steeds meer een eigen leven te leiden. Onana keepte prima bij Jong Ajax. Dat kunnen we over Scherpen niet zeggen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Marillion » za apr 10, 2021 3:42 pm

Zeux schreef:
za apr 10, 2021 2:30 pm
...

Hopelijk keept hij dit weekend tegen RKC foutloos. Wie weet is hij in Rome weer nodig.
Berichten zijn dat Stekelenburg weer kan spelen. Als dat klopt gaan we Scherpen dus niet meer zien in de basis.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Lionel » za apr 10, 2021 4:15 pm

Jöhnk schreef:
za apr 10, 2021 2:33 pm
Iniesta schreef:
za apr 10, 2021 12:50 pm
Hoe beoordeelde je Onana in z’n jong Ajax tijd?
Dit verhaal begint steeds meer een eigen leven te leiden. Onana keepte prima bij Jong Ajax. Dat kunnen we over Scherpen niet zeggen.
Maakte hij niet veel blunders?
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Kjell Scherpen

Bericht door brigade zuid » za apr 10, 2021 4:46 pm

Ik heb nog liever dwerg Lamprou of Pizzabakker Verhoeven in het doel dan deze mislukkeling.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za apr 10, 2021 6:54 pm

Jöhnk schreef:
Iniesta schreef:
za apr 10, 2021 12:50 pm
Hoe beoordeelde je Onana in z’n jong Ajax tijd?
Dit verhaal begint steeds meer een eigen leven te leiden. Onana keepte prima bij Jong Ajax. Dat kunnen we over Scherpen niet zeggen.
Nee man echt niet. Echt niet. In het begin moest ie serieus zijn draai vinden bij JA en deed geregeld hele gekke dingen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Jöhnk » za apr 10, 2021 7:12 pm

Nou nee; ik heb die wedstrijden toch gezien? Hij was wat onwennig maar blunders van dit kaliber maakte hij in de verste verte niet. Sowieso duurde dat onwennige maar kort en vond hij zijn draai vrij snel.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za apr 10, 2021 9:21 pm

Je zal zijn debuut in Jong Ajax denk ik net niet gezien hebben...

https://www.parool.nl/nieuws/ajax-doelm ... ~b1f26f9e/

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za apr 10, 2021 9:22 pm

Daarna ging ie vaker in de fout en liep het maar net goed af. Pas na een paar maanden werd ie meer steady.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Kjell Scherpen

Bericht door 999 » za apr 10, 2021 10:01 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
za apr 10, 2021 9:22 pm
Daarna ging ie vaker in de fout en liep het maar net goed af. Pas na een paar maanden werd ie meer steady.
Allemaal leuk hoor dat vliegen af vangen tussen wie wat Scherpen - Onana in JA.Onana wint dat met .0.5 tegen 9.5 ....

Maar zeg eens gewoon of dat je in Scherpen de toekomstige basis keeper van AJAX 1 ziet .. Dat lijkt me de enige juiste vraag die je jezelf moet stellen.Ik lees graag het antwoord ..

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Lionel » za apr 10, 2021 10:02 pm

Jöhnk schreef:
za apr 10, 2021 7:12 pm
Nou nee; ik heb die wedstrijden toch gezien? Hij was wat onwennig maar blunders van dit kaliber maakte hij in de verste verte niet. Sowieso duurde dat onwennige maar kort en vond hij zijn draai vrij snel.
Dan was je blind.

Google op Onana, blunders en Jong Ajax.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za apr 10, 2021 10:07 pm

999 schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
za apr 10, 2021 9:22 pm
Daarna ging ie vaker in de fout en liep het maar net goed af. Pas na een paar maanden werd ie meer steady.
Allemaal leuk hoor dat vliegen af vangen tussen wie wat Scherpen - Onana in JA.Onana wint dat met .0.5 tegen 9.5 ....

Maar zeg eens gewoon of dat je in Scherpen de toekomstige basis keeper van AJAX 1 ziet .. Dat lijkt me de enige juiste vraag die je jezelf moet stellen.Ik lees graag het antwoord ..
Het antwoord is nee.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Lionel » za apr 10, 2021 10:24 pm

999 schreef:
za apr 10, 2021 10:01 pm
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
za apr 10, 2021 9:22 pm
Daarna ging ie vaker in de fout en liep het maar net goed af. Pas na een paar maanden werd ie meer steady.
Allemaal leuk hoor dat vliegen af vangen tussen wie wat Scherpen - Onana in JA.Onana wint dat met .0.5 tegen 9.5 ....

Maar zeg eens gewoon of dat je in Scherpen de toekomstige basis keeper van AJAX 1 ziet .. Dat lijkt me de enige juiste vraag die je jezelf moet stellen.Ik lees graag het antwoord ..
Nee.
IK GELOOF!!!!!!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Iniesta » zo apr 11, 2021 8:34 am

Nee, maar mijn punt is dat iedereen dat ook van Onana zou zeggen in zijn eerste maanden.
Scherpen heeft best wel veel in zich om een goede keeper te zijn, de vraag is of hij over de blunders groeit

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Kjell Scherpen

Bericht door Trab » zo apr 11, 2021 8:46 am

Iniesta schreef:Nee, maar mijn punt is dat iedereen dat ook van Onana zou zeggen in zijn eerste maanden.
Scherpen heeft best wel veel in zich om een goede keeper te zijn, de vraag is of hij over de blunders groeit
Scherpen is nog jong, maar heeft er wel een jaar eredivisie en twee jaar jong Ajax opzitten. Tuurlijk kan je dan nog wel een fout maken (zoals bijvoorbeeld die verkeerde inspeelpass tegen Heerenveen), maar een bal zo verwerken als tegen Roma kan gewoon niet. Bal was in zijn hoek en had geen snelheid. Amateurisme ten top. Sec genomen heeft hij twee wedstrijden gekeept dit seizoen. Tegen Utrecht lagen we bijna uit de beker door zijn fouten en tegen Roma staan we op de rand van uitschakeling. Stel hem nog een paar wedstrijden in de competitie op en de titel komt ook op het spel.
Hij kan niet tegen de druk. Verkopen voor een zacht prijsje met doorverkoop % mocht hij het vak in de toekomst toch onder de knie krijgen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Trab » zo apr 11, 2021 8:58 am

Waar is het wedstrijd topic voor vanmiddag? Of spelen we niet?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Andriy Demchenko » zo apr 11, 2021 1:18 pm

Trab schreef:
zo apr 11, 2021 8:46 am
Iniesta schreef:Nee, maar mijn punt is dat iedereen dat ook van Onana zou zeggen in zijn eerste maanden.
Scherpen heeft best wel veel in zich om een goede keeper te zijn, de vraag is of hij over de blunders groeit
Scherpen is nog jong, maar heeft er wel een jaar eredivisie en twee jaar jong Ajax opzitten. Tuurlijk kan je dan nog wel een fout maken (zoals bijvoorbeeld die verkeerde inspeelpass tegen Heerenveen), maar een bal zo verwerken als tegen Roma kan gewoon niet. Bal was in zijn hoek en had geen snelheid. Amateurisme ten top. Sec genomen heeft hij twee wedstrijden gekeept dit seizoen. Tegen Utrecht lagen we bijna uit de beker door zijn fouten en tegen Roma staan we op de rand van uitschakeling. Stel hem nog een paar wedstrijden in de competitie op en de titel komt ook op het spel.
Hij kan niet tegen de druk. Verkopen voor een zacht prijsje met doorverkoop % mocht hij het vak in de toekomst toch onder de knie krijgen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Scherpen aankomend seizoen verhuren bv. Groningen, en dan mag hij het daar laten zien. Iedereen op Gezond Verstand na ziet zo onderhand wel dat Stekelenburg voorlopig de betere keuze is.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Jöhnk » zo apr 11, 2021 1:35 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
za apr 10, 2021 9:21 pm
Je zal zijn debuut in Jong Ajax denk ik net niet gezien hebben...

https://www.parool.nl/nieuws/ajax-doelm ... ~b1f26f9e/
Jawel hoor. Maar volgens mij zei ik dat al?

Fouten in het meevoetballen dus. Zo herinner ik mij dat inderdaad. Bij ‘afgrijselijke blunder’ denk ik meer aan wat Scherpen deed tegen Roma.

Onana keepte echt prima in Jong Ajax. Men doet alsof hij toentertijd een jaar lang heeft geblunderd. Volslagen onzin.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Gezond verstand » ma apr 12, 2021 6:13 am

Jöhnk schreef:
za apr 10, 2021 2:33 pm
Iniesta schreef:
za apr 10, 2021 12:50 pm
Hoe beoordeelde je Onana in z’n jong Ajax tijd?
Dit verhaal begint steeds meer een eigen leven te leiden. Onana keepte prima bij Jong Ajax. Dat kunnen we over Scherpen niet zeggen.
kom op zeg, Onana maakte daar ook de meest vreemde fouten.

Geen enkele keeper is foutloos. De nu zo bewierrookte Stekelenburg maakte op 21 jarige leeftijd blunder na blunder in Ajax 1, dat is iedereen allang weer vergeten. Onana heeft ook een aantal tegendoelpunten gekost, maar dat wordt het de mantel der liefde bedekt. In het begin zei met van Van der Sar ook "die staat er alleen maar omdat hij lang is, maar het is een slungel".
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Gezond verstand » ma apr 12, 2021 6:16 am

Andriy Demchenko schreef:
zo apr 11, 2021 1:18 pm
Trab schreef:
zo apr 11, 2021 8:46 am
Iniesta schreef:Nee, maar mijn punt is dat iedereen dat ook van Onana zou zeggen in zijn eerste maanden.
Scherpen heeft best wel veel in zich om een goede keeper te zijn, de vraag is of hij over de blunders groeit
Scherpen is nog jong, maar heeft er wel een jaar eredivisie en twee jaar jong Ajax opzitten. Tuurlijk kan je dan nog wel een fout maken (zoals bijvoorbeeld die verkeerde inspeelpass tegen Heerenveen), maar een bal zo verwerken als tegen Roma kan gewoon niet. Bal was in zijn hoek en had geen snelheid. Amateurisme ten top. Sec genomen heeft hij twee wedstrijden gekeept dit seizoen. Tegen Utrecht lagen we bijna uit de beker door zijn fouten en tegen Roma staan we op de rand van uitschakeling. Stel hem nog een paar wedstrijden in de competitie op en de titel komt ook op het spel.
Hij kan niet tegen de druk. Verkopen voor een zacht prijsje met doorverkoop % mocht hij het vak in de toekomst toch onder de knie krijgen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Scherpen aankomend seizoen verhuren bv. Groningen, en dan mag hij het daar laten zien. Iedereen op Gezond Verstand na ziet zo onderhand wel dat Stekelenburg voorlopig de betere keuze is.
Als Scherpen vanaf het moment dat Onana geschorst was de kans had gekregen was hij nu vele malen verder geweest.

En iedereen met een beetje geheugen weet dat Stekelenburg in zijn jonge jaren een grabbelende blunderaar was.Verloor terecht z'n basisplaats aan Kenneth Vermeer om maar iets te noemen.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Kjell Scherpen

Bericht door Andriy Demchenko » ma apr 12, 2021 7:59 am

Gezond verstand schreef:
ma apr 12, 2021 6:16 am
Andriy Demchenko schreef:
zo apr 11, 2021 1:18 pm
Trab schreef:
zo apr 11, 2021 8:46 am

Scherpen is nog jong, maar heeft er wel een jaar eredivisie en twee jaar jong Ajax opzitten. Tuurlijk kan je dan nog wel een fout maken (zoals bijvoorbeeld die verkeerde inspeelpass tegen Heerenveen), maar een bal zo verwerken als tegen Roma kan gewoon niet. Bal was in zijn hoek en had geen snelheid. Amateurisme ten top. Sec genomen heeft hij twee wedstrijden gekeept dit seizoen. Tegen Utrecht lagen we bijna uit de beker door zijn fouten en tegen Roma staan we op de rand van uitschakeling. Stel hem nog een paar wedstrijden in de competitie op en de titel komt ook op het spel.
Hij kan niet tegen de druk. Verkopen voor een zacht prijsje met doorverkoop % mocht hij het vak in de toekomst toch onder de knie krijgen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Scherpen aankomend seizoen verhuren bv. Groningen, en dan mag hij het daar laten zien. Iedereen op Gezond Verstand na ziet zo onderhand wel dat Stekelenburg voorlopig de betere keuze is.
Als Scherpen vanaf het moment dat Onana geschorst was de kans had gekregen was hij nu vele malen verder geweest.

En iedereen met een beetje geheugen weet dat Stekelenburg in zijn jonge jaren een grabbelende blunderaar was.Verloor terecht z'n basisplaats aan Kenneth Vermeer om maar iets te noemen.
Haha hier moet ik wel om lachen, dat totaal vastgeroest zijn in je standpunt. Toen Stekelenburg na de winterstop Onana verving en het toch niet zo gek deed was jouw eerste argument dat Stekelenburg überhaupt niks te doen had gehad en de clean sheets dus echt niet op zijn conto geschreven konden worden. Maar nu tegelijkertijd zou Scherpen die potjes wel nodig hebben gehad om zich te ontwikkelen en was hij een stuk verder geweest? Tuurlijk joh, argumentatie zo krom als een hoepel. :excited.gif:

Ik heb Scherpen nog niet afgeschreven maar hij mag wat mij betreft aankomend seizoen wel bij een andere ploeg zich gaan bewijzen. Je zit dat hij nog de nodige vlieguren moet gaan maken, want zowel Utrecht thuis (bijna debacel) als Roma thuis (debacel) speelt hij bij de tegendoelpunten een hoofdrol.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kjell Scherpen

Bericht door wimpey » ma apr 12, 2021 8:30 am

Kreeg gister nul ballen tussen de palen te verwerken. Dan wordt het zelfs voor Kjell lastig om te schutteren.

Bal op de achterlijn loslaten was wel weer classic Kjell. Met hem tussen de palen in Rome heb je 0,00% kans op de halve finale.

Plaats reactie