Razvan Marin

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Razvan Marin

Bericht door Lionel » di sep 01, 2020 10:21 am

Komt zeker vaak voor. Lees het echt geregeld. In Italie sowieso vrij vaak.

Ik probeer er wat meer over te vinden online maar kan het niet zo snel vinden. Zal eens op zoek gaan. Ben nu ook benieuwd hoe het zit.
  • PSG wil de jonge spits volgens Sky Sports namelijk eerst huren van Monaco. Zo ontlopen de Parijzenaren de Financial Fair Play-regels van de UEFA. Daarin staat dat je niet te veel geld mag uitgeven tijdens 1 transferperiode. En dat hebben ze in Parijs natuurlijk al flink gedaan met de 222 miljoen euro voor Neymar.
  • De Financial Fair Playregels (FFP) van de UEFA verplichten voetbalclubs die zich hebben gekwalificeerd voor Europees voetbal kortgezegd om over een referentieperiode van drie jaar niet meer geld uit te geven dan zij hebben binnengekregen (de break-even eis). Daarmee wil de UEFA onder meer paal en perk stellen aan de situatie waarbij clubs die zich – al dan niet gesteund door suikerooms of de overheid – diep in de schulden hebben gestoken de prijzen voor de neus wegkapen van clubs met een duurzamer uitgavepatroon.
  • Clubs halen allerlei trucjes uit de kast om toch aan FFP-regels te voldoen. Zo verspreidt PSG het transferbedrag voor Neymar over een periode van vijf jaar.. Daarnaast komt in december 2018 een persbericht naar buiten, waarin stond dat Neymar ambassadeur is geworden van de Qatarese Nationale Bank (Goal, 2018). Geheel toevallig natuurlijk. Ook sluiten clubs regelmatig huurcontracten met verplichte opties tot koop af. Ook zijn er organisaties die meerdere clubs beheren en lustig met spelers schuiven.

    Er zijn tientallen concrete voorbeelden. Organisaties als Red Bull en City Football Group, maar ook de Pozzo-familie, hebben meerdere clubs die onderling regelmatig spelers uitwisselen. Denk aan de huurperiode van Frank Lampard (NYCFC naar Manchester City), de stroom spelers van Red Bull Salzburg naar RB Leipzig, de driehoek Granada-Watford-Udinese, ga zo maar door. Verder heeft bijvoorbeeld Chelsea een fijnmazig huursysteem opgezet, waarin spelers rouleren tot ze verkocht kunnen worden voor een goed bedrag.

    Ook de rol van de sponsors is hierbij niet te onderschatten. Naar aanleiding van de komst van dure aankopen Neymar en Kylian Mbappé moest PSG schoon schip maken. De Franse topclub verkocht Javier Pastore voor een royaal bedrag aan AS Roma, dat Qatar Airways als sponsor heeft. Nu is in complottheorieën denken niet nodig, en zeker weten we dit niet, maar het valt niet uit te sluiten dat het geld van de sponsor van AS Roma uit hetzelfde laatje komt als de financiering van het PSG-project. Het grote probleem is dat de UEFA hierin machteloos staat: het trucje met Neymar mag volgens de regels. Een huursysteem opzetten mag ook. Hier zitten de gaten in het systeem die het mogelijk maken voor clubs om de regels te ontwijken, terwijl de UEFA er bij staat te kijken.
IK GELOOF!!!!!!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Razvan Marin

Bericht door Iniesta » di sep 01, 2020 7:47 pm

Dat maakt het kopen van spelers van Ajax wellicht nog interessanter
Ajax heeft netto bijna elk jaar meer opbrengsten dan uitgaven en hoeft niet te vrezen voor deze regel. Hierdoor kan Ajax zich soepel opstellen in creatieve constructies die de kopende partij voordeel biedt. Wellicht dat men daardoor bereid is Bv 10 m voor Marin over een jaar te betalen ipv 8 m direct

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Razvan Marin

Bericht door Lionel » di sep 01, 2020 8:19 pm

Exact. Risico is toch al bij Cagliari in dit geval.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Razvan Marin

Bericht door LucaS » di sep 01, 2020 9:49 pm

Ach ja, Mbappe of Marin, wat is het verschil?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Razvan Marin

Bericht door WP_Legend » za jan 23, 2021 12:34 pm

Doet t goed in Italië, schijnt door Inter gewild, dus waarschijnlijk wordt hij meteen doorverkocht bij Cagliari... Schijnen 15-20m te willen betalen, terwijl wij maar 10m krijgen van Cagliari...

Leuk voor die jongen, dat hij toch aardig terecht komt.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Razvan Marin

Bericht door zeux » za jan 23, 2021 1:20 pm

WP_Legend schreef:
za jan 23, 2021 12:34 pm
Doet t goed in Italië, schijnt door Inter gewild, dus waarschijnlijk wordt hij meteen doorverkocht bij Cagliari... Schijnen 15-20m te willen betalen, terwijl wij maar 10m krijgen van Cagliari...

Leuk voor die jongen, dat hij toch aardig terecht komt.
Wat er op zou kunnen wijzen dat speelwijze/hoe je speler gebruikt van belang is bij de weging van de kwaliteiten van een speler.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Razvan Marin

Bericht door Lionel » za jan 23, 2021 1:20 pm

Die flopt gewoon bij Inter hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Razvan Marin

Bericht door peter » za jan 23, 2021 8:45 pm

Doet die jongen het goed ja? Ik kijk nooit naar Cagliari, maar een gerucht dat hij naar Inter kan zegt me nog vrij weinig.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Razvan Marin

Bericht door wimpey » zo jan 24, 2021 12:13 pm

Trainer Conte en Marin lijkt me geen match.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2130
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Razvan Marin

Bericht door Cluijffert » zo jan 24, 2021 12:38 pm

Zeux schreef:
za jan 23, 2021 1:20 pm
WP_Legend schreef:
za jan 23, 2021 12:34 pm
Doet t goed in Italië, schijnt door Inter gewild, dus waarschijnlijk wordt hij meteen doorverkocht bij Cagliari... Schijnen 15-20m te willen betalen, terwijl wij maar 10m krijgen van Cagliari...

Leuk voor die jongen, dat hij toch aardig terecht komt.
Wat er op zou kunnen wijzen dat speelwijze/hoe je speler gebruikt van belang is bij de weging van de kwaliteiten van een speler.
Inderdaad. Je zou bijna gaan denken dat het zien van iemands kwaliteiten aanzienlijk eenvoudiger is dan zien of iemand vervolgens ook goed inpasbaar is in een systeem en complementair aan de bestaande spelers...
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Razvan Marin

Bericht door Marillion » zo jan 24, 2021 7:26 pm

Ik denk dat je daar een goed punt hebt. Kan een speler het ook op een niveau hoger laten zien? Past hij in een ander elftal of op een specifieke positie? Dat is een stuk lastiger dan een speler enkel een paar goede wedstrijden zien spelen. Ligt dat aan de kwaliteiten van de speler, aan de tegenstander of aan zijn rol in het elftal.

In het geval van Marin bij Ajax had ik overigens ook het idee dat hij moeite had met de druk van spelen bij Ajax. Hij leek namelijk altijd onder een soort van hoogspanning te staan.

Zou leuk voor 'm zijn als hij in de Serie A een mooie loopbaan bij elkaar kan spelen. Die jongen heeft het bij Ajax niet waargemaakt maar hij heeft ons verder natuurlijk niets misdaan.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Razvan Marin

Bericht door Lionel » zo jan 24, 2021 8:31 pm

Inmiddels is ook wel duidelijk dat Erik ten Hag spelers koopt en ze niet goed gebruikt.

Promes op 10. Haller willen laten combineren. Klaiber aan de binnenkant op het middenveld laten staan.

Marin is geen 6 in een 4-2-3-1. Overigens wel gewoon een matige voetballer.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Razvan Marin

Bericht door Jöhnk » zo jan 24, 2021 9:37 pm

Cagliari staat trouwens netjes in de degradatiezone... Als het tegenzit krijgen we Marin retour.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Razvan Marin

Bericht door Marillion » zo jan 24, 2021 10:43 pm

Daar hoeven we ons niet druk om te maken. Hij speelt daar wekelijks en kennelijk maakt 'ie dus een aardige indruk. Als het Cagliari niet is neemt een andere club 'm wel. Marin staat er echt niet zo slecht op.

De kans dat we Magallan terugzien is een stuk groter. Die staat onderaan en speelt soms wel en soms niet.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Razvan Marin

Bericht door Jöhnk » zo jan 24, 2021 11:30 pm

Is dat zo? Ik zag twee maanden terug een stuk van Juventus-Cagliari. Bleef hangen omdat Marin meedeed; hij liep ouderwets te slaapwandelen.

Er werd ook gezegd dat hij het aardig deed in België. Dat vond ik best meevallen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Razvan Marin

Bericht door Cruijff » ma jan 25, 2021 12:35 am

Jöhnk schreef:
zo jan 24, 2021 11:30 pm
Is dat zo? Ik zag twee maanden terug een stuk van Juventus-Cagliari. Bleef hangen omdat Marin meedeed; hij liep ouderwets te slaapwandelen.
Ja, maar dat zegt niet alles.
Het komt niet alleen door de medische begeleiding dat menig Serie A speler tot na zijn 40e door blijft voetballen.
De halve competitie speelt zich af in een (slaap)wandeltempo.
Jöhnk schreef:
zo jan 24, 2021 11:30 pm
Er werd ook gezegd dat hij het aardig deed in België. Dat vond ik best meevallen.
Tja, bij Ten Hag was hij rechtstreeks in de picture gekomen omdat hij bij Standard - Ajax zo'n geduchte tegenstander bleek.
Mwah. Die voorronde campagne '18-'19 waren zeer leuke wedstrijden om te zien, maar alleen dankzij de dominantie van Ajax.
Vond dat er aan Standards zijde werkelijk niemand was die Ajax ofwel flink partij bood danwel zou versterken.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Razvan Marin

Bericht door Gezond verstand » ma jan 25, 2021 7:38 am

Jöhnk schreef:
zo jan 24, 2021 9:37 pm
Cagliari staat trouwens netjes in de degradatiezone... Als het tegenzit krijgen we Marin retour.
Dan verkopen wij hem voor 15 a 20 aan Inter. Maken we nog winst ook.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Razvan Marin

Bericht door Gezond verstand » ma jan 25, 2021 7:39 am

Cruijff schreef:
ma jan 25, 2021 12:35 am


Tja, bij Ten Hag was hij rechtstreeks in de picture gekomen omdat hij bij Standard - Ajax zo'n geduchte tegenstander bleek.
Mwah. Die voorronde campagne '18-'19 waren zeer leuke wedstrijden om te zien, maar alleen dankzij de dominantie van Ajax.
Vond dat er aan Standards zijde werkelijk niemand was die Ajax ofwel flink partij bood danwel zou versterken.
De enige die een beetje indruk maakte was Mehdi Carcela, maar dan ook weer niet zoveel indruk dat ik hem bij Ajax wil zien
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Plaats reactie