Lisandro Martinez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Lisandro Martinez

Bericht door Nihad » vr jul 15, 2022 3:31 pm

Jammer dat ie gaat maar voor zo’n bedrag kan ik er mee leven. Uiteindelijk is dit ook goed voor Ajax.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Lisandro Martinez

Bericht door Jöhnk » vr jul 15, 2022 4:21 pm

Rooie schreef:
vr jul 15, 2022 11:19 am
En Mike wist vervolgens te melden dat het bedrag hoger uit zou vallen dan €55 miljoen. Benieuwd naar het officiele bedrag dat Ajax gaat bekendmaken.
Ik gok 55 miljoen. En dan zal Verweij melden dat het surplus is verdisconteerd met de laatste afbetaling voor Blind. Of misschien heeft Van der Sar wel over zijn hart gestreken. Of Lenderink heeft bij het op papier zetten van de deal een blunder begaan. Of weet je wat: Verweij rondt het gewoon af naar 56 miljoen!

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Lisandro Martinez

Bericht door Yopii » vr jul 15, 2022 6:23 pm

Hahaha, Jöhnk! :smallgrin.gif:
Jammer dat ie gaat maar voor zo’n bedrag kan ik er mee leven. Uiteindelijk is dit ook goed voor Ajax.
Zo is het, en daarbij: je kunt de speler niet uitleggen dat je dit aanbod afslaat. Ook zou geen enkele zaakwaarnemer het begrijpen. Door Martinez no matter what vast te houden, zou Ajax zichzelf in de voet schieten.

We moeten er ook geen drama van maken, Martinez is niet de eerste goede speler die ons verlaat.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lisandro Martinez

Bericht door Lionel » za jul 16, 2022 4:06 pm

55 + bonus volgens de Italiaan.
IK GELOOF!!!!!!

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Lisandro Martinez

Bericht door Gaizka1985 » za jul 16, 2022 4:08 pm

Lionel schreef:
za jul 16, 2022 4:06 pm
55 + bonus volgens de Italiaan.
Dat is echt knap onderhandelt!

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12766
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Lisandro Martinez

Bericht door Liberty » za jul 16, 2022 4:09 pm

Gaizka1985 schreef:
za jul 16, 2022 4:08 pm
Lionel schreef:
za jul 16, 2022 4:06 pm
55 + bonus volgens de Italiaan.
Dat is echt knap onderhandelt!
Met een wanhopige tegenpartij is dat wel iets makkelijker natuurlijk.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Lisandro Martinez

Bericht door Ajaciedjuh » za jul 16, 2022 4:18 pm

Lionel schreef:55 + bonus volgens de Italiaan.
Telesport

Transfersom die Amsterdammers van Manchester United ontvangen nóg hoger
Onderste uit kan: 64 miljoen euro voor Lisandro Martinez

Door MIKE VERWEIJ



Lisandro Martinez.
Lisandro Martinez.Ⓒ ANP/HH

AMSTERDAM - Ajax laat Lisandro Martinez (24) met pijn in het hart naar Manchester United vertrekken. Maar de transfersom vergoedt veel. Naar nu blijkt heeft algemeen directeur Edwin van der Sar, die de transfer tijdens de onderhandelingen in Amsterdam een zet in de goede richting gaf, bij zijn oude club het onderste uit de kan gehaald. De Mancunians betalen Ajax 54 miljoen euro vast en maximaal tien miljoen euro aan bonussen.

Daardoor is Martinez in één klap de op twee na duurste speler uit de Eredivisie. De Argentijn moet alleen Frenkie de Jong (voor 86 miljoen euro naar FC Barcelona) en Matthijs de Ligt (voor 75 miljoen naar Juventus) voor zich dulden. Met de uiteindelijke transfersom hebben de Amsterdammers een kunststukje uitgehaald, want het eerste bod dat op Martinez binnenkwam (van Arsenal) bedroeg 25 miljoen euro vast en vijf miljoen euro aan bonussen. Door de opbiedende Premier League-clubs is het bedrag vervolgens omhoog geschoten.


Het zorgde ervoor dat Martinez, die na drie eerste plaatsen in de Eredivisie, de KNVB-bekerwinst en de overwintering in de Champions League zijn zinnen op een vertrek had gezet, niet was te behouden. Hoe graag trainer Alfred Schreuder dat ook wilde. In Manchester tekent Martinez voor vijf seizoenen. Met Calvin Bassey van Rangers FC denkt Ajax een goede vervanger voor de linksbenige centrale verdediger in huis te kunnen halen. Bassey heeft het trainingskamp van Rangers verlaten om een transfer af te ronden. Naast Ajax is ook Brighton & Hove Albion concreet.

Dat is goed uitonderhandeld Afbeelding
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Lisandro Martinez

Bericht door Rooie » za jul 16, 2022 4:21 pm

Haha, dus ten opzichte van dat eerste bod van Arsenal (25+5) meer dan verdubbeld naar het laatste bod van ManU (54+10)

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Lisandro Martinez

Bericht door Yopii » za jul 16, 2022 4:21 pm

Precies, dit is niet zo ingewikkeld.

Ten Hag wint oefenduel in Thailand, meteen wordt er gedaan alsof hij de nieuwe Ferguson is. Alles om hem tevreden te stellen, zelfs veel te veel betalen voor een protegé van hem.

Heeft Hamstelaar goed uitgebuit, dat zeker.

Daarentegen was Bergwijn ontzettend duur en lijken we ook meer dan de hoofdprijs te betalen voor Brobbey en Basset...

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Lisandro Martinez

Bericht door Gaizka1985 » za jul 16, 2022 4:22 pm

Wow, dat is echt wel een bizar bedrag. Bonus zal te maken hebben met CL deelname verwacht ik, misschien 2 miljoen per deelname? Dat lijkt mij niet onmogelijk.

Nicolai
Berichten: 295
Lid geworden op: wo jul 23, 2008 8:17 am

Re: Lisandro Martinez

Bericht door Nicolai » za jul 16, 2022 4:23 pm

Enorm goed onderhandeld van Ajax, zeer netjes.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Lisandro Martinez

Bericht door Giacomo Puccini » za jul 16, 2022 4:25 pm

Geweldig gedaan! Mooi voor alle partijen. Goed ook voor de uitstraling van Ajax in Zuid-Amerika.

Wel extra zuur voor Nico dat hij maar niet weg komt voor vraagprijs 4 miljoen euro... :blush.gif:
Ajax!

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Lisandro Martinez

Bericht door Gaizka1985 » za jul 16, 2022 4:41 pm

Er komt gewoon zo'n 150 miljoen binnen deze zomer, en dat is zonder Timber en hopelijk ook zonder Antony, bizar!

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Lisandro Martinez

Bericht door Yopii » za jul 16, 2022 4:52 pm

Giacomo Puccini schreef:
za jul 16, 2022 4:25 pm
Geweldig gedaan! Mooi voor alle partijen. Goed ook voor de uitstraling van Ajax in Zuid-Amerika.

Wel extra zuur voor Nico dat hij maar niet weg komt voor vraagprijs 4 miljoen euro... :blush.gif:
Is van een ander niveau, dat zien die clubs heel goed.

Ten Hag zou hem zo kunnen ophalen voor dat zachte prijsje.

54 + 10 miljoen variabel, lees ik. Dan hangt het ervan af wat de voorwaarden zijn: hopelijk niet dat MU kampioen wordt of zo.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Lisandro Martinez

Bericht door Gaizka1985 » za jul 16, 2022 5:01 pm

Yopii schreef:
za jul 16, 2022 4:52 pm
Giacomo Puccini schreef:
za jul 16, 2022 4:25 pm
Geweldig gedaan! Mooi voor alle partijen. Goed ook voor de uitstraling van Ajax in Zuid-Amerika.

Wel extra zuur voor Nico dat hij maar niet weg komt voor vraagprijs 4 miljoen euro... :blush.gif:
Is van een ander niveau, dat zien die clubs heel goed.

Ten Hag zou hem zo kunnen ophalen voor dat zachte prijsje.

54 + 10 miljoen variabel, lees ik. Dan hangt het ervan af wat de voorwaarden zijn: hopelijk niet dat MU kampioen wordt of zo.
Natuurlijk niet, daar zou Ajax nooit akkoord mee gaan, het zal CL deelname zijn verwacht ik. (per seizoen een x bedrag)

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Lisandro Martinez

Bericht door Giacomo Puccini » za jul 16, 2022 5:05 pm

Gaizka1985 schreef:
za jul 16, 2022 4:41 pm
Er komt gewoon zo'n 150 miljoen binnen deze zomer, en dat is zonder Timber en hopelijk ook zonder Antony, bizar!
Drie weken geleden moest ik in een discussie nog mijn best doen om uit te leggen dat het financieel beleid van Ajax verantwoord was, met een in mijn ogen nog conservatief transferinkomsten target van gemiddeld 60 miljoen per jaar. Nu zitten we al weer op meer dan het dubbele, en dan leveren Timber en Antony volgend jaar weer 60M+ de neus op.
Ajax!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Lisandro Martinez

Bericht door Jöhnk » za jul 16, 2022 5:42 pm

Alleen is er vorige zomer nagenoeg niks verkocht, alleen wat grut zoals Scherpen en Lang. Elke zomer 60 miljoen is echt wel pittig. Zeker als onverhoopt de CL een keer niet wordt gehaald. Dan is er meer nodig terwijl onze spelers (in een scenario met sportieve ‘malaise’) minder waard worden.

Maar goed, het lijkt erop alsof ze naar je luisteren GP. Ze zijn aan het opschakelen. De jaarlijkse afschrijvingen zullen stijgen en daarmee de vereiste jaarlijkse transferopbrengsten. Of gaat giganet dat allemaal betalen? Ik denk het niet.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Lisandro Martinez

Bericht door Giacomo Puccini » za jul 16, 2022 5:55 pm

Jöhnk schreef:
za jul 16, 2022 5:42 pm
Alleen is er vorige zomer nagenoeg niks verkocht. Elke zomer 60 miljoen is echt wel pittig. Zeker als onverhoopt de CL een keer niet wordt gehaald. Dan is er meer nodig terwijl onze spelers (in dat scenario) minder waard worden.

Maar goed, het lijkt erop alsof ze naar je luisteren GP. Ze zijn aan het opschakelen. De jaarlijkse afschrijvingen zullen stijgen en daarmee de vereiste jaarlijkse transferopbrengsten. Of gaat giganet dat allemaal betalen? Ik denk het niet.
Mijn punt is dus dat 60 miljoen per jaar gemiddeld juist niet pittig, maar eerder conservatief is. Het misverstand is dat het niet elke zomer hoeft. Een keer het dubbele en een keer niks maakt nog steeds gemiddeld 60, volgens mijn rekenmachine :hypocrite.gif:

Uitgaven, inkomsten en afschrijvingen moeten met elkaar in balans zijn. Ajax geeft deze zomer wel veel uit, maar het zijn ook investeringen als het goed is. Conceicao, Bassey, Ihattaren, Brobbey, Taylor, Timber, Alvarez, Rensch leveren in totaal als het goed is 200-300 miljoen op in de komende jaren. Over 3-4 jaar ziet de selectie er weer compleet anders uit dan komend seizoen, dat hoeft geen probleem te zijn als Ajax op deze weg doorgaat.
Ajax!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Lisandro Martinez

Bericht door LucaS » za jul 16, 2022 6:02 pm

Jöhnk schreef:
za jul 16, 2022 5:42 pm
Alleen is er vorige zomer nagenoeg niks verkocht, alleen wat grut zoals Scherpen en Lang. Elke zomer 60 miljoen is echt wel pittig. Zeker als onverhoopt de CL een keer niet wordt gehaald. Dan is er meer nodig terwijl onze spelers (in een scenario met sportieve ‘malaise’) minder waard worden.

Maar goed, het lijkt erop alsof ze naar je luisteren GP. Ze zijn aan het opschakelen. De jaarlijkse afschrijvingen zullen stijgen en daarmee de vereiste jaarlijkse transferopbrengsten. Of gaat giganet dat allemaal betalen? Ik denk het niet.
Het prijzengeld/startpremie CL gaat volgend jaar weer eens flink omhoog. Het lijkt dat ze daarop voorsorteren. De afschrijvingen lijken met zo'n minimaal 10 miljoen te gaan toenemen, ik heb geen idee wat er wegvalt aan afschrijvingen. Haller en Martinez? Een miljoen of 4 schat ik
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lisandro Martinez

Bericht door Lionel » za jul 16, 2022 6:06 pm

Maar Ajax maakt wel winst. Als het EV stijgt is er niks aan de hand.

Ajax hoeft niet ieder jaar voor 60 miljoen te verkopen. Dat is ook een fabel.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Lisandro Martinez

Bericht door LucaS » za jul 16, 2022 6:09 pm

Ajax moet elk jaar CL spelen om min of meer quitte te draaien. Daarnaast moeten de afschrijvingen gedekt worden met verkopen.

En ja, als je de winst aan het EV toevoegt, heb je in principe ruimte om extra afschrijvingen (verlies in de komende jaren) te dragen. Vreemd dat Ajax niet met een vervangingsreserve werkt, zou de zaak een stuk overzichtelijker maken. Zou dat niet mogen bij voetbalclubs?
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Lisandro Martinez

Bericht door Jöhnk » za jul 16, 2022 6:47 pm

Lionel schreef:
za jul 16, 2022 6:06 pm
Maar Ajax maakt wel winst. Als het EV stijgt is er niks aan de hand.

Ajax hoeft niet ieder jaar voor 60 miljoen te verkopen. Dat is ook een fabel.
Zolang het EV stijgt, maak je winst en is er niks aan de hand. Dat klopt. Maar het gaat er vooral om of het EV voldoende is om een of liefst meerdere jaren van tegenslag te kunnen overleven. Het EV is de buffer die nodig is om op verantwoorde wijze risico’s te kunnen nemen. Hoe groot het EV moet zijn, hangt af van de mate waarin je risico neemt.

Gemiddeld 60 miljoen per jaar, bedoel ik inderdaad. Dat kan door 10 jaar lang elk jaar 60 te verkopen maar ook door 9 jaar niks te verkopen en vervolgens in 1 keer 600 miljoen. Zolang solvabiliteit en liquiditeit dat toelaten.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Lisandro Martinez

Bericht door Rooie » za jul 16, 2022 6:58 pm

Komt die 60 miljoen voort uit de jaarverslagen of is dat nog steeds een herhaling van de uitspraak van Overmars? Dat ging toen toch over dat 1e corona-jaar waarbij Ajax veel compensatie aan de SCC-houders terug heeft betaald en andere recettes heeft gemist? De afschrijvingen zijn ongetwijfeld fors gestegen met de toename van transfersommen, dus het is duidelijk dat er af en toe wat verkocht moet worden. Zoveel wedstrijden zonder publiek als in dat 1e jaar verwacht ik nu toch niet meer, al zou het me niet verbazen als er ook dit jaar in de winterperiode weer wat stadions gesloten zullen blijven. Wellicht dat er ook nog wedstrijden zonder publiek gespeeld moeten worden, omdat er teveel stikstofuitstoot is :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Lisandro Martinez

Bericht door Zuidema » za jul 16, 2022 7:00 pm

Gaizka1985 schreef:
za jul 16, 2022 4:41 pm
Er komt gewoon zo'n 150 miljoen binnen deze zomer, en dat is zonder Timber en hopelijk ook zonder Antony, bizar!
150M?

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lisandro Martinez

Bericht door Lionel » za jul 16, 2022 7:03 pm

Zuidema schreef:
za jul 16, 2022 7:00 pm
Gaizka1985 schreef:
za jul 16, 2022 4:41 pm
Er komt gewoon zo'n 150 miljoen binnen deze zomer, en dat is zonder Timber en hopelijk ook zonder Antony, bizar!
150M?
City wilt Klaiber ruilen tegen Cancelo + 50 mio :smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie