Quincy Promes

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40869
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door Marillion » zo dec 11, 2022 2:22 pm

.....,,En de afgifte van een Russisch paspoort aan hem kan een ​​lange neus zijn naar onze ‘buitenlandse partners’: kijk eens wat een gave kerel van jullie naar ons is overgelopen.’’.....
Ze mogen 'm hebben.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13747
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Quincy Promes

Bericht door Jinne » zo dec 11, 2022 5:43 pm

Mag ie volgend jaar naar Oekraïne als wederdienst. :666.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopii
Berichten: 18271
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Quincy Promes

Bericht door Yopii » ma dec 12, 2022 10:54 am

Rusland uit kan hij dan niet meer, neem ik aan.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40869
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door Marillion » ma dec 12, 2022 6:38 pm

Alleen naar landen die ook niet zouden meewerken aan een uitlevering. Overigens moet er nog wel eerst een veroordeling volgen. Voorlopig is de zaak nog onder de rechter.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Quincy Promes

Bericht door peter » wo dec 14, 2022 10:20 pm

Op vakantie naar Libië of Noord Korea dan dus.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Quincy Promes

Bericht door Scherrer » do dec 15, 2022 11:03 am

Het is eigenlijk wel een mooie voor dillema dinsdag:

Ga je liever (pak em beet) 3 jaar de cel in waarna je vogelvrij bent om te gaan waar je wilt óf blijf je liever voor de rest van je leven verplicht in Rusland (als zwarte man, zou ik daar nog aan toe willen voegen)?
***

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Quincy Promes

Bericht door peter » do dec 15, 2022 1:13 pm

Dilemma. ;-)

Voor mij overigens echt een no brainer bij een celstraf van 3 jaar. Een "schoon" geweten is ook wel lekker. Oftewel, zitten dus. Het zal toch ook wel zoiets worden? 2 a 3 jaar. Ik zou het wel weten.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Quincy Promes

Bericht door Cruijff » do dec 15, 2022 2:34 pm

Scherrer schreef:
do dec 15, 2022 11:03 am
Het is eigenlijk wel een mooie voor dilemma dinsdag:
Het is inmiddels al donderdag. :biggthumpup.gif:
Het is dus een dilemma donderdag. :smile-ajax.gif:
Peter schreef:
do dec 15, 2022 1:13 pm
Dilemma. ;-)

Voor mij overigens echt een no brainer bij een celstraf van 3 jaar. Een "schoon" geweten is ook wel lekker. Oftewel, zitten dus.
Ja. Schoon geweten.
Op blaren zitten, ergens vanaf zijn, verder met het leven kunnen.

Zou voor mij altijd 410 keer belangrijker dan zogenaamd 'compleet vrij zijn om te gaan en te staan' maar dan nog steeds in een kooi leven.


Maar Promes zal zo niet denken.

1. Ten eerste is het maar de vraag of Promes een geweten heeft. Hij neemt hij het zijn vader kwalijk dat die ingreep zodat Promes zijn neef in de knie stak en niet vitaal in de lever of een nier. :confused.gif: "Ik had die neef gewoon doodgestoken, dat weet je toch" schreeuwde hij verontwaardigd uit.

2. Vroeg of laat gaat Promes toch wel in de bak belanden. Zijn levensstijl in Moskou zal peperduur zijn, zijn IQ lijkt me laag. Hij handelt blijkbaar ook in grote partijen harddrugs. Vele maanden na het neersteken van een familielid toont hij geen berouw. Hij is vooral nog steeds "boos" dat hij de neef invalide maakte en niet dodelijk verwondde.
Oftewel: Promes is een tikkende tijdbom die vroeg of laat weer in de fout gaat en dan misschien wel met een delict waar 15 tot 20 jaar voor staat.

3. Hij heeft dus een zeer laag IQ en een zeer kort lontje. Behalve voetballen, sieraden omdoen voor een rap video en het laten mislukken van een omvangrijk harddrugs kan hij niet veel. Er zijn nog een paar jaren waarin hij goed kan verdienen met profvoetbal. Die 'golden years' zal hij niet willen onderbreken met 3 jaar in een gevangenis.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40869
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door Marillion » do dec 15, 2022 6:39 pm

Stel je krijgt een veroordeling met daarbij een celstraf van 3 jaar aan je broek. Vervolgens blijf je in Rusland zitten. Blijft die straf dan de rest van je leven op je wachten of is daar eventueel nog sprake van verjaring?
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Quincy Promes

Bericht door Cruijff » do dec 15, 2022 7:13 pm

Marillion schreef:
do dec 15, 2022 6:39 pm
Stel je krijgt een veroordeling met daarbij een celstraf van 3 jaar aan je broek. Vervolgens blijf je in Rusland zitten. Blijft die straf dan de rest van je leven op je wachten of is daar eventueel nog sprake van verjaring?
Noch Cees, noch één van de "talloze juristen die AR kent", noch een ervaren rechtbank reporter als Saskia Belleman kan nu voorspellen of er van een verjaring sprake gaat zijn.
De zaak is namelijk nog niet behandeld, laat staan dat er al een vonnis en/of hoger beroep is.

Niemand weet dus nog of hij vrijgesproken wordt of alsnog met het slachtoffer zal schikken (lijkt me erg onwaarschijnlijk), of hij veroordeeld wordt voor een zware mishandeling of misschien zelfs tot een poging tot moord. Dat laatste zou zomaar kunnen gebeuren vanwege die telefoonopnames waarin hij zijn vader letterlijk toebijt: "waarom bescherm je die neef van je? als je dat niet doet steek ik hem dood, dat weet je toch?"

echt een goed rolmodelletje voor jeugd dus die meneer Promes :excited.gif: :excited.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40869
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door Marillion » do dec 15, 2022 7:39 pm

Het ging mij over de vraag in zijn algemeenheid. Dan kan ik namelijk antwoord geven op het gestelde dilemma.

Hoe lang blijft zoiets staan? Als je met een dergelijke veroordeling binnen een jaar Nederland bezoekt zul je worden aangehouden. Maar wat na 10 jaar? Of 20 jaar?
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Quincy Promes

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do dec 15, 2022 9:22 pm

Marillion schreef:Het ging mij over de vraag in zijn algemeenheid. Dan kan ik namelijk antwoord geven op het gestelde dilemma.

Hoe lang blijft zoiets staan? Als je met een dergelijke veroordeling binnen een jaar Nederland bezoekt zul je worden aangehouden. Maar wat na 10 jaar? Of 20 jaar?
Dat is een goeie vraag Marillion. Eerst kijk je naar het feit waarvoor veroordeling is gegeven. Die vind je terug ergens in (ik hou het even simpel en laat bijzondere strafwetten buiten beschouwing) het wetboek van strafrecht. Je ziet daar de maximumstraf die voor dat feit kan worden gegeven. Dan ga je vervolgens naar artikel 70 van dat wetboek, waar de verjaringstermijnen voor vervolging staan opgesomd en kun je zien wat daar de verjaringstermijn is. Vervolgens kijk je in artikel 6:1:22 wetboek van strafvordering en daar zie je dat de tenuitvoerleggingstermijn vaneen straf een derde langer is dan verjaring van het recht van strafvordering.

Stel je neemt zware mishandeling, artikel 302 lid 1 wetboek van strafrecht; daar staat een max straf op van 8 jaar. We zien vervolgens in artikel 70 lid 1 sub 4 wetboek van strafrecht dat de verjaringstermijn van vervolging 20 jaar is. Tellen we daar een derde van artikel 6:1:22 Sv bij op ofwel ongeveer 6 jaar en 8 maanden en dan weten we dat Promes de komende 26 jaar en 8 maanden na onherroepelijke veroordeling even niet in Nederland of een land dat over- of uitleveringswetten met Nederland heeft moet komen.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13747
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Quincy Promes

Bericht door Jinne » vr dec 16, 2022 7:13 am

Scherrer schreef:
do dec 15, 2022 11:03 am
Het is eigenlijk wel een mooie voor dillema dinsdag:

Ga je liever (pak em beet) 3 jaar de cel in waarna je vogelvrij bent om te gaan waar je wilt óf blijf je liever voor de rest van je leven verplicht in Rusland (als zwarte man, zou ik daar nog aan toe willen voegen)?
Bij optie 2 pakt ie nog wel wat miljoenen. Bij nummer 1 zit dat er niet meer in.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40869
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door Marillion » vr dec 16, 2022 4:43 pm

Dank voor de toelichting. Dat is niet mis. Mijn conclusie is daarmee helder. Ik zou in deze kwestie geen Russisch staatsburger worden.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47246
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Quincy Promes

Bericht door Lionel » vr dec 16, 2022 11:46 pm

Scherrer schreef:
do dec 15, 2022 11:03 am
Het is eigenlijk wel een mooie voor dillema dinsdag:

Ga je liever (pak em beet) 3 jaar de cel in waarna je vogelvrij bent om te gaan waar je wilt óf blijf je liever voor de rest van je leven verplicht in Rusland (als zwarte man, zou ik daar nog aan toe willen voegen)?
Als miljonair en voetballer, straks oud voetballer van de plaatselijke club van de hoofdstad, zou ik het wel weten hoor. Ik zou lekker in Moskou blijven.
IK GELOOF!!!!!!

Wouter
Berichten: 18715
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Quincy Promes

Bericht door Wouter » wo dec 21, 2022 9:51 pm

Ook als Poetin je zo maar als kanonnenvoer kan inzetten?

Lionel
Berichten: 47246
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Quincy Promes

Bericht door Lionel » vr dec 23, 2022 1:58 pm

Wouter schreef:
wo dec 21, 2022 9:51 pm
Ook als Poetin je zo maar als kanonnenvoer kan inzetten?
Tja, iemand die zijn neef kan neersteken en vervolgens vlucht naar Rusland zie ik voor alles aan. Die durft de gok wel aan denk ik. Lekker daar blijven. Nederland weer een stuk veiliger.
IK GELOOF!!!!!!

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Quincy Promes

Bericht door Andriy Demchenko » di jan 03, 2023 9:16 am

Lionel schreef:
vr dec 16, 2022 11:46 pm
Scherrer schreef:
do dec 15, 2022 11:03 am
Het is eigenlijk wel een mooie voor dillema dinsdag:

Ga je liever (pak em beet) 3 jaar de cel in waarna je vogelvrij bent om te gaan waar je wilt óf blijf je liever voor de rest van je leven verplicht in Rusland (als zwarte man, zou ik daar nog aan toe willen voegen)?
Als miljonair en voetballer, straks oud voetballer van de plaatselijke club van de hoofdstad, zou ik het wel weten hoor. Ik zou lekker in Moskou blijven.
Mensen zeggen dat je voor eeuwig vastzit in Rusland maar dat is natuurlijk niet waar, genoeg landen zonder uitleveringsbevel waar je je ook kan begeven cq vestigen. Sterker nog via een huwelijk zou hij zelfs nog een derde nationaliteit kunnen bekomen van nog een ander land dan Rusland en zich daar permanent vestigen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wouter
Berichten: 18715
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Quincy Promes

Bericht door Wouter » di mei 30, 2023 6:49 pm


Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40869
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door Marillion » di mei 30, 2023 6:58 pm

Een beetje ondernemersgeest stellen we dus ook niet meer op prijs in dit land.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18271
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Quincy Promes

Bericht door Yopii » wo mei 31, 2023 10:26 am

Andriy Demchenko schreef:
di jan 03, 2023 9:16 am
Lionel schreef:
vr dec 16, 2022 11:46 pm
Scherrer schreef:
do dec 15, 2022 11:03 am
Het is eigenlijk wel een mooie voor dillema dinsdag:

Ga je liever (pak em beet) 3 jaar de cel in waarna je vogelvrij bent om te gaan waar je wilt óf blijf je liever voor de rest van je leven verplicht in Rusland (als zwarte man, zou ik daar nog aan toe willen voegen)?
Als miljonair en voetballer, straks oud voetballer van de plaatselijke club van de hoofdstad, zou ik het wel weten hoor. Ik zou lekker in Moskou blijven.
Mensen zeggen dat je voor eeuwig vastzit in Rusland maar dat is natuurlijk niet waar, genoeg landen zonder uitleveringsbevel waar je je ook kan begeven cq vestigen. Sterker nog via een huwelijk zou hij zelfs nog een derde nationaliteit kunnen bekomen van nog een ander land dan Rusland en zich daar permanent vestigen.

Een vrouw zoeken in Venezuela! :eusa_liar.gif:

Hij zal het erg vervelend vinden om niet meer naar Amsterdam te kunnen... Lekker in Moskou, mwah...

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Quincy Promes

Bericht door Mano » wo mei 31, 2023 1:24 pm

Was Bergwijn niet medeplichtig?
dat ruimt nl. lekker op :smallgrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33800
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Quincy Promes

Bericht door Duke » wo mei 31, 2023 2:52 pm

Pfff, wat een idioot.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopii
Berichten: 18271
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Quincy Promes

Bericht door Yopii » do jun 01, 2023 12:25 pm

Tja, met zulke lui kom je niet in aanraking als je opgroeit in Aerdenhout.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Quincy Promes

Bericht door peter » di jun 06, 2023 7:15 am

Vind het ook wel opmerkelijk dat Ziyech hem dan weer op zoekt en op zijn sociale media allerlei gezamenlijke foto's deelt. Is er dan niemand bij Chelsea die zegt dat dat niet heel erg handig is?

Plaats reactie