Quincy Promes

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door Marillion » wo feb 24, 2021 8:00 pm

Mooie woorden voor de club. En ik denk in zijn geval ook niet enkel gebakken lucht. Hij kwam ook echt graag naar Ajax.

Dat maakt wel dat het allemaal toch een beetje overkomt als een vlucht. De vraag daarbij is of dat enkel voor de publiciteit is of omdat hij toch niet zo zeker van zijn zaak is dat het goed afloopt met die zaak. Dat duurt overigens ook best lang zeg, voor er duidelijkheid is of het nu echt voor de rechter komt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Quincy Promes

Bericht door Monkey Tonk » do feb 25, 2021 12:53 am

Matige voetballer, dus knap dat hij zoveel uit zijn carriere weet te halen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Quincy Promes

Bericht door Cruijff » do feb 25, 2021 12:56 am

Monkey Tonk schreef:
do feb 25, 2021 12:53 am
Matige voetballer, dus knap dat hij zoveel uit zijn carriere weet te halen.

Ook wel knap dat hij met zijn kwaliteiten in de Russische competitie MVP en topscorer werd.
Menig basisspeler van Chelsea, Manchester United, Ajax, PSV of Feyenoord zou bij Spartak Moskou of een andere Russische club compleet verzuipen.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Quincy Promes

Bericht door Monkey Tonk » do feb 25, 2021 1:16 am

Ja, het kan raar lopen.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Quincy Promes

Bericht door Gezond verstand » do feb 25, 2021 5:17 am

De Dominee schreef:
wo feb 24, 2021 11:47 am
Volgens ESPN is het rond. Naar Spartak voor 8 mln. Zoals ik het lees definitief zonder clausules.
Zonder clausules is prima gedaan door Overmars.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door 999 » do feb 25, 2021 12:15 pm

Risico veroordeling Promes ligt alleen bij Spartak Moskou
Quincy Promes

Ajax sluit ’werelddeal’ met Russen
door Mike Verweij

AMSTERDAM Ajax is erin geslaagd een ’werelddeal’ te sluiten met Spartak Moskou. De Amsterdammers ontvangen een vast bedrag van 8,5 miljoen euro voor Quincy Promes (29) dat door relatief eenvoudige bonussen – het bereiken van de Champions League en kampioen worden – kan oplopen tot 11 miljoen euro. Nog belangrijker is echter dat het risico voor een veroordeling van Promes volledig bij Spartak Moskou ligt.

De aanvaller van Ajax wordt nog altijd verdacht van betrokkenheid bij een steekpartij, eind juli 2020 in een loods in Abcoude. Een familielid liep onder meer zeer ernstig knieletsel op. Hoewel niemand bij Ajax dat hardop zal zeggen, wilde de club Promes liever gisteren dan vandaag kwijt. Spartak Moskou, waar de international tussen 2014 en 2018 ook al speelde, zette in op een hernieuwde samenwerking, maar hikte tegen een mogelijke veroordeling aan.

De Russen wilden dat Ajax (mede) zou opdraaien voor de financiële schade als Promes wordt veroordeeld. Ajax weigerde dat en woensdag haalde Spartak Moskou bakzeil, omdat het einde van de Russische transfermarkt naderde. In Moskou tekent Promes een contract voor 3,5 seizoen.

Hoewel ook Ten Hag beseft dat een vertrek van Promes, die in totaal 53 keer voor Ajax in actie kwam en 22 keer scoorde, het beste is voor alle partijen, sprak de trainer mooie woorden over zijn pupil. „Quincy is een geweldige speler, met wie ik een mooi verleden heb. Vorig jaar heeft hij het – zeker ook in de Champions League – fantastisch gedaan, met heel veel goals. Ik gun hem deze stap. Alle succes in Rusland.”
De T.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Quincy Promes

Bericht door Gezond verstand » do feb 25, 2021 3:30 pm

Historicus schreef:
wo feb 24, 2021 7:24 pm
Dubbel schreef:
wo feb 24, 2021 1:17 pm
Hoe zou dat zitten? Nederland heeft vast geen uitleveringsverdrag met Rusland. Zou hij niet gewoon kunnen blijven voetballen zolang hij maar weg blijft uit landen die wel een verdrag hebben met Nederland? Na zijn carriere alle tijd om de straf alsnog uit te zitten.
En wat als De Boer hem oproept voor een interland in Nederland? :hypocrite.gif: De transfer is rond, staat op NOS Teletekst. Een contract voor 3,5 jaar.
dan kan hij toch gewoon weigeren, simpel.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Quincy Promes

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do feb 25, 2021 9:17 pm

Dubbel schreef:Hoe zou dat zitten? Nederland heeft vast geen uitleveringsverdrag met Rusland. Zou hij niet gewoon kunnen blijven voetballen zolang hij maar weg blijft uit landen die wel een verdrag hebben met Nederland? Na zijn carriere alle tijd om de straf alsnog uit te zitten.
Tegen de tijd dat dit relevant zou kunnen worden leg ik het je helemaal uit, maar heb nu geen zin om dat hele verhaal te gaan typen... Er is overigens een uitleveringsverdrag met de Russen, maar ik verwacht eigenlijk niet dat Nederland dat voor deze zaak gaat vragen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Quincy Promes

Bericht door Cruijff » vr feb 26, 2021 12:04 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
do feb 25, 2021 9:17 pm
Dubbel schreef:Hoe zou dat zitten? Nederland heeft vast geen uitleveringsverdrag met Rusland. Zou hij niet gewoon kunnen blijven voetballen zolang hij maar weg blijft uit landen die wel een verdrag hebben met Nederland? Na zijn carriere alle tijd om de straf alsnog uit te zitten.
Tegen de tijd dat dit relevant zou kunnen worden leg ik het je helemaal uit, maar heb nu geen zin om dat hele verhaal te gaan typen... Er is overigens een uitleveringsverdrag met de Russen, maar ik verwacht eigenlijk niet dat Nederland dat voor deze zaak gaat vragen.
Die verzoeken doet Nederland waarschijnlijk bij een verdachte van terrorisme of bij een moordenaar die nog vrij in Rusland rondloopt, ofzo?

Hij schijnt trouwens echt super spectaculair gepresenteerd te worden, volgens VI en volgens Voetbalzone??
Hakim Ziyech en Memphis Depay zouden er met een privévliegtuig voor invliegen als hun club permissie geeft.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door Historicus » vr feb 26, 2021 6:21 pm

Gezond verstand schreef:
do feb 25, 2021 3:30 pm
Historicus schreef:
wo feb 24, 2021 7:24 pm
Dubbel schreef:
wo feb 24, 2021 1:17 pm
Hoe zou dat zitten? Nederland heeft vast geen uitleveringsverdrag met Rusland. Zou hij niet gewoon kunnen blijven voetballen zolang hij maar weg blijft uit landen die wel een verdrag hebben met Nederland? Na zijn carriere alle tijd om de straf alsnog uit te zitten.
En wat als De Boer hem oproept voor een interland in Nederland? :hypocrite.gif: De transfer is rond, staat op NOS Teletekst. Een contract voor 3,5 jaar.
dan kan hij toch gewoon weigeren, simpel.
Dan kan de UEFA/FIFA Promes schorsen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door Marillion » vr feb 26, 2021 8:20 pm

Als de bond daar een zaak van maakt. Mocht dit actueel worden dan stemmen ze dat natuurlijk gewoon even onderling af.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Quincy Promes

Bericht door Gezond verstand » za feb 27, 2021 4:50 am

Historicus schreef:
vr feb 26, 2021 6:21 pm
Gezond verstand schreef:
do feb 25, 2021 3:30 pm
Historicus schreef:
wo feb 24, 2021 7:24 pm


En wat als De Boer hem oproept voor een interland in Nederland? :hypocrite.gif: De transfer is rond, staat op NOS Teletekst. Een contract voor 3,5 jaar.
dan kan hij toch gewoon weigeren, simpel.
Dan kan de UEFA/FIFA Promes schorsen.
Alleen in de periode rond interlands, en dan speelt Spartak toch niet.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door Dubbel » za feb 27, 2021 10:31 am

Wat een onzin. Elke speler mag toch zeker zelf beslissen of hij zich voor nationaal team beschikbaar stelt? Promes kan gewoon aangeven dat hij stopt als international. Als dat niet zo is dan zou ik dat wel eens bij een rechter getoetst willen zien.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door Marillion » za feb 27, 2021 12:03 pm

Volgens mij ligt de verplichting inderdaad bij de club. Een speler kan neem ik aan gewoon besluiten om niet meer voor zijn land uit te komen. De club kan een speler niet verbieden om te gaan, in dat geval is de speler niet speelgerechtigd voor de club.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Quincy Promes

Bericht door Cruijff » za feb 27, 2021 8:35 pm

Dubbel schreef:
za feb 27, 2021 10:31 am
Wat een onzin. Elke speler mag toch zeker zelf beslissen of hij zich voor nationaal team beschikbaar stelt?
Marillion schreef:
za feb 27, 2021 12:03 pm
Volgens mij ligt de verplichting inderdaad bij de club. Een speler kan neem ik aan gewoon besluiten om niet meer voor zijn land uit te komen. De club kan een speler niet verbieden om te gaan, in dat geval is de speler niet speelgerechtigd voor de club.

Ja, 100%. Een speler kan gewoon zelf weigeren om voor Oranje uit te komen zoals Van Bommel bijvoorbeeld deed toen Van Basten de bondscoach was, om direct weer terug te keren toen zijn schoonvader die baan overnam.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door Historicus » zo feb 28, 2021 6:27 pm

Cruijff schreef:
za feb 27, 2021 8:35 pm
Dubbel schreef:
za feb 27, 2021 10:31 am
Wat een onzin. Elke speler mag toch zeker zelf beslissen of hij zich voor nationaal team beschikbaar stelt?
Marillion schreef:
za feb 27, 2021 12:03 pm
Volgens mij ligt de verplichting inderdaad bij de club. Een speler kan neem ik aan gewoon besluiten om niet meer voor zijn land uit te komen. De club kan een speler niet verbieden om te gaan, in dat geval is de speler niet speelgerechtigd voor de club.

Ja, 100%. Een speler kan gewoon zelf weigeren om voor Oranje uit te komen zoals Van Bommel bijvoorbeeld deed toen Van Basten de bondscoach was, om direct weer terug te keren toen zijn schoonvader die baan overnam.
In de regels staat heel duidelijk dat je verplicht bent voor je vertegenwoordige team uit te komen. Dat dat in de praktijk niet altijd nageleefd wordt, is wat anders.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door Marillion » zo feb 28, 2021 6:35 pm

Dus jij zegt nu eigenlijk dat Van Basten achteraf gezien een kans heeft laten liggen om Van Bommel een oor aan te naaien? :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15118
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Quincy Promes

Bericht door Mano » di mar 02, 2021 9:22 am

Er is beslag gelegd op een deel van de villa van oud-Ajacied en Oranje-international Quincy Promes, die in december werd gearresteerd voor betrokkenheid bij een steekpartij. Dat bevestigt advocaat Yehudi Moszkowicz die het slachtoffer, een neef van Promes, bijstaat, na berichtgeving door De Telegraaf.

Het gaat om een villa van 2,1 miljoen euro en een naastgelegen gebouw met een waarde van 600.000 euro in de stad Utrecht. De rechtbank heeft een beslaglegging van ruim zes ton toegestaan.

De stap is genomen als "zekerheidsstelling voor een op handen zijnde schadeclaim", zegt Moszkowicz. Promes' advocaat Gerard Spong heeft zich van commentaar onthouden.

Spartak Moskou
De 29-jarige Promes wordt verdacht van mishandeling met zwaar lichamelijk letsel tot gevolg. Volgens Moszkowicz kreeg de voetballer ruzie met zijn neef en heeft hij hem vervolgens gestoken.

Promes mag zijn proces in vrijheid afwachten en verblijft momenteel in Rusland, waar hij uitkomt voor Spartak Moskou. In een interview met de NOS zei hij vorige week dat de zaak "iets is wat op de achtergrond speelt". "Ik mag er niet veel over zeggen. Ik laat het over aan mijn advocaten en probeer mij te focussen op het voetbal."
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22995
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Quincy Promes

Bericht door raymon » di mar 02, 2021 9:38 am

Mano schreef:
di mar 02, 2021 9:22 am
Er is beslag gelegd op een deel van de villa van oud-Ajacied en Oranje-international Quincy Promes, die in december werd gearresteerd voor betrokkenheid bij een steekpartij. Dat bevestigt advocaat Yehudi Moszkowicz die het slachtoffer, een neef van Promes, bijstaat, na berichtgeving door De Telegraaf.

Het gaat om een villa van 2,1 miljoen euro en een naastgelegen gebouw met een waarde van 600.000 euro in de stad Utrecht. De rechtbank heeft een beslaglegging van ruim zes ton toegestaan.

De stap is genomen als "zekerheidsstelling voor een op handen zijnde schadeclaim", zegt Moszkowicz. Promes' advocaat Gerard Spong heeft zich van commentaar onthouden.

Spartak Moskou
De 29-jarige Promes wordt verdacht van mishandeling met zwaar lichamelijk letsel tot gevolg. Volgens Moszkowicz kreeg de voetballer ruzie met zijn neef en heeft hij hem vervolgens gestoken.

Promes mag zijn proces in vrijheid afwachten en verblijft momenteel in Rusland, waar hij uitkomt voor Spartak Moskou. In een interview met de NOS zei hij vorige week dat de zaak "iets is wat op de achtergrond speelt". "Ik mag er niet veel over zeggen. Ik laat het over aan mijn advocaten en probeer mij te focussen op het voetbal."
Nou hou ik van pannenkoeken...
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door wimpey » do mar 04, 2021 6:08 pm

Soccernews:
Spartak loopt geen risico bij mogelijke veroordeling Promes door clausule

4 Maart 2021 17:47
Mocht Quincy Promes in Nederland veroordeeld worden voor betrokkenheid in zijn strafzaak, loopt Spartak Moskou geen enkel risico. De Russen, die de Oranje-international in februari haalden van Ajax, hebben zich daartegen verzekerd.

De lopende strafzaak veroorzaakte behoorlijk wat complicaties bij de onderhandelingen tussen beiden clubleiding. Dit terwijl alle drie de partijen uit waren op een transfer. De deal kwam net voor de Russische deadline alsnog in een stroomversnelling, doordat Spartak zich contractueel indekte tegen een mogelijke veroordeling in de toekomst voor Promes.

"We hebben de risico's geneutraliseerd", liet directeur Evgeny Melezhikov weten aan het Russische Championat. "Financieel noch juridisch loopt Spartak risico. We hebben met Ajax afgesproken dat er een streep gaat door de overeenkomst als Promes door een rechterlijke uitspraak niet aan zijn voetbalplichten kan voldoen. Dan worden alle geplande betalingen gewoon niet meer gedaan."
Lijkt me plausibel. Dat sprookje dat Ajax min. 8,5M hoe dan ook zou krijgen, leek me al een sprookje...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33274
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door zeux » do mar 04, 2021 7:00 pm

wimpey schreef:
do mar 04, 2021 6:08 pm
Soccernews:
Spartak loopt geen risico bij mogelijke veroordeling Promes door clausule

4 Maart 2021 17:47
Mocht Quincy Promes in Nederland veroordeeld worden voor betrokkenheid in zijn strafzaak, loopt Spartak Moskou geen enkel risico. De Russen, die de Oranje-international in februari haalden van Ajax, hebben zich daartegen verzekerd.

De lopende strafzaak veroorzaakte behoorlijk wat complicaties bij de onderhandelingen tussen beiden clubleiding. Dit terwijl alle drie de partijen uit waren op een transfer. De deal kwam net voor de Russische deadline alsnog in een stroomversnelling, doordat Spartak zich contractueel indekte tegen een mogelijke veroordeling in de toekomst voor Promes.

"We hebben de risico's geneutraliseerd", liet directeur Evgeny Melezhikov weten aan het Russische Championat. "Financieel noch juridisch loopt Spartak risico. We hebben met Ajax afgesproken dat er een streep gaat door de overeenkomst als Promes door een rechterlijke uitspraak niet aan zijn voetbalplichten kan voldoen. Dan worden alle geplande betalingen gewoon niet meer gedaan."
Lijkt me plausibel. Dat sprookje dat Ajax min. 8,5M hoe dan ook zou krijgen, leek me al een sprookje...
Dit wordt wel een interessant juridisch spelletje, als Promes veroordeeld wordt.
Dan loopt Ajax 8,5 miljoen mis. Kunnen ze dat dan verhalen op Promes?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door Marillion » do mar 04, 2021 7:23 pm

Het is even de vraag hoe we dit moeten interpreteren. Er was ook sprake van geruchten dat Spartak het risico heeft afgedekt met een verzekering. Stel dat dit waar is. Dan zal de verzekeringsmaatschappij de betaling wellicht overnemen. Spartak betaald dan dus inderdaad niet.

Verder is het natuurlijk de vraag wat precies de onderling gemaakte afspraken zijn. En er is er maar één die echt goed kan inschatten hoe groot het risico is.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13360
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door Arthur » do mar 04, 2021 7:24 pm

Ik kan me niet voorstellen dat iemand dit wil verzekeren.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Quincy Promes

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do mar 04, 2021 7:33 pm

Wordt er niet een beetje te zwaar aan die strafzaak getild?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Quincy Promes

Bericht door Marillion » do mar 04, 2021 7:33 pm

Arthur schreef:
do mar 04, 2021 7:24 pm
Ik kan me niet voorstellen dat iemand dit wil verzekeren.
Dat hangt natuurlijk weer sterk van de voorwaarden en premie af.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie