Edson Alvarez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Yopii » vr aug 11, 2023 9:54 am

Aan de andere kant; Tadic is door de voordeur vertrokken en niet met knallende ruzie. Stel je voor dat hij het voorbeeld van de Grootste Ajacied AllerTijden zou hebben gevolgd, en naar de kakkies was gegaan..
Andere situatie: Tadic wilde zelf weg, kreeg bovendien de transfervrije status ondanks een doorlopend contract. Zou niet weten waarom hij boos op Ajax zou zijn, terwijl Cruijff daar wel alle reden toe had.
Alleen Daley ging volgens mij de confrontatie ook aan, omdat hij wel zag dat het met Ajax onder Schreuder helemaal mis ging. Dus hij handelde in dat geval ook in het belang van Ajax.
Vast, het had er niets mee te maken dat hij op de bank belandde. :hypocrite.gif:

Ik ben fan van Tadic, maar tegelijkertijd ben ik het ook met onze DD eens, ooit moet je afscheid nemen van oude leiders. Op het moment dat je een nieuw team wilt bouwen, is 'vroeger was alles beter' een verkeerde insteek.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Edson Alvarez

Bericht door LucaS » vr aug 11, 2023 9:57 am

Vd Sar weigerde gewoon het gesprek met vertegenwoordigers vd spelers
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door wimpey » vr aug 11, 2023 10:25 am

Ajacied in hart en nieren Daley Blind is gewoon schandalig behandeld door die hondenkop. En het cocktail-trio koos zijn kant, hoewel ze hem op dat moment al lang en breed hadden moeten hebben ontslagen.

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Edson Alvarez

Bericht door De Dominee » vr aug 11, 2023 10:53 am

Zonde, al ben ik blij met het vertrek van zowel Daley als Tadic.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Yopii » vr aug 11, 2023 10:57 am

Hondenkop en Daley zaten allebei fout.

Daley is er niet slechter van geworden: nog wat tekengeld pakken en een transfer naar Bayern.
"Ik kan bijna niet wachten om hier te spelen", zegt Blind op de website van Bayern. "We hebben het belangrijkste deel van het seizoen nog voor de boeg. Bayern München kan elke prijs winnen. De honger naar titels bij deze club was cruciaal bij het maken van mijn beslissing. Ik hoop dat ik met mijn ervaring Bayern München kan helpen."

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Zuidema » vr aug 11, 2023 11:17 am

Yopii schreef:
vr aug 11, 2023 9:54 am
Alleen Daley ging volgens mij de confrontatie ook aan, omdat hij wel zag dat het met Ajax onder Schreuder helemaal mis ging. Dus hij handelde in dat geval ook in het belang van Ajax.
Vast, het had er niets mee te maken dat hij op de bank belandde. :hypocrite.gif:
Ach ja. Blind wordt genoemd en Yopii is er als de kippen bij om hem in een kwaad daglicht te zetten met sarcasme en cynisme. Ik schrijf nota bene twee keer ''ook'' in dat citaat. Natuurlijk speelde er meer mee. Een stuk onvrede over de tweede viool en dus eigen belang. Ook: niet goed gebruik maken van zijn kwaliteiten. Dat rot en ettert bij zo'n speler. Terwijl hij op het WK nog naar behoren speelde in de opbouw en het positiespel. Omdat Van Gaal het verdedigende werk voor Blind liet opknappen door Aké. Terwijl AS Blind weer vol in de wind zette bij Ajax. Dan vraag je om problemen.

Maar het ging volgens mij vooral om die charlatan die Ajax compleet naar de ratsmodee hielp. Zie de tekst hieronder, die op mij heel genuine en duidelijk overkomt. Zoals steeds bij Daley. Geen verborgen agenda. Daar is die jongen gewoon niet doortrapt genoeg voor, zoals zijn vader. Typerend is ook de reactie van die zakkenwasser. Lekker sfeertje jongens. Goede basis voor samenwerking. Maar ook dat schrijnende gebrek aan back-up van andere belangrijke spelers. Alleen daarom al mag Mislintat van mij nog wel een grotere schoonmaak houden. Lafbekken hoef ik niet bij Ajax. Gadverdamme, wat een zooitje. Dat alsjeblieft nooit, nooit weer.
"We speelden niet goed. Schreuder begon in de rust over dat ons drukzetten niet goed ging. Dat moest anders. 'What do you think?' vroeg hij aan een paar aanvallers. Ik ben toen opgestaan en heb in die kleedkamer hardop gezegd: trainer, wees duidelijk en bepaal nou zélf hoe we het gaan uitvoeren! Er was emotie en zijn reactie was al even fel: 'You shut up! Shut your mouth and sit down!'"
Deze is ook mooi van jou. Blind eigenlijk framen als zakkenvuller. :1evil.gif:
Daley is er niet slechter van geworden: nog wat tekengeld pakken en een transfer naar Bayern.

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Yopii » vr aug 11, 2023 11:27 am

Ach ja. Blind wordt genoemd en Yopii is er als de kippen bij om hem in een kwaad daglicht te zetten met sarcasme en cynisme. Ik schrijf nota bene twee keer ''ook'' in dat citaat. Natuurlijk speelde er meer mee. Een stuk onvrede over de tweede viool en dus eigen belang. Ook: niet goed gebruik maken van zijn kwaliteiten. Dat rot en ettert bij zo'n speler. Terwijl hij op het WK nog naar behoren speelde in de opbouw en het positiespel. Omdat Van Gaal het verdedigende werk voor Blind liet opknappen door Aké.
Dat is toch idioot? Aké is drie keer beter dan Blind.
Met zo'n verdedigend concept kom je voorin stootkracht tekort, zoals is gebleken.
Een stukje onvrede, kijk eens aan... Als het elftal niet op hem wordt afgestemd, heeft hij een stukje onvrede. Helaas werkt het niet zo in het voetbal, tenzij je Messi bent of zo.
Deze is ook mooi van jou. Blind eigenlijk framen als zakkenvuller. :1evil.gif:
Alle voetballers zijn zakkenvullers. Voetbal draait om zakkenvullen.

Hij kreeg de kans zich te bewijzen bij Bayern en was daar dolblij mee. Wat is dan het probleem? Ajax had hem toch moeten vervangen deze zomer.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Zuidema » vr aug 11, 2023 12:00 pm

Yopii schreef:
vr aug 11, 2023 11:27 am
Dat is toch idioot? Aké is drie keer beter dan Blind.
Aké is wel 10 keer beter verdedigend dat Blind. Opbouwend vind ik het niet veel bijzonders. Prima om hem te zo gebruiken, zodat Blind kan floreren in het opbouwwerk en het positiespel. Zoals Cruijff indertijd met Brard als linksbuiten. Kon Cruijf gewoon zijn kwaliteiten inzetten, zonder dat hij ontluisterend in de vuile wind kwam te staan, omdat Brard al het vuile werk voor hem opknapte.

Met zo'n verdedigend concept kom je voorin stootkracht tekort, zoals is gebleken.
Dat kwamen we vannacht weer eens tegen. Je kan 3-5-2 wel degelijk offensief spelen en dat zagen we ook toen Jonker de accenten meer naar voren ging verplaatsen en NL eindelijk tegenspel en kansen kreeg. Maar Van Gaal bleef toen te voorzichtig. Helaas had hij niet meer Van Persie en Robben voorin lopen, maar Bergwijn en Memphis. Need I see more? Desondanks speelde Blind bij balbezit toen nog steeds behoorlijk.

Een stukje onvrede, kijk eens aan... Als het elftal niet op hem wordt afgestemd, heeft hij een stukje onvrede. Helaas werkt het niet zo in het voetbal, tenzij je Messi bent of zo.

Een stuk onvrede, schreef ik. Wie zal dat wel kunnen waarderen dat je afgeserveerd wordt? Niet alleen omdat je zelf matig presteert, maar ook omdat je coach je in een rol drukt waarin al je beperkingen juist naar boven komen. Hoe was het ook al weer? Je stelt een team samen waarin de kwaliteiten floreren en de beperkingen worden gecamoufleerd. Alles draait om de context en compensatie. Daar hoef je echt niet Messi voor te heten. Als een coach goed is, stemt hij dat steeds af in zijn team.

Alle voetballers zijn zakkenvullers. Voetbal draait om zakkenvullen.
Dus mijn vermoeden van een frame was juist? Natuurlijk is geld belangrijk. Het zijn professionals die niet voor consumptiebonnen spelen. Maar nog belangrijker is dat je lol hebt in het spelletje. Van Basten: ''Het maakt op een gegeven moment niet meer uit of je 10M of 100M op je bankrekening hebt staan. Wat blijft is dat je het voetballen leuk wilt blijven vinden.'' Volgens mij is Daley daarin ook vooral een liefhebber.
Hij kreeg de kans zich te bewijzen bij Bayern en was daar dolblij mee. Wat is dan het probleem? Ajax had hem toch moeten vervangen deze zomer.

Dat was zeker een optie geweest deze zomer. Natuurlijk zat de sleet er op bij Daley. Bayern zat kennelijk nog te kijken naar zijn WK-spel en kwam er al snel achter dat Blind 1 op 1 achterin niet paste in het spelletje dat Bayern graag speelt. Met het vertrek van Daley waren we echter wel de enige capabele opbouwer van achteruit kwijt en dat hebben we gemerkt. Alternatief Timber zat overduidelijk plichtmatig zijn tijd vol te maken in dat laatste jaar voor zijn sprong naar een grote competitie. Zoals we nu ook zien bij Arsenal, waar hij volgens de verhalen bijzonder goed speelt. We vervielen met het vertrek van Blind weer in FdB-voetbal van de ergste soort. Ajax was al aangeschoten wild en daarna helemaal. Hopelijk weet Mislintat dat gebrek ook te verhelpen.

Nee, hét probleem voor mij is dat zodra Blind ter sprake komt, dat als een rode lap op een stier werkt bij jou. Ik vind je bijdragen vaak zeer, zeer de moeite waard, maar dit is kennelijk een open zenuw bij je om de een of andere reden. Waarom toch? Je denkt dat de appel niet ver van de boom valt? Zoals Daley op mij overkomt is hij wezenlijk anders dan die glibber van een pappie Danny. Zie je dat verschil nou echt niet? Echt onbegrijpelijk voor mij. :confused.gif:
Laatst gewijzigd door Zuidema op vr aug 11, 2023 12:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door wimpey » vr aug 11, 2023 12:21 pm

Yopii schreef:
vr aug 11, 2023 10:57 am
Hondenkop en Daley zaten allebei fout.
Die hondenkop is gewoon een klein, miezerig mannetje. Blind heeft goed gewerkt met FdB, LvG, Mourinho en EtH. En dan komt ineens godbetert Schreuder, die Blind slachtoffert om z'n onvermogen te verbloemen. Blind had gewoon gelijk toen ie de trainer vroeg om z'n werk te doen en duidelijke instructies te geven.

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Yopii » vr aug 11, 2023 12:51 pm

Zoals Cruijff indertijd met Brard als linksbuiten. Kon Cruijf gewoon zijn kwaliteiten inzetten, zonder dat hij ontluisterend in de vuile wind kwam te staan, omdat Brard al het vuile werk voor hem opknapte.
Hmm, Daley vergelijken met Cruijff...Daarbij was Cruijff 36, als ik het me goed herinner.
Van Gaal bleef toen te voorzichtig. Helaas had hij niet meer Van Persie en Robben voorin lopen, maar Bergwijn en Memphis. Need I see more? Desondanks speelde Blind bij balbezit toen nog steeds behoorlijk.
Dan wel, ja. Daar heb je dus superklasse voorin en/of achterin voor nodig.
Wij zullen het niet eens worden, ik vind Daley niet zo bijzonder dat je allerlei concessie moet doen. Ik was het dan ook met de keuzes van LVG niet eens. Oranje speelde ouderwets voetbal.
Je stelt een team samen waarin de kwaliteiten floreren en de beperkingen worden gecamoufleerd. Alles draait om de context en compensatie. Daar hoef je echt niet Messi voor te heten.
Zeker, maar het is de omgekeerde wereld als je de betere speler opoffert voor de mindere.
Dus mijn vermoeden van een frame was juist? Natuurlijk is geld belangrijk. Het zijn professionals die niet voor consumptiebonnen spelen. Maar nog belangrijker is dat je lol hebt in het spelletje. Van Basten: ''Het maakt op een gegeven moment niet meer uit of je 10M of 100M op je bankrekening hebt staan. Wat blijft is dat je het voetballen leuk wilt blijven vinden.'' Volgens mij is Daley daarin ook vooral een liefhebber.
Jij valt mij aan op basis van een vermoeden? :confused.gif:
Nee, hét probleem voor mij is dat zodra Blind ter sprake komt, dat als een rode lap op een stier werkt bij jou. Ik vind je bijdragen vaak zeer, zeer de moeite waard, maar dit is kennelijk een open zenuw bij je om de een of andere reden. Waarom toch? Je denkt dat de appel niet ver van de boom valt? Zoals Daley op mij overkomt is hij wezenlijk anders dan die glibber van een pappie Danny. Zie je dat verschil nou echt niet? Echt onbegrijpelijk voor mij. :confused.gif:
Mij stoort de lobby om die jongen heen, waar jij blijkbaar ook gevoelig voor bent. Als je Daley niet het van God gegeven wonder vindt, heb je blijkbaar een hekel aan zijn vader. De vriendjes van het AD gaan voorop in de 'strijd', zo opzichtig. Dat is vast niet omdat het AD van oudsher een lijntje met de familie Blind heeft. :hypocrite.gif:
Elke speler krijgt kritiek, neem Alvarez of Ziyech. Lang niet altijd terecht, maar dat is het lot van een topvoetballer. Van Daley mag je echter niets zeggen, dan word je verdacht van allerlei snode bijbedoelingen.


Ik vind hem een beperkte speler, hij is echt niet de enige die goed kan passen en verdedigen kan hij niet. Hij is vreselijk traag en heeft altijd spelers om zich heen nodig die het vuile werk voor hem opknappen. Vandaag de dag lopen ook sterspeler zich het schompes, waarom zou Daley dan continu uit de wind moeten worden gezet. Hij heeft niet voor niets bijna zijn hele loopbaan bij Ajax gezeten, topclubs zijn niet gek. Ajax was zijn top, daarom is het ook niet zo raar dat hij hier lang heeft gespeeld.

Dus nog een keer, voor jou en voor Zeux: ik heb niets tegen die jongen, maar ik vind hem gewoon niet zo goed.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door wimpey » vr aug 11, 2023 1:21 pm

Yopii schreef:
vr aug 11, 2023 12:51 pm
ik heb niets tegen die jongen, maar ik vind hem gewoon niet zo goed.
Hij had als kind van de club het seizoen moeten mogen afmaken en een normaal afscheid verdiend. Zonder hem werd het niet beter he.

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Yopii » vr aug 11, 2023 3:08 pm

Van mij ook, maar hij wilde zelf weg. Hij had een contract.

Iedereen zag aankomen dat Schreuder er niet lang zou zitten, toch?

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Zuidema » vr aug 11, 2023 4:34 pm

Oké, duidelijk. We kunnen hierover nog dagen doorgaan zonder dat we een millimeter verder zullen komen. Zinloze discussie dit. Ik laat het daarom hierbij.
Laatst gewijzigd door Zuidema op za aug 12, 2023 6:45 am, 3 keer totaal gewijzigd.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door wimpey » vr aug 11, 2023 4:40 pm

Yopii schreef:
vr aug 11, 2023 3:08 pm
Van mij ook, maar hij wilde zelf weg. Hij had een contract.

Iedereen zag aankomen dat Schreuder er niet lang zou zitten, toch?
Nou, dat stel ezels hield 'm lang de hand boven het hoofd. Zelfs Emmen niet winnen was nog niet einde verhaal.

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Yopii » za aug 12, 2023 10:17 am

Zuidema schreef:
vr aug 11, 2023 4:34 pm
Oké, duidelijk. We kunnen hierover nog dagen doorgaan zonder dat we een millimeter verder zullen komen. Zinloze discussie dit. Ik laat het daarom hierbij.

Is goed hoor, Zuidema. Agree to disagree. :biggthumpup.gif:

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Lionel » za aug 12, 2023 12:06 pm

wimpey schreef:
vr aug 11, 2023 4:40 pm
Yopii schreef:
vr aug 11, 2023 3:08 pm
Van mij ook, maar hij wilde zelf weg. Hij had een contract.

Iedereen zag aankomen dat Schreuder er niet lang zou zitten, toch?
Nou, dat stel ezels hield 'm lang de hand boven het hoofd. Zelfs Emmen niet winnen was nog niet einde verhaal.
Precies. Op basis van de resultaten had Schreuder al voor het WK ontslagen moeten worden.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie