Sergiño Dest

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Sergiño Dest

Bericht door De Dominee » do sep 17, 2020 8:03 pm

Wat zeg je nu eigenlijk? Ik geef aan dat hij op de bank komt omdat hij niet goed genoeg is. Dat lijk je te beamen. Maar je wilt hem vervolgens toch opstellen omdat hij duur is?

Dat is toch irrelevant?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Sergiño Dest

Bericht door Ajaciedjuh » do sep 17, 2020 8:04 pm

De Dominee schreef:
do sep 17, 2020 7:09 pm
Mwoah...

Nico - Blind - Schuurs - Mazraoui
? - Martinez - Alvarez - Timber

Zo zie ik het. Dest weg = linksback en een 6 halen. TFM achterin zou ideaal zijn.
Ik snap dat gedweep met TFM niet. Hij was een groot talent toen hij vertrok bij Ajax, maar heeft het nergens waargemaakt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Sergiño Dest

Bericht door De Dominee » do sep 17, 2020 8:07 pm

Staat de laatste wedstrijden bij Man U anders in de basis... Is snel, fysiek sterk, voetballend in orde en multifunctioneel achterin. Daarom dus.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22998
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Sergiño Dest

Bericht door raymon » do sep 17, 2020 9:00 pm

De Dominee schreef:Staat de laatste wedstrijden bij Man U anders in de basis... Is snel, fysiek sterk, voetballend in orde en multifunctioneel achterin. Daarom dus.
Waarom zou hij dan naar Ajax willen?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Sergiño Dest

Bericht door Jöhnk » vr sep 18, 2020 3:04 pm

Ten Hag hint erop dat bij vertrek Dest een breedtespeler als vervanger komt. Althans; dat hij dat wil.

Ik hoop dat Overmars daar anders over denkt. De prioriteiten liggen elders.

Neefkens
Erelid
Berichten: 557
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Sergiño Dest

Bericht door Neefkens » vr sep 18, 2020 3:41 pm

Ik heb de hele persconferentie gezien, maar dit heb ik niet zo opgevangen.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sergiño Dest

Bericht door wimpey » vr sep 18, 2020 3:55 pm

Neefkens schreef:
vr sep 18, 2020 3:41 pm
Ik heb de hele persconferentie gezien, maar dit heb ik niet zo opgevangen.
Hij had 't over 'dunnetjes in de verdediging' en 'een vervanger'. Als Dest vertrekt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sergiño Dest

Bericht door 999 » vr sep 18, 2020 4:06 pm

Ik vraag me dan af, BM zet in op 15 Miljoen, zit daar dan serieus de gedachte achter dat Dest vaste basis speler is/wordt of meer van voor dat geld hebben we een 60% goede vervanger als er blessures komen.

Neefkens
Erelid
Berichten: 557
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Sergiño Dest

Bericht door Neefkens » vr sep 18, 2020 4:17 pm

wimpey schreef:
vr sep 18, 2020 3:55 pm
Neefkens schreef:
vr sep 18, 2020 3:41 pm
Ik heb de hele persconferentie gezien, maar dit heb ik niet zo opgevangen.
Hij had 't over 'dunnetjes in de verdediging' en 'een vervanger'. Als Dest vertrekt.
Ja, dat hoorde ik. Ik vind het een wat vrije interpretatie als je daar breedtespeler uit haalt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sergiño Dest

Bericht door 999 » vr sep 18, 2020 4:26 pm

Ten Hag wil dat Dest blijft: ‘Als hij vertrekt, moet er iets aanvaardbaars voor terugkomen’
Als het aan Erik ten Hag ligt, blijft de door Bayern München begeerde Sergino Dest dit seizoen speler van Ajax. ,,Ik ben geen voorstander van transfer. Mocht het gebeuren, dan moeten we kijken naar vervanger”, stelde de coach in aanloop naar het thuisduel met RKC zondag.

Sportredactie 18-09-20, 14:20 Laatste update: 14:45
Door Johan Inan

Bayern München heeft zich als eerste geïnteresseerde Europese topclub bij zowel club als speler gemeld. Ajax veegde ook al een bod van de Duitse grootmacht en voormalige werkgever van Ten Hag van tafel. ,,Er is veel interesse voor al onze spelers. Dest maakt een mooie ontwikkeling door dus daar staan we er niet raar van te kijken.”

Hoe Ten Hag tegenover een eventuele transfer van zijn Amerikaanse back staat, juist nu de spoeling in zijn defensie al dun is? ,,Ik wil niet dat hij gaat, maar het is niet zo simpel dat hij dan blijft. Dat zou ik wel wensen maar de dynamiek eromheen heb je niet altijd in de hand. We moeten ook aan onszelf denken. We willen een sterke selectie. Dus als Dest gaat moet er iets aanvaardbaars voor terugkomen.”

Dat standpunt herhaalde de oefenmeester van Ajax meermaals, wetende dat hij in Lisandro Martinez dan ervaren back-up voor zijn defensie houdt en in Dest mogelijk al de vierde basisspeler verliest door een (top)transfer. ,,Bij een vertrek, wat ik liever niet wil, wordt het wel wat dunnetjes daar. Op dit moment ben ik tevreden over de defensie. In aantallen is het ook oké. Mocht het gebeuren, dan moeten we wel kijken naar vervanger.”

,,Het is niet wat je wenst”, gaat Ten Hag verder, ,,maar we hebben dan nog steeds een sterke selectie. Je moet alleen een aantal mensen inpassen. Dat kost tijd. Andere clubs houden hun selectie en fundament vast en kunnen daarop voortborduren. Wij moeten zo elke keer opnieuw beginnen.”

Ten Hag moet het zondag tegen RKC stellen zonder de geschorste Nicolás Tagliafico. De Argentijn is geschorst vanwege een vroege rode kaart tegen Sparta. Sergino Dest speelde daarop als invaller verdienstelijk als linksback. Ook de van een blessure herstelde Martinez is daar een optie.
AD.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Sergiño Dest

Bericht door Trab » vr sep 18, 2020 4:26 pm

999 schreef:Ik vraag me dan af, BM zet in op 15 Miljoen, zit daar dan serieus de gedachte achter dat Dest vaste basis speler is/wordt of meer van voor dat geld hebben we een 60% goede vervanger als er blessures komen.
Gewoon 30 mio vragen. Mazraoui is vaak geblesseerd. 15 kunnen we er volgend jaar ook nog wel voor vangen. En voor Hernandez hebben ze 80 mio betaald en die zit daar ook op de bank.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Sergiño Dest

Bericht door Jöhnk » vr sep 18, 2020 4:31 pm

Neefkens schreef:
vr sep 18, 2020 4:17 pm
Ja, dat hoorde ik. Ik vind het een wat vrije interpretatie als je daar breedtespeler uit haalt.
Klopt hoor, het is mijn eigen interpretatie.

Die leunt vooral op het woord 'dunnetjes'. Daarmee legt Ten Hag de focus op de breedte van de selectie en niet op de diepte.

Daarnaast is Dest op dit moment bankzitter. Een 'vervanger' van Dest is daarmee een bankzitter. Of gaan ze iemand halen die Mazraoui of Tagliafico eruit speelt?

Nee, Ten Hag had het hier volgens mij niet over een directe versterking. Waar ik dan maar op hoop is dat ze iemand halen die (i) toekomst heeft en (ii) zowel centraal als op RB inzetbaar is. En dat dit niet ten koste gaat van de broodnodige versterking op het middenveld.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sergiño Dest

Bericht door 999 » vr sep 18, 2020 4:34 pm

Trab schreef:
vr sep 18, 2020 4:26 pm
999 schreef:Ik vraag me dan af, BM zet in op 15 Miljoen, zit daar dan serieus de gedachte achter dat Dest vaste basis speler is/wordt of meer van voor dat geld hebben we een 60% goede vervanger als er blessures komen.
Gewoon 30 mio vragen. Mazraoui is vaak geblesseerd. 15 kunnen we er volgend jaar ook nog wel voor vangen. En voor Hernandez hebben ze 80 mio betaald en die zit daar ook op de bank.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Misschien wordt het inderdaad tijd dat Overmars ook eens een treetje hoger gaat zitten w.b. uit gaande transfers inkomsten.Wij mogen steeds het " volle " pond betalen als we een vervanger/speler binnen halen.Vraag blijf, 15 Miljoen voor een potentiële BM vaste basis speler is natuurlijk ( zelfs in deze tijd ) een laag bedrag.Bij dit soort spelers waar topclubs naar hengelen heb ik altijd het gevoel van voor 15 Miljoen of zelfs 20 Miljoen kunnen we best de gok maken.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Sergiño Dest

Bericht door Trab » vr sep 18, 2020 5:28 pm

999 schreef:
Trab schreef:
vr sep 18, 2020 4:26 pm
999 schreef:Ik vraag me dan af, BM zet in op 15 Miljoen, zit daar dan serieus de gedachte achter dat Dest vaste basis speler is/wordt of meer van voor dat geld hebben we een 60% goede vervanger als er blessures komen.
Gewoon 30 mio vragen. Mazraoui is vaak geblesseerd. 15 kunnen we er volgend jaar ook nog wel voor vangen. En voor Hernandez hebben ze 80 mio betaald en die zit daar ook op de bank.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Misschien wordt het inderdaad tijd dat Overmars ook eens een treetje hoger gaat zitten w.b. uit gaande transfers inkomsten.Wij mogen steeds het " volle " pond betalen als we een vervanger/speler binnen halen.Vraag blijf, 15 Miljoen voor een potentiële BM vaste basis speler is natuurlijk ( zelfs in deze tijd ) een laag bedrag.Bij dit soort spelers waar topclubs naar hengelen heb ik altijd het gevoel van voor 15 Miljoen of zelfs 20 Miljoen kunnen we best de gok maken.
Er zijn geen afspraken met hem gemaakt, contractverlenging en opwaardering heeft ie geweigerd, dus gewoon de hoofdprijs vragen. Als iemand het kan betalen is het Bayern wel.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sergiño Dest

Bericht door Lionel » wo sep 23, 2020 5:06 am

Lijkt Barca voor 20+5 te worden. Prima deal voor beide teams.

Barca verkoopt Semedo aan Portugal Wolves.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sergiño Dest

Bericht door Marillion » wo sep 23, 2020 6:38 am

Ik vind het ergens toch jammer als hij vertrekt omdat ik echt wel potentie zie in Dest. Hij moet wat beter zijn momenten kiezen. Maar hij heeft een aantal eigenschappen die zeer wenselijk zijn voor een moderne back.

Met Mazraoui hebben we echter wel een goed alternatief dus ik hoop dat we het geld kunnen gebruiken om het elftal per saldo sterker te maken.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sergiño Dest

Bericht door Lionel » wo sep 23, 2020 7:30 am

Als hij niet wilt bijtekenen moet je op een gegeven moment de keuze maken om Dest dan maar te verkopen en Mazraoui te behouden. Ik verwacht ook dat hij over een jaar de vaste back is van of Barca of Bayern.
IK GELOOF!!!!!!

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Sergiño Dest

Bericht door Alexander » wo sep 23, 2020 9:20 am

Blijf het bizar vinden dat die jongen na nauwelijks wedstrijden in Ajax 1 al wilt vertrekken. En minstens even bizar dat Ajax die jongen weer zo makkelijk laat gaan. 20 miljoen in deze markt is een fooitje. 30 miljoen zou het absolute minimum moeten zijn voor een speler die zo snel wilt vertrekken.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sergiño Dest

Bericht door Mano » wo sep 23, 2020 9:53 am

verkopen en Matheus halen :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sergiño Dest

Bericht door Mano » wo sep 23, 2020 9:55 am

Lionel schreef:
wo sep 23, 2020 5:06 am
Lijkt Barca voor 20+5 te worden. Prima deal voor beide teams.

Barca verkoopt Semedo aan Portugal Wolves.
verrassend trouwens, had verwacht dat Bayern de beste papieren had.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Sergiño Dest

Bericht door peter » wo sep 23, 2020 10:11 am

Op Instagram circuleerde er een foto dat hij in Beieren was, dus dan is dat een last minute verandering. Een Ledezmaatje.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sergiño Dest

Bericht door Lionel » wo sep 23, 2020 10:19 am

We zullen het meemaken de komende dagen. Lees dat Semedo naar Wolves gaat, die deal is rond. Dus er zou vanuit Barca geld zijn.

Barca lijkt mij voor veel spelers, zeker gezien zijn leeftijd, toch iets 'magisch'. Ook de grootste kans op een basisplaats. Bij Bayern heeft hij, als het even niet loopt, Kimmich ook nog als concurrent. Al is hij nodig op het middenveld gezien Martinez en Thiago weg zijn.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Sergiño Dest

Bericht door Toppie » wo sep 23, 2020 10:32 am

25 Miljoen voor een middelmatige verdediger, nog even Ajax de grootste bank van NL als voetbalclub :blush.gif: :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Sergiño Dest

Bericht door Monkey Tonk » wo sep 23, 2020 10:56 am

Alexander schreef:
wo sep 23, 2020 9:20 am
Blijf het bizar vinden dat die jongen na nauwelijks wedstrijden in Ajax 1 al wilt vertrekken.
Precies.

Laat maar gaan, zo iemand. Net als zoontje Kluivert.

Ajax heeft nooit echt een probleem op links en rechtsback, want meestal zijn dat mislukte aanvallers
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op wo sep 23, 2020 10:56 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Sergiño Dest

Bericht door Ajaciedjuh » wo sep 23, 2020 10:56 am

Alexander schreef:
wo sep 23, 2020 9:20 am
Blijf het bizar vinden dat die jongen na nauwelijks wedstrijden in Ajax 1 al wilt vertrekken. En minstens even bizar dat Ajax die jongen weer zo makkelijk laat gaan. 20 miljoen in deze markt is een fooitje. 30 miljoen zou het absolute minimum moeten zijn voor een speler die zo snel wilt vertrekken.
Een speler die niet wil verlengen, nog een ‘jeugdcontract’ heeft, reserve is ..... ik vind het veel geld (ook in de huidige markt).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie