Mohammed Kudus

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Alexander » do aug 24, 2023 9:41 pm

Lionel schreef:
do aug 24, 2023 9:36 pm
Alexander schreef:
do aug 24, 2023 7:58 pm
De enige Ajacied die wat extra's brengt. Zijn vertrek is een enorme klap.
Helemaal niet. Zijn vertrek, zeker tegen 40 miljoen, is een zegen. Weinig spelers van Ajax aan wie ik zo een hekel heb als aan Kudus. Oprotten!
Dan ben je geen liefhebber. Hij is de enige in dit Ajax die wat extra's brengt.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Marillion » do aug 24, 2023 9:43 pm

Het is ontzettend jammer dat hij het soms laat lopen en afwezig is. Dat gaat voorkomen dat hij de echte top gaat halen. Maar iedereen is het er toch zeker wel over eens dat hij bijzonder talentvol is en ook geweldige dingen kan doen?

Technisch en fysiek is 'ie gewoon top.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Lionel » do aug 24, 2023 9:50 pm

Alexander schreef:
do aug 24, 2023 9:41 pm
Lionel schreef:
do aug 24, 2023 9:36 pm
Alexander schreef:
do aug 24, 2023 7:58 pm
De enige Ajacied die wat extra's brengt. Zijn vertrek is een enorme klap.
Helemaal niet. Zijn vertrek, zeker tegen 40 miljoen, is een zegen. Weinig spelers van Ajax aan wie ik zo een hekel heb als aan Kudus. Oprotten!
Dan ben je geen liefhebber. Hij is de enige in dit Ajax die wat extra's brengt.
Hij brengt helemaal niks extra’s. Wat was het extra dan vandaag? Wat Forbs deed bij de derde goal was extra. Wat Rensch deed bij de eerste goal was extra. Wat Taylor deed bij de tweede goal was extra.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7312
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Trab » do aug 24, 2023 10:05 pm

Lionel schreef:
Alexander schreef:
do aug 24, 2023 9:41 pm
Lionel schreef:
do aug 24, 2023 9:36 pm
Helemaal niet. Zijn vertrek, zeker tegen 40 miljoen, is een zegen. Weinig spelers van Ajax aan wie ik zo een hekel heb als aan Kudus. Oprotten!
Dan ben je geen liefhebber. Hij is de enige in dit Ajax die wat extra's brengt.
Hij brengt helemaal niks extra’s. Wat was het extra dan vandaag? Wat Forbs deed bij de derde goal was extra. Wat Rensch deed bij de eerste goal was extra. Wat Taylor deed bij de tweede goal was extra.
Je haat tegen Kudus slaat nu wel erg door. Je kan wat hebben tegen z’n werkethiek, maar hij is natuurlijk wel een speciale speler. En daar hebben we er niet veel van op dit moment. Had liever Bergwijn zien vertrekken dan Kudus.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Lionel » do aug 24, 2023 10:11 pm

Trab schreef:
do aug 24, 2023 10:05 pm
Lionel schreef:
Alexander schreef:
do aug 24, 2023 9:41 pm


Dan ben je geen liefhebber. Hij is de enige in dit Ajax die wat extra's brengt.
Hij brengt helemaal niks extra’s. Wat was het extra dan vandaag? Wat Forbs deed bij de derde goal was extra. Wat Rensch deed bij de eerste goal was extra. Wat Taylor deed bij de tweede goal was extra.
Je haat tegen Kudus slaat nu wel erg door. Je kan wat hebben tegen z’n werkethiek, maar hij is natuurlijk wel een speciale speler. En daar hebben we er niet veel van op dit moment. Had liever Bergwijn zien vertrekken dan Kudus.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat heeft hij nou voor ons betekend? Toch helemaal niks?

Ik denk dat we er met heel veel spelers, haalbare, er echt wel op vooruitgaan als team. 100%
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Zuidema » do aug 24, 2023 10:11 pm

Trab schreef:
do aug 24, 2023 10:05 pm
Had liever Bergwijn zien vertrekken dan Kudus.
Ja, eens.

columbus
Berichten: 5350
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Mohammed Kudus

Bericht door columbus » do aug 24, 2023 10:11 pm

Hij laat het alleen zo verrot weinig zien. Zo zonde want je neemt toch afscheid van deze speler met het idee “wat als…”

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7312
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Trab » do aug 24, 2023 10:21 pm

Lionel schreef:
Trab schreef:
do aug 24, 2023 10:05 pm
Lionel schreef: Hij brengt helemaal niks extra’s. Wat was het extra dan vandaag? Wat Forbs deed bij de derde goal was extra. Wat Rensch deed bij de eerste goal was extra. Wat Taylor deed bij de tweede goal was extra.
Je haat tegen Kudus slaat nu wel erg door. Je kan wat hebben tegen z’n werkethiek, maar hij is natuurlijk wel een speciale speler. En daar hebben we er niet veel van op dit moment. Had liever Bergwijn zien vertrekken dan Kudus.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat heeft hij nou voor ons betekend? Toch helemaal niks?

Ik denk dat we er met heel veel spelers, haalbare, er echt wel op vooruitgaan als team. 100%
Hij heeft pas een basisplaats sinds vorig seizoen. Als rechtsbuiten er toch 11 gemaakt in de eredivisie en een paar fraaie goals in de CL tegen Rangers en Liverpool. Ook een goed wk gespeeld. Tuurlijk was er ook ergernis over zijn gebrek aan defensieve arbeid en zijn gemakzuchtigheid. Neemt niet weg dat het een hele speciale speler is met potentie om het heel ver te schoppen. Jij noemt nu een balletje breed van Forbs iets extra’s. Die heeft nog helemaal niks laten zien behalve dat hij hard kan rennen. Dat kan je toch niet vergelijken met Kudus?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Yopii » do aug 24, 2023 10:54 pm

Marillion schreef:
do aug 24, 2023 9:43 pm
Het is ontzettend jammer dat hij het soms laat lopen en afwezig is. Dat gaat voorkomen dat hij de echte top gaat halen. Maar iedereen is het er toch zeker wel over eens dat hij bijzonder talentvol is en ook geweldige dingen kan doen?

Technisch en fysiek is 'ie gewoon top.
Zeker, daar is geen twijfel over mogelijk. Jammer dat hij vaak/meestal zo lui en ongeconcentreerd is, anders konden we hem nu voor veel meer verkopen aan een veel grotere club dan WHU.

Een van de ergerlijkste spelers die ik gezien heb bij Ajax.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Lionel » vr aug 25, 2023 2:27 am

Trab schreef:
do aug 24, 2023 10:21 pm
Lionel schreef:
Trab schreef:
do aug 24, 2023 10:05 pm

Je haat tegen Kudus slaat nu wel erg door. Je kan wat hebben tegen z’n werkethiek, maar hij is natuurlijk wel een speciale speler. En daar hebben we er niet veel van op dit moment. Had liever Bergwijn zien vertrekken dan Kudus.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat heeft hij nou voor ons betekend? Toch helemaal niks?

Ik denk dat we er met heel veel spelers, haalbare, er echt wel op vooruitgaan als team. 100%
Hij heeft pas een basisplaats sinds vorig seizoen. Als rechtsbuiten er toch 11 gemaakt in de eredivisie en een paar fraaie goals in de CL tegen Rangers en Liverpool. Ook een goed wk gespeeld. Tuurlijk was er ook ergernis over zijn gebrek aan defensieve arbeid en zijn gemakzuchtigheid. Neemt niet weg dat het een hele speciale speler is met potentie om het heel ver te schoppen. Jij noemt nu een balletje breed van Forbs iets extra’s. Die heeft nog helemaal niks laten zien behalve dat hij hard kan rennen. Dat kan je toch niet vergelijken met Kudus?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
In de CL speelde hij prima. Maar zijn gebrek aan meeverdedigen en kansen missen heeft ons tegen Feyenoord de kop gekost. Daarbij ga ik er vanuit dat we er beter van worden met een aankoop.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Mano » vr aug 25, 2023 7:50 am

Zuidema schreef:
do aug 24, 2023 10:11 pm
Trab schreef:
do aug 24, 2023 10:05 pm
Had liever Bergwijn zien vertrekken dan Kudus.
Ja, eens.
laat minder zien dan Kudus terwijl Kudus de naam heeft dat hij weinig laat zien :confused.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Yopii » vr aug 25, 2023 8:58 am

Sky Sports meldt dat Tim Steidten, de TD van West Ham, gisteren in Bulgarije was om de deal af te ronden.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Alexander » vr aug 25, 2023 9:10 am

Lionel schreef:
vr aug 25, 2023 2:27 am
Trab schreef:
do aug 24, 2023 10:21 pm
Lionel schreef:
Wat heeft hij nou voor ons betekend? Toch helemaal niks?

Ik denk dat we er met heel veel spelers, haalbare, er echt wel op vooruitgaan als team. 100%
Hij heeft pas een basisplaats sinds vorig seizoen. Als rechtsbuiten er toch 11 gemaakt in de eredivisie en een paar fraaie goals in de CL tegen Rangers en Liverpool. Ook een goed wk gespeeld. Tuurlijk was er ook ergernis over zijn gebrek aan defensieve arbeid en zijn gemakzuchtigheid. Neemt niet weg dat het een hele speciale speler is met potentie om het heel ver te schoppen. Jij noemt nu een balletje breed van Forbs iets extra’s. Die heeft nog helemaal niks laten zien behalve dat hij hard kan rennen. Dat kan je toch niet vergelijken met Kudus?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
In de CL speelde hij prima. Maar zijn gebrek aan meeverdedigen en kansen missen heeft ons tegen Feyenoord de kop gekost. Daarbij ga ik er vanuit dat we er beter van worden met een aankoop.
Op wat is het precies gebaseerd dat we beter worden met een aankoop dan? De aankopen die we tot nu toe in het veld hebben mogen aanschouwen hebben toch nog niet laten zien dat ze beter zijn dan wat er vorig seizoen al liep?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Marillion » vr aug 25, 2023 9:10 am

Dan heeft 'ie hem ter plekke duurder zien worden. Drie doelpunten in Europa. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Jöhnk » vr aug 25, 2023 9:36 am

Alexander schreef:
vr aug 25, 2023 9:10 am
Op wat is het precies gebaseerd dat we beter worden met een aankoop dan? De aankopen die we tot nu toe in het veld hebben mogen aanschouwen hebben toch nog niet laten zien dat ze beter zijn dan wat er vorig seizoen al liep?
Jij bent al vergeten hoe vreselijk slecht we vorig seizoen waren? En daar was Kudus ook bij.

Hij is een goede speler, het is jammer dat hij vertrekt, maar de wereld vergaat niet.

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Yopii » vr aug 25, 2023 9:45 am

Het lijkt me niet zo ingewikkeld: als Kudus afgelopen seizoen vaak had laten zien wat hij gisteravond liet zien, dan ging hij nu niet naar f*****ng West Ham.

Een topvoetballer moet ook constant zijn. Aan een paar uitschieters heeft een team niet veel.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Marillion » vr aug 25, 2023 9:58 am

Het zit hem vooral in het feit dat hij niet altijd zijn basistaken voor elkaar heeft. Daar kijken trainers natuurlijk naar. Hartstikke leuk dat je een paar keer aanvallend het verschil maakt maar als je aan de andere kant tegenstanders laat lopen is je toegevoegde waarde per saldo te klein.

De grote vraag is of hij dat gaat leren en daar dan ook de discipline voor kan opbrengen.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Lionel » vr aug 25, 2023 10:01 am

Precies. Dat hij naar West Ham gaat zegt toch alles?

Chelsea koopt voor een miljard aan spelers. De Arabieren kopen ook alles wat kan lopen. Maar nee hoor…. Kudus wacht perse op West Ham :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Marillion » vr aug 25, 2023 10:06 am

Ik zou West Ham overigens een prima keuze vinden voor hem. Als je voor een flinke zak geld ergens op de tribune wil zitten moet je vooral naar Chelsea gaan. Hier zal de kans toch groot zijn dat hij een hele serieuze kans krijgt om zich verder te ontwikkelen en in de kijker te spelen. Het is dan aan hem om die kans te pakken.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Lionel » vr aug 25, 2023 10:13 am

Marillion schreef:
vr aug 25, 2023 10:06 am
Ik zou West Ham overigens een prima keuze vinden voor hem. Als je voor een flinke zak geld ergens op de tribune wil zitten moet je vooral naar Chelsea gaan. Hier zal de kans toch groot zijn dat hij een hele serieuze kans krijgt om zich verder te ontwikkelen en in de kijker te spelen. Het is dan aan hem om die kans te pakken.
Dit is natuurlijk niet zijn droomclub.
IK GELOOF!!!!!!

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Alexander » vr aug 25, 2023 10:13 am

Jöhnk schreef:
vr aug 25, 2023 9:36 am
Alexander schreef:
vr aug 25, 2023 9:10 am
Op wat is het precies gebaseerd dat we beter worden met een aankoop dan? De aankopen die we tot nu toe in het veld hebben mogen aanschouwen hebben toch nog niet laten zien dat ze beter zijn dan wat er vorig seizoen al liep?
Jij bent al vergeten hoe vreselijk slecht we vorig seizoen waren? En daar was Kudus ook bij.

Hij is een goede speler, het is jammer dat hij vertrekt, maar de wereld vergaat niet.
Hij heeft een zwakke tweede seizoenshelft gespeeld. Net als de rest van de selectie. Het is zeker niet het einde van de wereld gaat hij vertrekt, maar hij is in de huidige selectie in mijn optiek de enige speler die het verschil kan maken. Veruit de beste speler.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Mano » vr aug 25, 2023 10:16 am

met de nadruk op KAN.

als hij zin heeft...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Yopii » vr aug 25, 2023 10:19 am

Dat is me te simpel. Het team was slecht, dat is geen reden om vanaf een metertje of tien te staan kijken in plaats van mee te verdedigen.

ETH gebruikte vaak het woord 'betrouwbaar': spelers moeten betrouwbaar zijn. Kudus heeft wel talent, maar tot op heden is hij niet betrouwbaar gebleken.

Daarom vind ik niet dat Ajax per se heel veel aan hem verliest. Welke Kudus zouden we krijgen als hij bleef, die van gisteravond of die van vorig seizoen? :confused.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Marillion » vr aug 25, 2023 10:26 am

De sombere kant van het verhaal is dat Kudus één van de weinige spelers van dit Ajax is die uit het niets iets kan creëren. Ook als hij slecht speelt kan er toch ineens een moment zijn. Zeker nu er nog volop twijfel is over hoe goed het veldspel van Ajax straks is en hoe andere spelers zich gaan ontwikkelen is dat wel een gemis.

Neem Bergwijn aan de andere kant van het veld. Die gaat echt helemaal niemand verrassen met de zoveelste actie naar binnen toe. Tegenstanders kunnen het uittekenen en hij is niet van het niveau van iemand als Robben. Die was ook voorspelbaar maar alsnog niet te stoppen.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Mohammed Kudus

Bericht door Yopii » vr aug 25, 2023 10:27 am

Bergwijn is een matige voetballer. Hij speelt net zo dom als hij eruit ziet. :smallgrin.gif:

(of ben ik nu aan het uglyshamen of zo?) :smallgrin.gif:

https://twitter.com/FabrizioRomano/stat ... 77624?s=20

Plaats reactie