Sebastien Haller

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51835
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door wimpey » ma apr 04, 2022 9:12 am

Janssen fileert Ajax-spits: 'Je staat gewoon met tien man'

Theo Janssen is geen groot van van Ajax-spits Sébastien Haller. In het praatprogramma Studio Voetbal liet de analist weten geen fan te zijn van de voetballen capaciteiten van de Fransman. Het was niet de eerste keer dat Janssen zich negatief uitliet over Haller, die volgens de oud-Vitesse-speler niet past bij het voetbal waar Ajax voor staat.

Janssen zegt het lullig te vinden om elke keer weer over Haller te beginnen, maar ziet dat het niet anders kan gezien het voetbal wat de aanvaller laat zien. "Ajax wil combineren, dan komt Haller aan de bal en dan weet je één ding zeker: als hij niet op doel kan schieten, dan schiet hij hem naar de verkeerde kleur." De analist ziet slechts één lichtpuntje bij de spits, maar is verder keihard voor de aanvaller. "Haller is in de zestien een goede spits, maar buiten de zestien doet hij niet mee en heb je gewoon een man minder."
:biggthumpup.gif: Doorvoetballen met Haller lukt niet. Met Brobbey in de spits voetbalt Ajax als team beter.

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Lionel » ma apr 04, 2022 9:16 am

Hij kan echt helemaal niks die gast. Ik kan mij ook niet voorstellen dat Ajax gaat betalen voor Brobbey om vervolgens te rouleren tussen Haller en Brobbey volgend jaar.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33479
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door zeux » ma apr 04, 2022 9:19 am

Lionel schreef:
ma apr 04, 2022 9:16 am
Hij kan echt helemaal niks die gast.
Wel bijzonder voor een speler die nationaal bovenaan de topscorerlijst staat en in de CL in de top van topscorerlijst staat.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 18474
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Yopii » ma apr 04, 2022 10:18 am

Zeux schreef:
ma apr 04, 2022 9:19 am
Lionel schreef:
ma apr 04, 2022 9:16 am
Hij kan echt helemaal niks die gast.
Wel bijzonder voor een speler die nationaal bovenaan de topscorerlijst staat en in de CL in de top van topscorerlijst staat.
Snel verkopen dus! :biggthumpup.gif:

wimpey
Berichten: 51835
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door wimpey » ma apr 04, 2022 10:23 am

Yopii schreef:
ma apr 04, 2022 10:18 am
Snel verkopen dus! :biggthumpup.gif:
Hopelijk. Ajax heeft het trouwens nooit moeten hebben van een spits die slechts als eindstation functioneert.

Yopii
Berichten: 18474
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Yopii » ma apr 04, 2022 10:43 am

KJH was natuurlijk ook zo'n type, al heeft hij onder Danny Blind nog op 10 gespeeld. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door 999 » ma apr 04, 2022 10:46 am

Basistechniek van die Brobbey is om te janken ...

wimpey
Berichten: 51835
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door wimpey » ma apr 04, 2022 10:48 am

999 schreef:
ma apr 04, 2022 10:46 am
Basistechniek van die Brobbey is om te janken ...
Hoe slecht is die van Haller dan wel niet? :confused.gif:

Yopii
Berichten: 18474
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Yopii » ma apr 04, 2022 10:54 am

999 schreef:
ma apr 04, 2022 10:46 am
Basistechniek van die Brobbey is om te janken ...
Valt nog wel mee voor zijn type speler. Die grote, sterke jongens zijn zelden subtiele voetballers.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door 999 » ma apr 04, 2022 10:58 am

wimpey schreef:
ma apr 04, 2022 10:48 am
999 schreef:
ma apr 04, 2022 10:46 am
Basistechniek van die Brobbey is om te janken ...
Hoe slecht is die van Haller dan wel niet? :confused.gif:
Ja zo kun je ook redeneren. Heb je de inval beurten gezien van Brobbey in Jong en AJAX of überhaupt wel eens gelet op de techniek van Brobbey ? ... Die gast heeft toch ook maar 1 ding en dat is zijn " power " .Dezelfde " power" die er voor zorgt dat ie om de haverklap in de lappenmap zit. Het vreemde is dat dat " door voetballen " nu opeens weer een probleem is, toen het elftal gewoon goed draaide in de Nederlandse Competitie en Champions L. was het stil.

En het allergrootste probleem is dat blijkbaar Haller geen gunfactor heeft, zijn doelpunten. Ene Brobbey blijkbaar wel, en dat zonder noemenswaardige prestaties.

Maar goed, deze discussie laait steeds weer op als het mis gaat bij AJAX.

Vooruit, we verkopen Haller.En dan, er moet minimaal 1 spits er bij, in Jong AJAX zie ik zo 1-2-3 niks als speler voor AJAX 1, en ik ga mijn geld echt niet zetten op Brobbey de verlosser ...

Yopii
Berichten: 18474
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Yopii » ma apr 04, 2022 11:03 am

Mee eens, Brobbey is zeker geen garantie voor succes. Af en toe fit, valt leuk in, dat is toch iets anders dan wekelijks leveren.

Neemt niet weg dat Ajax Haller snel moet verkopen. Hij zal zelf ook wel weg willen, neem ik aan. Het is nu of nooit voor hem: iets met ijzer en smeden. Daarbij is het nog maar de vraag of de opvolger van Ten Hag zo heilig in Haller gelooft als Ten Hag.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33479
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door zeux » ma apr 04, 2022 11:11 am

999 schreef:
ma apr 04, 2022 10:58 am
Maar goed, deze discussie laait steeds weer op als het mis gaat bij AJAX.
Ja, dat heb je met hyena's als 'supporters'.

(al heeft Lionel al vanaf dag één de pik op Haller, maakt niet uit wat hij (goed) deed)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 18474
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Yopii » ma apr 04, 2022 11:34 am

Zeux schreef:
ma apr 04, 2022 11:11 am
999 schreef:
ma apr 04, 2022 10:58 am
Maar goed, deze discussie laait steeds weer op als het mis gaat bij AJAX.
Ja, dat heb je met hyena's als 'supporters'.

(al heeft Lionel al vanaf dag één de pik op Haller, maakt niet uit wat hij (goed) deed)

Tja, ik hoorde Tadic en Ten Hag ook al zeggen wat de supporters moeten vinden...

Het is wel topsport. Daarin word je afgerekend op je prestaties. Wie niet presteert, krijgt kritiek, ook van teleurgestelde supporters. Wie presteert is de held, daarbij is de nuance ook vaak ver te zoeken.

Dan lees ik dat we Daley Blind niet mogen bekritiseren, omdat hij van jongs af bij Ajax speelt en van de club houdt. Tja... Heel fijn, maar als hij terughobbelt als een oude man, ga je niet denken: geeft niet, want hij houdt van de club. Het is gewoon irritant. :excited.gif:

Wat Haller betreft, de meeste supporters zien we dat hij beperkt is. Hij kan aardig afmaken, maar hij is traag en buiten het strafschopgebied heb je niet veel aan hem. Als je dat zegt, heb je blijkbaar de pik op hem.

Vind ik dus onzin. Het is wat het is.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door Alexander » ma apr 04, 2022 11:44 am

Yopii schreef:
ma apr 04, 2022 11:03 am
Mee eens, Brobbey is zeker geen garantie voor succes. Af en toe fit, valt leuk in, dat is toch iets anders dan wekelijks leveren.

Neemt niet weg dat Ajax Haller snel moet verkopen. Hij zal zelf ook wel weg willen, neem ik aan. Het is nu of nooit voor hem: iets met ijzer en smeden. Daarbij is het nog maar de vraag of de opvolger van Ten Hag zo heilig in Haller gelooft als Ten Hag.
Zo een passje als bij de 3e goal, heb je dat Haller al een keer zien doen dit seizoen?

Yopii
Berichten: 18474
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Yopii » ma apr 04, 2022 11:46 am

Ik vergelijk die twee niet, zijn totaal andere spelers.

Ik constateer dat Brobbey vaak geblesseerd heeft en het nog nooit heeft laten zien over een langere periode. Dan is het riskant om je kaarten alleen op hem te zetten.

wimpey
Berichten: 51835
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door wimpey » ma apr 04, 2022 11:52 am

Yopii schreef:
ma apr 04, 2022 11:34 am
Dan lees ik dat we Daley Blind niet mogen bekritiseren, omdat hij van jongs af bij Ajax speelt en van de club houdt. Tja... Heel fijn, maar als hij terughobbelt als een oude man, ga je niet denken: geeft niet, want hij houdt van de club. Het is gewoon irritant. :excited.gif:

Wat Haller betreft, de meeste supporters zien we dat hij beperkt is. Hij kan aardig afmaken, maar hij is traag en buiten het strafschopgebied heb je niet veel aan hem. Als je dat zegt, heb je blijkbaar de pik op hem.

Vind ik dus onzin. Het is wat het is.
Ja maar.... "respect". Hét inflatiewoord, samen met "onveilig". :smallgrin.gif:

Hoge bomen... Van Blind, Haller en Berghuis wordt o.b.v. leeftijd, status en inkomen verwacht dat ze leveren. Iets dat bijv. Tadic (vrijwel) altijd wél doet. En Timber, Antony, Martinez en Nous ook. Die trekken de kar met grote regelmaat uit de stront. Dus ik kan me wel voorstellen dat Nico en Klaassen niet happy zijn. EtH meet nogal met 2 maten.

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Lionel » ma apr 04, 2022 12:09 pm

Zeux schreef:
ma apr 04, 2022 11:11 am
999 schreef:
ma apr 04, 2022 10:58 am
Maar goed, deze discussie laait steeds weer op als het mis gaat bij AJAX.
Ja, dat heb je met hyena's als 'supporters'.

(al heeft Lionel al vanaf dag één de pik op Haller, maakt niet uit wat hij (goed) deed)
Omdat hij vanaf dag 1 een gebrekkige techniek heeft. Ondanks Haller doen we mee, niet dankzij. Overigens zou ik ook geen 15 miljoen neerleggen voor een Brobbey hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door Alexander » ma apr 04, 2022 1:05 pm

Je moet de selectie renoveren. Haller voor 30 miljoen verkopen en Brobbey voor maximaal 10 miljoen halen zorgt ervoor dat je voetballend niet achteruit gaat en 20 miljoen hebt om de selectie op andere plekken te versterken. Gebruik Tadic maar als reservespits. Op links heb je met Unuvar, van Dongen en hopelijk ook Daramy plenty opties. Maar daar zal Ten Hag, mits hij blijft, zeker niet in mee gaan.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33479
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door zeux » ma apr 04, 2022 1:47 pm

Alexander schreef:
ma apr 04, 2022 11:44 am
Yopii schreef:
ma apr 04, 2022 11:03 am
Mee eens, Brobbey is zeker geen garantie voor succes. Af en toe fit, valt leuk in, dat is toch iets anders dan wekelijks leveren.

Neemt niet weg dat Ajax Haller snel moet verkopen. Hij zal zelf ook wel weg willen, neem ik aan. Het is nu of nooit voor hem: iets met ijzer en smeden. Daarbij is het nog maar de vraag of de opvolger van Ten Hag zo heilig in Haller gelooft als Ten Hag.
Zo een passje als bij de 3e goal, heb je dat Haller al een keer zien doen dit seizoen?
Ja. Heb Haller diverse kaatsballen en 'passjes' zien geven. Niet dat er vervolgens altijd iets goeds mee wordt gedaan, maar als dat òòk al Haller's fout is, dan wordt het bashen wel errug makkelijk...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33479
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door zeux » ma apr 04, 2022 1:53 pm

Yopii schreef:
ma apr 04, 2022 11:34 am
Dan lees ik dat we Daley Blind niet mogen bekritiseren.
Jij hebt echt nog nooit anders gedaan dan Blind afbranden. En àls er een keertje noodgedwongen - omdat het écht niet anders kon - een heel dun complimentje werd uitgedeeld, werd dat steevast gevolgd door een dikke 'maarrrrr'.

Er zijn spelers die simpelweg niets goeds kunnen doen. Bij hele hoge nood kan er een klein complimentje af, maar zodra de kans zich ook maar voor een kwart aandient, gaat de bijl er weer in. Blind en Haller behoren zeer duidelijk tot die categorie. Daarbij wordt echt geen kans onbenut gelaten om ze af te branden.

Dit in tegenstelling tot Tadic. Die speelt echt geen wereldseizoen, heeft diverse matige tot zeer matige wedstrijden gespeeld, kan het team ook niet meer zo op sleeptouw nemen als voorgaande seizoenen, maar wordt generiek en integraal als 'top' weggezet. Dubbele maatstaven.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Lionel » ma apr 04, 2022 2:04 pm

Alexander schreef:
ma apr 04, 2022 1:05 pm
Je moet de selectie renoveren. Haller voor 30 miljoen verkopen en Brobbey voor maximaal 10 miljoen halen zorgt ervoor dat je voetballend niet achteruit gaat en 20 miljoen hebt om de selectie op andere plekken te versterken. Gebruik Tadic maar als reservespits. Op links heb je met Unuvar, van Dongen en hopelijk ook Daramy plenty opties. Maar daar zal Ten Hag, mits hij blijft, zeker niet in mee gaan.
Ik hoop ook dat we Tadic meer gaan gebruiken als spits. De man is zo slim met het gebruiken van zijn lichaam. Ook zaterdag weer. In combinatie met zijn gebrek aan diepgang is hij eigenlijk onze ideale spits.

Combinatie Haller en Tadic voorin maakt ons niet dynamisch genoeg.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Lionel » ma apr 04, 2022 2:05 pm

Zeux schreef:
ma apr 04, 2022 1:53 pm
Yopii schreef:
ma apr 04, 2022 11:34 am
Dan lees ik dat we Daley Blind niet mogen bekritiseren.
Jij hebt echt nog nooit anders gedaan dan Blind afbranden. En àls er een keertje noodgedwongen - omdat het écht niet anders kon - een heel dun complimentje werd uitgedeeld, werd dat steevast gevolgd door een dikke 'maarrrrr'.

Er zijn spelers die simpelweg niets goeds kunnen doen. Bij hele hoge nood kan er een klein complimentje af, maar zodra de kans zich ook maar voor een kwart aandient, gaat de bijl er weer in. Blind en Haller behoren zeer duidelijk tot die categorie. Daarbij wordt echt geen kans onbenut gelaten om ze af te branden.

Dit in tegenstelling tot Tadic. Die speelt echt geen wereldseizoen, heeft diverse matige tot zeer matige wedstrijden gespeeld, kan het team ook niet meer zo op sleeptouw nemen als voorgaande seizoenen, maar wordt generiek en integraal als 'top' weggezet. Dubbele maatstaven.
Tadic liet, ondanks dat hij niet al te best speelde, zien hoe je als spits je lichaam moet gebruiken bij de 1-1. Dat is klasse. Pure klasse.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door 999 » ma apr 04, 2022 2:08 pm

Zeux schreef:
ma apr 04, 2022 1:53 pm
Yopii schreef:
ma apr 04, 2022 11:34 am
Dan lees ik dat we Daley Blind niet mogen bekritiseren.
Jij hebt echt nog nooit anders gedaan dan Blind afbranden. En àls er een keertje noodgedwongen - omdat het écht niet anders kon - een heel dun complimentje werd uitgedeeld, werd dat steevast gevolgd door een dikke 'maarrrrr'.

Er zijn spelers die simpelweg niets goeds kunnen doen. Bij hele hoge nood kan er een klein complimentje af, maar zodra de kans zich ook maar voor een kwart aandient, gaat de bijl er weer in. Blind en Haller behoren zeer duidelijk tot die categorie. Daarbij wordt echt geen kans onbenut gelaten om ze af te branden.

Dit in tegenstelling tot Tadic. Die speelt echt geen wereldseizoen, heeft diverse matige tot zeer matige wedstrijden gespeeld, kan het team ook niet meer zo op sleeptouw nemen als voorgaande seizoenen, maar wordt generiek en integraal als 'top' weggezet. Dubbele maatstaven.
+1

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33479
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door zeux » ma apr 04, 2022 2:09 pm

Lionel schreef:
ma apr 04, 2022 2:05 pm
Zeux schreef:
ma apr 04, 2022 1:53 pm
Yopii schreef:
ma apr 04, 2022 11:34 am
Dan lees ik dat we Daley Blind niet mogen bekritiseren.
Jij hebt echt nog nooit anders gedaan dan Blind afbranden. En àls er een keertje noodgedwongen - omdat het écht niet anders kon - een heel dun complimentje werd uitgedeeld, werd dat steevast gevolgd door een dikke 'maarrrrr'.

Er zijn spelers die simpelweg niets goeds kunnen doen. Bij hele hoge nood kan er een klein complimentje af, maar zodra de kans zich ook maar voor een kwart aandient, gaat de bijl er weer in. Blind en Haller behoren zeer duidelijk tot die categorie. Daarbij wordt echt geen kans onbenut gelaten om ze af te branden.

Dit in tegenstelling tot Tadic. Die speelt echt geen wereldseizoen, heeft diverse matige tot zeer matige wedstrijden gespeeld, kan het team ook niet meer zo op sleeptouw nemen als voorgaande seizoenen, maar wordt generiek en integraal als 'top' weggezet. Dubbele maatstaven.
Tadic liet, ondanks dat hij niet al te best speelde, zien hoe je als spits je lichaam moet gebruiken bij de 1-1. Dat is klasse. Pure klasse.
Precies. Als Tadic iets goed doet, kan hij weer een maandje of wat voort op het schild. Blind en Haller hebben hooguit één seconde krediet. En zelfs dat met moeite. Als ze iets 'goed' doen, wordt fluks erbij gemeld wat ze fout doen, als het nodig is in het verleden (zonder tijdslimiet).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51835
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door wimpey » ma apr 04, 2022 2:25 pm

Lionel schreef:
ma apr 04, 2022 2:05 pm
Tadic liet, ondanks dat hij niet al te best speelde, zien hoe je als spits je lichaam moet gebruiken bij de 1-1. Dat is klasse. Pure klasse.
Tadic levert vrijwel altijd. Dat is (ook) gezien zijn leeftijd onwijs knap. Die gast is een machine.

De laatste 4 wedstrijden in de ED zit de kar in de stront. Tadic trekt 'm eruit. En dat doet ie jaar in, jaar uit voor onze club.

Onze club heeft in de 21e eeuw weinig spelers gekend die zo gezichtsbepalend zijn geweest. Héél weinig.

Plaats reactie