Sebastien Haller

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door 999 » di apr 05, 2022 5:46 pm

Lionel schreef:
di apr 05, 2022 5:37 pm
Ik snap werkelijk waar niks van je post.
Volgens mij hadden we het over Drommel.die moest volgens jou naar AJAX.Ergo AJAX had zitten slapen .. (en Haller moet maar weer de zoveelste keer verkocht worden )

En dan lul je net over Haller als of hij eigenlijk helemaal geen ruk heeft betekent voor AJAX.In andere postings scherm je dan met Brobbey.Haller moet er uit Brobbey moet er in.Mijn inziens verandert er dan niet veel met de tactiek van AJAX omdat Brobbey ook gewoon maar een eindstation is in de zestien.Overigens, ik denk dat niemand van jou genoemde lijstje verkocht gaat worden volgend seizoen ..

Als je het nu niet snapt dan weet ik het ook niet meer ..

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Lionel » di apr 05, 2022 7:37 pm

Ik vond Drommel een prima keeper bij Twente. Hij maakt fouten bij PSV die hij bij Twente niet maakte. Dan heeft het weinig met talent te maken maar meer met de druk.. Wellicht had PSV meer met mensen om Drommel heen kunnen praten om te kijken hoe hij met druk omgaat?

Wat betreft het verschil tussen Haller en Brobbey: Brobbey kan beter een bal vasthouden en afschermen. Brobbey is een stuk sneller en wilt ook duels aangaan.

Ze kunnen overigens allebei niet koppen en hebben allebei geen verfijnde techniek. Maar met de combinatie met Tadic - Berghuis op links en op tien lijkt mij Brobbey beter voor dit Ajax.

Heeft Haller niks voor Ajax betekent? Natuurlijk wel. Maar hij was twee keer spoorloos tegen Benfica in een wedstrijd waarin Ajax zijn spits van 22 miljoen nodig had. Daarbij liet Brobbey na de winterstop zien dat hij ook als eindpunt kan fungeren. En daarbij is hij jonger, kost hij minder, een jongen uit de jeugd die een mega domme fout heeft gemaakt, sneller, balvaster en meer potentieel.

Duidelijk nu?
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di apr 05, 2022 8:07 pm

Voor mij zijn Haller en Brobbey redelijk gelijkwaardig. Met dien verstande dat Brobbey veel en veel en nog veeeeel blessuregevoeliger is. We zouden gek zijn als we hem zouden kopen; dit is echt een man van glas.

Haller is inderdaad voetballend niet sterk (al zie je hem geregeld dingen doen waarvan je denkt dat het er toch wel in zit…) maar wordt wel topscorer van de eredivisie en in de CL legt ie dit seizoen fabelachtige statistieken over. Hij is een spits en maakt goals. Best wel heel fijn.

Lionel maakt natuurlijk geregeld een karikatuur van hem; maar stel dat we Haller deze zomer met winst zouden kunnen verkopen, meteen doen natuurlijk. Want beter wordt het niet. Ben wel bang dat hij “eenseizoensvlieg” is met zijn productie. En als je die wegdenkt, hou je weinig meer over.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door 999 » di apr 05, 2022 8:12 pm

Lionel schreef:
di apr 05, 2022 7:37 pm
Ik vond Drommel een prima keeper bij Twente. Hij maakt fouten bij PSV die hij bij Twente niet maakte. Dan heeft het weinig met talent te maken maar meer met de druk.. Wellicht had PSV meer met mensen om Drommel heen kunnen praten om te kijken hoe hij met druk omgaat?
Vond hem bij Twente ook niet AJAX waardig.
Wat betreft het verschil tussen Haller en Brobbey: Brobbey kan beter een bal vasthouden en afschermen. Brobbey is een stuk sneller en wilt ook duels aangaan.
Nou, Brobbey kan de bal niet vasthouden, is lomp ( koste hem 6 weken weer ) ,En snel, tja AJAX speelt 99,9% van de wedstrijd rond de zestien van de tegenstander dus zoveel heb je daar ook niet aan.
Ze kunnen overigens allebei niet koppen en hebben allebei geen verfijnde techniek. Maar met de combinatie met Tadic - Berghuis op links en op tien lijkt mij Brobbey beter voor dit Ajax.
Hopelijk kunnen langzame Tadic en Berghuis dan de zeer snele Brobbey bij houden.Nu nog EtH zo ver krijgen ..

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door zeux » di apr 05, 2022 8:20 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di apr 05, 2022 8:07 pm
Lionel maakt natuurlijk geregeld een karikatuur van hem;
To put it very, very (very) mildly... :biggrin.gif: :excited.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sebastien Haller

Bericht door Mano » wo apr 06, 2022 8:32 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di apr 05, 2022 8:07 pm
Voor mij zijn Haller en Brobbey redelijk gelijkwaardig. Met dien verstande dat Brobbey veel en veel en nog veeeeel blessuregevoeliger is. We zouden gek zijn als we hem zouden kopen; dit is echt een man van glas.

Haller is inderdaad voetballend niet sterk (al zie je hem geregeld dingen doen waarvan je denkt dat het er toch wel in zit…) maar wordt wel topscorer van de eredivisie en in de CL legt ie dit seizoen fabelachtige statistieken over. Hij is een spits en maakt goals. Best wel heel fijn.

Lionel maakt natuurlijk geregeld een karikatuur van hem; maar stel dat we Haller deze zomer met winst zouden kunnen verkopen, meteen doen natuurlijk. Want beter wordt het niet. Ben wel bang dat hij “eenseizoensvlieg” is met zijn productie. En als je die wegdenkt, hou je weinig meer over.
Zijn cijfers liegen niet. Is hij een 'eenseizoensvlieg' :confused.gif:
Dat baseren we op?

Hij heeft iets over zich, waardoor het vertrouwen er niet 100% is dat hij dit meerdere seizoenen kan volhouden.
Terwijl hij bij Frankfurt en Utrecht best okay gepresteerd heeft. Alleen bij West Ham was het niets.

is het dan misschien zijn voorkomen?
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door Marillion » wo apr 06, 2022 8:54 am

Zijn bijdrage is wisselvallig. Soms laat hij voetballend ineens hele aardige dingen zien en dan is het weer helemaal niets. En als het niets is ziet het er vaak wat klunzig en onhandig uit. Dat laatste is iets waar publiek doorgaans op aanslaat. Die combinatie is zijn probleem.

Ik denk dat de uitspraak dat hij deze cijfers nog een keer gaat neerzetten in ieder als het om de CL gaat geen gewaagde uitspraak is. En juist daar ontstaat voor een belangrijk deel de marktwaarde van een speler.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo apr 06, 2022 9:30 am

Overigens loopt de JCA met hem weg hoor.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Lionel » wo apr 06, 2022 9:30 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di apr 05, 2022 8:07 pm
Voor mij zijn Haller en Brobbey redelijk gelijkwaardig. Met dien verstande dat Brobbey veel en veel en nog veeeeel blessuregevoeliger is. We zouden gek zijn als we hem zouden kopen; dit is echt een man van glas.

Haller is inderdaad voetballend niet sterk (al zie je hem geregeld dingen doen waarvan je denkt dat het er toch wel in zit…) maar wordt wel topscorer van de eredivisie en in de CL legt ie dit seizoen fabelachtige statistieken over. Hij is een spits en maakt goals. Best wel heel fijn.

Lionel maakt natuurlijk geregeld een karikatuur van hem; maar stel dat we Haller deze zomer met winst zouden kunnen verkopen, meteen doen natuurlijk. Want beter wordt het niet. Ben wel bang dat hij “eenseizoensvlieg” is met zijn productie. En als je die wegdenkt, hou je weinig meer over.
Ik geloof best dat Haller bij Ajax geen eendagsvlieg is. Daarvoor kan hij wel goed genoeg afmaken en heeft hij zeker kwaliteiten die passen bij een team die in ieder geval in de Eredivisie vaak de bal heeft en de tegenstander omsingelt in de 16.

Ook in de CL heeft hij fantastische cijfers. Maar dat komt wel door het gehele spel van Ajax. Alles ging goed in de eerste seizoenshelft. Niemand had het over het gebrek aan dynamiek bij Blind en Tadic op links. Pas toen tegenstanders zich gingen ingraven en er meer nodig was dan leuk positiespel zie je dat dit team zijn gebreken heeft.

Daarom vind ik dat we Haller moeten verkopen en een linksback moeten halen die wat dynamischer is dan Blind. En of dat nou Wijndal is als linksback of Brobbey als spits weet ik niet. Hangt er voor mij echt vanaf hoeveel ze moeten kosten. 10 miljoen neerleggen voor Wijndal zou ik niet gek vinden, 10 miljoen voor Brobbey, gezien zijn fitheid, weer wel. Zeker omdat hij vorig jaar gratis de deur uit liep.

De spits bij Ajax moet de meest technische speler zijn, een speler op wie je op het puntje van je stoel gaat zitten. Die iets verrassends doet. Haller doet dit alleen af en toe rondom de middenlijn. En ik irriteer mij overigens ook aan zijn gebrek aan duelkracht. Wat een lichaam heeft die vent en hoe weinig hij ermee doet... ongekend.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door elliquido » wo apr 06, 2022 11:46 am

Wat mij opvalt, hij krijgt nooit een overtreding mee. Als je ziet hoe verdedigers bij hem in de rug vliegen, dat is ongekend.

Is dat timing? Is hij er te vroeg? Bambi on ice?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sebastien Haller

Bericht door Mano » wo apr 06, 2022 1:06 pm

Lionel schreef:
wo apr 06, 2022 9:30 am
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di apr 05, 2022 8:07 pm
Voor mij zijn Haller en Brobbey redelijk gelijkwaardig. Met dien verstande dat Brobbey veel en veel en nog veeeeel blessuregevoeliger is. We zouden gek zijn als we hem zouden kopen; dit is echt een man van glas.

Haller is inderdaad voetballend niet sterk (al zie je hem geregeld dingen doen waarvan je denkt dat het er toch wel in zit…) maar wordt wel topscorer van de eredivisie en in de CL legt ie dit seizoen fabelachtige statistieken over. Hij is een spits en maakt goals. Best wel heel fijn.

Lionel maakt natuurlijk geregeld een karikatuur van hem; maar stel dat we Haller deze zomer met winst zouden kunnen verkopen, meteen doen natuurlijk. Want beter wordt het niet. Ben wel bang dat hij “eenseizoensvlieg” is met zijn productie. En als je die wegdenkt, hou je weinig meer over.
Ik geloof best dat Haller bij Ajax geen eendagsvlieg is. Daarvoor kan hij wel goed genoeg afmaken en heeft hij zeker kwaliteiten die passen bij een team die in ieder geval in de Eredivisie vaak de bal heeft en de tegenstander omsingelt in de 16.

Ook in de CL heeft hij fantastische cijfers. Maar dat komt wel door het gehele spel van Ajax. Alles ging goed in de eerste seizoenshelft. Niemand had het over het gebrek aan dynamiek bij Blind en Tadic op links. Pas toen tegenstanders zich gingen ingraven en er meer nodig was dan leuk positiespel zie je dat dit team zijn gebreken heeft.

Daarom vind ik dat we Haller moeten verkopen en een linksback moeten halen die wat dynamischer is dan Blind. En of dat nou Wijndal is als linksback of Brobbey als spits weet ik niet. Hangt er voor mij echt vanaf hoeveel ze moeten kosten. 10 miljoen neerleggen voor Wijndal zou ik niet gek vinden, 10 miljoen voor Brobbey, gezien zijn fitheid, weer wel. Zeker omdat hij vorig jaar gratis de deur uit liep.

De spits bij Ajax moet de meest technische speler zijn, een speler op wie je op het puntje van je stoel gaat zitten. Die iets verrassends doet. Haller doet dit alleen af en toe rondom de middenlijn. En ik irriteer mij overigens ook aan zijn gebrek aan duelkracht. Wat een lichaam heeft die vent en hoe weinig hij ermee doet... ongekend.
dus Haller weg en een LB halen.
geen spits? die hebben we niet nodig?
De spits bij Ajax moet de meest technische speler zijn, een speler op wie je op het puntje van je stoel gaat zitten.
dan kan je Brobbey ook wel terug naar Leipzig sturen. Want hij voldoet niet aan deze criteria.


sterker nog, dan heb jij al een hele tijd niet op het puntje van je stoel gezeten. :smallgrin.gif:
Wie was het laatst? Zlatan? En die presteerde niks, dat begon pas te lopen toen hij ajax verliet.
Suarez? (2011)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo apr 06, 2022 1:32 pm

Tadic in 18/19 in de grote wedstrijden.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door 999 » wo apr 06, 2022 2:22 pm

Heb het idee dat er zijn die bij de Jumbo spelers aan het shoppen zijn ... :)

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Sebastien Haller

Bericht door De Dominee » di apr 26, 2022 9:10 am

Staat volgens BILD op de verlanglijst van Bayern bij vertrek Lewandowski. Is al contact met zijn zaakwaarnemer. 40mln.

Uitstekend nieuws.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12862
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Sebastien Haller

Bericht door Liberty » di apr 26, 2022 9:16 am

De Dominee schreef:
di apr 26, 2022 9:10 am
Staat volgens BILD op de verlanglijst van Bayern bij vertrek Lewandowski. Is al contact met zijn zaakwaarnemer. 40mln.

Uitstekend nieuws.
Van Lewandowski naar Haller? Volgens mij vindt Bayern 10 titels op rij wel voldoende, als ze deze keuze maken.
Tijd voor iets nieuws.

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Yopii » di apr 26, 2022 9:16 am

Dat kan toch niet waar zijn? :confused.gif:

Van Lewandowski naar Haller, dat is zoiets als van een Porsche naar een bolderkar.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door wimpey » di apr 26, 2022 9:28 am

Yopii schreef:
di apr 26, 2022 9:16 am
Dat kan toch niet waar zijn? :confused.gif:

Van Lewandowski naar Haller, dat is zoiets als van een Porsche naar een bolderkar.
Een 26 April grap. Maar Bayern mag 'm natuurlijk graag ophalen!

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Lionel » di apr 26, 2022 9:57 am

Stel je voor... zo achterlijk kunnen ze niet zijn toch? Als stormram is deze twee meter lange pussy ook niet geschikt.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door 999 » di apr 26, 2022 10:38 am

De Dominee schreef:
di apr 26, 2022 9:10 am
Staat volgens BILD op de verlanglijst van Bayern bij vertrek Lewandowski. Is al contact met zijn zaakwaarnemer. 40mln.

Uitstekend nieuws.
Heb je Bild op zijn kop gelezen Dominee ?. :)

Dit komt uit de koker van Bild, niet uit de koker van BM ...

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Lionel » di apr 26, 2022 10:55 am

We kunnen overigens wel stellen dat mijn bashen op Haller volkomen terecht was. Misschien een beetje vaak maar die gast kan echt niks he. Denk dat Overmars wat vrouwen aan het lastig vallen was tijdens de prijs- en salarisonderhandelingen :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Sebastien Haller

Bericht door De Dominee » di apr 26, 2022 11:16 am

999 schreef:
di apr 26, 2022 10:38 am
De Dominee schreef:
di apr 26, 2022 9:10 am
Staat volgens BILD op de verlanglijst van Bayern bij vertrek Lewandowski. Is al contact met zijn zaakwaarnemer. 40mln.

Uitstekend nieuws.
Heb je Bild op zijn kop gelezen Dominee ?. :)

Dit komt uit de koker van Bild, niet uit de koker van BM ...
https://twitter.com/cfbayern/status/1518830527163387904

Journalist van BILD geeft aan dat Bayern zich bij het management van Haller gemeld heeft.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door 999 » di apr 26, 2022 11:36 am

De Dominee schreef:
di apr 26, 2022 11:16 am
999 schreef:
di apr 26, 2022 10:38 am
De Dominee schreef:
di apr 26, 2022 9:10 am
Staat volgens BILD op de verlanglijst van Bayern bij vertrek Lewandowski. Is al contact met zijn zaakwaarnemer. 40mln.

Uitstekend nieuws.
Heb je Bild op zijn kop gelezen Dominee ?. :)

Dit komt uit de koker van Bild, niet uit de koker van BM ...
https://twitter.com/cfbayern/status/1518830527163387904

Journalist van BILD geeft aan dat Bayern zich bij het management van Haller gemeld heeft.
De story van Bild, maar goed heb je gelijk dan heb je gelijk :) , maar zeg eens eerlijk .. geloof je het zelf ?.Is gewoon een vraag Dominee ...

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Sebastien Haller

Bericht door De Dominee » di apr 26, 2022 12:07 pm

Waarom zou ik het niet geloven? Deze journalist staat als redelijk betrouwbaar te boek. Haller heeft zich flink laten zien in de CL. Die kan echt wel een mooie transfer maken deze zomer. Hopelijk laat Ajax hem gaan.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sebastien Haller

Bericht door LucaS » di apr 26, 2022 12:13 pm

Heeft het bij Frankfurt ook behoorlijk gedaan. Iig goed genoeg om voor 50 miljoen verkocht te worden.
I think I lost my fucking headache

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Sebastien Haller

Bericht door De Dominee » di apr 26, 2022 12:15 pm

:eusa_pray.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Plaats reactie