Oussama Idrissi

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » zo jan 31, 2021 11:34 pm

Ik verwacht dat hij ongeveer net zoveel gaat spelen als bij Sevilla. Want Ajax begint met Tadic en Antony op de vleugel. Neres lijkt eindelijk weer op de terugweg. Is een paar keer goed ingevallen en die gaat deze keuze dus een stuk lastiger maken.

Waar in dit verhaal komt El Idrissi dan voor? Hij zal vast één of twee keer mogen invallen maar dat is het dan toch wel? We hebben het over 14 wedstrijden plus eventueel nog iets in de beker.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo jan 31, 2021 11:42 pm

Marillion schreef:Ik verwacht dat hij ongeveer net zoveel gaat spelen als bij Sevilla. Want Ajax begint met Tadic en Antony op de vleugel. Neres lijkt eindelijk weer op de terugweg. Is een paar keer goed ingevallen en die gaat deze keuze dus een stuk lastiger maken.

Waar in dit verhaal komt El Idrissi dan voor? Hij zal vast één of twee keer mogen invallen maar dat is het dan toch wel? We hebben het over 14 wedstrijden plus eventueel nog iets in de beker.
Mag ie Europees niet meedoen?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » zo jan 31, 2021 11:57 pm

Nee.Mag mee doen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » ma feb 01, 2021 12:02 am

Trab schreef:
zo jan 31, 2021 11:18 pm
999 schreef:Omdat ie er helemaal niks van kan toch ..
Weer een speler die er niks van kan? ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ach, wordt gehuurd .Kan ie toch mooi spelers wat meer rust geven.Volgens mij wilde half AT um ten tijde van AZ.Of ie dat nivo nog heeft ?.Daarom wordt ie ook gehuurd.En verder gewoon afwachten en een kans geven ...

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » ma feb 01, 2021 12:04 am

Volgens mij wilde half AT um ten tijde van AZ
Echt?

Ik wil sowieso liever geen spelers van AZ, die vallen tegen.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door WP_Legend » ma feb 01, 2021 2:16 am

Als bank zitter is dat toch Prima? Tegen de mindere goden kan Tadic dan uitrusten... Volgens mij hebben we momenteel niks in de jeugd die op linksbuiten aardig uit de voeten kan op Eredivisie Niveau.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Gezond verstand » ma feb 01, 2021 3:16 am

999 schreef:
zo jan 31, 2021 10:02 pm
Weer een utrecht speler ..
wie dan? Want Idrissi heeft in de jeugd van Feyenoord gezeten, is prof geworden bij Groningen, heeft daarna bij AZ gezeten en nu bij Sevilla.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Gezond verstand » ma feb 01, 2021 3:17 am

De Dominee schreef:
zo jan 31, 2021 10:15 pm
Tja, stop-gap. Houd dan Promes er maar bij. Ajax wil blijkbaar wel heel erg graag van hem af.

Hopelijk lichten ze die optie tot koop in ieder geval niet. Ajax moet echt wat hoger gaan mikken met inkomende transfers.
Ik vind dit al een stuk hoger gemikt dan de stop-gap van vorig jaar januari
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Gezond verstand » ma feb 01, 2021 3:19 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo jan 31, 2021 11:42 pm
Marillion schreef:Ik verwacht dat hij ongeveer net zoveel gaat spelen als bij Sevilla. Want Ajax begint met Tadic en Antony op de vleugel. Neres lijkt eindelijk weer op de terugweg. Is een paar keer goed ingevallen en die gaat deze keuze dus een stuk lastiger maken.

Waar in dit verhaal komt El Idrissi dan voor? Hij zal vast één of twee keer mogen invallen maar dat is het dan toch wel? We hebben het over 14 wedstrijden plus eventueel nog iets in de beker.
Mag ie Europees niet meedoen?
dat mag wel.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Oussama Idrissi

Bericht door 999 » ma feb 01, 2021 10:38 am

Ajax strikt Idrissi als vervanger Promes
ALKMAAR Ajax heeft zondagavond een akkoord bereikt met Sevilla over de huur van Oussama Idrissi (24). De voormalige aanvaller van AZ maakte afgelopen zomer zijn droomtransfer naar La Liga, maar heeft in Zuid-Spanje nog geen basisplaats veroverd. Met de Marokkaanse international, waarop Ajax een optie tot koop bedong, heeft Erik ten Hag zijn selectie compleet om na de winterstop op drie fronten te strijden.

Zondagavond werd in de Johan Cruijff ArenA nog topoverleg gevoerd tussen directeur voetbalzaken en Marc Overmars en trainer Erik ten Hag, die per se een vervanger voor Promes wilde. Die – zo veel staat vast – voor een bedrag tussen de 7,5 miljoen en 10 miljoen euro op weg is naar de uitgang.

Maar die transfer naar Spartak Moskou, die negentig procent waarschijnlijk wordt geacht, heeft geen prioriteit, omdat de transfermarkt in Rusland nog een aantal dagen langer open is.

Het allerbelangrijkste voor Ajax was een waardige vervanger voor Promes binnen te halen. Lang was de directie bezig met Kamaldeen Sulemana (18) van FC Nordsjaelland, maar de deal is te gecompliceerd en de tijd te kort om de Ghanees nu te strikken. Waarschijnlijk waagt Ajax in de zomer een nieuwe poging.

Voor nu wilden de Amsterdammers een aanvaller huren en de keuze is daarbij dus op Idrissi gevallen. Voor het in orde maken van het papierwerk en de keuring heeft Ajax minder dan een dag de tijd, omdat de transfermarkt op 1 februari 23.59 uur sluit.
De T.

Mano
Berichten: 15120
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Oussama Idrissi

Bericht door Mano » ma feb 01, 2021 12:34 pm

10 miljoen vangen voor Promes en tijdelijk iemand huren die minimaal even goed is. Prima.

Ik zag liever een echte middenvelder komen maar dat mag deze zomer gebeuren door de nieuwe trainer :hypocrite.gif:
door te huren, kan je d'r ook weer makkelijk vanaf.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Oussama Idrissi

Bericht door Jöhnk » ma feb 01, 2021 12:42 pm

Lang was de directie bezig met Kamaldeen Sulemana (18) van FC Nordsjaelland, maar de deal is te gecompliceerd en de tijd te kort om de Ghanees nu te strikken. Waarschijnlijk waagt Ajax in de zomer een nieuwe poging.
Ze waren er lang mee bezig maar de tijd was te kort. Die komt dus niet.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Oussama Idrissi

Bericht door Marillion » ma feb 01, 2021 12:55 pm

Klinkt als dat de vraagprijs voor een transfer op dit moment te hoog lag.

Het is natuurlijk nog even de vraag hoe de situatie er komende zomer uitziet. Blijven Tadic, Neres en Antony alledrie of niet? El Idrissi krijgt met een optie tot koop de kans om te laten zien dat hij de kandidaat is. Afhankelijk van de situatie zullen ze dan eventueel weer aankloppen voor die Sulemana.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Oussama Idrissi

Bericht door Jöhnk » ma feb 01, 2021 1:03 pm

Een te hoge vraagprijs is een obstakel maar is niet complex.

Ik lees er iets anders in. Er is onder de (ongetwijfeld vele) belanghebbenden te veel weerstand tegen een transfer naar Ajax.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Oussama Idrissi

Bericht door Marillion » ma feb 01, 2021 1:11 pm

Kan een factor zijn. Als meer clubs interesse hebben zullen ze niet zo snel akkoord gaan met een bod als de indruk bestaat dat er wellicht meer in zit. En ik weet niet hoe hun seizoen eruit ziet maar wellicht zien ze sowieso liever dat hij niet tussentijds vertrekt?

We gaan het komende zomer wel merken. Voor de korte termijn dus El Idrissi. Al is er nog wel onduidelijk of daar nu een optie overeengekomen gaat worden.

EDIT:

Aha, Promes is nog helemaal niet verkocht maar gaat eerst op huurbasis. Dat zal wellicht ook meespelen bij het niet tot stand komen van een transfer met Sulemana en de keuze om dan zelf ook te huren.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Oussama Idrissi

Bericht door Giacomo Puccini » ma feb 01, 2021 2:48 pm

Volgens NOS kan Idrissi gewoon Europees spelen voor Ajax:

(...) Idrissi, die ook Europees speelgerechtigd is. De buitenspeler kwam namens AZ nog uit in de voorronde van de Champions League en speelde later voor Sevilla in de groepsfase.

Tot enkele jaren terug was dat een probleem en zou hij dan niet na de winter voor Ajax in Europa mogen spelen.

Maar de regels zijn door de UEFA in 2018 versoepeld en dus kan Ten Hag rekenen op zijn nieuwste aanwinst.


Ik lees wel her en der dat Sevilla geen optie tot koop wil, dat zou wel een zeer slechte zaak zijn.
Ajax!

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Oussama Idrissi

Bericht door Yopii » ma feb 01, 2021 2:50 pm

Jöhnk schreef:
ma feb 01, 2021 1:03 pm
Een te hoge vraagprijs is een obstakel maar is niet complex.

Ik lees er iets anders in. Er is onder de (ongetwijfeld vele) belanghebbenden te veel weerstand tegen een transfer naar Ajax.
Precies.

Blijkbaar zijn er meer clubs in de markt, dus willen ze nog even afwachten.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Oussama Idrissi

Bericht door Marillion » ma feb 01, 2021 3:34 pm

Denk je niet dat Overmars simpelweg nu niet mag investeren zonder verkoop van Promes? Dat zou prima kunnen vallen onder complex.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Oussama Idrissi

Bericht door Arthur » ma feb 01, 2021 4:47 pm

Yopii schreef:
Jöhnk schreef:
ma feb 01, 2021 1:03 pm
Een te hoge vraagprijs is een obstakel maar is niet complex.

Ik lees er iets anders in. Er is onder de (ongetwijfeld vele) belanghebbenden te veel weerstand tegen een transfer naar Ajax.
Precies.

Blijkbaar zijn er meer clubs in de markt, dus willen ze nog even afwachten.
Bij Antony ging het vorige winter ook niet door, maar kwam het daarna alsnog rond. Dit klinkt als een vergelijkbare situatie.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Oussama Idrissi

Bericht door Duke » ma feb 01, 2021 5:17 pm

We hebben hier nu eenmaal ongelofelijke kennis van de internationale voetbalmarkt rondlopen, weet je dat nu nog niet? :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Oussama Idrissi

Bericht door Lionel » ma feb 01, 2021 5:44 pm

Promes verhuren/verkopen en daar voor een half jaar Idrissi voor terughalen is mijn inziens goed beleid. We hebben in de jeugd niks rondlopen en we moeten kampioen worden. Dan is het huren van Idrissi een prima oplossing. Van Promes moeten we gewoon af.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Oussama Idrissi

Bericht door Marillion » ma feb 01, 2021 8:08 pm

Ik vind het persoonlijk wel erg overdreven om een vervanger te halen gezien de opties op de vleugels. Maar ik ben het wel met je eens dat, als je dan toch iets wil doen, dit een relatief goede oplossing is. Het zal per saldo financieel niet veel uitmaken.

De kans dat Ajax straks besluit om El Idrissi te kopen schat ik in op zo goed als nul. Hij pakt een handvol invalbeurten en mag misschien een keer starten in een eenvoudig potje of een bekerduel. En dat is het dan wel.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » ma feb 01, 2021 8:29 pm

Gezond verstand schreef:
ma feb 01, 2021 3:16 am
999 schreef:
zo jan 31, 2021 10:02 pm
Weer een utrecht speler ..
wie dan? Want Idrissi heeft in de jeugd van Feyenoord gezeten, is prof geworden bij Groningen, heeft daarna bij AZ gezeten en nu bij Sevilla.
Dat was een grapje ..

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Dubbel » ma feb 01, 2021 8:51 pm

999 schreef:
ma feb 01, 2021 8:29 pm
Dat was een grapje ..
:smallgrin.gif:

Ik heb er wel vertrouwen in want er is immers een Bij Andy in de Auto met hem!

https://www.youtube.com/watch?v=JqvBCtmW9Kw

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Oussama Idrissi

Bericht door Lionel » ma feb 01, 2021 9:17 pm

Marillion schreef:
ma feb 01, 2021 8:08 pm
Ik vind het persoonlijk wel erg overdreven om een vervanger te halen gezien de opties op de vleugels. Maar ik ben het wel met je eens dat, als je dan toch iets wil doen, dit een relatief goede oplossing is. Het zal per saldo financieel niet veel uitmaken.

De kans dat Ajax straks besluit om El Idrissi te kopen schat ik in op zo goed als nul. Hij pakt een handvol invalbeurten en mag misschien een keer starten in een eenvoudig potje of een bekerduel. En dat is het dan wel.
Idrissi is plug and play neem ik aan. Een betere voetballer dan Haller. Zet Tadic nou gewoon in de spits. Mogen Idrissi, zeer geschikt voor tiki taka, Neres en Anthony het op de vleugel uitzoeken.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie