De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Neefkens
Erelid
Berichten: 565
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » di apr 22, 2008 8:07 pm

Als het Molenaar wordt, dan ben ik even niet positief. :au.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di apr 22, 2008 8:07 pm

Bij een grote club in een grote competitie is het gevaar dat iemand zelf vertrekt denk ik toch wat minder groot. Waar moet je heen om het beter voor elkaar te krijgen?

Maar vanuit Nederland kun je nog wel een stap maken. Wat in Van Basten z'n voordeel spreekt is het verhaal dat hij er kennelijk niet zo op zit te wachten om te verhuizen. Maar wat is dat verhaal nog waard als Milan na een eventuele succesvolle start op de stoep staat?
Nil volentibus arduum

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 22, 2008 8:08 pm

Marillion schreef:Aan de andere kant. Wat moet hij nou regelen? Hij doet de onderhandelingen niet. Hij zal alleen aangeven wie hij wil hebben. Dan moet hij hooguit nog even met een speler praten. Nou ja, dan gooit hij een paar euro in de boetepot of hij vertelt een mop en belt vervolgens even met die speler.
Als er iemand niet haalbaar is, zal hij toch echt met andere opties moeten komen. Of wat als er opeens 30 miljoen voor Suárez geboden wordt? Dat blazen we dan maar af omdat we niemand beschikbaar hebben om een vervanger uit te zoeken?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di apr 22, 2008 8:08 pm

Neefkens schreef:Als het Molenaar wordt, dan ben ik even niet positief. :au.gif:
Ja, hallo. Dat kan dus niet. Dan geef je er maar een draai aan hoor. We hebben allemaal zo onze taak op dit forum. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » di apr 22, 2008 8:09 pm

Hoofd scouting wordt misschien nu ook wel anders ingevuld nu van Geel weg is.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di apr 22, 2008 8:10 pm

Bertje schreef:
Marillion schreef:Aan de andere kant. Wat moet hij nou regelen? Hij doet de onderhandelingen niet. Hij zal alleen aangeven wie hij wil hebben. Dan moet hij hooguit nog even met een speler praten. Nou ja, dan gooit hij een paar euro in de boetepot of hij vertelt een mop en belt vervolgens even met die speler.
Als er iemand niet haalbaar is, zal hij toch echt met andere opties moeten komen. Of wat als er opeens 30 miljoen voor Suárez geboden wordt? Dat blazen we dan maar af omdat we niemand beschikbaar hebben om een vervanger uit te zoeken?
Ik mag toch aannemen dat er per positie wel meer dan één optie is? Of hebben we dat schaduwelftal nou nog niet bij elkaar verzonnen. En er kan tijdens dat toernooi toch gewoon even worden gebeld. Ik geef toe, het is niet ideaal. Maar we moeten nu ook niet doen alsof hij drie weken op de maan zit.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di apr 22, 2008 8:12 pm

Deze prutser zit niet meer bij AJAX dus topic kan verplaatst worden!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 22, 2008 8:13 pm

Marillion schreef:Ik mag toch aannemen dat er per positie wel meer dan één optie is? Of hebben we dat schaduwelftal nou nog niet bij elkaar verzonnen. En er kan tijdens dat toernooi toch gewoon even worden gebeld. Ik geef toe, het is niet ideaal. Maar we moeten nu ook niet doen alsof hij drie weken op de maan zit.
Het klinkt mooi, zo'n schaduwelftal, maar de hele wereld is op zoek naar spelers. Die paar opties die je voor elke positie hebt zijn dus ook zo weer vergeven. Punt is dat als er één iemand van het schaduwelftal afvalt, er gelijk een nieuwe optie klaar moet staan.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di apr 22, 2008 8:14 pm

Van Geel stapt op, volgens VI.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 22, 2008 8:15 pm

:frusty.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rednose » di apr 22, 2008 8:16 pm

Ik aarzel of we hier nu zo blij mee moeten zijn. Wel een harde jongen die ons veel geld heeft opgeleverd en een paar goeie spelers heeft binnen gehaald.
Ook droefenis, al blijf ik er bij dat een paar van de hier afgekraakte spelers (zoals Rommendahl) voor de breedte helemaal niet zo slecht zijn gebleken.
De ergste aankoop krijgt nb een verlenging vanwege Van Basten, tja... of we daar zo blij mee moeten zijn.
Kortom, eerst zien dan geloven.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » di apr 22, 2008 8:18 pm

De ergste aankoop krijgt nb een verlenging vanwege Van Basten, tja... of we daar zo blij mee moeten zijn
Ik gok erop dat Colin niet de duurste speler in de selectie is, en hij dus een goedkopere, maar betere, stand-in is van Silva...

Oftewel, ik denk dat Ogararu Ajax deze zomer verlaat.
Pompiedom

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di apr 22, 2008 8:19 pm

Rednose schreef:Ik aarzel of we hier nu zo blij mee moeten zijn. Wel een harde jongen die ons veel geld heeft opgeleverd en een paar goeie spelers heeft binnen gehaald.
Ook droefenis, al blijf ik er bij dat een paar van de hier afgekraakte spelers (zoals Rommendahl) voor de breedte helemaal niet zo slecht zijn gebleken.
De ergste aankoop krijgt nb een verlenging vanwege Van Basten, tja... of we daar zo blij mee moeten zijn.
Kortom, eerst zien dan geloven.
Al dat vele geld voor Sneijder heeft hij ook direct vergooid door geen vervanger te halen. waardoor we CL inkomsten zijn misgelopen + de inkomsten van de competitie. Daarnaast heeft hij spelers gehaald voor deze plek die 3 miljoen per jaar opstrijken voor het warm houden van de tribunestoeltjes..

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » di apr 22, 2008 8:21 pm

Al dat vele geld voor Sneijder heeft hij ook direct vergooid door geen vervanger te halen. waardoor we CL inkomsten zijn misgelopen + de inkomsten van de competitie. Daarnaast heeft hij spelers gehaald voor deze plek die 3 miljoen per jaar opstrijken voor het warm houden van de tribunestoeltjes..
Zlatan for president! :666.gif:
Pompiedom

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di apr 22, 2008 8:27 pm

Bertje schreef:
Marillion schreef:Ik mag toch aannemen dat er per positie wel meer dan één optie is? Of hebben we dat schaduwelftal nou nog niet bij elkaar verzonnen. En er kan tijdens dat toernooi toch gewoon even worden gebeld. Ik geef toe, het is niet ideaal. Maar we moeten nu ook niet doen alsof hij drie weken op de maan zit.
Het klinkt mooi, zo'n schaduwelftal, maar de hele wereld is op zoek naar spelers. Die paar opties die je voor elke positie hebt zijn dus ook zo weer vergeven. Punt is dat als er één iemand van het schaduwelftal afvalt, er gelijk een nieuwe optie klaar moet staan.
Dan moet het schaduwelftal wat verder gaan dan één backup per positie. Dat kan toch geen kwaad? Natuurlijk ben je altijd afhankelijk van de markt maar daarom moeten er ook realistische opties op die lijst staan.

En zelfs dan kan het incidenteel nog een keer voorkomen dat je verder moet kijken maar dan mag de scouting een optie aandragen. Moet Van Basten anders ter plekke een naam verzinnen? Dat kan hij ook als hij op het ek aanwezig is.
Nil volentibus arduum

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 22, 2008 8:30 pm

Nee, Van Basten moet de speler zelf zien. De scouting draagt slechts aan.

Verder zijn ook een paar opties zo vergeven. Zoals ik al zei: de hele wereld is op zoek naar spelers.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di apr 22, 2008 8:38 pm

Bertje schreef:Nee, Van Basten moet de speler zelf zien. De scouting draagt slechts aan.

Verder zijn ook een paar opties zo vergeven. Zoals ik al zei: de hele wereld is op zoek naar spelers.
Allemaal waar. Maar waar moet hij die speler zien tijdens het EK. Dan is er volgens mij nergens meer een competitie aan de slag. De enige plek waar je dan eventueel nog iemand zou kunnen zien is dan uitgerekend op het EK.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di apr 22, 2008 8:39 pm

Ik vind het trouwens jammer dat Van Geel vetrekt, had hem liever op een andere positie zien blijven.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 22, 2008 8:42 pm

Voor mijn part gaat hij DVD'tjes kijken. Je maakt mij niet wijs dat hij elke speler kent.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di apr 22, 2008 8:45 pm

Nou, laat ik het zo zeggen. Als Van Basten in die periode nog DVD's moet gaan bekijken of op een andere manier vage manier nog een speler moet opduiken dan heeft hij wat mij betreft al gefaald. Dan zijn we namelijk weer te laat.

Voor die tijd moet duidelijk zijn wie we willen hebben en of dat haalbaar is. Dan kan er best nog een bod op een speler komen waardoor je onverwacht nog moet handelen maar het kan nooit zo zijn dat we op dat moment nog een naam moeten verzinnen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » di apr 22, 2008 8:52 pm

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA hij is weg.

Godzijdank.

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rednose » di apr 22, 2008 8:58 pm

Zlatan Son of God schreef:
Rednose schreef:Ik aarzel of we hier nu zo blij mee moeten zijn. Wel een harde jongen die ons veel geld heeft opgeleverd en een paar goeie spelers heeft binnen gehaald.
Ook droefenis, al blijf ik er bij dat een paar van de hier afgekraakte spelers (zoals Rommendahl) voor de breedte helemaal niet zo slecht zijn gebleken.
De ergste aankoop krijgt nb een verlenging vanwege Van Basten, tja... of we daar zo blij mee moeten zijn.
Kortom, eerst zien dan geloven.
Al dat vele geld voor Sneijder heeft hij ook direct vergooid door geen vervanger te halen. waardoor we CL inkomsten zijn misgelopen + de inkomsten van de competitie. Daarnaast heeft hij spelers gehaald voor deze plek die 3 miljoen per jaar opstrijken voor het warm houden van de tribunestoeltjes..


Iets te makkelijk, op dat moment was er weinig keus beschikbaar en Henkie had ook zo zijn wensen.
Let wel, ik zeg niet dat ie het allemaal goed heeft gedaan, maar hij zat er wel boven op is mijn idee. Vraag is of de rest van de club dat had.
Zoals gezegd...eerst zien, dan geloven, ik ben er niet van overtuigd dat hij de spil was van de ellende....de ellende zat dieper.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » di apr 22, 2008 9:11 pm

Bertje schreef:
Ronald! schreef:...
Leuk verhaal, Ronald. Maar wat nou als er zaken geregeld moeten worden terwijl Marco ons Europees kampioen aan het maken is?
Is inderdaad een probleem en tegelijkertijd een gegeven. Ajax moet dus zorgen dat het de zaakjes op tijd op orde heeft. Zeker nu Marco zelf de volle verantwoordelijkheid heeft zal hij zich dit ter dege beseffen.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » di apr 22, 2008 9:16 pm

Marillion schreef:Waarom zou hij niet zo de deur uit lopen op het moment dat bijvoorbeeld Milan hem komt halen? Hij zou zo'n beetje de eerste zijn in de voetballerij die dan niet voor het geld zou kiezen. Ik vind de constructie met een TD én een coach ook niet ideaal hoor. Precies om de reden die je beschrijft. Maar het nadeel van het kiezen voor één sterke man is dat je voor een groot deel van hem afhankelijk bent. Als hij de deur uit loopt blijf je met een probleem zitten.
Er is geen ideale situatie met 100% zekerheid, maar gegeven de mogelijkheden lijkt me deze constructie het beste. Je blijft inderdaad met een probleem zitten als hij vertrekt, maar tegelijkertijd heb je niet het probleem dat een nieuwe trainer ook weer overweg moet kunnen met de TD.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 22, 2008 9:30 pm

Het nieuws komt toch nog onverwacht, zeggen ze als iemand overleden is. De positie van MVG was natuurlijk onhoudbaar.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie