De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 22, 2008 10:59 pm

Het begint een beetje een welles-nietes te worden, maar hoe snel waren we vorig seizoen ook al weer door onze opties heen?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di apr 22, 2008 11:11 pm

Toen hadden we het ook gewoon slecht voor elkaar. Daar hadden we geen EK voor nodig.

Je weet wat de positie van Ajax op de transfermarkt is en je weet hoe die wereld werkt. Je kunt dan op het laatste moment wel weer verrast zijn doordat een club een zak met geld neer wil leggen voor één van je belangrijke spelers maar daar snap ik dan weinig van. Natuurlijk kan dat gebeuren. En dan is het dus zaak dat je vooraf al weet wat je gaat doen. Als echt alle opties die je hebt op het laatste moment ineens niet haalbaar zijn (lijkt me sterk als je je werk goed hebt gedaan) moet je misschien wel besluiten om ook zelf niet te verkopen.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo apr 23, 2008 12:36 am

Inderdaad. Sneijder was 2 weken boos geweest maar teveel klagen heeft ook geen zin
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » wo apr 23, 2008 5:41 am

Marillion schreef:
Bertje schreef:Uh, op het EK heb je om de paar dagen een wedstrijd, die je elke keer weer intensief moet voorbereiden, doorbespreken en je hebt nog te maken met trainingen. En dan moet Marco tussendoor even tussen neus en lippen door een nieuwe sterspeler beoordelen? Lijkt me niet verstandig.
Het kan in mijn ogen echt niet zo zijn dat we in een situatie terecht komen dat hij in die periode nog een nieuwe ster zou moeten gaan beoordelen die hij niet kent.

Natuurlijk kunnen situaties rondom spelers veranderen maar op cruciale plekken dien je een paar alternatieven beschikbaar te hebben waarvan je min of meer op de hoogte bent van de situatie. Dan kun je er best een keer naast zitten maar niet bij je hele lijstje. Dan vind ik echt dat het lijstje niet klopt. Je moet wel een beetje actief omgaan met zo'n lijstje.

Ik snap wel wat je bedoeld hoor. Maar ik vind het wel erg vergezocht dat alle alternatieven die je normaal gesproken zou moeten hebben niet haalbaar zijn. Als het dan echt allemaal zo extreem ligt en je hebt geen alternatief ben ik geneigd om te zeggen dat we onze speler dan dus ook niet kunnen verkopen.

Het is niet ideaal dat hij daar zit. Maar het is best overkomelijk. Het is in ieder geval niet ons grootste probleem. Ik maak me wat dat betreft meer zorgen om het feit dat het er op lijkt dat hij wel erg veel dingen moet gaan doen.
Marco, hij is een alleskunner... :hupajax.gif:
topcoach, technisch directeur, manager, redder van ons jeugdopleiding, doorlichter van ons scouting. Zijn trackrecord zegt alles!

en verder geen probleem, met zijn ervaring hij scout en bouwt ons nieuw topteam naturlijk tussen de ander werkzaamheden zoals een EC door...
het is naturlijk niet dat er echt veel moet gebeuren... :hypocrite.gif:

Gaat helemaal goedkomen, en als Bertje, Wimpey en Co. dat zeggen, ik geloof hun.

IK GELOOF :eusa_pray.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58895
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo apr 23, 2008 7:23 am

Technisch directeur van Ajax houdt eer aan zichzelf en stapt op

VAN GEEL SNEUVELT


AMSTERDAM, woensdag
De strijd om de macht binnen Ajax heeft opnieuw een prominent slachtoffer geëist. Gisteravond stapte Martin van Geel op. De technisch directeur ziet geen heil meer in de toekomstplannen van de club, die voor een ander technisch model gaat kiezen. Hoofdtrainer Marco van Basten wordt de grote spin in het web, in een functie zoals Guus Hiddink die jarenlang bij PSV bekleedde. „Twee kapiteins op een schip, dat werkt niet”, stelt Van Geel, die bijna drie jaar in dienst was bij Ajax.

Indertijd maakte zijn overgang veel emoties los. Van Geel keerde het verbolgen AZ de rug toe om zijn ambitie bij een topclub te verwezenlijken. Sindsdien betoonde vooral John Jaakke zich een fan van de oud-voetballer van Willem II, Ajax, Roda JC en Feyenoord. De voorzitter sneuvelde dit jaar echter ook na de uitkomst van het onderzoeksrapport en heeft niet veel meer te zeggen over komend seizoen, ofschoon hij er met de raad van commissarissen nog wel in slaagde algemeen directeur Maarten Fontein buiten de deur te zetten.

De kritiek op Fontein in het rapport was vernietigend. Van Geel sprong er iets beter uit en had voldoende vertrouwen om op de ingeslagen weg verder te gaan. Hij zei zelfs: „Over mijn eigen positie heb ik een goed gevoel. Ik kan ook wel wat met die kanttekeningen in het rapport. Sterker nog, we zijn al enige tijd bezig om een aantal dingen te verbeteren.” Daarmee doelde hij onder meer op de scouting. Afgelopen maanden zou daarover het laatste gesprek met Hennie Spijkerman plaatsvinden. De huidige assistent van Adrie Koster had een akkoord bereikt om verder te gaan als leiddinggevende.

Ondanks zijn positieve instelling werd Van Geel weken geleden al ingefluisterd dat hij de volgende was die zou gaan sneuvelen. Om die beslissing voor te zijn mocht hij de eer aan zichzelf houden, zoals dat eerder met Fontein gebeurde. „In de voorgestelde samenwerking zie ik geen plaats voor mijzelf als zelfstandig functionerend technisch directeur”, aldus Van Geel.

Overigens is het opmerkelijk dat Van Basten zich na zijn aanstelling begin maart als nieuwe hoofdtrainer direct sterk maakte voor zowel Fontein als Van Geel. „Ik hoop dat Martin blijft. Te veel wisselingen zijn niet goed voor de club.” Beide directeuren zijn nu dus alsnog weg. „Het spijt ons Martin van Geel te zien vertrekken”, zei de nieuwe voorzitter Uri Coronel in een eerste reactie. „Ik weet dat hij een hardwerkende, loyale en betrouwbare directeur is. Maar wij kunnen zijn beslissing slechts respecteren. We hebben gesprekken gevoerd om hem voor Ajax te behouden, maar zijn besluit stond vast.”

Van Geel beleefde een turbulente periode bij Ajax. Zijn aankoopbeleid stond ter discussie. Aan de andere kant kwam hij binnen op een moment dat elf spelerscontracten afliepen. Mede daardoor verdiende Ajax weinig geld. Van Geel wist vervolgens iedereen langer aan de club te binden en die maatregel legde Ajax geen windeieren. Wesley Sneijder werd vorige zomer de duurste speler in de geschiedenis. Hij vertrok voor 27 miljoen euro naar Real Madrid. Ook op het gebied van de scouting voerde Van Geel een reorganisatie door.

Danny Blind won de beker en de play-offs, maar moest in 2006 toch vertrekken. De clubicoon kreeg te weinig tijd om iets op te bouwen. Met Henk ten Cate wedde Van Geel wederom op het verkeerde paard, zo bleek achteraf. De relatie tussen trainer en technisch directeur brak door de vele verschillen van inzicht. Zoals Van Geel ook weer leed onder het gemis van de Champions League en een kampioenschap, dat twee keer op de laatste dag in rook opging. Hij kon een succesje goed gebruiken.

Na het vertrek van Ten Cate legde Van Geel de gedroomde opvolger Marco van Basten vast. Maar de breuk tussen de tovenaarsleerling en meester Johan Cruijff was onlangs al een teken aan de wand. Ajax heeft nu laten weten dat Van Basten, die zelfs Cruijff terugfloot, de eindverantwoordelijkheid over de gehele afdeling betaald voetbal gaat dragen. Daarvan waren de afgelopen weken al diverse voorbeelden zichtbaar. Zo kreeg Koster toestemming van Van Geel om met PSV te praten over een dienstverband als assistent, waarna Van Basten duidelijk maakte dat Koster gewoon zijn contract bij Ajax zou moeten uitdienen. En zo geschiedde.
De T.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » wo apr 23, 2008 7:40 am

Ik vind het toch wel jammer, mijn verwachtingen bij zijn aanstelling waren groot gezien zijn eerdere prestaties bij Willem 2 en AZ.

Het verkopen heeft hij wel fantastisch gedaan, van € 27 miljoen voor Sneijder had volgens mij niemand durfen dromen. In het verleden (hopelijk niet weer in de toekomst) was men akkoord gegaan met het bod van Valencia.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » wo apr 23, 2008 8:05 am

Elke TD heeft ook zijn goede kant , vroeger liepen Ajax spelers voor een Appel en een Ei de deur uit, sinds van Geel is dat sterk verbeterd. En geef toe, het vervangen van dure verkochte spelers is niet makkelijk en zeker als je kijkt naar de salarissen , dat heb ik al eerder aangegeven dan moet het Salarishuis op de schop. Ik denk dat Martin wel dag en Nacht het beste met Ajax voor had, alleen het geval HTC is ook debet aan zijn middelmatig optreden. Want die heeft spelers aangetrokken die ze zelfs bij de qiuck Boys niet zouden willen hebben.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » wo apr 23, 2008 8:06 am

Marillion schreef:Toen hadden we het ook gewoon slecht voor elkaar. Daar hadden we geen EK voor nodig.

Je weet wat de positie van Ajax op de transfermarkt is en je weet hoe die wereld werkt. Je kunt dan op het laatste moment wel weer verrast zijn doordat een club een zak met geld neer wil leggen voor één van je belangrijke spelers maar daar snap ik dan weinig van. Natuurlijk kan dat gebeuren. En dan is het dus zaak dat je vooraf al weet wat je gaat doen. Als echt alle opties die je hebt op het laatste moment ineens niet haalbaar zijn (lijkt me sterk als je je werk goed hebt gedaan) moet je misschien wel besluiten om ook zelf niet te verkopen.
Inderdaad. Als het goed is circuleert er bij Ajax een database met daarin alle spelers. 1 druk op de knop en je weet wat iemand kan (althans, zo hoort het te zijn). Als Suarez vertrekt: 1 druk op de knop 'Suarez' en je ziet ook alle door Ajax gescoutte spelers die vergelijkbare types zijn als Suarez. Maar goed, dit zal wel utopie zijn.
De trainer geeft zijn voorkeur aan en daar dient naar gehandeld te worden. Als onverhoopt een speler niet haalbaar is dan ga door naar de volgende. Lijkt mij verstandig om lijntjes uit te gooien naar alle spelers waarin de trainer interesse heeft.
Bertje for President!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo apr 23, 2008 8:20 am

Kaboem schreef:Maar goed, dit zal wel utopie zijn.
Ja, want die spelers gaan niet zitten wachten tot Ajax komt. Zeker niet als het al half augustus is.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » wo apr 23, 2008 8:21 am

Triiinnng , ja met Real we willen Suarez voor 30 Miljoen , Ajax nou doe er maar 3 Miljoen bij. 2 dagen later Ok zegt Real, Hoppa en weer 33 Miljoen. Ok we gaan nu ff in de Computer kijken wie Marco als opvolger wil hebben voor Suarez, ja ik zie een Excel lijst genaamd Schaduwlijst ok druk en wat komt eruit , Denneboom :drecul.gif:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo apr 23, 2008 8:24 am

gaizka schreef:Ik vind het toch wel jammer, mijn verwachtingen bij zijn aanstelling waren groot gezien zijn eerdere prestaties bij Willem 2 en AZ.

Het verkopen heeft hij wel fantastisch gedaan, van € 27 miljoen voor Sneijder had volgens mij niemand durfen dromen. In het verleden (hopelijk niet weer in de toekomst) was men akkoord gegaan met het bod van Valencia.
Een bod van Valencia dat door Sneijder zelf in de Elsevier 33 miljoen werd genoemd. Maar dat terzijde.

Martin is een capabele TD bij een provinciale club. AZ, Willem II, daar ligt zijn plafond, denk ik.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » wo apr 23, 2008 8:33 am

joey schreef:
Kaboem schreef:Maar goed, dit zal wel utopie zijn.
Ja, want die spelers gaan niet zitten wachten tot Ajax komt. Zeker niet als het al half augustus is.
Scouting is pareltjes vinden die anderen nog niet echt kennen of waarbij anderen het nog even aankijken. Die zijn niet zomaar weg.
Bertje for President!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo apr 23, 2008 8:40 am

Natuurlijk niet, Boem. Andere clubs hebben geen scouts en die spelers willen alleen naar Ajax. :aai.gif:

Ik vind het nog steeds terecht dat Ajax Sneijder heeft laten gaan. Die kans kun je die jongen niet ontnemen. Wel had Ajax moeten anticiperen. Na het vertrek van De Mul en Babel was er geld.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo apr 23, 2008 8:51 am

joey schreef:Natuurlijk niet, Boem. Andere clubs hebben geen scouts en die spelers willen alleen naar Ajax. :aai.gif:

Ik vind het nog steeds terecht dat Ajax Sneijder heeft laten gaan. Die kans kun je die jongen niet ontnemen. Wel had Ajax moeten anticiperen. Na het vertrek van De Mul en Babel was er geld.
Bovendien is er de hele vorige zomer gesproken over de inmiddels beruchte schaduwlijst. Opvolgers zouden al klaar staan. Dat hebben we geweten. Sneijder's vertrek (en de belabberde toestand achterin) waren absoluut debet aan wéér geen kampioenschap. Ik verbaas me erover dat een club als Ajax zo amateuristisch is geleid.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo apr 23, 2008 9:25 am

Op de AZfanpage is het verboden om over Van Geel te praten. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Martin Eden
Berichten: 53
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 6:51 pm

Bericht door Martin Eden » wo apr 23, 2008 9:39 am

Als je naar de feiten tijdens zijn functioneren kijkt niet meer dan terecht dat MvG "opstapt". Ook al heeft hij op bepaalde punten goed werk geleverd. Vraag me alleen wel af of het model toelaat dat er een TD onder de "sterke trainer" functioneert die, zeg maar, het handwerk aan contractbesprekingen e.d. doet. Om nou alles aan MvB over te laten is wel een behoorlijke gok.
At the moment he knew, he ceased to know.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo apr 23, 2008 9:40 am

Misschien Slop en/of de nieuwe AD?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo apr 23, 2008 9:57 am

Die nieuwe AD is er voorlopig niet, Neef.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo apr 23, 2008 10:03 am

Dan voor nu de oude AD en in de toekomst de nieuwe AD.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo apr 23, 2008 10:05 am

Iemand die NIETS van de voetbalwereld weet?
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo apr 23, 2008 10:08 am

Martin Eden had het hier over: "het handwerk aan contractbesprekingen", daar reageerde ik op. Dat kan Slop of de oude/nieuwe AD ook echt wel.

Dat straks een sterke AD met voetbalkennis gewenst is, onderschrijf ik ook wel.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo apr 23, 2008 10:20 am

joey schreef:Iemand die NIETS van de voetbalwereld weet?
Wat wist Van Geel eigenlijk van voetbal?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo apr 23, 2008 10:29 am

Maar hij kent die wereld wel. Al had ik het idee dat ook hij geen echt groot netwerk had, om het voorzichtig uit te drukken. Neemt niet weg dat een beginneling zonder steun onherroepelijk zijn neus stoot.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo apr 23, 2008 10:36 am

Natuurlijk zal Van Basten fouten maken. Mensen maken sowieso fouten. De voordelen moeten alleen wel tegen de nadelen opwegen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo apr 23, 2008 10:37 am

Ik heb het niet over Van Basten. Ik heb het over Van der Aat, die van Neef taken van MVG moet overnemen.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie