De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 22, 2008 9:41 pm

Marillion schreef:Nou, laat ik het zo zeggen. Als Van Basten in die periode nog DVD's moet gaan bekijken of op een andere manier vage manier nog een speler moet opduiken dan heeft hij wat mij betreft al gefaald. Dan zijn we namelijk weer te laat.

Voor die tijd moet duidelijk zijn wie we willen hebben en of dat haalbaar is. Dan kan er best nog een bod op een speler komen waardoor je onverwacht nog moet handelen maar het kan nooit zo zijn dat we op dat moment nog een naam moeten verzinnen.
Neeeeeeee! Hij moet zelf een mening vormen over de nieuwe opties die de scouts aandragen. Andere opties kunnen immers onhaalbaar blijken of op een andere manier afvallen. Hij heeft eindverantwoordelijkheid over de selectie, dus moet dat in de praktijk ook zo zijn.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 22, 2008 9:47 pm

We hebben betere scouts nodig, zodat we niet afhankelijk zijn van allerlei vage lui. Hoe kom je aan Kuffour? Hoe kom je aan Luque? Dan moet je wanhopig zijn.

Wie gaat de technische organisatie nu neerzetten??????
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di apr 22, 2008 9:48 pm

San Marco.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 22, 2008 9:48 pm

Hoeveel scouts je ook hebt, er zal altijd iemand eindverantwoordelijk moeten zijn om een beslissing te kunnen nemen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47459
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di apr 22, 2008 9:51 pm

Klopt. Maar als scouts goede spelers vinden zal zo een eindverantwoordelijke sneller naar ze luisteren. Maar ik begrijp je punt
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 22, 2008 9:51 pm

Iets anders trouwens: dramatisch toch dat Van Geel (en Fontein) na HTC met San Marco weer dezelfde problemen in huis haalde? Het is maar goed dat dat rapport is gekomen, voordat ze elkaar echt tegen hebben kunnen werken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41007
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di apr 22, 2008 10:06 pm

Bertje schreef:
Marillion schreef:Nou, laat ik het zo zeggen. Als Van Basten in die periode nog DVD's moet gaan bekijken of op een andere manier vage manier nog een speler moet opduiken dan heeft hij wat mij betreft al gefaald. Dan zijn we namelijk weer te laat.

Voor die tijd moet duidelijk zijn wie we willen hebben en of dat haalbaar is. Dan kan er best nog een bod op een speler komen waardoor je onverwacht nog moet handelen maar het kan nooit zo zijn dat we op dat moment nog een naam moeten verzinnen.
Neeeeeeee! Hij moet zelf een mening vormen over de nieuwe opties die de scouts aandragen. Andere opties kunnen immers onhaalbaar blijken of op een andere manier afvallen. Hij heeft eindverantwoordelijkheid over de selectie, dus moet dat in de praktijk ook zo zijn.
Ja, en hij moet dus zorgen dat hij dat voor het EK in orde heeft. Dan kan hij daar best even een paar potjes op de bank zitten en wat persconferenties afhandelen. Als hij tijdens het EK nog tot een mening moet komen is hij wat mij betreft echt te laat.

Als we dan alsnog met een uniek geval te maken krijgen dat er een speler vertrekt en dat alle vooraf bekeken opties niet haalbaar zijn dan is er slecht voorwerk verricht en moet hij naar DVD's gaan kijken. Nou, dat doet hij dan maar op z'n hotelkamer.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di apr 22, 2008 10:13 pm

Ik heb het idee dat van Basten zo zoetjes aan 35 verschillende taken heeft binnen AJAX.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 22, 2008 10:14 pm

Ja, hij is de Redder van hoog tot laag. Mijns inziens een ongezonde situatie.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 22, 2008 10:14 pm

Marillion schreef:Als we dan alsnog met een uniek geval te maken krijgen dat er een speler vertrekt en dat alle vooraf bekeken opties niet haalbaar zijn dan is er slecht voorwerk verricht en moet hij naar DVD's gaan kijken. Nou, dat doet hij dan maar op z'n hotelkamer.
En wat nou als er 30 miljoen voor Suárez geboden wordt en de spelers op het schaduwlijstje inmiddels onhaalbaar zijn? Klinkt dat je bekend in de oren?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di apr 22, 2008 10:15 pm

Ja vind ik ook Joey.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 22, 2008 10:20 pm

In elk geval is het gelukt om MVG weg te werken zonder een afkoopsom te betalen. Daar zullen ze vast heel tevreden over zijn. Wat rest is een vacuüm van jewelste, want alles hangt af van iemand die nog niet eens bij Ajax in dienst is. :baaa.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di apr 22, 2008 10:21 pm

En ook weinig ervaren is.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41007
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di apr 22, 2008 10:22 pm

Bertje schreef:
Marillion schreef:Als we dan alsnog met een uniek geval te maken krijgen dat er een speler vertrekt en dat alle vooraf bekeken opties niet haalbaar zijn dan is er slecht voorwerk verricht en moet hij naar DVD's gaan kijken. Nou, dat doet hij dan maar op z'n hotelkamer.
En wat nou als er 30 miljoen voor Suárez geboden wordt en de spelers op het schaduwlijstje inmiddels onhaalbaar zijn? Klinkt dat je bekend in de oren?
Tja, in principe mag het natuurlijk niet zo zijn dat je schaduwlijstje onhaalbaar is want dan klopt je lijstje niet.

Maar goed. Stel dat die situatie zich voordoet zul je een keuze moeten maken. De transfer van Suarez niet door laten gaan (wat waarschijnlijk niet zal werken) of met een andere speler komen. En die speler zal dan bij de scouting of bij Van Basten vandaan moeten komen.

Komt hij bij de scouting vandaan dan zal hij het zeer waarschijnlijk met dvd's moeten doen want live in actie zal hij hem dan niet meer zien. Er zijn dan immers geen wedstrijden. Komt de speler bij Van Basten vandaan dan kent hij hem al. Kortom, zelfs in die situatie. Wat kan hij niet doen als hij bij het EK zit wat hij anders wel zou kunnen doen?
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di apr 22, 2008 10:23 pm

joey schreef:Ja, hij is de Redder van hoog tot laag. Mijns inziens een ongezonde situatie.
Hij gaat gewoon over het technische gedeelte. Iemand moet dat tenslotte doen. De afgelopen drie jaar bijvoorbeeld mocht Van Geel het doen. Al rollebollend over straat met Blind en Ten Cate.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 22, 2008 10:26 pm

Ik weet dat Van Geel van alles fout deed, maar er zat tenminste iemand die elke dag de telefoon opnam.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di apr 22, 2008 10:28 pm

Ik vind een TD boven een hoofdtrainer niet wenselijk. Dat is te vaak misgegaan. Vd Aat neemt de telefoon maar op.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 22, 2008 10:29 pm

Marillion schreef:Tja, in principe mag het natuurlijk niet zo zijn dat je schaduwlijstje onhaalbaar is want dan klopt je lijstje niet.
Wat vandaag haalbaar is hoeft dat niet ook morgen te zijn.
Maar goed. Stel dat die situatie zich voordoet zul je een keuze moeten maken. De transfer van Suarez niet door laten gaan (wat waarschijnlijk niet zal werken) of met een andere speler komen. En die speler zal dan bij de scouting of bij Van Basten vandaan moeten komen.
Van Basten zal de speler sowieso moeten zien, dus ook als de scouting met iemand komt, dan zal Van Basten wedstrijden van de speler in kwestie moeten zien.
Komt hij bij de scouting vandaan dan zal hij het zeer waarschijnlijk met dvd's moeten doen want live in actie zal hij hem dan niet meer zien. Er zijn dan immers geen wedstrijden. Komt de speler bij Van Basten vandaan dan kent hij hem al. Kortom, zelfs in die situatie. Wat kan hij niet doen als hij bij het EK zit wat hij anders wel zou kunnen doen?
Uh, op het EK heb je om de paar dagen een wedstrijd, die je elke keer weer intensief moet voorbereiden, doorbespreken en je hebt nog te maken met trainingen. En dan moet Marco tussendoor even tussen neus en lippen door een nieuwe sterspeler beoordelen? Lijkt me niet verstandig.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 22, 2008 10:30 pm

Je begrijpt wat ik bedoel. Er moet iemand zijn voor de lopende (technische) zaken.

Gaat MVB bijvoorbeeld de scouting hervormen? De jeugdopleiding verbeteren? Goede spelers aankopen? Nadenken over het gras in het stadion? Overschatten ze hem bij Ajax niet een beetje?

Ik hoop dat het een voltreffer wordt, begrijp me goed. En Van Basten heeft zeker kwaliteiten. Alleen komt hij net kijken.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di apr 22, 2008 10:32 pm

Daarom moet de AD ook voetbalverstand hebben, joey. Hij mag zich alleen niet direct met het eerste elftal bemoeien want dan krijg je conflicten.

Die vd Aat zo snel mogelijk lozen dus.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 22, 2008 10:32 pm

Duurt minimaal een half jaar.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di apr 22, 2008 10:33 pm

Denk ook niet dat Coronel daar blij mee is.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 22, 2008 10:37 pm

Opperde Peter dat niet? Een nieuwe AD en ondertussen Aat parkeren als commercieel directeur?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di apr 22, 2008 10:39 pm

Denk niet dat Vd Aat zich laat parkeren. Die ziet het helemaal zitten.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41007
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di apr 22, 2008 10:44 pm

Bertje schreef:Uh, op het EK heb je om de paar dagen een wedstrijd, die je elke keer weer intensief moet voorbereiden, doorbespreken en je hebt nog te maken met trainingen. En dan moet Marco tussendoor even tussen neus en lippen door een nieuwe sterspeler beoordelen? Lijkt me niet verstandig.
Het kan in mijn ogen echt niet zo zijn dat we in een situatie terecht komen dat hij in die periode nog een nieuwe ster zou moeten gaan beoordelen die hij niet kent.

Natuurlijk kunnen situaties rondom spelers veranderen maar op cruciale plekken dien je een paar alternatieven beschikbaar te hebben waarvan je min of meer op de hoogte bent van de situatie. Dan kun je er best een keer naast zitten maar niet bij je hele lijstje. Dan vind ik echt dat het lijstje niet klopt. Je moet wel een beetje actief omgaan met zo'n lijstje.

Ik snap wel wat je bedoeld hoor. Maar ik vind het wel erg vergezocht dat alle alternatieven die je normaal gesproken zou moeten hebben niet haalbaar zijn. Als het dan echt allemaal zo extreem ligt en je hebt geen alternatief ben ik geneigd om te zeggen dat we onze speler dan dus ook niet kunnen verkopen.

Het is niet ideaal dat hij daar zit. Maar het is best overkomelijk. Het is in ieder geval niet ons grootste probleem. Ik maak me wat dat betreft meer zorgen om het feit dat het er op lijkt dat hij wel erg veel dingen moet gaan doen.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie