Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53570
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jun 04, 2008 5:53 am

Dat is dan een verschil met Ajax en AZ, waar mensen binnen de organisatie wel degelijk met van Gaal weglopen en zeggen dat het intern een ontzettend fijne en sociale man is.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33839
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo jun 04, 2008 7:38 am

Terug naar de man die ons blijft verrassen:
Ten Cate op weg naar Panathinaikos

ATHENE - Panathinaikos hoopt nog voor het weekeinde Henk ten Cate vast te leggen en te presenteren als nieuwe hoofdtrainer.

Voorzitter/clubeigenaar Giannis Vardinogiannis heeft de Nederlandse coach, die net is vertrokken bij Chelsea, tijdens een lang gesprek duidelijk gemaakt dat hij de volledige technische leiding bij de kampioen van Griekenland kan krijgen.

Ten Cate mag zelf zijn staf samenstellen. Hij wil de komende dagen bekijken wie hij als assistenten meeneemt naar Athene. Het aanbod van de Griekse topclub spreekt hem aan. Alleen een aantal details moet zijn zaakwaarnemer nog met het bestuur van Panathinaikos doornemen.

De Grieken hadden eerder ook belangstelling voor de Deen Michael Laudrup, maar aan Ten Cate werd in de afgelopen 48 uur verteld dat hij bovenaan de lijst stond. Na Barcelona en Chelsea komt de Nederlander opnieuw bij een club aan het roer die in de Champions League uitkomt. Panathinaikos, dat de afrondende besprekingen met Ten Cate zo gauw mogelijk wil voeren, is de grootste club van Griekenland. Negentien landstitels, zestien Griekse bekers en een finaleplaats in de Europa Cup I (1971) staan in de boeken van Panathinaikos.

De aanhang van de club staat bekend als fanatiek. De ‘Gate 13-groepering’ is een van de meest gevreesde supportersgroepen in Europa. De club speelt mede uit veiligheidsoverwegingen vaak in het Olympisch stadion totdat het eigen nieuwe onderkomen gereed is.

Henk ten Cate had bij Chelsea nog een doorlopend contract tot de zomer van 2010 toen hij vorige week in navolging van hoofdcoach Avram Grant door de directie uit zijn functie werd ontheven. Ten Cate was eerder toegezegd dat zijn job niet in gevaar was.
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo jun 04, 2008 8:00 am

Hoofdtrainer is al een ander verhaal dan assistent. In Griekenland is er iig veel geld te verdienen, dat lijkt toch de hoofddrijfveer voor Ten Cate bij zijn carrièrekeuzes. Dušan Bajević loopt er al jaren financieel helemaal binnen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jun 04, 2008 8:40 am

Panathinaikos is een grote club die CL speelt. Wel iets anders dan Red Bull Salzburg of zoiets.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47918
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo jun 04, 2008 8:41 am

Wel mooi dat je net dat voorbeeld weer neemt. :smallgrin.gif:

LucaS
Berichten: 53570
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jun 04, 2008 8:41 am

:ajaxsmiley.gif:

Ach, Ten Cate is nu hip. Adriaanse, waar je zo subtiel naar verwijst, kon toen hij hip was naar een ploeg die vlak ervoor de CL had gewonnen. Als hoofdtrainer nog wel
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo jun 04, 2008 8:45 am

Ik vraag mij alleen af hoe Ten Cate gaat reageren op de Griekse pers. :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jun 04, 2008 8:47 am

LucaS schreef::ajaxsmiley.gif:

Ach, Ten Cate is nu hip. Adriaanse, waar je zo subtiel naar verwijst, kon toen hij hip was naar een ploeg die vlak ervoor de CL had gewonnen. Als hoofdtrainer nog wel
Ja, ongelooflijk was dat. :hypocrite.gif:

Maar serieus, Panathinaikos is een mooie club. Maar wel een lastige. Ik vind het niet zo'n goede keus.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53570
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jun 04, 2008 8:52 am

Híj werd wel kampioen
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jun 04, 2008 8:56 am

Heeft hij ook eens iets gewonnen op zijn oude dag. :hypocrite.gif:

Trainers kunnen jarenlang hoppen van de ene goedbetaalde baan naar de andere zonder echt te presteren. Vreemd is dat eigenlijk. Figuren als Arie Haan of Aad de Mos hebben dat twintig jaar volgehouden. Op de een of andere manier komt er steeds iets nieuws.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo jun 04, 2008 8:58 am

joey schreef:Maar serieus, Panathinaikos is een mooie club. Maar wel een lastige. Ik vind het niet zo'n goede keus.
Misschien had hij niet veel andere (betere) keuzes? Ik denk dat een Griekse topclub met de daarbij behorende media-aandacht niet iets voor Ten Cate is.

LucaS
Berichten: 53570
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jun 04, 2008 9:00 am

For the record, hoewel jij natuurlijk niet bedoelt dat Adriaanse in het rijtje de Mos, Arie Haan thuishoort :hypocrite.gif: , Adriaanse heeft natuurlijk met Willem II een tweede plaats gehaald in de competitie en met AZ een halve finale UEFA cup. En dat in beide gevallen met prima verzorgd aanvallend voetbal. Gezien het spelersmateriaal bij deze ploegen en de historische uitslagen, een wereldprestatie. Niet vergelijkbaar met de hoppers die jij noemt
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jun 04, 2008 9:07 am

Jabu schreef:
joey schreef:Maar serieus, Panathinaikos is een mooie club. Maar wel een lastige. Ik vind het niet zo'n goede keus.
Misschien had hij niet veel andere (betere) keuzes? Ik denk dat een Griekse topclub met de daarbij behorende media-aandacht niet iets voor Ten Cate is.
Hij had toch kunnen wachten? Vorige week zat hij nog bij Chelsea.

En ach, hij had altijd nog naar Vitesse gekund. :hypocrite.gif:

De Mos heeft wel iets gepresteerd, Luuk. Met name bij KV Mechelen. Dat team voetbalde goed en won nog ook.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33839
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo jun 04, 2008 9:10 am

Jabu schreef:
joey schreef:Maar serieus, Panathinaikos is een mooie club. Maar wel een lastige. Ik vind het niet zo'n goede keus.
Misschien had hij niet veel andere (betere) keuzes? Ik denk dat een Griekse topclub met de daarbij behorende media-aandacht niet iets voor Ten Cate is.
Aan de andere kant denk ik dat een beetje emotie het niet gek doet in Griekenland.

Wel opvallend trouwens, dat eerst Laudrup al rond lijkt te zijn met Panathinaikos, en dat ze nu ineens voor Ten Cate kiezen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS
Berichten: 53570
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jun 04, 2008 9:11 am

Ik heb Mechelen niet vaak gezien. Het enige dat ik er van weet is dat het elftal ook door tien ajacieden werd weggespeeld
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jun 04, 2008 9:15 am

Ach, ik heb de teams van het AZ van Adriaanse keer op keer door Ajax weggespeeld zien worden. Dat zegt natuurlijk niet alles. De Mos deed het prima bij Mechelen, hij maakte niet voor niets de overstap naar Anderlecht. Maar daarna is het ergens misgegaan met hem.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jun 04, 2008 9:37 am

joey schreef:Heeft hij ook eens iets gewonnen op zijn oude dag. :hypocrite.gif:
Ten Cate heeft als hoofdtrainer alleen een beker gewonnen. :blush.gif:

wimpey
Berichten: 51851
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo jun 04, 2008 9:40 am

joey schreef:Zo werkt het bij topclubs. Adriaanse is niet stressbestendig.
En Mad Dog wel?

Wat is 'ik ben een straatvechter' in het Grieks?

wimpey
Berichten: 51851
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo jun 04, 2008 9:44 am

Ten Cate op weg naar Panathinaikos

ATHENE - Panathinaikos hoopt nog voor het weekeinde Henk ten Cate vast te leggen en te presenteren als nieuwe hoofdtrainer.

Voorzitter/clubeigenaar Giannis Vardinogiannis heeft de Nederlandse coach, die net is vertrokken bij Chelsea, tijdens een lang gesprek duidelijk gemaakt dat hij de volledige technische leiding bij de kampioen van Griekenland kan krijgen.

Ten Cate mag zelf zijn staf samenstellen. Hij wil de komende dagen bekijken wie hij als assistenten meeneemt naar Athene. Het aanbod van de Griekse topclub spreekt hem aan. Alleen een aantal details moet zijn zaakwaarnemer nog met het bestuur van Panathinaikos doornemen.

De Grieken hadden eerder ook belangstelling voor de Deen Michael Laudrup, maar aan Ten Cate werd in de afgelopen 48 uur verteld dat hij bovenaan de lijst stond. Na Barcelona en Chelsea komt de Nederlander opnieuw bij een club aan het roer die in de Champions League uitkomt. Panathinaikos, dat de afrondende besprekingen met Ten Cate zo gauw mogelijk wil voeren, is de grootste club van Griekenland. Negentien landstitels, zestien Griekse bekers en een finaleplaats in de Europa Cup I (1971) staan in de boeken van Panathinaikos.

De aanhang van de club staat bekend als fanatiek. De ‘Gate 13-groepering’ is een van de meest gevreesde supportersgroepen in Europa. De club speelt mede uit veiligheidsoverwegingen vaak in het Olympisch stadion totdat het eigen nieuwe onderkomen gereed is.

Henk ten Cate had bij Chelsea nog een doorlopend contract tot de zomer van 2010 toen hij vorige week in navolging van hoofdcoach Avram Grant door de directie uit zijn functie werd ontheven. Ten Cate was eerder toegezegd dat zijn job niet in gevaar was.

Hebben die mensen zich al voor de CL geplaatst of mag 'the king of VCL' het in de VCL voor ze verkloten?

LucaS
Berichten: 53570
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jun 04, 2008 9:47 am

Is het uberhaupt wel waar? Volgens mij heeft Ten Cate nog nooit aan het roer gestaan bij een club die in de CL uitkomt
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51851
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo jun 04, 2008 9:49 am

LucaS schreef:Is het uberhaupt wel waar? Volgens mij heeft Ten Cate nog nooit aan het roer gestaan bij een club die in de CL uitkomt
Panathinaikos is gestoord, die halen een pyromaan naar een brandhaard. Ik geef the creep een half jaar daar. Maximaal.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jun 04, 2008 9:52 am

wimpey schreef:
joey schreef:Zo werkt het bij topclubs. Adriaanse is niet stressbestendig.
En Mad Dog wel?
Nee, dat zeg ik toch? Hij is daarop gesneuveld, net als Adriaanse. Maar daarom kan hij nog wel een goede veldtrainer zijn.

Ik vind dit een heel slechte keuze en zie hem daar niet lang blijven.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51851
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo jun 04, 2008 10:12 am

joey schreef: Ik vind dit een heel slechte keuze en zie hem daar niet lang blijven.
Volgens jouw theorie moet ie 't kunnen redden daar. Pana is een topclub, HtC moet zich vooral om z'n presentatie bekommeren. En hij kan het veldwerk aan zijn assi's overlaten. Toch? :hypocrite.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jun 04, 2008 10:18 am

Nee, helemaal niet. Ik zeg juist dat Ten Cate een goede veldtrainer is maar dat zijn presentatie tekort schiet.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jun 04, 2008 10:28 am

joey schreef:En ach, hij had altijd nog naar Vitesse gekund. :hypocrite.gif:
Mwah, daar is hij niet zo prettig vertrokken.

Davids naar Griekenland?

Plaats reactie