Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jun 03, 2008 3:24 pm

Ikke iets niet snappen, van Gaal is 2 keer kampioen geworden met Barca, supercup en de beker, en dat in iets meer als 3 jaar.Dan doe je het slecht ?, of zie ik de discussie verkeerd ... ?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 03, 2008 3:27 pm

Van Gaal heeft de verwachtingen niet kunnen waarmaken in Barcelona. Op zijn best werd hij gedoogd, maar de witte zakdoekjes heeft hij vaak genoeg gezien.
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » di jun 03, 2008 3:27 pm

Ligt dat dan aan de trainer? Ligt dat dan niet gewoon aan de (te)veeleisende supporters?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 03, 2008 3:28 pm

Nee, dat lag aan hem en zijn abominabele presentatie.

Die inmiddels nog niet verbeterd is. Maar dat is een ander verhaal.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jun 03, 2008 3:28 pm

Wat een onzin, ik heb veel wedstrijden live gezien in die tijd van Barca, die witte zakdoekjes vielen reuze mee.Tja, trouwens, Barca en witte zakdoekjes, zelfs Rijkaard had ze ...

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di jun 03, 2008 3:29 pm

Het Barcelona van van Gaal speelde natuurlijk ook dramatisch voetbal en de Nederlandse kleik werd onder Louis absurd groot.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 03, 2008 3:29 pm

Ach wat, ze doen hem nu nog na in Barcelona... :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jun 03, 2008 3:30 pm

joey schreef:Ach wat, ze doen hem nu nog na in Barcelona... :smallgrin.gif:
Je lult echt uit je nek, Joey. :aai.gif:

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di jun 03, 2008 3:31 pm

Amigos de la prenza..? :smallgrin.gif:

Van Gaal was nooit populair in Spanje. Daar moeten ze die arrogante Nederlander met zijn belabberde Spaans niet.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jun 03, 2008 3:33 pm

Nee, hij was niet populair. Maar dat hij witte zakdoekjes krijgt na een paar jaar, is niet aan hem alleen voorbehouden. Sterker nog, hij heeft er zelfs een tweede periode gekend toch?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di jun 03, 2008 3:37 pm

Nee, dat was een succes. :drecul.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 03, 2008 3:57 pm

Van Gaal nieuwe trainer Barcelona

Barcelona heeft Louis Van Gaal aangesteld als opvolger van Carles Rexach. Ondanks grote tegenstand binnen het bestuur en vanuit de aanhang, zette voorzitter Joan Gaspart zijn zin door. En dat is opmerkelijk te noemen.

Gaspart heeft met Van Gaal 'volledige overeenstemming' bereikt over zijn terugkeer bij Barça. Vrijdag zal Van Gaal officieel worden gepresenteerd als nieuwe hoofdverantwoordelijke van de Catalaanse club voor de komende twee seizoenen.

De rentree is opmerkelijk omdat Van Gaal duidelijk een beschermeling van Gasparts voorganger José Luis Núñez was. Door hem werd de Amsterdammer in 1997 naar Catalonië gehaald en met hem kon Van Gaal lezen en schrijven. Toen Gaspart zich meldde als mogelijke opvolger van Núñez wist hij zich populair te maken bij de fans van Barcelona door juist openlijk kritiek te uiten op Van Gaal. Mede dankzij dat standpunt werd hij in de zomer van 2000 gekozen tot nieuwe voorzitter van Barça.

Bijna drie jaar later is Gaspart de grootste fan van Van Gaal geworden. Met de voormalige trainer van Ajax aan het bewind verwacht hij dat Barcelona de meeste kans heeft weer snel successen te boeken, iets waar het de laatste twee jaar nogal aan ontbroken heeft. De ommekeer van Gaspart zegt veel over hemzelf en het opportunisme in de voetballerij.

Gaspart heeft hard moeten vechten om Van Gaal weer binnen te halen. Liefst vier vice-voorzitters van de Catalaanse club hadden ernstige bedenkingen tegen de rentree van de impopulaire Nederlander. Toch wist Gaspart hen om te praten. De fans en de media zullen heel wat moeilijker zijn te overtuigen van de stap. Alleen Van Gaal zal met aansprekende resultaten de achterban voor zich kunnen winnen.
VI, 2002

Ze konden hem wel schieten daar.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jun 03, 2008 4:00 pm

Nihad schreef:Nee, dat was een succes. :drecul.gif:
Daar gaat het toch niet om? Het ging erover dat iedereen hem niet moest volgens Joey. Ik stel vast dat hij (door een andere voorzitter) is teruggehaald. Die eer is niet voor alle Barcelona trainers weggelegd
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jun 03, 2008 4:10 pm

joey schreef:
Van Gaal nieuwe trainer Barcelona

Barcelona heeft Louis Van Gaal aangesteld als opvolger van Carles Rexach. Ondanks grote tegenstand binnen het bestuur en vanuit de aanhang, zette voorzitter Joan Gaspart zijn zin door. En dat is opmerkelijk te noemen.

Gaspart heeft met Van Gaal 'volledige overeenstemming' bereikt over zijn terugkeer bij Barça. Vrijdag zal Van Gaal officieel worden gepresenteerd als nieuwe hoofdverantwoordelijke van de Catalaanse club voor de komende twee seizoenen.

De rentree is opmerkelijk omdat Van Gaal duidelijk een beschermeling van Gasparts voorganger José Luis Núñez was. Door hem werd de Amsterdammer in 1997 naar Catalonië gehaald en met hem kon Van Gaal lezen en schrijven. Toen Gaspart zich meldde als mogelijke opvolger van Núñez wist hij zich populair te maken bij de fans van Barcelona door juist openlijk kritiek te uiten op Van Gaal. Mede dankzij dat standpunt werd hij in de zomer van 2000 gekozen tot nieuwe voorzitter van Barça.

Bijna drie jaar later is Gaspart de grootste fan van Van Gaal geworden. Met de voormalige trainer van Ajax aan het bewind verwacht hij dat Barcelona de meeste kans heeft weer snel successen te boeken, iets waar het de laatste twee jaar nogal aan ontbroken heeft. De ommekeer van Gaspart zegt veel over hemzelf en het opportunisme in de voetballerij.

Gaspart heeft hard moeten vechten om Van Gaal weer binnen te halen. Liefst vier vice-voorzitters van de Catalaanse club hadden ernstige bedenkingen tegen de rentree van de impopulaire Nederlander. Toch wist Gaspart hen om te praten. De fans en de media zullen heel wat moeilijker zijn te overtuigen van de stap. Alleen Van Gaal zal met aansprekende resultaten de achterban voor zich kunnen winnen.
VI, 2002

Ze konden hem wel schieten daar.
Dat was dus zijn tweede aanstelling.Toen JC en co aan het lobbyen waren.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 03, 2008 4:13 pm

Cruijff hoefde niet te lobbyen. Van Gaal gooide zijn eigen glazen in met zijn idiote gedrag.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jun 03, 2008 4:33 pm

Doe maar lekker door Joey.Maar vanaf minuut een dat Van Gaal was aangesteld ( 2e keer ) is en was de Cruijff lobby bezig om hem beetje te lichten..Maar als je 2 keer kampioen wordt, de supercup wint en de spaanse beker, in ietsje meer als 3 jaar kun je niet met droge ogen beweren dat ie het slecht heeft gedaan.

Dat Gaspart hem de tweede keer vroeg was mijns inziens een wanhoops daad van de bovenste plank.Van Gaspart wel te verstaan ...
Na het seizoen 1996/1997 stapte van Gaal over naar FC Barcelonaij Barcelona zou blijken of dit terecht was.Bij Barcelona weet Louis van Gaal de Catalaanse ploeg ook naar prijzen te leiden. Onder zijn verantwoording worden er een aantal spelers van het voormalige Ajax aangetrokken. Onder leiding van ‘van Gaal’ pakt Barcelona vier prijzen namelijk twee kampioenschappen, een Europese Supercup en 1 maal de beker. Na het seizoen 1999/2000 besluit van Gaal te vertrekken bij Barcelona.
En dat is een mooi lijstje ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 03, 2008 4:49 pm

Zei ik iets over prijzen? Ik zei dat Van Gaal een goede trainer is maar dat hij door zijn optreden zichzelf onmogelijk heeft gemaakt in Barcelona. Ik reageerde daarmee op wat Bertje zei, namelijk dat uiteindelijk de voetbalkwaliteiten van de trainer de doorslag geven (ruw gezegd). Dat is m.i. niet altijd het geval.
De trainingen van Van Gaal zullen in orde zijn geweest maar hij kon zichzelf en zijn beleid niet verkopen. Met als gevolg dat hij uitgekotst werd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jun 03, 2008 6:04 pm

joey schreef:Zei ik iets over prijzen? Ik zei dat Van Gaal een goede trainer is maar dat hij door zijn optreden zichzelf onmogelijk heeft gemaakt in Barcelona. Ik reageerde daarmee op wat Bertje zei, namelijk dat uiteindelijk de voetbalkwaliteiten van de trainer de doorslag geven (ruw gezegd). Dat is m.i. niet altijd het geval.
De trainingen van Van Gaal zullen in orde zijn geweest maar hij kon zichzelf en zijn beleid niet verkopen. Met als gevolg dat hij uitgekotst werd.
joey schreef:Van Gaal heeft de verwachtingen niet kunnen waarmaken in Barcelona. Op zijn best werd hij gedoogd, maar de witte zakdoekjes heeft hij vaak genoeg gezien.
Tja, 2 landskampioenschappen, de supercup en de spaanse beker.

Daar zou jou vriend HTC voor hebben willen tekenen bij AJAX als trainer ..

Afijn, het zal wel ..
Laatst gewijzigd door 999 op di jun 03, 2008 7:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13399
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » di jun 03, 2008 6:47 pm

De jaren voor en na Van Gaal won Barcelona nagenoeg niks, dus ik heb me er altijd over verbaasd dat ze hem zo graag kwijt wilden daar. Ik vond het voetbal toen ook goed te pruimen, met bijvoorbeeld een Rivaldo die vanaf links van veel meer waarde was dan centraal zoals hij onder volgende trainers eiste.

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » di jun 03, 2008 9:12 pm

Barcelona voetbalde in de eerste Van Gaal periode bij tijd en wijle erg fraai. De voorhoede Rivaldo-Kluivert-Figo draaide toen natuurlijk geweldig met een sterke Luis Enrique en Cocu daarachter. Bij perioden waren ze dream-team'achtig. De wedstrijden tegen Arsenal en manU uit die periode staan in mijn top 25 beste wedstrijden. Van Gaal had natuurlijk ook de mazzel dat hij toen Rivaldo in topvorm en een geniale Figo had, maar ook dat Real Madrid wekelijk niets voor elkaar kreeg in de competitie. In de CL ging het elke keer mis. Dát in combinatie met zijn persoonlijkheid heeft hem de kop gekost.

Binnen 3 maanden had Van Gaal had met iedereen ruzie, werkelijk iedereen. Spelers, staf, de pers, de supporters. Iedereen. Toen hij aande Nederlanderscarrousel begon was hij het kwijt. Zenden ipv Sergi, daar kom je niet mee weg als je geen resultaten haalt.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 03, 2008 9:22 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:Binnen 3 maanden had Van Gaal had met iedereen ruzie, werkelijk iedereen. Spelers, staf, de pers, de supporters. Iedereen.
Dat bedoel ik dus. Van Gaal is een goede trainer, maar op dat vlak heeft hij gefaald. Lag ook wel voor de hand natuurlijk. Hij is zo inflexibel en bot. Niet bepaald een charmante persoonlijkheid en dan druk ik me zacht uit, haha. Een training in elkaar kunnen draaien is in de top niet genoeg, je moet je ook als mens handhaven.

Precies waar Rijkaard zo goed in is. Van hem heeft men altijd heel veel gepikt. Van Gaal slaagde er niet in om krediet op te bouwen en dat was echt zijn eigen schuld.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jun 03, 2008 9:25 pm

Vreemd dat hij het, als na drie maanden niemand hem meer mocht, toch drie jaar heeft uitgehouden. :hypocrite.gif:
Omdat hij een goede trainer is?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 03, 2008 9:26 pm

Dat kwam door Nunez.
Het stinkt aan alle kanten!

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » di jun 03, 2008 9:54 pm

Bertje schreef:Vreemd dat hij het, als na drie maanden niemand hem meer mocht, toch drie jaar heeft uitgehouden. :hypocrite.gif:
Omdat hij een goede trainer is?
Dat laatste zal niemand ontkennen. Ik niet althans. Van Gaal heeft het moeizame 1e seizoen steun van het bestuur gehad(en terecht) en daarmee(kampioenschap) de basis gelegd voor voldoende krediet. En men respecteerde Van Gaal, daarvoor hoef je iemand niet aardig te vinden (de ene helft van Barcelona kon Cruijff destijds ook wel schieten). En hij verbond zich aan de voorzitter hé, dat was aanvankelijk een steun maar later ging hij in de val van Nuñez genadeloos mee.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 03, 2008 10:06 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:Dat laatste zal niemand ontkennen.
Precies. Helaas gedraagt hij zich bij tijd en wijle zo vreemd (agressief, paranoïde, arrogant, overheersend, noem maar op) dat hij zichzelf in de problemen brengt.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie