Jan Vertonghen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Jan Vertonghen

Bericht door mattie » za jun 23, 2012 10:41 am

wel ff duidelijk maken aan Spurs en Vertonghen dat hij tot datum XX mag en kan onderhandelen maar daarna zich moet richten op Ajax.. Niet nog een keer dat op het laatste moment er bepalende spelers verdwijnen..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Banjavi » za jun 23, 2012 11:15 pm

Volgens tt zouden ajax en spurs eruit zijn voor 12miljoen.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Marcel
Berichten: 754
Lid geworden op: do feb 26, 2004 12:17 pm
Locatie: Nederland

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Marcel » zo jun 24, 2012 12:36 am

Cruijff schreef:Nou ja, liever met Jan een CL groep overleven, daar een hoop geld en internationale uitstraling mee scoren (maar vooral het plezier als supporter) is me eerlijk gezegd meer waard dan een zakje geld van 10 miljoen. Ajax is op dit moment niet in financiële nood, integendeel en wat doet men vervolgens met die 10 miljoen? Spenderen aan Moisander + de transfervrije Poulsen met zijn salariseisen? Houd dan gewoon Jan binnenboord!
Doe normaal. Als hij volgend jaar gratis de deur uit loopt, dan moet je dit jaar gewoon verkopen of verlengen, zo simpel is dat.
Ajax is niet in de positie om 12 miljoen zomaar even te laten liggen. Dat zou gewoon slecht beleid zijn.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Jan Vertonghen

Bericht door mattie » zo jun 24, 2012 2:14 am

het is hem gegund.. Waarvoor Spurs zal mij een raadsel zijn.. City/UTD/Arsenal en wellicht Chelsea zullen altijd boven hun belanden.. Maar het zal wel voor het geld en de Premier League gaan.
Maar Beste Belgische / Nederlander het is je gegund en bedankt voor de afgelopen 2 jaar.
Afgelopen jaar wel ff een dippie maar steengoed daar uit gekomen.

Ik ben benieuwd wie Ajax in jou plaats koopt.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Lionel » zo jun 24, 2012 7:07 am

:'(
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Cruijff » zo jun 24, 2012 9:18 am

Vertonghen heeft 6 weken geleden gezegd dat de club waarmee hij in de voorbereiding start ook de club zal zijn waar hij dit seizoen zal gaan spelen. Zou kut zijn als hij uitgerekend vandaag verkocht wordt terwijl morgen de 1e training is :cry:

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Lionel » zo jun 24, 2012 9:26 am

Hij zei ook dat hij naar een topclub zou gaan...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Ajaciedjuh » zo jun 24, 2012 9:36 am

Jammer dat hij weg is. Een echte Ajacied en persoonlijkheid. Ik gun het hem wel, maar hij laat een groot gat achter in de selectie.

Hopelijk zien we hem over 4 jaar weer in het shirt van Ajax. :ajaxscarf.gif:

Jantje, het gaat je goed. We zullen je missen. :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Jan Vertonghen

Bericht door InnerHarbour » zo jun 24, 2012 9:37 am

Jep fijne gozer, het ga je goed daar bij Spurs!
YNWA

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Toppie » zo jun 24, 2012 9:47 am

En wie volgt hem op? Moisander, nuytink????

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Demosthenes » zo jun 24, 2012 10:12 am

Rishi schreef:Hij zei ook dat hij naar een topclub zou gaan...
Op http://eurorivals.net/club-rankings.html staan de Spurs acht plaatsen boven Ajax, plaats 27 is echter geen top (Is zelfs onder PSV) Leuke ranglijst, internationaal staan NEC (plaats 110) en Utrecht (plaats 117) boven Feyenoord (plaats 129)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Ramona » zo jun 24, 2012 10:37 am

Zal 'm missen, evenals AJAX. :'(
Het ga je goed en dank voor je inzet enzo!! :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Jan Vertonghen

Bericht door martijn401 » zo jun 24, 2012 11:08 am

Jammer , we gaan Jan zeker missen. Maar wens hem alle geluk bij Spurs!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jan Vertonghen

Bericht door LucaS » zo jun 24, 2012 11:30 am

Overigens is Teletekst de enige bron, alle andere berichten baseren zich daarop.
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jan Vertonghen

Bericht door wimpey » zo jun 24, 2012 11:53 am

Rishi schreef:Hij zei ook dat hij naar een topclub zou gaan...
Hij gaat naar een club waarbij hij zich goed voelt. Dus ben ik blij voor hem.

Benieuwd waar zijn plafond uiteindelijk blijkt te liggen.

À propos, 12 M is natuurlijk een prachtig bedrag. :biggthumpup.gif:

"Vertonghen heeft recht op vijftien procent van de transfersom en dat is in de optie van Ajax een te hoog bedrag."

12 - 1.8 = 10.2 M

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Cruijff » zo jun 24, 2012 12:08 pm

Spurs is geen topclub, het is leuk voor Jan om met die welbespraakte theatervriendin in Londen te gaan wonen, maar het is geen (grote) stap vooruit. Voor beide partijen beter om nog minimaal 6 of 12 maanden bij Ajax te blijven, als Jan zich net zo sterk manifesteert als we hem nu vanwege zijn recente prestaties herinneren, komt Barcelona vanzelf.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Lionel » zo jun 24, 2012 12:16 pm

Cruijff schreef:Spurs is geen topclub, het is leuk voor Jan om met die welbespraakte theatervriendin in Londen te gaan wonen, maar het is geen (grote) stap vooruit. Voor beide partijen beter om nog minimaal 6 of 12 maanden bij Ajax te blijven, als Jan zich net zo sterk manifesteert als we hem nu vanwege zijn recente prestaties herinneren, komt Barcelona vanzelf.
Precies.

Ik ben ook blij voor hem hoor. London, PL en wat meer geld. Maar als hij nog een jaartje knalt bij Ajax gaat hij naar de echte top. Bij Spurs zal hij zich voetballend niet zo kunnen onderscheiden ben ik bang.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Bert » zo jun 24, 2012 12:26 pm

Volgens mij heeft Vertonghen bij de Spurs zeker niet minder kans een transfer naar de absolute top te verdienen. Eerder meer. Net zo goed een basisplaats, betere tegenstand.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jan Vertonghen

Bericht door wimpey » zo jun 24, 2012 12:30 pm

Rishi schreef: Ik ben ook blij voor hem hoor. London, PL en wat meer geld. Maar als hij nog een jaartje knalt bij Ajax gaat hij naar de echte top. Bij Spurs zal hij zich voetballend niet zo kunnen onderscheiden ben ik bang.
Fout. Als we het nog niet wisten, weten we het sinds het optreden van eredivisiespelers tijdens het EK: hier moet je niet wezen. Ze vielen tijdens het EK stuk voor stuk door de mand.

Vertonghen speelt straks - als basisspeler - in een goed team, stoot op goede tegenstand en kan zich daar profileren. Prima stap. Lijkt me trouwens ook een verstandige gozer, die alle aspecten van een transfer goed op een rijtje heeft gezet.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Jan Vertonghen

Bericht door InnerHarbour » zo jun 24, 2012 12:39 pm

Echt der zijn der hier een paar bij die Ajax zo schromelijk overschatten, De Spurs zijn de afgelopen 2 jaar in de zwaarste competitie te wereld 6de en 4de geworden en dan roepen dat een overstap geen (grote) stap vooruit is voor jan Vertongen, zet je rood-witte bril eens af.

Natuurlijk is Spurs een grote stap vooruit een niveau waar hij eerst maar eens moet zien aan te haken, geen RKC of VVV bij voorbeeld maar 38 wedstrijden volle bak in een waanzinnig tempo. Geen wedstrijden die je op 70% kan winnen maar 2 of 3 keer per week tegen tegenstanders die erin kleunen.

Geen grote stap vooruit...... grappenmakers.
YNWA

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Jan Vertonghen

Bericht door GangstaRiB » zo jun 24, 2012 12:51 pm

InnerHarbour schreef:Echt der zijn der hier een paar bij die Ajax zo schromelijk overschatten, De Spurs zijn de afgelopen 2 jaar in de zwaarste competitie te wereld 6de en 4de geworden en dan roepen dat een overstap geen (grote) stap vooruit is voor jan Vertongen, zet je rood-witte bril eens af.

Natuurlijk is Spurs een grote stap vooruit een niveau waar hij eerst maar eens moet zien aan te haken, geen RKC of VVV bij voorbeeld maar 38 wedstrijden volle bak in een waanzinnig tempo. Geen wedstrijden die je op 70% kan winnen maar 2 of 3 keer per week tegen tegenstanders die erin kleunen.

Geen grote stap vooruit...... grappenmakers.
Mee eens. Je ziet steeds minder Eredivisiespelers de overstap maken direct naar de absolute top. Gaan allemaal naar de categorie eronder.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Lionel » zo jun 24, 2012 12:53 pm

Ik zie hem liever naar Arsenal gaan. Denk dat hij daar, qua spel, beter past dan bij de Spurs. Waar de centrale verdedigers de bal moeten inleveren bij de middenvelders.

Hoop wel voor hem dat Bale en Modric blijven.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Cruijff » zo jun 24, 2012 12:55 pm

InnerHarbour schreef:Echt der zijn der hier een paar bij die Ajax zo schromelijk overschatten, De Spurs zijn de afgelopen 2 jaar in de zwaarste competitie te wereld 6de en 4de geworden en dan roepen dat een overstap geen (grote) stap vooruit is voor jan Vertongen, zet je rood-witte bril eens af.

Natuurlijk is Spurs een grote stap vooruit een niveau waar hij eerst maar eens moet zien aan te haken, geen RKC of VVV bij voorbeeld maar 38 wedstrijden volle bak in een waanzinnig tempo. Geen wedstrijden die je op 70% kan winnen maar 2 of 3 keer per week tegen tegenstanders die erin kleunen.

Geen grote stap vooruit...... grappenmakers.
Nee, Spurs is gewoon geen grote stap vooruit. Ajax is qua niveau gelijkwaardig aan Olympique Lyon, heeft mondiaal een grotere naam en biedt een speler als Jan het podium om op Champions League niveau met de aanvoerdersband namens een club met weinig geld tegen de 'rijkere orde' op te boksen. En om voor de 3e keer op rij een titel te winnen, dan kom je daarna als grote jongen binnen. In Londen zal hij een stapje terug moeten doen in de hierarchie en is het maar de vraag of hij de ruimte krijgt om rushes naar voren te maken en of hij überhaupt verzekerd van een basisplaats zal zijn.
wimpey schreef:
Rishi schreef: Ik ben ook blij voor hem hoor. London, PL en wat meer geld. Maar als hij nog een jaartje knalt bij Ajax gaat hij naar de echte top. Bij Spurs zal hij zich voetballend niet zo kunnen onderscheiden ben ik bang.
Fout. Als we het nog niet wisten, weten we het sinds het optreden van eredivisiespelers tijdens het EK: hier moet je niet wezen. Ze vielen tijdens het EK stuk voor stuk door de mand.

Vertonghen speelt straks - als basisspeler - in een goed team, stoot op goede tegenstand en kan zich daar profileren. Prima stap. Lijkt me trouwens ook een verstandige gozer, die alle aspecten van een transfer goed op een rijtje heeft gezet.
Dit mag je best in een andere context plaatsen. Dat Van der Wiel, Toivonen en Eriksen niet thuisgaven, betekent niet dat alle Eredivisie spelers met een Nederlands of Belgisch paspoort een te laag niveau hebben. Bert van Marwijk kwam elke keer met een flutopstelling, maar wat als Maher had gespeeld op de plek van Van Bommel of Van der Vaart? Narsingh voor Robben of de falende Van Persie plaats had moeten maken voor Luuk de Jong of desnoods Bas Dost? Dan had zeker de wedstrijd tegen Denemarken heel anders kunnen verlopen en tegen Duitsland en Portugal waren we met die spelers absoluut niet slechter voor de dag gekomen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Jan Vertonghen

Bericht door InnerHarbour » zo jun 24, 2012 1:12 pm

Sorry ik maak een foutje, je moet niet alleen je rood-witte bril afzetten maar ook die oranje.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Cruijff » zo jun 24, 2012 1:20 pm

Onzin, ik kijk gewoon naar het technische aspect van voetbal en dan blijkt dat het gat dat tussen de PL en de Eredivisie zit in de breedte niet enorm groot is. Sunderland of Everton is voetballend niet beter dan pak hem beet Heracles Almelo. De competitie is een lachertje, Arsenal dat tegen Spurs 0-2 naar 5-3 ombuigt gaat 8-2 onderuit tegen Man U, dat op Old Trafford 1-6 verliest van een ploeg met iemand die 's nachts nog zijn eigen huis in de fik heeft gestoken en de multimiljonairs van die club verliezen thuis tevens met 1-2 van de B-garnituur van ene AFC Ajax.

De Eredivisie mist ten opzichte van een grotere Bundesliga wel echte klassespelers die zomaar tevoorschijn komen zoals Marco Reus en Robert Lewandowski. Wat men in Engeland zelf opleidt is niet veel soeps. Daarnaast moet een coach, ook bij een nationaal team, vooral de mensen die in vorm zijn opstellen zoals Luuk de Jong en Adam Maher. Met zulke spelers win je fluitend van Denemarken.

Plaats reactie