Jan Vertonghen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Cruijff » di jun 26, 2012 12:55 am

Zeux schreef:Come on. De eerste helft van het seizoen vond ik hem enorm lamlendig spelen. Alsof hij toen nog een kater had dat hij die zomer geen transfer had gemaakt.
Jan Vertonghen had toen ook regelmatig een kater, maar die kwam simpelweg van het zuipen. Hij leefde niet helemaal voor zijn sport, net als wel meer spelers van Ajax (en Oranje).

Opvallend vaak vertelde hij in de 2e seizoenshelft de leugen dat hij altijd vroeg naar bed gaat en heel erg op zijn voeding let. Dat laatste zal vast het geval zijn, maar hij riep het wel erg frequent. Ik vermoed om te verhullen dat hij leven als een prof gewoon een tijdlang heeft nagelaten en onderschat heeft wat voor beleving op het moment dat je een wedstrijd tegen Feyenoord gaat spelen absoluut noodzakelijk is.

Marcel
Berichten: 754
Lid geworden op: do feb 26, 2004 12:17 pm
Locatie: Nederland

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Marcel » di jun 26, 2012 5:41 am

Er zitten 2 kanten aan dit verhaal. Ajax wil gewoon 15 miljoen hebben, calculeert dan in dat daar nog 15% af moet voor Vertonghen en klaar. Geen probleem. Als Ajax maar 12 krijgt en daar moet dan nog eens 15% af... tja...
Dus dan kan Vertonghen kiezen, ofwel hij wordt verkocht en hij ziet van die 15% af (of een lager percentage), of Ajax gaat op zoek naar een koper die wel 15 miljoen op tafel wil leggen.

Aan de andere kant, als je iemand 15% belooft wanneer hij verkocht wordt, dan moet je je daar ook aan houden. Als dat niet in de financiele huishouding past, dan moeten ze hem gewoon niet voor 12 verkopen. Jammer voor Jan, maar van 3 miljoen betaal je van 3 selectie-spelers het jaarsalaris... zo simpel is het gewoon. Het geld ligt niet voor het oprapen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Ajaciedjuh » di jun 26, 2012 7:25 am

Sportwereld schreef:Vertonghen 'ziek' van transfersoap: Dan maar drie keer kampioen met Ajax


Jan Vertonghen had niet gedacht dat hij vandaag de dag nog Ajacied zou zijn. De Belg heeft zijn zinnen gezet op een overgang naar Tottenham Hotspur, maar de transfer naar Londen is nog steeds niet rond. 'Dit is heel zonde,' vindt de Belg zelf.

Ajax-trainer Frank de Boer had gisteren zijn eerste manschappen voor het nieuwe seizoen bij elkaar voor een intake-gesprek. Jan Vertonghen (25) stroomt pas volgende week in vanwege de interland die hij kort na de competitie speelde met België. Lang rekende geen mens er op dat de Belg inderdaad zou aansluiten. De verdediger is immers al weken 'bijna-rond' met Tottenham Hotspur. 'Dat het zo lang zou duren, had ik niet verwacht. Maar ik meld me nu gewoon op 2 juli, hoor. Ik hoop op een oplossing, maar ik ga er niet vanuit,' zegt Vertonghen in het AD. 'Eén voordeel: Ajax heeft een goede trainer die mij kent, weet wat hij aan mij heeft en ik kom in een goede, stabiele ploeg terecht. Dan maar drie keer op een rij kampioen worden met Ajax.'

Ziek van soap
Met kleine oogjes, een stevige snotneus en flinke verhoging zat hij afgelopen zaterdagavond voor de buis. Daarop vertelde NOS-presentator Jack van Gelder dat Ajax en Tottenham Hotspur zo goed als rond waren over de overgang van de Belg, maar dat er heisa was over het deel dat Vertonghen van de transfersom zou bedingen: vijftien procent. Vertonghen: 'Ik schrok ervan. Het percentage dat hij noemde klopte gewoon. Ongelooflijk vind ik dat. Ik weet dat er bij Ajax van alles uitlekt. Als dat anderen betreft, voel je dat niet onmiddellijk. Anders is het als het ineens over jezelf gaat. Nee, ik heb niet meteen iemand gebeld. Ik was ziek. Lag met 39 graden koorts op bed. Ik kon amper praten.'

Vertonghen is net een paar dagen terug van zijn vakantie in Barcelona, waar hij op het laatst ziek werd. Letterlijk van de griep, maar ook figuurlijk van de op handen zijnde transfer, die nog altijd niet beklonken is. 'Dit is heel zonde. Ik had gedacht dat het veel eerder rond zou komen,' zegt Vertonghen, die nog een jaar onder contract staat bij Ajax, maar zijn zinnen had gezet op een overgang naar Tottenham Hotspur. 'Ik rekende erop. Tottenham was snel, serieus en concreet.'
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Lionel » di jun 26, 2012 7:29 am

Mét Jan erbij worden we kampioen en hebben we veel meer kans op overwintering in de CL.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Demosthenes » di jun 26, 2012 7:31 am

Ook al krijgt Ajax ieder half jaar een nieuwe leiding, het lekken blijft (Bron ad.nl/ajaxtotaal)
Daarop vertelde NOS-presentator Jack van Gelder dat Ajax en Tottenham Hotspur zo goed als rond waren over de overgang van de Belg, maar dat er heisa was over het deel dat Vertonghen van de transfersom zou bedingen: vijftien procent. Vertonghen: ‘Ik schrok ervan. Het percentage dat hij noemde klopte gewoon. Ongelooflijk vind ik dat. Ik weet dat er bij Ajax van alles uitlekt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Jan Vertonghen

Bericht door Arthur » di jun 26, 2012 7:35 am

Een lek hoeft net per se in de leiding te zitten natuurlijk. Dit soort info zullen bepaalde mensen lager in de organisatie ook wel oppikken in de wandelgangen.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Demosthenes » di jun 26, 2012 8:21 am

Arthur schreef:Een lek hoeft net per se in de leiding te zitten natuurlijk. Dit soort info zullen bepaalde mensen lager in de organisatie ook wel oppikken in de wandelgangen.
Is onderstaand bericht daar een voorbeeld van of de volgende aflevering in een soap?
Ajax: percentage hoort bij 20 miljoen
Door sv, 26 juni 2012 09:13, 200 views, Bron: AD |
JAN NIET VERANTWOORDELIJK VOOR MARKT - Ajax heeft aan het Algemeen Dagblad laten weten dat het percentage van 15 procent, waar Jan Vertonghen contractueel recht op zou hebben, betrekking heeft op de gelimiteerde transfersom van twintig miljoen euro.

Dit is afgesproken op het moment dat zijn contract op 1 oktober 2008 werd verlengd. Dit percentage is gekoppeld aan de twintig miljoen euro. Nu het om een ander bedrag gaat, zou dat percentage volgens Ajax niet meer gelden.

Vertonghen heeft het gevoel dat hij nu water bij de wijn moet doen, omdat Ajax dat ook zou hebben gedaan met de transfersom die is afgesproken met Tottenham Hotspur. 'Ik ben toch niet verantwoordelijk voor de markt', zegt hij in de krant.

De aanvoerder van Ajax had op meer krediet gerekend. 'Ik heb Danny Blind onlangs op televisie horen praten over contracten en bedragen. Vijftien miljoen euro om twee jaar af te kopen zou geen gek bedrag zijn, vond hij. Voor een jaar wel. Kijk, Ajax wil het beste voor zichzelf, en ik ga voor mezelf, dat is deze wereld. Maar ik heb me altijd netjes en eerlijk gedragen, naar de club, naar de fans. Ik had er geen rekening mee gehouden dat het zo lang zou duren.'
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Ajaciedjuh » di jun 26, 2012 8:42 am

Als de 15% is gekoppeld aan de 20 miljoen, dan staat Ajax gewoon in zijn recht. Het probleem zit hem vaak in de persoonlijke verwachting.

Het zou me dan ook niet verbazen dat het door de zaakwaarnemer van Jantje de media is ingegooid. Jantje is populair bij de aanhang en dan krijg je van daaruit een druk om er coulant mee om te gaan.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: Jan Vertonghen

Bericht door M.. » di jun 26, 2012 9:05 am

Arthur schreef:Een lek hoeft net per se in de leiding te zitten natuurlijk. Dit soort info zullen bepaalde mensen lager in de organisatie ook wel oppikken in de wandelgangen.
Thijs????

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Lionel » di jun 26, 2012 9:12 am

The bastard!
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51691
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jan Vertonghen

Bericht door wimpey » wo jun 27, 2012 7:20 pm

LucaS schreef:Wat een walgelijke manier om met werknemers en met Ajacieden om te gaan. Bah!
Je veroordeelt het technisch hart maar alvast (weer) zonder eerlijk proces. :excited.gif:

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jan Vertonghen

Bericht door LucaS » wo jun 27, 2012 7:22 pm

Volgens mij zei ik TH/Slop. Maar goed, gelukkig doe jij nooit aan veroordelen zonder eerlijk proces. Zo heb je onmiddellijk je excuses aangeboden toen vd Boog werd vrijgesproken. Toch?
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51691
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jan Vertonghen

Bericht door wimpey » wo jun 27, 2012 7:33 pm

LucaS schreef:Volgens mij zei ik TH/Slop. Maar goed, gelukkig doe jij nooit aan veroordelen zonder eerlijk proces. Zo heb je onmiddellijk je excuses aangeboden toen vd Boog werd vrijgesproken. Toch?
Dat is toch die man die net een heffing voor 14 miljoen aan de broek heeft gekregen van TEG?

Dat ik bevooroordeeld ben, betekent trouwens niet dat jij dat ook moet zijn. :aai.gif:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Jan Vertonghen

Bericht door jabu » wo jun 27, 2012 7:57 pm

Wel dat jij dan de laatste moet zijn om een ander daar op aan te spreken.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Cruijff » wo jun 27, 2012 11:50 pm

Gelukkig hebben we hier op AT nog altijd moraalridder Lucas met zijn Imaginary Girlfriend. :excited.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Ajaciedjuh » za jun 30, 2012 10:39 am

Jantje sluit morgen gewoon aan bij de groep.

Daarnaast een advocaat ingeschakeld om de 15% clausule te onderzoeken:


http://ajax.netwerk.to/nieuws/artikel/2 ... tappen.php
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Banjavi » za jun 30, 2012 11:21 am

Wie heeft zo een clausule eigenlijk bedacht?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Demosthenes » za jun 30, 2012 11:51 am

banjavi schreef:Wie heeft zo een clausule eigenlijk bedacht?
Ajax en/of Jan.
Vertonghen heeft al laten weten sowieso niet naar de arbitragecommissie te stappen om op die manier een vertrek af te dwingen. Dan blijft hij liever nog een jaar bij Ajax.
Ajax schiet er niets mee op als Jan tegen zijn zin (en tegen een veel lager salaris) bij Ajax blijft.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Banjavi » za jun 30, 2012 12:05 pm

Als je er dan zoiets inzet, zorg dan ook dat het er ondubbelzinnig in staat.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Demosthenes » za jun 30, 2012 12:06 pm

banjavi schreef:Als je er dan zoiets inzet, zorg dan ook dat het er ondubbelzinnig in staat.
Dat staat het misschien ook!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51691
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jan Vertonghen

Bericht door wimpey » za jun 30, 2012 12:16 pm

Die transfer komt er wel. Jammer dat het niet zonder gesteggel / advocaat kan.

Denk niet dat Vertonghen nog voor Ajax traint / speelt. Daar schiet niemand wat mee op. Binnen een paar dagen is het wel rond...

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jan Vertonghen

Bericht door LucaS » za jun 30, 2012 4:20 pm

Mooi, een speler met hart voor onze club met ruzie de deur uit krijgen. Chapeau!
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Jöhnk » za jun 30, 2012 4:27 pm

Geweldig gedaan inderdaad. :excited.gif:

Waar blijft die interim directeur nu het echt nodig is? :confused.gif: Het is alweer maanden geleden dat Cruijff daarvoor pleitte.

wimpey
Berichten: 51691
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jan Vertonghen

Bericht door wimpey » di jul 03, 2012 6:24 pm

'Tottenham kijkt naar andere optie'

Tottenham Hotspur is voorzorgsmaatregelen aan het nemen voor het geval de deal voor Jan Vertonghen niet door gaat. De Spurs hebben een overeenkomst met Ajax over de Belgische verdediger, maar de speler zelf eist ook een deel van de transfersom. Zodoende is de deal nog altijd niet rond en kijkt Tottenham alvast voorzichtig naar alternatieven.

Zo melden diverse Britse media dinsdagmiddag dat de Spurs geïnformeerd hebben naar de diensten van Serdar Tasci. Tasci is een 25-jarige verdediger van VFB Stuttgart. De ervaren international moet zo'n 18 miljoen euro kosten. Wanneer blijkt dat de deal met Ajax en Vertonghen af zal ketsen, zullen de Spurs naar verluidt de onderhandelingen over Tasci met Stuttgart openen.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Demosthenes » di jul 03, 2012 7:09 pm

De ervaren international moet zo'n 18 miljoen euro kosten.
Om Ajax of Vertonghen onder druk te zetten? Vertonghen is een stuk goedkoper.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie