Jan Vertonghen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53546
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jan Vertonghen

Bericht door LucaS » ma jun 25, 2012 1:48 pm

Wat een walgelijke manier om met werknemers en met Ajacieden om te gaan. Bah!
I think I lost my fucking headache

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Cruijff » ma jun 25, 2012 1:52 pm

Hoeveel jaar loop je al mee, Lucas? Dat Ajax zich nogal 'joods' kan opstellen richting de eigen werknemers, ze de ene keer (via de media) wat trappen na geeft en de andere keer een financiële streek probeert te flikken zijn we al meer dan een halve eeuw gewend.

Maar gelukkig zijn er ook nog altijd genoeg mensen die de club in elke situatie blijven verdedigen en in wiens hoofd nog steeds geen situatie en tijdsbeeld te vormen valt waar Ton Harmsen en andere bestuursleden de grootste speler uit hun historie zo kleineren, dat ze hem naar Feyenoord verjagen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40864
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Marillion » ma jun 25, 2012 2:00 pm

Het is natuurlijk altijd lastig om wat te roepen over onderhandelingen waar je niet zelf aan tafel zit. Maar wat betreft het percentage van de transfersom moet Ajax zich wat mij betreft aan de afspraak houden. Maak je die afspraak niet dan vraagt Vertonghen in plaats daarvan een hoger salaris. Dat hebben we nu niet hoeven betalen.

Dit soort opties worden volgens mij wel vaker afgesproken met in het achterhoofd de gedachte dat het wel weer terug te draaien is als er eenmaal een transfer volgt omdat een speler dan toch meer gaat verdienen. Ik hou daar niet van. Als je meer geld wil hebben voor het afkopen van het contract dan gooi je de transfersom maar omhoog en dan laat je dat door Spurs betalen.

Als clubs dan uiteindelijk vast lopen in de onderhandeling kun je als speler zelf nog besluiten om een gebaar te maken. Maar de verkopende club moet het niet als onderhandelingsmiddel gebruiken.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Cruijff » ma jun 25, 2012 3:34 pm

Het lijkt er dus op dat Vertonghen of met een kut gevoel vertrekt of nog een jaar moet blijven. In het laatste geval zou ik alsnog zijn contract flink opwaarderen en als het kan graag verlengen. Spreek in dat geval dan opnieuw iets af over eventueel een gelimiteerde transfersom of beloof hem opnieuw een percentage en houd je daar vervolgens dan ook aan.

Dat is hoe ik het zie, maargoed. We hebben aan de directietafels nog wel gekkere dingen zien gebeuren.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13394
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Arthur » ma jun 25, 2012 3:45 pm

Cruijff schreef:Spreek in dat geval dan opnieuw iets af over eventueel een gelimiteerde transfersom of beloof hem opnieuw een percentage en houd je daar vervolgens dan ook aan.
Haha, zou jij daar intrappen?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Cruijff » ma jun 25, 2012 3:54 pm

Ehmm, in de jaren 80 nog wel.

Maar hoe bedoel je je opmerking precies? Als de ezel zich voor de 2e keer aan dezelfde steen stoot hebben we er een Belgenmop bij, maargoed ikzelf tuinde er na 1984 ook gewoon nog een keer extra in.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40864
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Marillion » ma jun 25, 2012 6:46 pm

Dat kun je natuurlijk wel vergeten. Als het op iets als dit stuk zou lopen dan dient Jan zijn contract uit en is hij volgend jaar transfervrij weg.

Ik heb er uiteraard helemaal geen probleem mee dat Ajax probeert om een zo hoog mogelijke transfersom binnen te halen. Maar dat doe je niet over de rug van je werknemer waarmee je een afspraak hebt gemaakt. Gewoon die Engelsen goed laten betalen want ze hebben daar toch geld zat.
Nil volentibus arduum

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Le T. » ma jun 25, 2012 7:22 pm

Marillion schreef:Het is natuurlijk altijd lastig om wat te roepen over onderhandelingen waar je niet zelf aan tafel zit. Maar wat betreft het percentage van de transfersom moet Ajax zich wat mij betreft aan de afspraak houden. Maak je die afspraak niet dan vraagt Vertonghen in plaats daarvan een hoger salaris. Dat hebben we nu niet hoeven betalen.

Dit soort opties worden volgens mij wel vaker afgesproken met in het achterhoofd de gedachte dat het wel weer terug te draaien is als er eenmaal een transfer volgt omdat een speler dan toch meer gaat verdienen. Ik hou daar niet van. Als je meer geld wil hebben voor het afkopen van het contract dan gooi je de transfersom maar omhoog en dan laat je dat door Spurs betalen.

Als clubs dan uiteindelijk vast lopen in de onderhandeling kun je als speler zelf nog besluiten om een gebaar te maken. Maar de verkopende club moet het niet als onderhandelingsmiddel gebruiken.
Dan zeg je toch gewoon dat het niet doorgaat omdat het bedrag dat Ajax overhoudt te laag is?

Waarschijnlijk is het fiscaal voordeliger om een percentage van de transfersom te bedingen. Ook kan een speler in de situatie komen dat twee rijke clubs naar zijn hand dingen en dat Ajax een prachtige transfersom krijgt, leuk als hij dan zelf ook flink verdient.

Maar het is gewoon een spel waarbij Ajax zoveel mogelijk geld wil opstrijken, Vertonghen zoveel mogelijk wil gaan verdienen en Tottenham zo min mogelijk kwijt wil zijn aan salaris en transfersom. Daar hoeven we verder niet sentimenteel over te doen. Natuurlijk moet Ajax zich aan de afspraak houden, maar dat geldt ook voor Vertonghen, en die afspraak is nou eenmaal dat hij volgend seizoen bij Ajax speelt tenzij er een bedrag op tafel komt waar Ajax tevreden mee is. Hoe Tottenham en Vertongen dat dan met elkaar regelen is niet iets waar Ajax iets mee moet.
Wollt ihr den totalen Mensch?

LucaS
Berichten: 53546
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jan Vertonghen

Bericht door LucaS » ma jun 25, 2012 7:28 pm

Dat dat voor jou niet geldt is heel mooi, en dan gaat je verhaal heel misschien op. Maar Ajax wil helemaal niet dat Vertonghen zijn contract uitdient. Sterker nog, technische baas Cruijff heeft gezegd dat wat hem betreft Vertonghen en vd Wiel komend seizoen op de bank mogen blijven zitten als ze niet vertrekken.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13394
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Arthur » ma jun 25, 2012 8:10 pm

Waar heeft hij dat gezegd?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40864
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Marillion » ma jun 25, 2012 8:17 pm

Het is in de voetbalwereld natuurlijk helemaal niet de bedoeling dat iemand als Vertonghen zijn contract uitdient en vervolgens gratis vertrekt. Ajax rekent er op dat zo'n jongen op enig moment geld gaat opleveren.

Bij het overeenkomen van het contract geeft Ajax vervolgens kennelijk een percentage van een toekomstig bedrag weg in ruil voor een lager salaris. Als je dan op het moment van een transfer wil dat de speler dat percentage vergeet dan is dat wat mij betreft niet netjes. Hou nu gewoon rekening met het feit dat je dat bedrag moet inleveren bij het vaststellen van de vraagprijs. Overigens, als het bedrag waar ze nu over spreken klopt dan is dat ook zonder die 15 procent nog een heel fatsoenlijk bedrag voor het afkopen van een contract met een resterende looptijd van één jaar.

Het gaat mij er vooral om dat ik het vermoeden heb dat dit soort afspraken worden aangegaan met de gedachte dat er later wel weer een streep door kan. Niet mijn manier van afspraken maken maar je hoort het wel vaker.
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53546
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jan Vertonghen

Bericht door LucaS » ma jun 25, 2012 9:08 pm

Arthur schreef:Waar heeft hij dat gezegd?

http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/190525_ ... k-bij-ajax
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51781
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jan Vertonghen

Bericht door wimpey » ma jun 25, 2012 9:13 pm

Afspraak = afspraak, lijkt me. Geef die jongen z'n 15%. Hij zal minder verdiend hebben dan patjakkers als EH en Atouba.

Waarom zou je een loyale jongen als Vertonghen op de kast jagen?

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Khraa » ma jun 25, 2012 9:33 pm

Vertonghen wil graag weg, hij gaf aan dat hij de transfersom te hoog vond. Nu kan hij hem mooi verlagen door van zijn deel af te zien.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Jan Vertonghen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jun 25, 2012 10:07 pm

Wat denken we? Wordt het de arbitragecommissie?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS
Berichten: 53546
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jan Vertonghen

Bericht door LucaS » ma jun 25, 2012 10:16 pm

Het zou een nieuw dieptepunt zijn in de afgelopen jaren. En dat zegt alles.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40864
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Marillion » ma jun 25, 2012 10:21 pm

Ik mag toch aannemen dat het zover niet komt. Dat zou me echt teleurstellen.

Eerlijk gezegd verwacht ik het ook niet. Er zal uiteindelijk wel een akkoord uitkomen waar alle partijen een goed gevoel aan overhouden. Dat lijkt me prima haalbaar want zowel Ajax als Vertonghen hebben baat bij een transfer en Tottenham komt niet met een fooi aanzetten maar met een heel serieus bod.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47241
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Lionel » ma jun 25, 2012 10:52 pm

Echt, die Slop he... :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53546
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jan Vertonghen

Bericht door LucaS » ma jun 25, 2012 11:11 pm

Die staat ongetwijfeld in close contact met het Technisch Hart. Je denkt toch niet echt dat Slop in de huidige structuur nog wordt toegestaan zelfstandig dit soort zaken te beslissen?
I think I lost my fucking headache

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Cruijff » ma jun 25, 2012 11:20 pm

Mogelijk is ook FdB voor een gedeelte kwade genius in dit geheel. Die zegt wellicht tegen Vertonghen 'ik weet er niets van, was nog jeugdtrainer toen je die afspraken met Jeroen Slop maakte, ik hoop voor je dat het in orde komt' maar heeft in de tussentijd met tweelingbroer Ronald bekokstoofd:

"Jan zal straks teleurgesteld en boos zijn, maar die woede kan ik op een bepaalde manier wel handelen en zorgen dat hij het zal kanaliseren naar extreem fanatiek, agressief en goed spel in nog 6 of 12 maanden Ajax 1."

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Jan Vertonghen

Bericht door jabu » ma jun 25, 2012 11:31 pm

Maar jij zet hem toch op de tribune, JC?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Cruijff » ma jun 25, 2012 11:49 pm

Haha klopt anno 1991 deed ik zulke dingen nog wel. Een speler die toen in Catalonië te kennen zou geven bij ons te vertrekken speelde geen minuut meer, want...'we gaan niet voor een ander opleiden.'

Maar in dit geval nee, Vertonghen kan zijn woede prima omzetten in goed aanvoerderschap en bewijsdrang tot puike prestaties in de CL. Frank de Boer is van mening dat clubs als Spurs en Arsenal te min voor hem zijn, Jan zijn plafond ligt bij Barcelona vindt Frank.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10413
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Jan Vertonghen

Bericht door mattie » di jun 26, 2012 12:42 am

met andere woorden.. We zien straks een speler in het Ajax shirt die helemaal niet meer wilt.. :confused.gif:
Tenzij er straks een partij komt die wel het bedrag neerlegt die Ajax verlangt.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jan Vertonghen

Bericht door Cruijff » di jun 26, 2012 12:47 am

Jan is geen werkweigeraar ofzo. We krijgen een speler die pissig is, die nog steeds een stap omhoog wil maken, maar intelligent genoeg is om te begrijpen dat die topclub alleen komt als hij zich bij Ajax goed manifesteert. Onze vaak beste en in ieder geval fanatiekste speler zal dus nóg een stapje extra zetten.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Jan Vertonghen

Bericht door zeux » di jun 26, 2012 12:50 am

Cruijff schreef:Jan is geen werkweigeraar ofzo. We krijgen een speler die pissig is, die nog steeds een stap omhoog wil maken, maar intelligent genoeg is om te begrijpen dat die topclub alleen komt als hij zich bij Ajax goed manifesteert. Onze vaak beste en in ieder geval fanatiekste speler zal dus nóg een stapje extra zetten.
Come on. De eerste helft van het seizoen vond ik hem enorm lamlendig spelen. Alsof hij toen nog een kater had dat hij die zomer geen transfer had gemaakt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie