Kenneth Vermeer

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Demosthenes » ma sep 01, 2014 12:17 pm

Vermeer was rond met AZ, maar de clubs kwamen er niet uit, bericht op AS
http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en ... t-az-.html
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Alexander » ma sep 01, 2014 12:20 pm

wimpey schreef:Man U had Vermeer ook willen hebben, als 2e keeper achter De Gea...
Vriend Louis doet weer hetzelfde als bij Barca he? In paniek spelers halen die hij al kent, maar natuurlijk te kort komen voor het niveau van Manchester.

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Thom » ma sep 01, 2014 2:45 pm

Mr. Ajax schreef:
Raymon schreef:Kom op zeg, zijn we fuckin' 12 of zo? Vermeer gaat naar Feyenoord, big deal zeg. Ik hoop dat hij het geweldig gaat doen. Ajax moet maar zorgen dat ze gewoon beter zijn.

Was ik maar zo volwassen als jou.


Kan het zijn dat ik (en samen met mij nog een 'paar') het op een andere wijze zien, voelen, en beleven?
Ja dat kan. En Raymond heeft daar kritiek op. Mag dat ook? Ik vond Cruyff vele malen erger, maar goed toen was ik 20. Ik vind alleen de prijs aan de lage kant. Erg laag zelfs.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door bryan » ma sep 01, 2014 5:04 pm

Cruijff schreef:
Marillion schreef:Mwah, wat mij betreft niet. Hij mag weg omdat we hem niet goed genoeg vinden als eerste keeper. Dan moet je niet flauw zijn en hem beperkingen op gaan leggen.

Het is een opmerkelijke transfer. Vanuit supportersgevoel ben ik er ook niet heel enthousiast over. Maar als het gaat om werkgever-werknemer verhouding doet Ajax het wel netjes.
Sterker nog: ik denk dat je juridisch bekeken een zaak bij de rechter gewoon gaat verliezen wanneer je Feyenoord en/of PSV uitsluit.
Wanneer een 'werknemer' zijn arbeidspositie kan verbeteren door als 2e man een promotie te maken naar de 1e keus bij een concurrent uit dezelfde competitie dan ga je bij het Hooggerechtshof gigantisch hard op je snufferd als je denkt dat je contractueel een verbod op een vertrek naar die concurrent mag opleggen.
Hij is onder contract tot volgend jaar, dus Ajax is vrij om welk bod dan ook te negeren.

Feyenoord is blijkbaar de enige club die een serieuze voorstel deed, en het was blijkbaar voor Ajax nu 1 miljoen vangen of straks voor gratis laten weggaan. Daarbij kreeg Vermeer zijn huidige contract ook al toen hij eerste doelman was, dus hij zal ook een forse salaris hebben, of in iedere geval een stuk meer dan Diederik Boer. Dus voor Ajax was het gewoon eieren voor het geld kiezen.

En dan laten ze Blind voor te weinig weggaan. Tsja.

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Mr. Ajax » ma sep 01, 2014 5:15 pm

bryan schreef:
Feyenoord is blijkbaar de enige club die een serieuze voorstel deed

Dat is naar eigen zeggen dus niet waar, volgens dat stukje van VI. Hij had meerdere opties in het buitenland, maar niks wat 'aansloot op zijn ambities' of iets dergelijks.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Lionel » ma sep 01, 2014 5:18 pm

Hij mag toch zelf kiezen waar hij wilt spelen?
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Mr. Ajax » ma sep 01, 2014 5:21 pm

Lionel schreef:Hij mag toch zelf kiezen waar hij wilt spelen?
Neem de laatste pagina's even door, die discussie is al gaande/geweest.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door wimpey » ma sep 01, 2014 5:32 pm

Ik neem Vermeer helemaal niets kwalijk. Wie ben ik of welke andere Ajax-fan dan ook om een oordeel te vellen over zijn keuzes? Ik wens 'm veel succes bij de kakkies (behalve tegen ons) en bedankt voor bewezen diensten.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Demosthenes » ma sep 01, 2014 5:36 pm

Hij is onder contract tot volgend jaar, dus Ajax is vrij om welk bod dan ook te negeren.

Feyenoord is blijkbaar de enige club die een serieuze voorstel deed, en het was blijkbaar voor Ajax nu 1 miljoen vangen of straks voor gratis laten weggaan. Daarbij kreeg Vermeer zijn huidige contract ook al toen hij eerste doelman was, dus hij zal ook een forse salaris hebben, of in iedere geval een stuk meer dan Diederik Boer.
In berichten over spelers in Engeland (topclubs) lees je wel dat er twee tarieven zijn: een voor de concurrent in eigen land en een voor het buitenland. Als het daar kan/mag, zal dat hier misschien ook wel kunnen. Die 1 miljoen is trouwens een schijntje, dat terzijde en haal daar het transferbedrag voor Boer maar vanaf. Is dat bedrag bekend gemaakt?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13399
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Arthur » ma sep 01, 2014 6:01 pm

1 miljoen is bewust een schijntje om Vermeer te belonen voor zijn vele jaren trouwe dienst.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Marillion » ma sep 01, 2014 6:06 pm

Niet dat het veel uitmaakt. Maar Ajax zal nog wel een percentage hebben bedongen bij eventuele doorverkoop.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Mr. Ajax » ma sep 01, 2014 7:09 pm

wimpey schreef:Ik neem Vermeer helemaal niets kwalijk. Wie ben ik of welke andere Ajax-fan dan ook om een oordeel te vellen over zijn keuzes?

Laat we heel AjaxTalk maar meteen opdoeken dan, toch?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Ramona » ma sep 01, 2014 7:10 pm

wimpey schreef:Ik neem Vermeer helemaal niets kwalijk. Wie ben ik of welke andere Ajax-fan dan ook om een oordeel te vellen over zijn keuzes? Ik wens 'm veel succes bij de kakkies (behalve tegen ons) en bedankt voor bewezen diensten.
Ik snap dat hij wil spelen en wens hem alle goeds toe.
Persoonlijk zou ik zo'n keuze, emotioneel gezien, niet maken.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door brigade zuid » ma sep 01, 2014 7:41 pm

Kenneth zou dit zelf ook niet moeten willen. Hij doet er goed aan de eerste wedstrijden geen enkele blunder te maken want die jongen heeft geen leven anders.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Giacomo Puccini » ma sep 01, 2014 10:44 pm

Arthur schreef:1 miljoen is bewust een schijntje om Vermeer te belonen voor zijn vele jaren trouwe dienst.
En kijk hoe het uitpakt. Dus ook de laatste keer dat we dit zo doen. O nee wacht, Ajax is een ezel die zich eindeloos aan dezelfde steen stoot.

Ajax heeft geblunderd, meer kan ik er niet van maken.

Het gezichtsverlies van Overmars blijft hopelijk beperkt maar deze transfer vraagt er toch eigenlijk wel om dat Vermeer man of the match gaat worden in de volgende Klassiekers. Het kan 2 kanten op gaan hoor, misschien mislukt hij daar wel, hij heeft wel vaker slechte series gekeept. Ben benieuwd.
Ajax!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Cruijff » di sep 02, 2014 1:29 am

bryan schreef:
Cruijff schreef:
Marillion schreef:Mwah, wat mij betreft niet. Hij mag weg omdat we hem niet goed genoeg vinden als eerste keeper. Dan moet je niet flauw zijn en hem beperkingen op gaan leggen.

Het is een opmerkelijke transfer. Vanuit supportersgevoel ben ik er ook niet heel enthousiast over. Maar als het gaat om werkgever-werknemer verhouding doet Ajax het wel netjes.
Sterker nog: ik denk dat je juridisch bekeken een zaak bij de rechter gewoon gaat verliezen wanneer je Feyenoord en/of PSV uitsluit.
Wanneer een 'werknemer' zijn arbeidspositie kan verbeteren door als 2e man een promotie te maken naar de 1e keus bij een concurrent uit dezelfde competitie dan ga je bij het Hooggerechtshof gigantisch hard op je snufferd als je denkt dat je contractueel een verbod op een vertrek naar die concurrent mag opleggen.
Hij is onder contract tot volgend jaar, dus Ajax is vrij om welk bod dan ook te negeren.

Feyenoord is blijkbaar de enige club die een serieuze voorstel deed, en het was blijkbaar voor Ajax nu 1 miljoen vangen of straks voor gratis laten weggaan.
Je contradictie is al meteen te vinden in je eerste twee zinnen.
Ajax heeft een harde afspraak met die jongen gemaakt dat hij voor 1 miljoen euro mag vertrekken. Dan kun je, tenzij je schijt hebt aan mondelinge afspraken dus niet meer 'welk bod dan ook negeren'. Sterker nog: wanneer er slechts één biedende partij met dat geld over de brug komt moet je dus op dat voorstel ingaan.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di sep 02, 2014 8:12 am

Het ziet er gewoon écht raar uit, Verneer met het kakkie embleem op zijn borst. Maar niet zo raar als bij Cruijff, 20 jaar geleden.

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Mr. Ajax » di sep 02, 2014 9:36 am

Net zijn 'afscheidsfilmpjes' gekeken op ajax.nl, en dit doet me echt wel pijn. Om de al genoemde (sentimentele) redenen, maar die jongen is ook gewoon een topkeeper. Met al z'n fratsen. In Rotterdam gaan ze echt met sprongen vooruit, het is namelijk echt eentje die punten pakt.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Demosthenes » di sep 02, 2014 11:06 am

Hij zal meer punten pakken dan Mulder. Zijn overstap is natuurlijk niet te vergelijken met die van JC, Vermeer is reservekeeper en wil zich niet wreken, wil gewoon spelen. Er was in die tijd nog geen AT, maar ik kan wel een beetje inschatten wie er toen geen moeite mee zou hebben gehad en wie wel :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Cruijff » di sep 02, 2014 12:48 pm

Mr. Ajax schreef:Net zijn 'afscheidsfilmpjes' gekeken op ajax.nl, en dit doet me echt wel pijn. Om de al genoemde (sentimentele) redenen, maar die jongen is ook gewoon een topkeeper. Met al z'n fratsen. In Rotterdam gaan ze echt met sprongen vooruit, het is namelijk echt eentje die punten pakt.
Deze twee bedoel je zeker? (1 en 2.)

Hoewel dit filmpje wat minder mooi gemaakt is, geeft het wel een aardige impressie. In het begin nog een fout van Kenneth thuis tegen NAC waarmee hij toen mijn zaterdagavond en de rest van m'n weekend vergalde, maar daarna komen een aantal bizarre saves.
Onder andere na 48 seconden die bizarre redding op een inzet van Björn Vleminckx bij NEC uit in 2011. Was die bal erin gegaan dan had Ajax de 3e ster kunnen vergeten.

Vermeer is in een aantal cruciale fases van het seizoen constanter en gewoon beter geweest dan Maarten Stekelenburg. Als je het reëel bekijkt heeft Kenneth ook gewoonweg veel grotere verdiensten voor Ajax gehad dan Steek.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Mano » di sep 02, 2014 5:12 pm

Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Kenneth Vermeer

Bericht door Frank » vr jun 23, 2023 6:26 pm

Topic is een paar jaar oud :smallgrin.gif: , maar Kenneth komt terug naar de eredivisie bij PEC.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Plaats reactie