Maarten Stekelenburg

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma okt 09, 2006 8:41 pm

De Dominee schreef:Het enige wat ik iedere keer in jouw posts terug zie komen is dat je eigenlijk liever middelmaat hebt dan geld, omdat je bang bent dat het geld verkeerd geinvesteerd wordt.

Het echte probleem ligt dus overduidelijk in het aankoop/scoutingbeleid. Het is zaak dat Ajax veel Farfannetjes haalt en weinig Koné's. Dan ben je goed bezig.
Hoho! Ik heb het niet over middelmaat maar over spelers die voldoen: Sneijder, Stekelenburg en Van der Meyde destijds. Dit zijn zéér bruikbare spelers voor Ajax die we moeten koesteren, en gelukkig weten ze dat bij Ajax. Sneijder voldoet niet alleen - veel meer dan dat. Een nieuwe Sneijder scouten is voor Ajax onhaalbaar, die leidt je als je geluk hebt één keer in de zoveel jaar op. Als je Sneijder weg wil hebben en er vanuit gaat dat Ajax een vervanger kan vinden die ook maar in de buurt komt van Sneijder, dan misken je zijn kwaliteiten. Natuurlijk zijn er facetten die Sneijder minder beheerst, maar die minpunten moeten andere spelers dan maar suppleren. Een werker/loper scouten is veel en veel makkelijker dan iemand vinden met de kwaliteiten van Sneijder.
Ajax!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » ma okt 09, 2006 8:49 pm

Je haalt Sneijder er nu bij, maar we hadden het over Meyde en Stekelenburg oorspronkelijk. Sneijder mag van mij ook op zeker vertrekken, omdat hij misschien wel een uitstekende voetballer is maar met zijn minpunten al jaren het hele middenveld/aanval in onbalans brengt.

Voor Stekelenburg staat een betere vervanger klaar: vd Sar.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma okt 09, 2006 9:00 pm

Ik haal Sneijder er inderdaad bij omdat je in andere topics hebt geroepen dat Sneijder maar verkocht moet worden omdat hij niet voldoet aan jouw eisen. Ik durf gerust te stellen dat jouw eisen mbt een speler irreëel zijn als je zulke uitspraken over een speler met de kwaliteiten van Sneijder durft te doen. In datzelfde perspectief stel ik de roep om Stekelenburg maar weg te doen. Spelers die voldoen krijgen te weinig credits maar spelers die niet voldoen zoals Roger en middelmatige spelers die volgens jan en alleman een versterking voor Ajax zouden zijn, krijgen die credits wel. Dat stoort me.

Van der Sar staat trouwens helemaal niet klaar, ik heb zelfs nog geen onbetrouwbaar gerucht over een mogelijke terugkeer van Sar opgevangen.
Ajax!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » ma okt 09, 2006 9:10 pm

Ik zeg niet dat Sneijder geen goede speler is, maar hij brengt teveel problemen met zich mee. Liever 3 complete middenvelders op het veld, dus verkopen die Sneijder bij een goed bod.

Stekelenburg komt gewoon tekort en er zijn betere opties (vd Sar heeft ruzie met Ferguson).
Face your fears and live your dreams, No Fear

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma okt 09, 2006 10:42 pm

Giacomo Puccini schreef:Ik haal Sneijder er inderdaad bij omdat je in andere topics hebt geroepen dat Sneijder maar verkocht moet worden omdat hij niet voldoet aan jouw eisen. Ik durf gerust te stellen dat jouw eisen mbt een speler irreëel zijn als je zulke uitspraken over een speler met de kwaliteiten van Sneijder durft te doen. In datzelfde perspectief stel ik de roep om Stekelenburg maar weg te doen. Spelers die voldoen krijgen te weinig credits maar spelers die niet voldoen zoals Roger en middelmatige spelers die volgens jan en alleman een versterking voor Ajax zouden zijn, krijgen die credits wel. Dat stoort me.

Van der Sar staat trouwens helemaal niet klaar, ik heb zelfs nog geen onbetrouwbaar gerucht over een mogelijke terugkeer van Sar opgevangen.
Het gaat er niet alleen om of Sneijder individueel gezien een goede voetballer zou zijn voor Ajax, maar meer of hij een goede voetballer voor het team en het systeem van Ajax zou zijn. In dat opzicht denk ik dat er beter te vinden is en dat Ajax met de miljoenen voor Sneijder en slimme, professionele voetbalmensen veel goeds kan doen voor deze selectie.

Verder hebben weinig mensen hier vol lof gesproken over Roger, volgens mij.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma okt 09, 2006 10:55 pm

Natuurlijk kan Sneijder spelen. Niet naast Van der Vaart of Roger, maar doe dáár dan wat aan. Nu lijkt het alsof het middenveld aan Roger of Maduro moet worden aangepast en dat Sneijder daar slachtoffer van wordt, moeten we maar op de koop toenemen. Dat is de omgekeerde wereld.

Van Gaal heeft gelijk: de speelstijl moet afgesteld worden op spelers als Sneijder, Van Persie en Robben. Bij Ajax is dat niet anders. Van Basten en Ajax streven hetzelfde voetbal na dus net zoals Sneijder in Oranje kan spelen, kan hij dat ook bij Ajax.

Maar dan wel in een rol waarin anderen het vuile werk opknappen en Sneijder genoeg vrijheid heeft om zijn creativiteit en scorend vermogen aan te wenden.

Voor het team is dat beter want Gabri, Maduro en Rosales zullen zéker niet voor de doelpunten zorgen.
Ajax!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma okt 09, 2006 11:00 pm

Je kan misschien wel completere middenvelders halen voor het geld dat je voor Sneijder ontvangt, zodat je middenveld in z'n algemeenheid beter functioneert. De wedstrijden waarin Sneijder goed speelt zijn de wedstrijden waarin Ajax vaak de bovenliggende ploeg is. De wedstrijden waarin Sneijder slecht speelt (en de rest van het middenveld overlopen wordt) zijn de wedstrijden waarin heel Ajax vaak onder de voet gelopen wordt. Sneijder is een grote kracht van Ajax maar zijn mindere kant (die de meeste andere spelers van Ajax ook hebben) is vaak ook de achilleshiel van Ajax.

Maargoed, we hadden het eigenlijk over Stekelenburg en dat er eventueel beter te vinden is voor het geval Milan hem voor een goed bedrag wilt kopen.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma okt 09, 2006 11:17 pm

Ajax!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma okt 16, 2006 3:29 am

Mulder: "Gentenaar krijgt de kans"

Youri Mulder liet in het progamma Studio Voetbal doorschemeren dat Ajax-coach Henk ten Cate er over nadenkt Maarten Stekelenburg te passeren ten gunste van Dennis Gentenaar.

"Volgens mij leeft dit binnen Ajax", vertelde Mulder in Studio Voetbal. "Ik kan me goed voorstellen dat Ten Cate met de gedachte leeft om voor Gentenaar te kiezen." De doelman, die afgelopen zomer overkwam van Borussia Dortmund, is momenteel nog tweede keus achter Stekelenburg.

Stekelenburg is al jarenlang de eerste keus bij Ajax, maar maakt dit seizoen geen zekere indruk. Hij maakte al een aantal beslissende fouten en ook tegen FC Groningen maakte hij een blunder. Verrassend is dan ook dat juist dit seizoen AC Milan belangstelling zou hebben voor de international.
voetbalprimeur.nl

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma okt 16, 2006 8:57 am

Youri Mulder zei maar wat.

http://home.hccnet.nl/bb.mail/StrekHands.avi

Hier blijkt uit dat Stekelenburg risico nam maar een blunder is het niet, want Suarez had teruggefloten moeten worden. Normaal gesproken speelt Stekelenburg deze bal naar een medespeler en kan Ajax gewoon verder met de volgende aanval.
Ajax!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 16, 2006 9:10 am

Als we het toch over Mulder hebben:

Hoorden jullie hem ook zeggen "daar ben ik niet voor" toen Borst het over informatie had? Ik vraag me af hoeveel mensen toen dachten "waar ben je dan wel voor". :D

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do feb 15, 2007 4:14 pm

Als je dit seizoen De Steek bekijkt en dan de laatste 2 wedstrijden in het bijzonder: dan is de conclusie dat die jongen gewoon geen punten pakt. Prima reflexen op de lijn (heeft één keer punten opgeleverd; in Groningen), maar zijn onmacht bij hoge ballen is inmiddels stuctureel en er is geen enkel zicht op verbetering; het werkte gisteren de 1-0 in de hand. Zondag tegen Den Haag kwam ie om voor mij onduidelijke redenen uit zijn doel (Lindenbergh liep nog naast Kolk) en dat leverde ook een tegentreffer op.

Van een keeper bij Ajax verwacht ik dat ie punten pakt, maar toch minimaal dat ie geen punten verspeelt; nu er geen enkele ontwikkeling lijkt te zijn in de kwaliteiten van Stekelenburg, wordt het toch tijd dat ie uit de basis verdwijnt? Wat vinden jullie?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Alexander
Berichten: 8559
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » do feb 15, 2007 4:22 pm

Hij blijft een echt twijfelgeval voor mij. Sommige wedstrijden vind ik hem erg sterk, maar gisteren was hij toch erg zwak. Buiten die goals waren ook bijna al zijn spelhervattingen dramatisch.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » do feb 15, 2007 4:40 pm

Jammer dat hij nu altijd sterk is in de onbeduidende wedstrijden. Op momenten dat hij er moet staan geeft hij niet thuis. Jammer. Volgende keep graag!
Bertje for President!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do feb 15, 2007 5:50 pm

In mijn ogen maakt hij in ieder geval vaker fouten of slippertjes dan dat hij punten pakt. Ik zou op zoek gaan naar een andere, talentvolle keeper. Ajax hoort jeugdspelers de kans te geven en ze op te leiden, maar we zijn geen liefdadigheidsinstelling. Op een gegeven moment mag een speler op zo'n cruciale positie niet meer dit soort fouten maken.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do feb 15, 2007 6:39 pm

Vermeer eens een paar wedstrijden erin?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Bericht door ferry » zo feb 18, 2007 10:23 pm

Vandaag tegen Excelsior was ie ook weer niet goed. Ik vind het jammer want ik mag die goser eigenlijk wel. Het lijkt erop dat zijn mentale weerbaarheid niet geschikt is voor professioneel voetbal. Althans op dit niveau. Zo lang het goed gaat, gaat het goed. Zodra hij echter een fout maakt lijkt dat hem heel lang dwars te zitten.
Neem nou dat "hoge ballen syndroom" waar hij last van had/heeft. Op een gegeven moment is hij kennelijk geinstrueerd om die ballen meer te gaan stompen. Dat leverde wel weer kritiek op, maar het leek wel of hij er zekerder van werd.

Toch na een paar slechte optredens gaat het niveau weer naar beneden. Een oplossing weet ik niet want ik vraag me af of Gentenaar zoveel beter is. Vermeer kan het ook nog niet brengen vrees ik, afgaand op de wedstrijden die ik hem heb zien keepen. Talent wat nog even moet rijpen.

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Bericht door Raymond » zo feb 18, 2007 11:29 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Vermeer eens een paar wedstrijden erin?
:yes:

Het is duidelijk dat Steek zolang hij in de basis staat, klaarblijkelijk geen reden ziet om progressie in zijn spel te boeken. Hierom opteer ik voor het opstellen van Vermeer; goed voor Kenneth zijn ontwikkeling en het wijst Maarten erop dat hij niet zeker is van zijn plaats - wat hem weer zou moeten stimuleren om de volgende stap in zijn ontwikkeling te maken.

En anders hebben we altijd Grim nog. :hypocrite:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 18, 2007 11:39 pm

Wat gebeurde er nou precies bij die tweede goal? Ging de bal door zijn benen? (Ik zit aan de andere kant en heb het niet teruggezien).
Bij de eerste goal had het ook overtuigender gekund, vind ik. En verder vond ik hem ook (weer) heel onzeker.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma feb 19, 2007 1:52 am

Gewoon verkopen aan de eerste de beste (top)club die een groot talent in hem ziet en er een daadwerkelijk talentvolle keeper voor terughalen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59014
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma feb 19, 2007 3:45 am

joey schreef:Wat gebeurde er nou precies bij die tweede goal? Ging de bal door zijn benen? (Ik zit aan de andere kant en heb het niet teruggezien).
Bij de eerste goal had het ook overtuigender gekund, vind ik. En verder vond ik hem ook (weer) heel onzeker.
Hij maakt een voorbeweging naar links ( een stap, das nog wat anders dan j.l. woensdag tegen WB toen van de ene naar de andere paal aan hetrennen was ) en staat vast, de bal gaat rechts van hem het doel in ..

Ach ze zijn allemaal nog zo jong :hypocrite:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 19, 2007 10:25 am

Hoe dan ook, die bal leek me houdbaar. :sad:

Stekelenburg pakt nog steeds geen punten voor Ajax. Integendeel.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34410
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma feb 19, 2007 10:29 am

Oe ah... Dennis er maar in donderdag? :yes:
..heb ik nog iets om naar uit te kijken... X'C

Stond hij nou gisteren Stekel te steunen aan de zijlijn?

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Bericht door thaumaturgy » ma feb 19, 2007 10:49 am

Ik vind het jammer dat het nou zo slecht gaat met Stekelenburg aangezien ik hem een goed begin van het seizoen vond maken. Ik vond hem toen ook een stuk zekerder en vooruitgang maken bij de hoge ballen. Jammer dat hij nou zo staat te keepen.

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » ma feb 19, 2007 12:32 pm

Een aantal weken geleden heb ik volgens mij voor het eerst een complimentje aan Steek uitgedeeld maar vooralsnog ziet het er naar uit dat dit een incident was. Helaas blijven zijn minpunten (onrustig, hoge ballen, spelhervattingen) meer in het oog springen dan de positieve bijdragen die hij heeft geleverd.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Plaats reactie