Wesley Sneijder

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za aug 11, 2007 2:58 pm

Wat is de rol van Lerby in dit alles !!.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 11, 2007 2:59 pm

Hij is de zaakwaarnemer van Sneijder (en van Van der Vaart).

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » za aug 11, 2007 3:01 pm

Ok dan snap ik HSV wel, ze zitten in een erg lastig parket. Voor Ajax zou het dus ook mooi zijn als VDV dit seizoen nog overstapt, aangezien Ajax een percentage van de transfersom ontvangt. Een gedeelte van 1,5 miljoen is niets, met een gedeelte van 15 miljoen kun je leuke dingen doen.
Ajax!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za aug 11, 2007 3:01 pm

Ja dat snap ik, maar wat spelleke speelt Lerby.Die weet ook dat VDV "maar " 15 miljoen kost.VDV die bewezen heeft dat ie het in Duitsland goed doet ...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 11, 2007 3:03 pm

Giacomo Puccini schreef:Ok dan snap ik HSV wel, ze zitten in een erg lastig parket. Voor Ajax zou het dus ook mooi zijn als VDV dit seizoen nog overstapt, aangezien Ajax een percentage van de transfersom ontvangt. Een gedeelte van 1,5 miljoen is niets, met een gedeelte van 15 miljoen kun je leuke dingen doen.
Van die 1,5 miljoen zou Ajax zelfs niets krijgen, want Ajax krijgt pas geld als het bedrag hoger uitvalt dan 6 miljoen, geloof ik.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » za aug 11, 2007 3:06 pm

Bertje schreef:
Giacomo Puccini schreef:Ok dan snap ik HSV wel, ze zitten in een erg lastig parket. Voor Ajax zou het dus ook mooi zijn als VDV dit seizoen nog overstapt, aangezien Ajax een percentage van de transfersom ontvangt. Een gedeelte van 1,5 miljoen is niets, met een gedeelte van 15 miljoen kun je leuke dingen doen.
Van die 1,5 miljoen zou Ajax zelfs niets krijgen, want Ajax krijgt pas geld als het bedrag hoger uitvalt dan 6 miljoen, geloof ik.
Ok, dat wist ik niet. Maar Ajax krijgt sowieso nog een opleidingsvergoeding.

Het ideale scenario: Van der Vaart naar Real Madrid, Sneijder volgend jaar voor 20 miljoen naar Barcelona. Dan kun je nog een jaar vlammen met Sneijder en de miljoenen die je mogelijk misloopt worden gecompenseerd door het percentage dat Ajax ontvangt bij een transfer van VDV.

:ajaxscarf.gif:
Laatst gewijzigd door Giacomo Puccini op za aug 11, 2007 3:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ajax!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » za aug 11, 2007 3:07 pm

Giacomo Puccini schreef:Het ideale scenario: Van der Vaart naar Real Madrid, Sneijder volgend jaar voor 20 miljoen naar Barcelona. Dan kun je nog een jaar vlammen met Sneijder en de miljoenen die je mogelijk misloopt worden gecompenseerd door het percentage dat Ajax ontvangt bij een transfer van VDV.

:ajaxscarf.gif:
Dat zal niet zoveel zijn denk ik, hoogstens 15%..

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 11, 2007 3:07 pm

Ik denk niet dat die transfer van Vaart veel op zal leveren eigenlijk. het ging over een klein percentage. Nou, een klein percentage zal echt niet (veel) meer zijn dan tien procent, dus mogen we blij zijn met 1,5 miljoen, denk ik.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » za aug 11, 2007 3:15 pm

Zeg dat Ajax 15% krijgt voor het bedrag boven 6 miljoen en Real Madrid 15 miljoen betaalt:

15-6 = 9

9*0,15 = 1,35

tel daar de opleidingsvergoeding van 5% bij op: 15*0,05 = 0,75

Kom je toch al op een bedrag uit van 2,1 miljoen.

Dan moet ik ook nog maar zien dat Madrid VDV voor 15 miljoen kan ophalen, een club van dat kaliber moet doorgaans toch wat dieper in de buidel tasten. Een transfer van VDV deze zomer zou Ajax dus deze zomer zo'n 2-2,5 miljoen opleveren, over een jaar echter bijna niks.

Go Vaart! Go Vaart! :headbang.gif:
Ajax!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za aug 11, 2007 4:16 pm

Zo is het, GP. :666.gif:

Komt het even mooi uit dat Sneijder voor vanavond geschorst is! :neutral.gif:

Wat dat bod betreft, er zal inderdaad meer aan de hand zijn, want recent heeft Madrid nooit op een paar miljoen meer of minder gekeken.
Het stinkt aan alle kanten!

El Diego
Berichten: 6
Lid geworden op: wo jul 06, 2005 10:13 am

Bericht door El Diego » za aug 11, 2007 7:36 pm

Zal me niets verbazen als binnenkort alsnog Michael Ballack gepresenteerd wordt bij Madrid. Ik denk dat het bod van Sneijder bedoelt was als een soort drukmiddel. Al denk ik niet dat een club als Chelsea daar snel van onder de indruk zal geraken.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za aug 11, 2007 9:34 pm

El Diego schreef:Zal me niets verbazen als binnenkort alsnog Michael Ballack gepresenteerd wordt bij Madrid. Ik denk dat het bod van Sneijder bedoelt was als een soort drukmiddel.
Ik weet niet wat er achter zit, maar het heeft niets met Ajax of Sneijder te maken, schat ik. Ajax verlaagde snel de prijs en gaf aan dat er te praten viel. Ze kunnen moeilijk verwachten dat Ajax het eerste bod accepteert.

Hoe dan ook, het is jammer voor Sneijder. Maar fijn voor ons.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Bericht door thaumaturgy » zo aug 12, 2007 8:56 am

Bertje schreef:Hij is de zaakwaarnemer van Sneijder (en van Van der Vaart).
En werkgever van beide vaders (zou het gezellig zijn op het kantoor van essel sports? :hypocrite.gif: ). Maar het lijkt me sterk dat Lerby dat zou doen. Ongeacht of hij iets zou willen flikken lijkt het me ook niet slim om dat bij1 van je belangrijkste cliënten en jouw voornamelijke bron van nieuwe cliënten te doen.
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Bericht door thaumaturgy » zo aug 12, 2007 10:06 am

Volgens AS wil Real Madrid Sneijder alsnog kopen. Ze zouden 24 miljoen icm eventuele extra geldbedragen (Als Real de CL en/of de landstitel wint bv). Sneijder en Lerby zouden bij Ajax moeten aandringen om het te accepteren.
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo aug 12, 2007 10:12 am

Thomas schreef: Ik vind de reactie en manier van onderhandelen irritant en denigrerend overkomen, maar Van Geel speelt het keihard (blij, Lucas?). Ik vind het ook positief dat Ajax duidelijkheid biedt op dit gebied, door middel van een persbericht.
hartstikke blij. Het is precies Nijland! Nu maar hopen dat Sneijder niet precies Suarez is! Overigens vind ik, als je op het midden uit wil komen, het tegenbod al op het midden van vraag en biedprijs, wel een slechte onderhandelingstaktiek hoor. Maar dat terzijde

Blij? Uiteraard! Oprotten Real. Ajax is geen bedrijf dat winst moet maken, en moet dus alleen aan transfers doen als het er zelf beter van wordt. In dit geval wordt Ajax er pas beter van als Sneijder volgend jaar pas vertrekt en er tijd is om een opvolger binnen te halen. Wat mij betreft wordt die opvolger nu al gehaald. Kan ie vast een jaartje meedraaien.
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 12, 2007 11:09 am

thaumaturgy schreef:Volgens AS wil Real Madrid Sneijder alsnog kopen. Ze zouden 24 miljoen icm eventuele extra geldbedragen (Als Real de CL en/of de landstitel wint bv). Sneijder en Lerby zouden bij Ajax moeten aandringen om het te accepteren.
De ballen. We gaan de hoogte van de transferprijs toch niet af laten hangen van een kampioenschap van Real?

Real komt kruipend terug. Ze hebben zelfs hun excuses aangeboden. Volhouden dus, Martin.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo aug 12, 2007 12:02 pm

Dat heeft ie al niet gedaan, want hij is in een keer fors gezakt. Doet ie nog wel een keer
I think I lost my fucking headache

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo aug 12, 2007 12:23 pm

Ik had me er al helemaal op ingesteld dat Sneijder weg zou zijn, maar 24 miljoen is ook heel veel geld toch, dus ik had hem toch verkocht. Nu zit je met een zwaar teleurgestelde speler en een lege bankrekening. Nogmaals ik had al afscheid van hem genomen en had zin in de spannende tijd die zou aanbreken met wat voor spelers AJAX op de proppen zou komen als vervangers.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo aug 12, 2007 12:36 pm

We hebben nog tot woensdag. Speelt hij dan, dan blijft hij ook.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 12, 2007 4:30 pm

Wat denken jullie? Raken we Sneijder nog kwijt?
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 12, 2007 4:31 pm

'Wesley is woensdag gewoon van de partij'

12/8/2007 15:46

Ajax gaat er van uit dat Wesley Sneijder voor Ajax blijft spelen, ondanks de mislukte transfer naar Real Madrid.

Coach Henk ten Cate maakt zich niet al te veel zorgen. Dat concludeert de trainer vanwege het professionele gedrag van de middenvelder na de eerder mislukte transfer naar Valencia. 'Wesley is een mannetje dat zich heel goed kan focussen en de knop kan omdraaien. Vlak na Valencia was hij in de voorbereiding scherp en gretig', vertelde Ten Cate aan SBS6.

En in De Telegraaf voegde hij daar aan toe: 'Ik heb zelden een meer gedreven jongen meegemaakt dan Wesley de afgelopen weken. (...) Zolang Wesley nog geen speler is van een andere club, is hij woensdag gewoon van de partij.' Ajax neemt het die dag in de Arena op tegen Slavia Praag in de derde voorronde van de Champions League.

Algemeen directeur Maarten Fontein is vooral boos op Real Madrid en hoopt dat Sneijder dat ook is, zo laat hij blijken in De Telegraaf. 'We hopen dat hij zal beseffen dat een club die zo met ons omgaat, ook weinig respect heeft voor de speler. Ik denk dat beide meer respect verdienen. De manier waarop het spel is gespeeld zal bij hem misschien ook de vraag oproepen: hoe graag wilde Real Madrid mij hebben?'
Prima reactie van Ajax. Het ophemelen van Wesleij deel II is begonnen, hehe.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo aug 12, 2007 4:50 pm

Vooral een hypocriete, gezien de omgang met groningen
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 12, 2007 5:16 pm

Hoort allemaal bij het spel.


Nog geen duidelijkheid over Sneijder

AMSTERDAM - Trainer Henk ten Cate weet nog steeds niet of hij woensdag tijdens de eerste ontmoeting met Slavia Praag in de voorronde van de Champions League over Wesley Sneijder kan beschikken.

Real Madrid heeft inmiddels een bod van 24 miljoen euro op de middenvelder ingetrokken. Bij Ajax sluiten ze echter niet uit dat de Spaans kampioen zich zeer binnenkort weer meldt. ,,Ik weet niet meer wat ik moet verwachten'', verklaarde Ten Cate na de gewonnen wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal tegen PSV (1-0). ,,Ik weet niet over welke spelers ik tegen Slavia Praag kan beschikken. Dat moet je aan het bestuur vragen.''
Technisch directeur Martin van Geel bevestigt dat er binnen Ajax duidelijkheid bestaat tot welke datum de belangrijke spelers mogen vertrekken. ,,We spelen woensdag namelijk misschien wel de belangrijkste wedstrijd van het seizoen. We hebben intern een ultimatum gesteld. Tot dan kunnen onze belangrijke spelers vertrekken. Ik kan je alleen vertellen dat dit ultimatum zondag nog niet afloopt.''

Contact

Grote vraag is of Real Madrid snel weer contact over Sneijder opneemt. De Spaanse club bood woensdag 24 miljoen euro voor de 23-jarige middenvelder. ,,We hadden echt de intentie om er voor maandagavond uit te komen'', benadrukt directeur Maarten Fontein van Ajax. ,,We hebben daarom onze oorspronkelijke vraagprijs van 30 miljoen euro tot 27 miljoen euro verlaagd. We wilden onderhandelen. Real Madrid stelde vrijdag echter een ultimatum. We moesten binnen 3 uur beslissen of we een bod van 24 miljoen euro accepteerden. Dat werkt natuurlijk niet. Zo ga je niet met elkaar om. Dit is ook heel vervelend voor Sneijder.''

Voorlopig kenmerkt de soap rond Sneijder zich vooral door vraagtekens. Waarom trekt Real Madrid meer dan 13 miljoen euro uit voor Royston Drenthe en laat het de transfer van Sneijder op 2 of 3 miljoen afketsen? Real Madrid had ook 70 miljoen euro over voor Kaka en de Spaanse club greep inmiddels al naast Ballack, Malouda en Robben. Waarom mislukken al die transfers?
Of zou Real Madrid dan misschien een alternatief voor Sneijder hebben? ,,Ik dacht aanvankelijk van wel maar tot vandaag hebben ze nog geen aanvallende middenvelder aangetrokken'', aldus Van Geel.

Lovende woorden

Trainer Bernd Schuster van Real Madrid sprak afgelopen week tot drie keer toe lovende woorden over Rafael van der Vaart. ,,Maar wij hebben niets van Real Madrid gehoord'', benadrukte vice-voorzitter Richert Van HSV zaterdag na afloop van de uitzege op Hannover (0-1). Schuster repte zaterdagavond na afloop van de nederlaag tegen Sevilla (1-0) overigens met geen woord over Sneijder.
De veelbesproken middenvelder van Ajax liet het afgelopen weekeinde ook niets van zich horen. De middenvelder ontbrak wegens een schorsing bij de wedstrijd tegen PSV om de Johan Cruijff Schaal. Hij reikte tijdens de rust van het duel ook niet zoals afgesproken enkele prijzen aan amateurvoetballers uit. ,,Ik heb iedere dag contact met Sneijder'', aldus Van Geel. ,,Zoals het er nu voorstaat, verschijnt hij maandag gewoon op de training. Maar dat kan over een minuut weer anders zijn. Het is niet anders.''

De kans lijkt klein dat Sneijder en zijn zaakwaarnemer een transfer op een andere manier willen afdwingen. Sören Lerby heeft nog steeds goede contacten bij Ajax en is niet gebaat bij een arbitragezaak of ander conflict met de club. Hij heeft zo'n beetje alle talentvolle jeugdspelers Ajax onder contract. Sneijder stelde zich vorige maand na de mislukte transfer naar Valencia ook volwassen op. ,,Dan ga ik dus nog een jaar mijn best doen voor Ajax'', beloofde hij.
AD
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo aug 12, 2007 5:46 pm

Beetje overdreven van HtC ,,Ik weet niet over welke spelers ik tegen Slavia Praag kan beschikken. Dat moet je aan het bestuur vragen.'' , het gaat om ÉÉN speler ...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47907
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo aug 12, 2007 6:25 pm

joey schreef:Wat denken jullie? Raken we Sneijder nog kwijt?
Volgens HtC is die kans 99%.

Plaats reactie