Wesley Sneijder

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » do aug 10, 2006 10:20 am

:D Ik ook van jou, Bertje. Je bent zo prikkelbaar vandaag. Hoe komt het?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 10, 2006 10:22 am

Misschien omdat Ajax klote was en een stelletje gekken zeggen dat ik m'n kop moet houden omdat ik niet met de wolven mee huil.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » do aug 10, 2006 10:30 am

AJAX is al jaren klote. Vertrouwen hebben, Bertje! Ten Cate is geen tovenaar. Komt wel goed. :aai:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 10, 2006 10:31 am

Ik weet ook wel dat het goed komt met Ajax, maar hoe moet dat nou met jullie?! :twisted:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » do aug 10, 2006 12:26 pm

Ik weet ook wel dat het goed komt met Ajax, maar hoe moet dat nou met jullie?!
Alleen de vraag is, welk Jaar :sad:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 10, 2006 12:29 pm

Nog voordat ik voor de wet volwassen ben hebben we geregeld goed spel voorgeschoteld gekregen. Daar ben ik van overtuigd. :yes:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 10, 2006 12:32 pm

Bertje schreef:Chivu was bijna 25. Die heeft ook punten gekost.

Zlatan heeft in een heel seizoen Serie A met kunt en vliegwerk wel 7 doelpunten gemaakt.

Van der Vaart weet de presteren in een goeddraaiend elftal dat om hem heen is gebouwd. Fantastisch toch? Maar om daar nou uit af te leiden dat jongens als Sneijder niets kunnen. Een beetje kort door de bocht.

Van der Vaart en Sneijder zijn verschillende types. Dan moet je dus niet hetzelfde soort spel van ze verwachten.

Daarnaast kan Van der Vaart de bal kwijt. Maduro en Sneijder kunnen dat vooralsnog niet.
Wie leidt dat daar uit af? Ik baseer mijn mening op het spel van Sneijder.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 10, 2006 12:33 pm

Morgen weer, Thomas. Ik heb vandaag wel weer genoeg over die sleutelhanger geluld.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 10, 2006 12:34 pm

Prima.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » vr aug 25, 2006 1:19 pm

Hee Ramona, waar blijft dat kind van Wesley nou?
http://www.at5.nl/sport.asp?newsid=20276 schreef:"Wesley Sneijder kan niet rekenen"
25-8-2006 Bondscoach Marco van Basten houdt er rekening mee dat hij tijdens de EKkwalificatieduels tegen Luxemburg (02/09) en Wit-Rusland (06/09) niet over Wesley Sneijder kan beschikken.
De Ajacied is wel geselecteerd, maar wacht al een paar weken op de geboorte van zijn eerste kind. Daarom liet hij vorige week de oefeninterland van Oranje tegen Ierland aan zich voorbijgaan. Wanneer Ramona (mevrouw Sneijder) is uitgerekend, is niet bekend.
"Een beetje een foute inschatting", zei Van Basten vrijdag. "Misschien was hij een beetje nerveus. Het is pas zijn eerste bevalling. "
Sign your name on
the dotted line:

.............................

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr aug 25, 2006 5:14 pm

Is het alweer zo ver met die interlands. Jammer, ik heb veel meer zin in Ajax.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 29, 2006 2:52 am

Sneijder droeg treffers op aan overleden oom

28 augustus 2006

Net als in de eerste competitiewedstrijd van het seizoen tegen RKC Waalwijk was Wesley Sneijder zondagmiddag tegen NAC Breda opnieuw twee keer trefzeker. Na zijn goals wees de middenvelder met een vinger naar de hemel. Vervolgens maakte zijn vinger een kruisteken. "Afgelopen week is een oom van me overleden", verklaart Sneijder zijn gebaar in Het Parool. "Ik hoorde het nieuws een half uur na de uitschakeling tegen FC Kopenhagen. Dat was weer een extra klap."

De gevoelens van de international bewegen zich momenteel tussen uitersten. Zijn hoogzwangere vrouw Ramona Streekstra kan op elk moment bevallen van hun eerste kind, maar in plaats van een geboortebericht kreeg Sneijder een overlijdensbericht. Dat hij gisteren twee keer scoorde was dan ook een aangenaam sluitstuk van een periode waarin zijn mentale weerbaarheid danig op de proef werd gesteld.

"Het is prettig om ons zo snel te kunnen revancheren voor het verlies tegen FC Kopenhagen", legt Sneijder uit. "Door het overlijden van mijn oom ga je het voetbal ook wat meer relativeren." Volgens de Utrechter is de uitschakeling door Kopenhagen inmiddels verwerkt. "Die wedstrijd tegen de Denen zit inmiddels ver in mijn achterhoofd. Tegen NAC heb ik nooit het gevoel gehad dat we niet zouden winnen. Waar ik dat op baseerde? Dat heet 'gevoel'. Dat kun je niet uitleggen."

Sneijder voelt dat hij nog steeds kan leren bij Ajax. "Elke week heb ik het idee dat ik nog steeds groei. Dat merk ik aan kleine dingetjes. Niet alleen groei ik mentaal. Op het veld word ik steeds constanter. Ik vind daarnaast nog steeds dat de huidige ploeg beter is dan die van vorig jaar. We blijven stappen vooruit maken en er is nog steeds veel zelfvertrouwen. Dat hebben we bewezen tegen NAC."


Ajax Online

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58966
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma sep 04, 2006 12:13 pm

Sneijder vader van een zoon

Wesley Sneijder
Foto: ANP
AMSTERDAM - Ajacied Wesley Sneijder is in de nacht van zondag op maandag vader geworden van een zoon. Jessey Sneijder is een gezonde baby en zijn moeder Ramona maakt het goed, meldde maandag zijn zaakwaarnemer. Moeder en zoon mogen maandagmiddag naar huis.

De middenvelder van Ajax is opgenomen in de selectie van het Nederlands elftal, dat woensdag voetbalt tegen Wit-Rusland in de kwalificaties voor het EK 2008. Het was maandagochtend niet duidelijk of Sneijder later op de dag meetraint met Oranje in Eindhoven.

Jessey is het eerste kind van de 22-jarige Sneijder.
De T.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma sep 04, 2006 12:26 pm

Jessey, Wesley, Jeffrey, Rodney... :D

Maar gefeliciteerd, Wes! :xyxthumbs:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13375
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma sep 04, 2006 12:28 pm

Ik feliciteer meneer Sleutelhanger met zijn nieuwe sleutelhanger! :xyxthumbs:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma sep 04, 2006 3:04 pm

Gefeliciteerd, topscorer! :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma sep 04, 2006 3:14 pm

Ik denk dat hij deze topic echt vaak doorleest, dus ook namens mij ook Proficiat! :hypocrite:

Gebruikersavatar
DCLXVI
Berichten: 666
Lid geworden op: za nov 06, 2004 12:22 am
Locatie: Top Secret Beroep: Kwade Genius Schoenmaat: 42 Übermoderator Incognito
Contacteer:

Bericht door DCLXVI » ma sep 04, 2006 6:54 pm

joey schreef:Jessey, Wesley, Jeffrey, Rodney...
Alwéér geen joey. En de moeder heet nog wel Ramona!
Curator van de handelingsonbekwaam verklaarde, in een aftandse Polo rondtuffende WeekendCees

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13375
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma sep 04, 2006 7:08 pm

:D
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di sep 05, 2006 4:32 pm

Gefeliciteerd, Wesleij! Dat je hem mag verwelkomen in de Arena met drie goals! :hypocrite: ;)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di sep 05, 2006 4:38 pm

Nemesis schreef:
joey schreef:Jessey, Wesley, Jeffrey, Rodney...
Alwéér geen joey. En de moeder heet nog wel Ramona!

:rofl:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di sep 05, 2006 4:42 pm

Ik heb nog goede hoop. Het criterium is kennelijk "ey" aan het eind van de naam. En Wesley is vast nog niet uitgefokt!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Wit-Rood-Wit
Berichten: 72
Lid geworden op: ma jul 25, 2005 4:01 pm

Bericht door Wit-Rood-Wit » vr okt 06, 2006 4:21 pm

Wel een lekker filmpje van Wesley.

http://www.youtube.com/watch?v=rSoFRZv5GMQ
Geef Ajax z'n gezicht terug

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » vr okt 06, 2006 4:36 pm

:worshippy:

Het is een smurf, maar wel ónze smurf en eentje die schitterende doelpunten maakt :eusa_dance:
Ajax!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za okt 07, 2006 2:09 pm

Wesley Sneijder over Johan Cruijff, het Nederlands elftal en de volgende stap in zijn carrière

Het middenveld van Oranje raakte in korte tijd veel routine kwijt. Cocu stopte, Van Bommel bedankte. Een belangrijke rol is nu weggelegd voor de 22-jarige Wesley Sneijder.

Hij heeft zelf geen idee waarom, maar al enkele jaren geniet Wesley Sneijder de onvoorwaardelijke steun van Johan Cruijff. In 2004, tijdens het EK, vond de legendarische nummer veertien dat de Ajacied een vaste plek moest krijgen in het Nederlands elftal. Toenmalig bondscoach Dick Advocaat liet zich niet beïnvloeden door het advies.

Na het recente WK zei Cruijff dat Sneijder een goed toernooi had gespeeld, terwijl menigeen van mening was dat de kleine Utrechter regelmatig was overlopen. Wanneer je niettemin als 22-jarige profvoetballer steeds wordt opgehemeld door de beste Nederlandse voetballer ooit, moet dat vertrouwen geven. „Het doet zeker goed als zo’n grootheid dat zegt”, erkent Sneijder. „Hij ziet het blijkbaar in mij zitten. Ik heb Cruijff wel eens gesproken, maar hem nooit gevraagd waarom.”

Gezien de loftuitingen van Cruijff is het niet verbazingwekkend dat zijn naam in verband is gebracht met FC Barcelona. Sneijder verlengde afgelopen zomer juist zijn contract bij Ajax met twee jaar; van 2007 tot 2009. Maar hij laat nu doorschemeren toe te zijn aan een buitenlands avontuur. „Het is tijd voor een volgende stap. Maar ik neem geen overhaaste beslissingen. Ik doe het pas als ik voel dat ik er rijp voor ben en als de club mij bevalt. Barcelona zou het mooiste zijn. Ik zit er dicht tegenaan om weg te gaan. Ik wil me ontwikkelen. Ik heb bijgetekend omdat ik wilde rijpen bij Ajax. Dat gevoel is er nog, maar kan snel veranderen.”

Vooralsnog moet Sneijder zich concentreren op twee interlands. Morgen in Sofia tegen Bulgarije, woensdag in Amsterdam tegen Albanië. Oranje heeft wat goed te maken na een slecht optreden tegen Luxemburg en een matig duel tegen Wit-Rusland. In Eindhoven, tegen de Oost-Europeanen, maakte Sneijder voor het eerst mee dat het Nederlands elftal twintig minuten werd uitgefloten. „We lieten ons ook van het kastje naar de muur sturen. Als we de bal hadden veroverd, leverden we die weer in. We moeten het publiek weer voor ons winnen. Op het WK hebben we het ook niet best gedaan. Maar het mooie van voetbal is dat je je snel kan revancheren.”

Tegen Wit-Rusland was Sneijder met Robin van Persie wel een van de betere spelers van Oranje. De interlands tegen Luxemburg en Ierland had hij gemist wegens de geboorte van zijn kind en het overlijden van een oom. Het streelde zijn ego dat de roep om zijn terugkeer klonk, maar het verbaasde hem dat het halve land zich met de bevalling bezighield. „Kort voor de geboorte zag ik in het ziekenhuis Jan Mulder op tv zeggen: ‘Ik hoop dat het kind van Sneijder snel komt.’ Een rare gewaarwording als je vrouw net gaat beginnen. Ik had de bevalling trouwens voor geen goud willen missen.”

Het middenveld van het Nederlands elftal heeft in korte tijd belangrijke krachten verloren. Phillip Cocu is gestopt, Mark van Bommel heeft bedankt en Rafael van der Vaart ontbreekt wegens een blessure. Sneijder wil een streep zetten onder de affaire Van Nistelrooy-Van Bommel. „We moeten het doen met de huidige twintig spelers. Neemt niet weg dat we in de middenlinie veel kwaliteit hebben verloren; dat is jammer. Cocu wegens zijn routine. Van Bommel bracht ook ervaring mee én kracht.” Maar als leermeester zal hij Van Bommel niet missen. „Hij is een ander type speler dan ik.”

De Ajacied gaat ervan uit dat bondscoach Marco van Basten hem niet meer inzet als verdedigende middenvelder. Daarvoor lijkt Nigel de Jong morgen de aangewezen persoon. Sneijder geeft er de voorkeur aan als linkshalf te worden opgesteld. En als Van der Vaart is hersteld? „Linkshalf!”

Hij voelt zich beter in vorm dan ooit. Al kampte hij deze week met lichte knie- en hamstringklachten na de ‘veldslag’ tegen FC Utrecht. „De periode van rust die ik vorig seizoen moest nemen door een blessure, heeft me goed gedaan. Ik heb veel in het krachthonk gezeten voor krachttraining. Daardoor voelde ik me aan het begin van dit seizoen een stuk fitter en sterker.”
NRC

Die is dus aan zijn laatste jaar bij Ajax bezig. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie