Wesley Sneijder

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » di aug 14, 2007 10:46 am

LucaS schreef:Nounou, er zijn twee basisspelers weg en er is inmiddels een kapitaal waarmee je gewoon makkelijk de beste van Nederland kan worden/blijven. Als je tenminste een fatsoenlijk scoutingsapparaat hebt geregeld.
Ajax gaat nog even een topper kopen van al dat geld? Ik ben benieuwd, maar verwacht eigenlijk niks.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di aug 14, 2007 10:48 am

Ajax moet geen toppers kopen wat mij betreft. Gewoon verstandig jonge, talentvolle spelers. Zoals we het altijd doen (behalve een paar jaar na winst in de CL toen Olsen vrachtwagens vol matige nieuwe spelers -en enkele goede- binnenhaalde)
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di aug 14, 2007 10:52 am

LucaS schreef:Ajax moet geen toppers kopen wat mij betreft. Gewoon verstandig jonge, talentvolle spelers.
Dat is ook de bedoeling, heb ik begrepen. Ajax heeft nu een aantal ervaren jongens, dus is er ruimte in de selectie voor talent. En natuurlijk moeten ook spelers als Anita, Sarpong en Van der Wiel kunnen doorgroeien. Gewoon jongere spelers halen en wie zich het beste ontwikkelt speelt.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di aug 14, 2007 10:55 am

Jonge spelers kunnen natuurlijk ook toppers zijn.

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » di aug 14, 2007 10:56 am

Jonge spelers kunnen natuurlijk ook toppers zijn.
Defour? hij heeft een zeer goed jaar gedraaid en is pas net 19...
Pompiedom

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di aug 14, 2007 10:58 am

Echte toppers komen natuurlijk niet naar Ajax. Dus moet Ajax zich richten op een jonge talentvolle groep aangevuld met goede, degelijke routiniers en/of afbouwende toppers.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » di aug 14, 2007 11:04 am

Hadden we niet een doelstelling om weer eens ver te komen in de CL? Of heb ik dat niet goed begrepen?

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » di aug 14, 2007 11:05 am

LucaS schreef:(behalve een paar jaar na winst in de CL toen Olsen vrachtwagens vol matige nieuwe spelers -en enkele goede- binnenhaalde)
Olsen? Je bedoelt Hoofd Inkoop Danny Blind, die in zijn uppie effe de gehele beursgang over de balk heeft gesmeten met aankopen als Frank Te Laat en een uitgebluste Aron Winter.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di aug 14, 2007 11:06 am

Nee hoor, ik bedoel Olsen.
De aankoopgolf onder beginnend TD Blind was op aangeven van Cruijff
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di aug 14, 2007 11:14 am

LucaS schreef:Nee hoor, ik bedoel Olsen.
De aankoopgolf onder beginnend TD Blind was op aangeven van Cruijff
O? Danny Blind was half debiel en kon zelf niets bedenken? :hypocrite.gif:

Blind was de TD, dus was hij verantwoordelijk. Punt. Als hij naar de verkeerde mensen luisterde, heeft hij gefaald. Stel je voor dat MVG, voor dat salaris, zou zeggen: 'Eigenlijk is het mislukte aankoopbeleid mijn schuld niet, want ik heb gedaan wat die of die zei.' Dat is te gek voor woorden, daar wordt hij niet voor betaald.
Een ander punt is dat Ajax Blind nooit had mogen aanstellen. Maar Blind had die functie ook niet mogen accepteren, want hij had er de kennis en de ervaring niet voor.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » di aug 14, 2007 11:15 am

LucaS schreef:Nee hoor, ik bedoel Olsen.
De aankoopgolf onder beginnend TD Blind was op aangeven van Cruijff
Ik heb wel eens gelezen dat Olsen met zijn koopwoede er 75 miljoen gulden doorheen gejakkerd heeft.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di aug 14, 2007 11:17 am

joey schreef:
LucaS schreef:Nee hoor, ik bedoel Olsen.
De aankoopgolf onder beginnend TD Blind was op aangeven van Cruijff
O? Danny Blind was half debiel en kon zelf niets bedenken? :hypocrite.gif:

Blind was de TD, dus was hij verantwoordelijk. Punt. Als hij naar de verkeerde mensen luisterde, heeft hij gefaald. Stel je voor dat MVG, voor dat salaris, zou zeggen: 'Eigenlijk is het mislukte aankoopbeleid mijn schuld niet, want ik heb gedaan wat die of die zei.' Dat is te gek voor woorden, daar wordt hij niet voor betaald.
Een ander punt is dat Ajax Blind nooit had mogen aanstellen. Maar Blind had die functie ook niet mogen accepteren, want hij had er de kennis en de ervaring niet voor.
Ach, ik meen dat van Geel zich zijn eerste twee maanden als TD niet wenste te bemoeien met het aankoopbeleid. Makkelijk nietwaar?

Wellicht was het een eis van Ajax? De vete met Cruijff over zijn 'adviseurschap' was juist de wereld uit. Het zou zomaar kunnen zijn dat Blind verantwoordelijk werd onder de vleugels van Cruijff
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di aug 14, 2007 11:20 am

LucaS schreef:Ach, ik meen dat van Geel zich zijn eerste twee maanden als TD niet wenste te bemoeien met het aankoopbeleid. Makkelijk nietwaar?
Ik zag toch heus Danny Blind met John Nieuwenburg aan zijn zijde toeteren dat Ajax net het grootste talent van Nederland had binnengehaald. Als je iets doet, ben je er verantwoordelijk voor.
En over Van Geel: toen hij binnenkwam, was Ajax al uitgekocht. Toen was het geld al op.
Wellicht was het een eis van Ajax? De vete met Cruijff over zijn 'adviseurschap' was juist de wereld uit. Het zou zomaar kunnen zijn dat Blind verantwoordelijk werd onder de vleugels van Cruijff
Dan moet hij die baan niet accepteren.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di aug 14, 2007 11:22 am

joey schreef:En over Van Geel: toen hij binnenkwam, was Ajax al uitgekocht. Toen was het geld al op.
Maar een paar maanden later was er wel 9 miljoen voor Huntelaar?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di aug 14, 2007 11:22 am

joey schreef:
LucaS schreef:Ach, ik meen dat van Geel zich zijn eerste twee maanden als TD niet wenste te bemoeien met het aankoopbeleid. Makkelijk nietwaar?
Ik zag toch heus Danny Blind met John Nieuwenburg aan zijn zijde toeteren dat Ajax net het grootste talent van Nederland had binnengehaald. Als je iets doet, ben je er verantwoordelijk voor.
En over Van Geel: toen hij binnenkwam, was Ajax al uitgekocht. Toen was het geld al op.
Toch raar dat in de winterstop er opeens 9 miljoen beschikbaar was. Als hij de baan van TD accepteert is hij verantwoordelijk. Toch?
Wellicht was het een eis van Ajax? De vete met Cruijff over zijn 'adviseurschap' was juist de wereld uit. Het zou zomaar kunnen zijn dat Blind verantwoordelijk werd onder de vleugels van Cruijff
Dan moet hij die baan niet accepteren.
Wie weet was het wel zo afgesproken om Blind in zijn baan te laten groeien? Overigens was voor het seizoen iedereen het erover eens dat Ajax fantastisch had ingekocht. Maar goed, als dat zo was gebleken had jij ongetwijfeld Cruijff daar alle credits voor gegeven.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di aug 14, 2007 11:33 am

Jesse schreef:
joey schreef:En over Van Geel: toen hij binnenkwam, was Ajax al uitgekocht. Toen was het geld al op.
Maar een paar maanden later was er wel 9 miljoen voor Huntelaar?
Die is uit het eigen vermogen gefinancierd, als ik het goed begrepen heb. Dat is in principe niet de bedoeling.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di aug 14, 2007 11:34 am

Het alternatief is schuld maken om te kunnen kopen. Dat lijkt me nog kwalijker.
I think I lost my fucking headache

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di aug 14, 2007 1:49 pm

Is WS nog steeds speler van Ajax?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » di aug 14, 2007 4:08 pm

Demosthenes schreef:Is WS nog steeds speler van Ajax?
Nee, hoezo? Omdat hij nog hier staat bedoel je?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di aug 14, 2007 4:36 pm

Ik heb hem voorlopig maar even verplaatst naar "Buitenlands voetbal", wellicht dat het topic naar het archief gaat.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di aug 14, 2007 5:26 pm

Kan wat mij betreft sowieso naar het Archief of naar Transfers ofzo. Misschien een ex-Ajacieden zone? Eigenlijk kunnen we het wel bespreken in de Zone van hun nieuwe club, bij Wesley dus het Spanje topic.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di aug 14, 2007 5:28 pm

Archief inderdaad.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wesley Sneijder

Bericht door Cruijff » ma mei 31, 2021 7:25 pm

Volgens een aantal media staan verschillende ondernemingen van Yolanthe & Wes op omvallen.

En vervolgens kwam ik dit verhaal uit Hard Gras 122 tegen waar Stephanie Hoogenberk feilloos de sfeer en de setting beschrijft van een avondje uit eten in het nogal smakeloze restaurant dat Wes & Yo op Ibiza hadden geopend.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wesley Sneijder

Bericht door Cruijff » ma mei 31, 2021 7:31 pm

Verder: je scrolt een beetje omhoog op deze pagina numero 84 van het Wesley Sneijder topic en Lucas en joey bleken het in 2007 met elkaar oneens te zijn over Danny Blind en Johan Cruijff: je verwacht het niet.
Monkey Tonk schreef:
di aug 14, 2007 11:04 am
Hadden we niet een doelstelling om weer eens ver te komen in de CL? Of heb ik dat niet goed begrepen?
Volgens een aantal TD's die bij Ajax zijn gepasseerd was dat inderdaad de bedoeling. Na het vertrek van Wesley Sneijder hebben we daar nog bijna zo'n 12 jaar op moeten wachten. (en met Wesley Sneijder was het in [voorronde] CL vaak ook al zeer moeizaam tegen o.a. Grazer AK, Brøndby IF, FC Thun en Sparta Praag)

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Wesley Sneijder

Bericht door Dubbel » di jun 01, 2021 10:44 pm

Dit is typisch een vraag waar jij uit je hoofd het antwoord op weet; Ik heb een Ajax shirt met Sneijder en het nummer 18 achterop. Uit welk jaar is dat shirt?

Plaats reactie