Wesley Sneijder

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Wesley Sneijder

Bericht door raymon » ma jul 24, 2006 8:49 pm

Alles over deze middenvelder
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 09, 2006 9:45 pm

Aangezien men het in de Kopenhagen-Ajax topic zo nodig over Kopenhagen-Ajax moet hebben gooi ik dit hier maar neer :D :
Thomas schreef:
brigade zuid schreef:
Thomas schreef:Sneijder blijft in mijn ogen ook een groot probleem. We hadden het er net al over, ik zou hem verkopen.
Veel van die jongens uit de eigen jeugd staan gewoon stil in hun ontwikkeling, zoals Sneijder en Maduro. Iets mindere mate Heitinga en Babel.

Maar nog los van hun ontwikkeling. Sneijder heeft gewoon teveel zwakke punten, te weinig rendement en ik heb het idee dat hij ook nog eens behoorlijk lastig is.

We hebben een jongen nodig die creatief is en diepgang, uitstraling, kracht, loopvermogen en recuperatievermogen heeft. Een teamspeler met dat beetje extra felheid en creativiteit.

In het spel van Ajax is er geen plaats voor spelers op het middenveld met echte gebreken. Helemaal niet voor zoveel als Sneijder er heeft.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 09, 2006 10:41 pm

Dat soort dingen denk ik ook regelmatig als ik Sneijder zie. Vooral aan die halfhoge corners erger ik me een ongeluk. :sad:

Toch, die jongen kan wel iets. Maar er moet eindelijk met hem gewerkt worden.
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo aug 09, 2006 10:50 pm

Wel opvallend, veel jeugdspelers van Ajax de laatste jaren hebben een uitstekend eerste seizoen. Maar daarna houdt het een beetje op...

En Sneijder heeft een mooie trap, vreemd dat hij de corners dan zo waardeloos neemt !

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 09, 2006 11:12 pm

Baseman schreef:Wel opvallend, veel jeugdspelers van Ajax de laatste jaren hebben een uitstekend eerste seizoen. Maar daarna houdt het een beetje op...
Mwah, Van der Vaart heeft 2,5 jaar lang goed gepresteerd. Emanuelson heeft nog geen dramatische terugslag gehad. De Jong is nooit onbetwiste basisspeler geweest.

Wat jongens als Maduro, Heitinga, Pienaar en Sneijder betreft ben ik het met je eens. Maar met alle respect, PSV heeft de laatste jaren twee talenten opgeleid. Dit wordt dus het moment om te zien of het misschien iets is wat Ajax doet waardoor die jongens terugvallen of dat het overal voorkomt. In Belgie staat Vanden Borre nu bijvoorbeeld ook ter discussie vanwege z'n dramatische vorm.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » do aug 10, 2006 1:04 am

Thomas schreef:
Baseman schreef:Wel opvallend, veel jeugdspelers van Ajax de laatste jaren hebben een uitstekend eerste seizoen. Maar daarna houdt het een beetje op...
Mwah, Van der Vaart heeft 2,5 jaar lang goed gepresteerd. Emanuelson heeft nog geen dramatische terugslag gehad. De Jong is nooit onbetwiste basisspeler geweest.

Wat jongens als Maduro, Heitinga, Pienaar en Sneijder betreft ben ik het met je eens. Maar met alle respect, PSV heeft de laatste jaren twee talenten opgeleid. Dit wordt dus het moment om te zien of het misschien iets is wat Ajax doet waardoor die jongens terugvallen of dat het overal voorkomt. In Belgie staat Vanden Borre nu bijvoorbeeld ook ter discussie vanwege z'n dramatische vorm.
Het rare bij Ajax is dat ze die dip (in hun Ajax-tijd) niet meer te boven komen. Een terugval is niet erg, maar die van Van der Vaart heeft bijna 2 seizoenen geduurd, net als die van Pienaar en Heitinga. Sneijder heb ik nooit echt een langere periode achter elkaar top zien spelen, dus is de term terugval niet echt gepast. Hij staat gewoon stil in zijn ontwikkeling, is na 4 jaar Ajax nog steeds niet constant, wat na zo'n lange tijd wel verwacht mag worden. De Jong had altijd een hele korte spanningsboog van ongeveer 5 a 6 goede wedstrijden, waarna hij weer maanden terugviel omdat hij zichzelf ging overlopen en teveel wilde (of dacht te kunnen).

Maar al met al is er al jaren geen eigen talent weggegaan dat meteen klaar was voor de echte top. Chivu en Zlatan waren dat wel, maar voor eigen jeugdspelers moeten we terug naar de generatie van 1995. Daarna is geen enkele Ajacied meer naar de echte top doorgebroken. Van der Vaart is de eerste die dat kan veranderen, maar hij ging bij Ajax weg op een moment dat iedereen erg aan hem twijfelde, niet als de speler die meteen klaar was voor de top.
***

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 10, 2006 1:07 am

Van der Vaart heeft eerst 2,5 jaar goed gepresteerd en kreeg z'n dip in vorm pas z'n laatste anderhalf jaar. Die valt dus niet te vergelijken met jongens als Heitinga, Maduro en Sneijder. Ook omdat Van der Vaart zichtbare redenen had voor z'n vormdip.

Bij HSV blijkt nu weer dat het een speciale speler is.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 10, 2006 8:58 am

Chivu was bijna 25. Die heeft ook punten gekost.

Zlatan heeft in een heel seizoen Serie A met kunt en vliegwerk wel 7 doelpunten gemaakt.

Van der Vaart weet de presteren in een goeddraaiend elftal dat om hem heen is gebouwd. Fantastisch toch? Maar om daar nou uit af te leiden dat jongens als Sneijder niets kunnen. Een beetje kort door de bocht.

Van der Vaart en Sneijder zijn verschillende types. Dan moet je dus niet hetzelfde soort spel van ze verwachten.

Daarnaast kan Van der Vaart de bal kwijt. Maduro en Sneijder kunnen dat vooralsnog niet.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » do aug 10, 2006 9:00 am

Bertje schreef:Chivu was bijna 25. Die heeft ook punten gekost.
:nooo:
Chivu was 22 jaar toen hij bij AJAX vertrok, Bertie!

Onzin. Maduro talmt veel te lang. Hij heeft genoeg tijd om de bal te spelen of terug te spelen.
Laatst gewijzigd door 343 op do aug 10, 2006 9:02 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 10, 2006 9:01 am

Ach, maar ook hij heeft punten gekost.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » do aug 10, 2006 9:03 am

Ja, maar je zag dat hij de klasse had. Bij Maduro ben ik daar nog naar aan het zoeken.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 10, 2006 9:06 am

Ik niet.

Maduro heeft nog geen twee hele seizoenen gespeeld en nog geen vijf wedstrijden achter elkaar in een goed draaiend elftal. Desondanks heeft hij op jonge leeftijd meerdere malen weten op te vallen. Maar gisteren was het bagger, dus dan moet dit natuurlijk even. Ik dacht dat jij juist altijd zo'n geduld met spelers had?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » do aug 10, 2006 9:48 am

Chivu speelde ook zelden in een goed draaiend elftal. Zeker niet in het begin. Ik heb geduld met spelers waar ik het in zie zitten. Maduro? Ik twijfel heel erg. :sad:
Maar ik schrijf hem nog niet af, maar een bijzonder talent is het niet, hoor. Dat is nu al zeker.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2130
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » do aug 10, 2006 9:50 am

Fans, pers en talenten zijn tegenwoordig al heel erg snel tevreden. Vooral bij Ajax is dat een makke.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 10, 2006 9:52 am

343 schreef:Dat is nu al zeker.
Ja?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » do aug 10, 2006 9:54 am

Ja. Neem dat maar van iemand aan die AJAX ietsje langer volgt dan jij, B'tje.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 10, 2006 9:56 am

Wat een bullshit. Dus omdat jij het langer volgt is alles wat jij ziet zeker?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2130
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » do aug 10, 2006 10:01 am

Ja.
Op jouw jeugdige leedtijd denk je de wijsheid in pacht te hebben, maar over een jaar of 10 besef je pas dat je nog helemaal niets wist.

Dus luister maar naar papa 343.

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » do aug 10, 2006 10:01 am

:D

Nee, maar dan weet ik wel goed of iemand een talentje is of een bijzonder talent. En ik zit er zeer zelden naast.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 10, 2006 10:04 am

Jansma schreef:Ja.
Op jouw jeugdige leedtijd denk je de wijsheid in pacht te hebben, maar over een jaar of 10 besef je pas dat je nog helemaal niets wist.

Dus luister maar naar papa 343.
Dus we moeten wel wat zeggen, maar zodra we het met iemand oneens zijn die er langer zit moeten we onze kop houden. Waarom waren die paar posts van vandaag genoeg om je niet serieus te nemen?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

ub40_bboy
Berichten: 56
Lid geworden op: do jul 27, 2006 12:09 pm

Bericht door ub40_bboy » do aug 10, 2006 10:05 am

343 schreef::D

Nee, maar dan weet ik wel goed of iemand een talentje is of een bijzonder talent. En ik zit er zeer zelden naast.
Van Basten denkt daar anders over.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 10, 2006 10:07 am

Maar die is nog ouder!
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » do aug 10, 2006 10:13 am

Bertje schreef:
Jansma schreef:Ja.
Op jouw jeugdige leedtijd denk je de wijsheid in pacht te hebben, maar over een jaar of 10 besef je pas dat je nog helemaal niets wist.

Dus luister maar naar papa 343.
Dus we moeten wel wat zeggen, maar zodra we het met iemand oneens zijn die er langer zit moeten we onze kop houden. Waarom waren die paar posts van vandaag genoeg om je niet serieus te nemen?
Oh, kakel maar een eind raak, Bertje. :xyxthumbs:
Ik zeg nergens dat je je kop moet houden.

En welke posts waren dat, Bertje?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 10, 2006 10:15 am

Ik had het tegen Jansma. ;)

Maar ik houd nog steeds van je. :aai:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2130
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » do aug 10, 2006 10:19 am

Bertje schreef:
Jansma schreef:Ja.
Op jouw jeugdige leedtijd denk je de wijsheid in pacht te hebben, maar over een jaar of 10 besef je pas dat je nog helemaal niets wist.

Dus luister maar naar papa 343.
Dus we moeten wel wat zeggen, maar zodra we het met iemand oneens zijn die er langer zit moeten we onze kop houden. Waarom waren die paar posts van vandaag genoeg om je niet serieus te nemen?
Sorry, ik vergat dat de stijlvorm ironie bij Nederlands pas volgend jaar voor jou op het programma staat. Doe je trouwens Havo of VWO?

Plaats reactie