Robbert Schilder

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo feb 11, 2009 3:55 pm

Mooi, haal hem maar gelijk uit de selectie dan ook.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo feb 11, 2009 4:04 pm

Thijs schreef:
Robbert Schilder volgend seizoen naar NAC Breda

Robbert Schilder (22) vertrekt aan het eind van dit seizoen naar NAC Breda. Het contract van de verdediger loopt deze zomer af bij Ajax en hij mag dus transfervrij vertrekken. Schilder speelde tot nu toe 26 duels voor Ajax waarin hij 1 keer scoorde. Schilder kwam in het seizoen 2006/2007 en afgelopen seizoen na de winterstop op huurbasis uit voor Heracles Almelo. Bij NAC Breda tekent hij een contract voor 4 seizoenen.
Ajax
"Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd".

We laten nu twee overbodige spelers vertrekken, zonder dat het Ajax iets oplevert (deze winter hadden ze nog wel iets opgeleverd). We laten ze nog wel meedoen, ze leveren geen enkele bijdrage, ze laten al jaren zien tekort te komen en ze houden de doorstroming van jeugd tegen!

Dit vind ik wanbeleid.

Leonardo moet blijven, Martina speelt niet, Florian Jozefzoon (A-junior) doet niet mee met Jong Ajax, want dan moet Leonardo spelen enz. enz. enz.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo feb 11, 2009 5:24 pm

Wie zou jij dan op linksachter hebben gezet? Of ga je zetten in de rest van het seizoen bij blessures?

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo feb 11, 2009 5:54 pm

Neefkens schreef:Wie zou jij dan op linksachter hebben gezet? Of ga je zetten in de rest van het seizoen bij blessures?
We hebben Vertonghen, Vermaelen en eventueel Urby. In Jong Ajax Goossens, Supusepa en soms Shakison (uit de A1)

Het probleem bij Ajax zit echter iets dieper: niet zien dat Schilder geen back is. Zet hem tegen Vincken en ik vrees het ergste. Hij kan het trouwens niet helpen dat hij geen back is, zo traag is. Hij wilde deze zomer al naar NAC, had Ajax geld ontvangen en kunnen testen (vriendschappelijk) wat de anderen op die plek doen, wie weet Marijn Sterk behouden (nu naar Volendam en ook geen hoogvlieger, maar als back niet minder dan Schilder)

Wat we deze laatste transferperiode doen is spelers behouden die na dit seizoen gratis de deur uitlopen en geen enkele bijdrage zullen kunnen leveren aan een sterker Ajax.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo feb 11, 2009 5:56 pm

Jij hebt dus ook geen échte vervangers, zie ik. En het geld, denk je dat je voor Schilder nog wat krijgt? :drecul.gif:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo feb 11, 2009 6:00 pm

Neefkens schreef:Jij hebt dus ook geen échte vervangers, zie ik. En het geld, denk je dat je voor Schilder nog wat krijgt? :drecul.gif:
Ik doe nooit mee aan wie Ajax moet halen, omdat ik mijn mening baseer op wat ik live zie en ik zie andere ploegen niet zo vaak live spelen. Lees mijn berichten over Schilder in de jeugd (wel tijdje terug) en over wat ik over de backs schrijf (al een paar jaar)

Enig idee? Ajax heeft ene Moisander weggedaan, gratis.

Klavan had nog een contract voor een half jaar, zal niet veel gekost hebben. Ben ik kapot van Klavan? Weet ik niet, zie hierboven, maar kom niet aan dat er niemand te vinden is.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo feb 11, 2009 6:02 pm

Aristides schreef:Zet hem tegen Vincken en ik vrees het ergste.
Mwah, Vincken kan er niet veel van.

Ik begrijp ook niet waarom Schilder niet verkocht is.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo feb 11, 2009 6:10 pm

Omdat ze dus geen goede extra backup hadden.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo feb 11, 2009 6:13 pm

Aristides schreef:
Neefkens schreef:Jij hebt dus ook geen échte vervangers, zie ik. En het geld, denk je dat je voor Schilder nog wat krijgt? :drecul.gif:
Ik doe nooit mee aan wie Ajax moet halen, omdat ik mijn mening baseer op wat ik live zie en ik zie andere ploegen niet zo vaak live spelen. Lees mijn berichten over Schilder in de jeugd (wel tijdje terug) en over wat ik over de backs schrijf (al een paar jaar)
Daar heb ik het ook niet over, wel ff scherp blijven AUB.
Enig idee? Ajax heeft ene Moisander weggedaan, gratis.
Ga je nu alle spelers opnoemen die het uiteindelijk na jaren wel halen? ben je wel ff bezig.
Klavan had nog een contract voor een half jaar, zal niet veel gekost hebben. Ben ik kapot van Klavan? Weet ik niet, zie hierboven, maar kom niet aan dat er niemand te vinden is.
Als je hem niet kent, noem hem dan niet als optie. je volgt AZ goed zie ik? :hypocrite.gif:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo feb 11, 2009 6:29 pm

Ga je nu alle spelers opnoemen die het uiteindelijk na jaren wel halen? ben je wel ff bezig.

Quote:
Klavan had nog een contract voor een half jaar, zal niet veel gekost hebben. Ben ik kapot van Klavan? Weet ik niet, zie hierboven, maar kom niet aan dat er niemand te vinden is.

Als je hem niet kent, noem hem dan niet als optie. je volgt AZ goed zie ik?
Ben dan niet zo lang bezig, want spelers die het na vertrek hebben gehaald zijn er niet veel.

Hem niet kennen en dan mag ik hem niet als optie noemen; oké, er zijn hier nogal wat posters die nooit naar het stadion gaan, maar wel spelers in het binnen- en buitenland denken te kennen. Vreemde zaak, klassejustitie?

Shakison, Sterk, Goossens en Supusepa noem ik, maar daar reageer je niet op, want die passen niet in je verhaal? Voor alle duidelijkheid, drie van de vier zullen het, denk ik, niet redden, de vierde heb ik zelden als back zien spelen. Wat dat betreft is het drie keer als back niveau-Schilder.

Daley Blind als linksback? Speelde dat in de jeugd nooit, net als Schilder wie weet (al verwacht ik het niet)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo feb 11, 2009 6:36 pm

Aristides schreef:Hem niet kennen en dan mag ik hem niet als optie noemen; oké, er zijn hier nogal wat posters die nooit naar het stadion gaan, maar wel spelers in het binnen- en buitenland denken te kennen. Vreemde zaak, klassejustitie?
Tuurlijk niet, ik refereer aan je eigen woorden. Jij weet veel meer van voetbal af als ik.
Shakison, Sterk, Goossens en Supusepa noem ik, maar daar reageer je niet op, want die passen niet in je verhaal? Voor alle duidelijkheid, drie van de vier zullen het, denk ik, niet redden, de vierde heb ik zelden als back zien spelen. Wat dat betreft is het drie keer als back niveau-Schilder.
Schilder is in ieder geval wel goed genoeg voor NAC, dat moeten die anderen dan nog maar bewijzen.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo feb 11, 2009 6:45 pm

Neefkens schreef:
Aristides schreef:Hem niet kennen en dan mag ik hem niet als optie noemen; oké, er zijn hier nogal wat posters die nooit naar het stadion gaan, maar wel spelers in het binnen- en buitenland denken te kennen. Vreemde zaak, klassejustitie?
Tuurlijk niet, ik refereer aan je eigen woorden. Jij weet veel meer van voetbal af als ik.
Shakison, Sterk, Goossens en Supusepa noem ik, maar daar reageer je niet op, want die passen niet in je verhaal? Voor alle duidelijkheid, drie van de vier zullen het, denk ik, niet redden, de vierde heb ik zelden als back zien spelen. Wat dat betreft is het drie keer als back niveau-Schilder.
Schilder is in ieder geval wel goed genoeg voor NAC, dat moeten die anderen dan nog maar bewijzen.
Wie meer weet is mij niet bekend, maar blijkbaar bij jou wel???? Geen idee hoe je aan die informatie (laten we het niet kennis noemen) komt.

De namen die ik noem gaan niet naar NAC, maar die spelers zijn ook niet zo oud als Schilder en NAC of NEC, what's in a name, maar ik dacht ook op AT gelezen te hebben dat Goossens naar NEC is verhuisd, nu al, tegen een transfersom en de clausule hem, mocht hij slagen, tegen een redelijk(???) bedrag te kunnen terugkopen. Die clausule zal er niet in zitten als een speler transfervrij vertrekt.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo feb 11, 2009 7:09 pm

Ik volg je al jaren en jij ziet meer voetbal dan ik, of je moet alles aan elkaar liegen maar zo schat ik je niet in. Je kunt er ook verstandiger over praten dan ik, maar dan kan al snel. :ajaxsmiley.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo feb 11, 2009 7:35 pm

Aristides schreef:Het probleem bij Ajax zit echter iets dieper: niet zien dat Schilder geen back is.
Mee eens, dat is heel vreemd. Je kunt simpel analyseren wat een back moet kunnen en spelers erbij zoeken die over die capaciteiten beschikken. Gebeurt bij Ajax niet, ook niet in de jeugd. Daar lopen aan de zijkant in de verdediging spelers rond die traag zijn en niet weten aan welke kant ze moeten dekken.
Wat we deze laatste transferperiode doen is spelers behouden die na dit seizoen gratis de deur uitlopen en geen enkele bijdrage zullen kunnen leveren aan een sterker Ajax.
Mee eens. Ik had Schilder (al in de zomer), Gentenaar, Leonardo en Sno direct laten gaan. Heb je niets aan.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo feb 11, 2009 7:38 pm

Neefkens schreef:Ik volg je al jaren en jij ziet meer voetbal dan ik, of je moet alles aan elkaar liegen maar zo schat ik je niet in. Je kunt er ook verstandiger over praten dan ik, maar dan kan al snel. :ajaxsmiley.gif:
Waren anderen ook maar zo wijs :ajaxsmiley.gif: dat ze dat inzien.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo feb 11, 2009 7:39 pm

:ajaxsmiley.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo feb 11, 2009 7:43 pm

Neefkens schreef:Omdat ze dus geen goede extra backup hadden.
Klopt, maar ik vind Schilder ook niet echt goed. We hadden hem niet gemist. Hetzelfde voor Leonardo, Sno en Bruno Silva.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo feb 11, 2009 7:45 pm

Niet voor de basiself, alleen daarachter moet je ook nog wat hebben.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo feb 11, 2009 7:49 pm

Jöhnk schreef:
Neefkens schreef:Omdat ze dus geen goede extra backup hadden.
Klopt, maar ik vind Schilder ook niet echt goed. We hadden hem niet gemist. Hetzelfde voor Leonardo, Sno en Bruno Silva.
O ja, Bruno Silva was ik nog vergeten. Die hadden ze meteen naar Roma moeten laten gaan.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do feb 12, 2009 8:31 am

Robbert Schilder: „Bij NAC weer middenvelder”

BREDA, donderdag

Robbert Schilder (22) verruilt Ajax komende zomer voor NAC Breda. De linksback tekent in Breda een contract voor vier jaar. „Dat zou ik eigenlijk afgelopen zomer al doen”, aldus de inwoner van Amstelveen. „Maar ik speelde een goede voorbereiding en mocht opeens niet meer weg bij Ajax.”

Hoewel Schilder dit seizoen al acht competitiewedstrijden in de Amsterdamse hoofdmacht speelde, ondernam de clubleiding geen poging om zijn aflopende contract te verlengen. „Men wilde wachten”, zegt Schilder. „Ook als ze wél een aanbieding hadden gedaan, was ik vertrokken. Ik speel voornamelijk door blessures en schorsingen. Verder ben ik bankzitter. Dat is in het begin wel leuk, maar na een tijdje moet je voor jezelf kiezen.”
Over een gebrek aan belangstelling had de linkspoot niet te klagen. Ook FC Groningen, Roda JC en Heracles – waar hij al een jaar op huurbasis speelde – informeerden. „Maar NAC was voor mij de meest logische stap. De club heeft er voortdurend achteraangezeten en geeft me een goed gevoel.”

Schilder voerde al een gesprek met NAC-trainer Robert Maaskant. „Bij NAC word ik weer middenvelder. Voor die positie halen ze me ook. Ik ben absoluut niet de vervanger van Patrick Mtiliga. Daarvoor wordt iemand anders aangetrokken.”

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do feb 12, 2009 10:20 am

Ik ben absoluut niet de vervanger van Patrick Mtiliga. Daarvoor wordt iemand anders aangetrokken.”
Hoe zouden ze dat te weten zijn gekomen in Breda?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Robbert Schilder

Bericht door Duke » za mei 09, 2009 5:31 pm

Ajax Dossier: Afscheid van Robbert Schilder

Ajax is een club met een rijke historie. Het Parool zoekt naar verhalen in de kantlijn en belicht het naderende afscheid van Robbert Schilder. Marco van Basten nam deze week afscheid van Ajax. Uit eigen beweging, dat wel, maar niet uit eigen wil zoals Robbert Schilder.

Schilder (23), die vanaf zijn dertiende voor Ajax heeft gevoetbald met uitzondering van twee verhuurperiodes aan Heracles, neemt afscheid van Ajax.

Schilder tekende eerder al een contract voor vier seizoenen bij NAC Breda. Dus wacht hem na tien jaar een vertrek uit Amsterdam.

Afscheid. Het is een groot woord vindt Schilder. Er is verschil, afscheid dat je je collega's nog ziet of afscheid dat je aan de andere kant van de wereld belandt. Dat is pas echt afscheid.

Eigenlijk geldt voor Schilder het eerste. Oké, Breda is niet om de hoek, maar hij is komend seizoen alweer even terug in de Arena. Best snel dus eigenlijk. Bovendien zal hij enkele Ajacieden met wie hij goed omgaat ook nog wel buiten de lijnen blijven zien.

Maar ja, afscheid, is dat iets treurigs of juist iets om te vieren? Neem je gebak mee op één van je laatste werkdagen? Om eerlijk te zijn weet Schilder het niet. ''Nog niet over nagedacht,'' zegt hij, ''maar gebak is eigenlijk wel een goed idee.''

Hoe afscheid nemen precies moet gaan, weet hij ook niet. De afgelopen twee seizoenen was hij aan het eind van het seizoen nog bij Heracles als gevolg van de verhuurperiode. Wat daarvoor bij Ajax met afscheidnemende spelers gebeurde, weet hij zich niet meer te herinneren.

Bij Heracles kreeg hij een boek over de geschiedenis van de club. ''Een leuk aandenken.'' Maar als een echt afscheid voelde het toch niet helemaal. ''Ze hadden de hoop om me opnieuw te huren.''

Tien jaar Ajax. Dat betekent ook een afscheid van De Toekomst, daar waar het voor Schilder allemaal begon. Speciaal daar langs gaan heeft hij niet gedaan. Oude trainers zijn al weg of hij ziet ze juist nog geregeld.

Desalniettemin speelt hij er vanavond zijn laatste wedstrijd, met Jong Ajax tegen Jong Liverpool. Raar? Nou, misschien als hij thuis is dat hij denkt: Hé, dit was mijn laatste wedstrijd, maar verder... ''Ik denk niet dat het me heel veel zal doen.''

Schilder is geen man van het sentiment. Ja, de spelersgroep gaat hij wel missen, en de teammanager en de vrouw van het spelershome, maar hij kijkt toch vooral uit naar de uitdaging bij NAC Breda. Daar heeft hij heel veel zin in.

Sowieso. Terug naar Amsterdam of Amstelveen, naar familie en vrienden, kan hij altijd als hij een dag vrij is. Maar in Breda ontmoet hij ook weer nieuwe mensen, juist leuk. Amsterdam missen? Een vast wandelingetje voor een ijsje of van dien, heeft hij niet, maar even wat eten met vrienden in de stad, tja dat is er straks niet meer bij.

Hoe het er zondag aan toegaat weet hij niet. De laatste wedstrijden zat hij niet bij de selectie. Misschien daalt hij van de tribunes af om op het veld afscheid te nemen. Dat zal hij vandaag of morgen wel horen. De club had deze week wel iets anders aan het hoofd.

Het voorbeeld van een mooi afscheid? Dat van Van Basten bij Milan of dat van Jari Litmanen en Danny Blind. ''Ik zie het zo voor me. Veel vuurwerk. Emoties. Ze hadden alles meegemaakt en zoveel bereikt. Maar dat verwacht ik niet, dat hoeft ook niet. Niet te vergelijken.'' (WESLEY MEIJER)
www.parool.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie