John Heitinga

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

John Heitinga

Bericht door raymon » ma jul 24, 2006 8:54 pm

Alles over deze verdediger
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za aug 05, 2006 11:34 pm

Vandaag speelde hij sterk. De gele kaart had ook rood kunnen zijn, de ingreep was op tijd.

Ogararu heeft geen gerantie op een vaste plaats (en terecht). Heitinga kan trouwens ook in het centrum uit de voeten (stond hij in de jeugd altijd) en mocht Grygera worden verkocht, dan verwacht ik een linkspoot als vervanging, want we hebben maar één (halve) linksback.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Vossie

Bericht door Vossie » zo aug 06, 2006 7:18 pm

Had Heitinga eigenlijk ook wel als centrale verdediger willen zien.
Lindenbergh en Schilder wisselden een keer van positie. Grygera en Heitinga hadden dit ook wel kunnen doen.
Stam Vermaelen is het beoogde duo, maar als Stam wegvalt zie ik liever Heitinga daar dan Grygera.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 08, 2006 6:30 am

Ik ben eigenlijk nog nooit bijster onder de indruk geweest van Heitinga als rechtsback. Als centrale verdediger speelde hij in de playoffs wel vaak sterk.

Heitinga hoeft zich geen zorgen te maken. Die speelt dit seizoen nog genoeg wedstrijden, denk ik.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di aug 08, 2006 11:27 am

Heitinga vecht er weer voor

JOP VAN KEMPEN

AMSTERDAM - John Heitinga (22) begint aan zijn zesde seizoen bij Ajax. Hoewel hij op het WK een basisplaats had in het Nederlands elftal, moet hij afwachten of hij in Amsterdam bij de eerste elf hoort. ''Ik geloof niet in de theorie dat gekochte spelers meer krediet hebben.''
Heitinga heeft een nieuw kapsel. Kort. Coupe soldaat. Hij heeft dit weekeinde de tondeuse maar eens ter hand genomen. En voor de gelegenheid heeft Heitinga ook zijn baard laten staan. Misschien helpt het krijgshaftige uiterlijk bij het vechten voor zijn plek.
Het is weer eens zover. Aan de aftrap van het nieuwe seizoen, dat morgen begint met de wedstrijd tegen FC Kopenhagen in de voorronde van de Champions League, heeft Heitinga opnieuw stevige concurrentie te duchten. In de zes seizoenen die hij al bij de selectie hoort - hij debuteerde op 26 augustus 2001 met een 2-1 zege op Feyenoord - begon Heitinga welgeteld twee seizoenen basisspeler. ''Toen ik vorig jaar in de gaten kreeg dat ik buiten de elf viel, heb ik wel over een vertrek nagedacht. Er was zelfs een concreet bod van Sevilla. Nu denk ik niet na over een vertrek.''
Hoewel hij vanaf zijn achtste in jeugdopleiding van Ajax werd gevormd tot centrale verdediger, beseft Heitinga dat hij met de komst van Jaap Stam niet op die positie hoeft te rekenen. ''Jaap is nog steeds een kanjer. Het is goed dat hij er is. Voor de club en voor mezelf. Ik kan veel van hem leren.''
Het Amsterdam Tournament leerde echter dat bij de afwezigheid van Stam (tegen Manchester United) niet Heitinga, maar Zdenek Grygera als Stams vervanger rechts in het centrum speelt. Heitinga: ''De trainer heeft gezegd dat ik me moet richten op de rechtsbackpositie. Dat komt goed uit. Ook bij Oranje liggen daar mijn kansen.''
Maar voor die positie trok Ajax deze zomer ook een verse kracht aan: George Ogararu. Voor ongeveer vier miljoen euro kwam de 26-jarige Roemeense international over van Steau Boekarest. De begrijpelijke wens van de clubleiding om de spelersgroep met meer ervaring en routine evenwichtiger te maken, lijkt voor de persoonlijke ontwikkeling van Heitinga nou niet direct een voordeel.
Ook het feit dat Ogararu een nieuwe aankoop is en wellicht daardoor veel zal spelen, pleit niet voor Heitinga. ''Ik vind Ogararu een hele goede speler,'' aldus Hei-
tinga. ''Maar ik wil de trainer graag laten zien dat ik beter ben. En ik
geloof niet in de theorie dat aangekochte spelers vanzelfsprekend meer krediet hebben.''
Het verschil tussen Heitinga en Ogararu zit in nuances, vindt trainer Henk ten Cate. ''De een is verdedigend iets beter,'' zegt hij over Heitinga. Over Ogararu: ''De ander is technisch iets beter.''
Voor de wedstrijd tegen FC Kopenhagen is de kans wel groot dat Heitinga speelt, want met voormalig Ajacied Jesper Grønkjaer op de linkerflank zullen de Denen voor de aanval kiezen.
Heitinga heeft nooit samengespeeld met Grønkjaer, maar oud-Ajacied André Bergdolmo, nu ook onder de pannen bij FC Kopenhagen, kent hij wel persoonlijk. ''Hij en ik waren ooit nog concurrenten,'' zegt Heitinga grinnikend.
Om zijn zelfvertrouwen op te krikken, denkt hij soms terug aan de voorbije zomer. Heitinga vindt dat hij een lekker WK heeft gespeeld in Duitsland. Vooral de manier waarop hij een basisplaats in Oranje veroverde, geeft Heitinga moed voor de toekomst.
''Ik zat aanvankelijk niet eens bij de voorselectie, maar via een trainingsstage haakte ik aan. Vervolgens knokte ik me vanuit de selectie in de basis. Dus...''
Parool
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di aug 08, 2006 11:40 am

Je kan veel van Heitinga zeggen, maar een knokkertje is hij wel, hij is al vaker uit geslagen positie teruggekomen. En als hij zich serieus met zijn vak zou bezig houden zou hij nog beter kunnen zijn.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 08, 2006 1:19 pm

Henk de Gier schreef:En als hij zich serieus met zijn vak zou bezig houden zou hij nog beter kunnen zijn.
Hoe bedoel je, Henk?

Dat idee over z'n kale kop en z'n baard lijken me trouwens geen slecht idee. Op dit moment maakt Heitinga niet bepaald veel indruk op aanvallers, denk ik zo. :D

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di aug 08, 2006 1:27 pm

toen Heitinga zo zwaar geblesseerd was heeft hij heel veel in het krachthonk gezeten en hij gaf zelf aan dat hij daar sterker en vooral sneller van was geworden, maar toen hij weer op het veld mocht trainen heeft hij geen stap meer in het krachthonk gezet. Dat vind ik vrij onprofessioneel, als je weet dat je beter wordt in het krachthonk, dan zet je die training toch door.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 20, 2006 1:49 am

Van Ajax.nl:
Die zege moet dan wel behaald worden met een ander verdedigingscentrum dat het vaste Stam/Vermaelen, aangezien de voormalige speler van RKC uitgerekend voor dit duel is geschorst. ,,Ik heb drie spelers die op die positie kunnen spelen. Grygera, Vertonghen en Lindenbergh zouden daar heel goed uit de voeten kunnen. Ik heb in elk geval geen zin om in verdedigend opzicht drie mutaties door te voeren omdat er op een positie gewijzigd moet worden."
Kunnen we hier uit opmaken dat Ten Cate Heitinga niet als optie voor het centrum ziet? Of slechts dat hij Grygera als enige rechtsbenige speler een optie vindt om als linker centrale verdediger te spelen?

Neefkens
Erelid
Berichten: 565
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo aug 20, 2006 7:23 am

Ik denk het laatste, zeker omdat Grygera ook als linksback gespeeld heeft en dus gewend is om links te spelen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 20, 2006 2:55 pm

Blijkbaar geen van beiden. Na de blessure van Grygera is Heitinga er alsnog gaan spelen. Ten Cate was Heitinga gisteren gewoon vergeten te noemen. :D

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo aug 20, 2006 4:24 pm

en Heitinga speelde prima, ik zag hem zelfs een paar mooie crosspasses geven met z'n linkerbeen.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 20, 2006 7:44 pm

In de playoffs vormde hij in 3 van de 4 wedstrijden en in de bekerfinale ook al een behoorlijk duo met Vermaelen. Jammer dat vrijwel nooit goed speelt als rechtsback, want dat Vermaelen terugkeert in de basis is duidelijk.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 03, 2006 3:02 pm

Volgens de Sunday Mirror zou Manchester vijf miljoen pond willen betalen voor John. Lijkt me sterk, maar mooier krijg je ze niet, natuurlijk.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 03, 2006 3:26 pm

Bertje schreef:Volgens de Sunday Mirror zou Manchester vijf miljoen pond willen betalen voor John. Lijkt me sterk, maar mooier krijg je ze niet, natuurlijk.
Dat is ........... euro's ?.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 03, 2006 3:28 pm

Een pond was zo'n drie en een halve gulden en een euro is 2,2 gulden. Leef je uit!

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » zo sep 03, 2006 3:36 pm

Maal 1,45 toch?

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » zo sep 03, 2006 3:40 pm

Latest: 1.48446 = 1 GBP

5 x 1,48446 = 7,4223 miljoen Euro

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo sep 03, 2006 4:40 pm

Inpakken en wegwezen! :eusa_dance:

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo sep 03, 2006 4:41 pm

Ben ik nu echt zo verblind door haat en zie ik het daardoor zo verkeerd? Maar ik vind Heitinga echt helemaal niks.

Als hij zijn dag heeft dan heeft hij een mooie pass in zijn benen. Maar verder is het echt een Nederlandse verdediger. Veel te veel Frank de Boertjes om op topniveau mee te spelen, in mijn ogen is Ajax al te hoog voor hem gegrepen. Verdedigend is hij zwak, hij heeft geen snelheid en heeft ook het inzicht niet om deze zwakke punten op te vangen.

En hij staat eigenlijk al 2 1/2 jaar stil in zijn ontwikkeling, ik zie hem in ieder geval nog steeds dezelfde fouten maken.

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 03, 2006 5:11 pm

Je kan veel van Heitinga zeggen, maar snelheid heeft ie zeker!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 03, 2006 5:56 pm

Ik ben wel blij met Heitinga. Hij is sterk in de duels, maar maakt wel teveel kleine overtredingen. Verder heeft hij snelheid en kan zowel in het centrum alsook als rechtsback spelen. Verder is hij 1 v/d gevaarlijkste tijdens een corner (voor de duidelijkheid; als Ajax een corner neemt :D ). Het is geen topper, maar zeker bruikbaar.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 03, 2006 6:19 pm

Ik vind Heitinga niet echt sterk in de duels hoor. Als centrumverdediger naast Stam moet hij zich staande kunnen houden, maar als rechtsback vind ik het niets.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo sep 03, 2006 6:37 pm

7 miljoen mooi bedrag
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo sep 03, 2006 8:00 pm

Ajaciedjuh schreef:Ik ben wel blij met Heitinga. Hij is sterk in de duels, maar maakt wel teveel kleine overtredingen. Verder heeft hij snelheid en kan zowel in het centrum alsook als rechtsback spelen. Verder is hij 1 v/d gevaarlijkste tijdens een corner (voor de duidelijkheid; als Ajax een corner neemt :D ). Het is geen topper, maar zeker bruikbaar.
Sportieve belangen zijn totaal niet interessant. ;)
Zolang de jaarcijfers in oktober maar okee zijn. Dag Johnny! :twisted:

Plaats reactie