Gabriel García de la Torre (Gabri)

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23018
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Gabriel García de la Torre (Gabri)

Bericht door raymon » ma jul 24, 2006 8:54 pm

Alles over deze middenvelder
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di jul 25, 2006 3:13 pm

Rosales weer fit, Gabri aan de kant
24-7-2006 Ajax-rechtsbuiten Mauro Rosales is fit genoeg om dinsdag mee te doen in het oefenduel tegen eerstedivisieclub Emmen. De Argentijn liep vorige week tegen Spakenburg een kuitblessure op.
Voor de nieuwe Spaanse aanwinst Gabri komt het oefenduel waarschijnlijk net iets te vroeg. Hij is bijna hersteld van een lichte hamstringblessure.
De wedstijd in en tegen Emmen begint dinsdag om 18.30 uur.
www.at5.nl
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Bericht door Rembrandt III » di aug 15, 2006 5:26 pm

Interview met Gabri in Sport, hoy...
ENTREVISTA A...GABRI GARCÍA
Gabri: “Me gustaría volver al Barça como ayudante”

20:42 15/8/2006 C.Gistau/I.Sagnier
Gabri se está aclimatando al Ajax de Amsterdam en su primera etapa lejos del Camp Nou

Dejó atrás toda una vida vistiendo la camiseta azulgrana para instalarse en la acogedora Amsterdam. Decidió que lo mejor para su futuro era apostar por dejar nuestro país y hacer lo que más le gusta: jugar al fútbol. Algo que en las filas del equipo de Rijkaard no pasaba con la asiduidad que él mismo deseaba. Por el momento, ya ha contribuido a su primer título con la camiseta ‘ajaccied’ dando un pase de gol y está trabajando a la órdenes de otro ex blaugrana: Henk Ten Cate.

¿Cómo va su aclimatación?

Está siendo correcta. Estoy buscando piso y aprendiendo el idioma, que es lo más difícil. De momento ya llevo tres clases. En lo deportivo, mejor imposible al haber ganado la Supercopa, nuestro primer título, frente a todo un PSV con Koeman en su banquillo.

¿Y la entrada en el Ajax?

La integración al grupo va bien. Somos un grupo joven con ganas. El único pequeño problema es el idioma pues al no hablar todavía el holandés no puedes comunicarte con tus compañeros. Por suerte hay un par de jugadores en el equipo que hablan español, además de Ten Cate y Frank de Boer, que hace la parte práctica del curso de entrenador.

¿No poder hablar holandés complica todo?

El lenguaje del fútbol es uno y en los entrenamientos ensayamos las jugadas por lo que el no hablar el idioma no es tanta dificultad en el terreno de juego. Lo que sí falta aún es comunicación porque son varios los jugadores nuevos. Nos hemos de conocer mejor para poder rendir más. Al equipo le falta un poco de rodaje, pero eso se supera pronto.

Que Ten Cate hable español es una ventaja. ¿Tiene un trato especial hacia usted?

Ten Cate explica todo en holandés. Lo hace porque quiere que nos esforcemos a hablarlo. De todas formas, como sabe que llevamos pocas clases, después de la explicación general, él o Frank de Boer nos lo explican otra vez en español, lo que facilita las cosas.

¿Qué diferencias ha visto con el Barça?

Todavía es pronto para hablar de diferencias pues aún no conozco tanto al Ajax. Lo que está claro es que son dos son grandes equipos con una estructura muy buena.

¿Por qué se fue del Barcelona?

Me fui porque se terminó el contrato y no me lo renovaron. Había cosas que no me gustaban, no con nadie en especial, cosas. No estaba cómodo. Decidí que era el momento de un cambio radical. Tenía ganas de tener una experiencia en el fútbol extranjero. Como a todo jugador me hubiese gustado jugar en Inglaterra y espero algún día poder hacerlo. Así son las cosas en el mundo del futbol, el día de la final de la Champions ni me podía imaginar que estaría jugando en el Ajax.

¿Le gustaría volver algún día?

Me gustaría volver como asistente o algo así, pero ya no como jugador. Esa etapa pasó y se ha de cerrar capítulo y mirar hacia adelante, hacia nuevas experiencias. El Barca es mi club por lo que sería gratificante el poder volver cuando cuelgue las botas como asistente o algo por el estilo.

¿Contó Ten Cate para su fichaje por el Ajax?

Si no fuera por Ten Cate no estaría aquí. Igual hubiesen preferido alguien más joven, no sé. Si él no me hubiese llamado y explicado el proyecto del Ajax, igual no habría fichado.

¿En qué se diferencia el Ten Cate técnico?

Es evidente que hay diferencias pues las responsabilidades de cada cargo son diferentes. Aparte de esto, es la misma persona y tiene el mismo tipo de entrenamientos.

¿Cuáles son sus objetivos?

Aún es difícil de decirlo, acabamos de empezar. A nivel personal quiero aportar lo que pueda al equipo. Soy un jugador de equipo y espero hacerlo lo mejor que pueda para que el equipo vaya bien. A nivel de club aspiramos a todo. El Ajax es un equipo grande y tiene que salir a conseguirlo todo. La Liga, la Copa y la Champions League. Luego ya veremos lo que hacemos pero queremos luchar por todo.

¿El Barça puede repetir la campaña pasada?

Es posible, la base de equipo la tiene y ha hecho tres buenos fichajes con campeones del mundo. El potencial para repetir la hazaña existe, pero en el fútbol nada es seguro y aunque tengas al mejor equipo las cosas pueden ir mal. El Barça será el equipo a batir.
Wat dingetjes eruit:

Is aan 't acclimatiseren, zoekt een huis, heeft al 3x z'n taalcursus gedaan. Ten Cate doet de training in het Nederlands, en hij leert het dus. Om meer resultaat te behalen is het voor hem belangrijk z'n medespelers te leren kennen (en dus met ze te praten), alhoewel het op voetbalterrein niet altijd problemen oplevert (omdat of Ten Cate of de Boer achteraf nog het eea uitlegt, en er een paar meertalige spelers zijn)

Barça is een gesloten hoofdstuk als speler (contract werd niet vernieuwd, en er waren wat dingetjes), als assistent zou hij graag terugkeren. Duidelijk is dat hij hier niet had gespeeld zonder Ten Cate, en graag zou hij nog eens in Engeland voetballen. Zelfde type trainingen als bij Barça.
Laatst gewijzigd door Rembrandt III op di aug 15, 2006 5:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di aug 15, 2006 5:29 pm

de korte samenvatting/vertaling is prima :xyxthumbs: bedankt
Laatst gewijzigd door Henk de Gier op di aug 15, 2006 5:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di aug 15, 2006 5:30 pm

Barca hoefde hem niet meer en hij had graag in Engeland gespeeld, maar ook daar kwam niks uit.

Gebruikersavatar
Rob de Wit
Berichten: 251
Lid geworden op: di dec 20, 2005 10:28 am
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Rob de Wit » di aug 15, 2006 5:39 pm

Steef schreef:Barca hoefde hem niet meer en hij had graag in Engeland gespeeld, maar ook daar kwam niks uit.
Steef jij kent (hebt meer van hem gezien) de voetballer Gabri vast veel beter dan ik hem ken. Echter vind ik je wel erg negatief, tot op heden vind ik hem echt niet slecht spelen en is hij m.i. een aanwinst.

En het feit dat hij veel loopt (daar maakte je gisteren een opmerking over) hoeft hem niet per defenitie op te breken. Dirk Kuyt loopt ook erg veel en in tegenstellig tot vele meningen (mensen die riepen dat hij dat geen seizoen zou volhouden) van kenners trekt hij dat vrij goed.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di aug 15, 2006 5:48 pm

Dirk Kuijt is (voor wat ik tot nu toe van Gabri heb gezien) wel een stuk intelligenter in zijn loopwerk.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Rob de Wit
Berichten: 251
Lid geworden op: di dec 20, 2005 10:28 am
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Rob de Wit » di aug 15, 2006 5:59 pm

Bertje schreef:Dirk Kuijt is (voor wat ik tot nu toe van Gabri heb gezien) wel een stuk intelligenter in zijn loopwerk.
Ik wil ze niet vergelijken het gaat me enkel en alleen om het feit dat van Kuyt ook vaak werd gezegd dat hij te veel zou lopen (hij loopt inderdaad heel veel echter zijn kwaliteit lijdt er er niet onder)

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di aug 15, 2006 6:13 pm

Rob de Wit schreef:
Steef schreef:Barca hoefde hem niet meer en hij had graag in Engeland gespeeld, maar ook daar kwam niks uit.
Steef jij kent (hebt meer van hem gezien) de voetballer Gabri vast veel beter dan ik hem ken. Echter vind ik je wel erg negatief, tot op heden vind ik hem echt niet slecht spelen en is hij m.i. een aanwinst.

En het feit dat hij veel loopt (daar maakte je gisteren een opmerking over) hoeft hem niet per defenitie op te breken. Dirk Kuyt loopt ook erg veel en in tegenstellig tot vele meningen (mensen die riepen dat hij dat geen seizoen zou volhouden) van kenners trekt hij dat vrij goed.
De hele hype rond Gabri (gecreerd vooral door de meester achter deze transfer HtC) gaat mij gewoon te ver. Ja, hij kent het systeem en weet wat hem te doen staat en hij kan aardig voetballen, maar er wordt hier en daar net gedaan alsof Ajax een superspeler heeft aangetrokken. Valt allemaal reuze mee/tegen.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » di aug 15, 2006 6:28 pm

Hype? Hoezo?

Gabri verzet veel werk zonder bal, en is wat dat betreft precies de middenvelder waar Ajax behoefte aan had. Daarnaast is hij ervaren en kent hij het systeem. Dat zijn allemaal redenen waarom Gabri een zeer geschikte voetballer voor Ajax is, mits hij fit blijft. Ok, niet de nieuwe Maradona, maar wie is dat wel. Oja, nog transfervrij ook. Allemaal redenen om zeer tevreden zijn met Gabri: een aanwinst.

Maar ik begrijp dat jij sceptisch bent Steef, waarom dan wel?
Ajax!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di aug 15, 2006 6:29 pm

Omdat er beter is/was op de markt. Jongens die het nivo-Barca wel aankunnen (op termijn).

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di aug 15, 2006 6:34 pm

maar Ajax had behoefte aan een speler die er NU al staat, niet een speler die er op termijn komt. Bovendien was Gabri transfervrij, wat moeten die jongens van jou kosten?
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » di aug 15, 2006 7:18 pm

Helaas heb ik moeten knippen, omdat het vanaf hier een bespreking van de Zuid_amerikaanse markt die niets meer had te maken met Gabri. :sad:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di aug 15, 2006 7:36 pm

Steef schreef:Omdat er beter is/was op de markt. Jongens die het nivo-Barca wel aankunnen (op termijn).
Ajax heeft genoeg jonge spelers. Gabri is direct inzetbaar.

Waarom heb je het over een hype? Niemand zegt hier dat Gabri de nieuwe Ronaldinho is.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » di aug 15, 2006 7:44 pm

Hij bevalt me prima, veel inzet, een enorm loopvermogen, een goed voorbeeld voor de jonkies. :xyxthumbs:

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » di aug 15, 2006 9:12 pm

Neefkens schreef:Hij bevalt me prima, veel inzet, een enorm loopvermogen, een goed voorbeeld voor de jonkies. :xyxthumbs:
Zeg dat nou niet.. straks gaat hij zeggen dat Ronaldinho ook op een lijstje van hem gestaan heeft.. maar ze dat lijstje niet serieus genomen hebben.. :hypocrite:

Ik heb vertrouwen in Gabri. Wat hierboven gezegd werd.. goed voorbeeld voor die jonge gasten. Laat zien dat hij zich wil bewijzen en doet dat naar mijn zeer bescheiden voetbalmening niet onverdienstelijk

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di aug 15, 2006 9:13 pm

Mee eens. Lijkt me gewoon een goede kracht.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » di aug 15, 2006 9:17 pm

Maarten127 schreef: Wat hierboven gezegd werd.. goed voorbeeld voor die jonge gasten. Laat zien dat hij zich wil bewijzen en doet dat naar mijn zeer bescheiden voetbalmening niet onverdienstelijk
Ja, maar wij zijn dan ook echte experts :hypocrite: :yes:

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » di aug 15, 2006 9:19 pm

Neefkens schreef:
Maarten127 schreef: Wat hierboven gezegd werd.. goed voorbeeld voor die jonge gasten. Laat zien dat hij zich wil bewijzen en doet dat naar mijn zeer bescheiden voetbalmening niet onverdienstelijk
Ja, maar wij zijn dan ook echte experts :hypocrite: :yes:
Ik ben de eerste die het toe zou geven.. ik kijk liever met een neus vol coke over het vak heen op zoek naar vreemden.. :hypocrite: dat spelletje wat die gasten op het veld spelen heb ik nooit begrepen. Ik juich maar wat mee.. als er niets beters te doen is :hypocrite:

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » di aug 15, 2006 9:21 pm

Ha, was jij dat ?? :hypocrite: :D

Nee serieus, ik vind die 2 kale broertjes in ons aller AJAX een enorme versterking. Dat komt helemaal goed.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 15, 2006 9:56 pm

Steef schreef:De hele hype rond Gabri (gecreerd vooral door de meester achter deze transfer HtC) gaat mij gewoon te ver. Ja, hij kent het systeem en weet wat hem te doen staat en hij kan aardig voetballen, maar er wordt hier en daar net gedaan alsof Ajax een superspeler heeft aangetrokken. Valt allemaal reuze mee/tegen.
Ik merk weinig van een hype. Ik zal maar meteen toegeven dat ik vooraf erg sceptisch was over de komst van Gabri en dat heb ik toen ook aangegeven (Steef ook en Jöhnk ook, geloof ik). Tot nu toe valt hij me echter reuze mee. Niet zozeer omdat het een briljante voetballer is, maar types zoals Gabri heeft Ajax niet. Hij verzet veel werk, heeft diepgang in z'n spel, is beweeglijk en heel behoorlijk zonder bal. Ik hoop dat hij zo doorgaat en mijn ongelijk over hem bewijst. :xyxthumbs:

ub40_bboy
Berichten: 56
Lid geworden op: do jul 27, 2006 12:09 pm

Bericht door ub40_bboy » di aug 15, 2006 10:28 pm

Gabri is een goede speler. Pakt veel ballen af op het middenveld en draagt aanvallend ook zijn steentje bij.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di aug 15, 2006 10:30 pm

Geen topper, volgens mij. Hopelijk is hij nuttig. Ik vond hem aan de bal nogal chaotisch spelen.

Maar dan nog zie ik die hype niet.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di aug 15, 2006 11:27 pm

Nou ik ben het met Neefkens eens, hij bevalt mij voorlopig prima.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di aug 15, 2006 11:27 pm

d'r lopen alleen een paar Zuid Amerikaanse pareltjes rond die nog beter zijn :X ;)
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Plaats reactie