De Mul

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53585
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma jul 09, 2007 4:27 pm

Liever niet nee. In ieder geval geen 5 ofzo.
We zijn Chelsi, Real, PSV of een willekeurige Italiaanse club niet
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jul 09, 2007 4:33 pm

Ons elftal bestaat al voor een groot deel uit Nederlanders. Stekelenburg, Stam, Emanuelson, Davids, Sneijder en Huntelaar zijn in principe zekerheidjes in de basis en er zijn weer vier Nederlandse jeugdspelers toegevoegd aan de selectie. Als de kwaliteit niet uit Nederland kan komen moet je niet starrig alsnog Nederlanders halen. Dat is gekkenwerk. Ik weet dat je heel bang bent dat Ajax op dat vreselijke PSV gaat lijken (het zou ook mijn grootste nachtmerrie zijn), maar dat gebeurt niet zomaar door buitenlandse kwaliteitsimpulsen aan te trekken of (uit een eerdere discussie) 4-4-2 te gaan spelen hoor.

Daarvoor moeten we ook heerlijk gevulde koek in de kantine gaan uitdelen en ons oh zo gemoedelijk gaan opstellen. :1evil.gif:

LucaS
Berichten: 53585
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma jul 09, 2007 4:35 pm

Er zullen ongetwijfeld mooie voetballers rondlopen daar. Maar doe mij maar gewoon in eerste instantie Nederlanders en als die niet voorhanden zijn spelers uit een 'verwante' cultuur. Scandinavie of Duitsland ofzo
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jul 09, 2007 4:42 pm

Zoveel toppers lopen er in de Scandinavische streken niet rond, lijkt mij. En Duitse spelers zijn over het algemeen onhaalbaar.

Medina of zo'n lekkere Hollandse jongen als Beerens, daar zou iedereen snel uit zijn. Wij hebben nu eenmaal slechte ervaringen met Zuid-Amerikaanse spelers (zowel met onze eigen als met die van de concurrentie :smallgrin.gif: ), maar dat lag toch echt aan Ajax en niet aan de type spelers.

LucaS
Berichten: 53585
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma jul 09, 2007 4:43 pm

Wat jij wil Thomas. Ik hoef alleen geen 5 spelers van andere continenten in onze eerste elftal te zien.
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jul 09, 2007 4:45 pm

Dus liever een Edman, Rosenberg, Hansson en Nilsson dan Farfan, Alex, Salcido en Gomes, simpelweg omdat die eerste drie Nederlandser lijken dan die laatste vier?

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma jul 09, 2007 4:46 pm

LucaS schreef:Er zullen ongetwijfeld mooie voetballers rondlopen daar. Maar doe mij maar gewoon in eerste instantie Nederlanders en als die niet voorhanden zijn spelers uit een 'verwante' cultuur. Scandinavie of Duitsland ofzo
Alsof wij ervaring hebben met Duitsers en alsof ik zit te wachten op Duitsers.

Zlatan, Maxwell, Mido, Chivu, Trabelsi. Zomaar wat spelers die niet op voorhand voldoen aan onze Ajax standaard, maar waar ik wel van genoten heb. Ik wil gewoon kwaliteit zien en in Latijns Amerika lopen veel spelers met veel kwaliteiten.

LucaS
Berichten: 53585
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma jul 09, 2007 6:05 pm

Ik heb ook niets tegen een Zuid-Amerikaan. Ik heb iets tegen 6 Zuid-Amerikanen. Of erger nog 4 Zuid-Amerikanen, 2 Zuid-Koreanen, een Australier en een Nigeriaan.
Ajax is geen koopclub en dat moet het ook niet worden. Ajax moet in eerste instantie haar geld beleggen in jonge talentvolle spelers en de selectie versterken met het oog op ervaring en routine. Daarvan hebben we op het moment wel genoeg lijkt me. ewen versterking op de linkervleugel en de rechtervleugel. En dan liefst inderdaad uit Europa, gaat aanpassen toch een stukje makkelijker. Maar uiteraard, als in heel Europa niemand te vinden is, of in Zuid-Amerika loopt dat enorme talent die door anderen over het hoofd wordt gezien, laat maar komen
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jul 09, 2007 6:07 pm

Medina-----Huntelaar-----Delgado

-------------Sneijder

--------Davids------Gabri

Urby--Vermaelen--Stam--Van der Wiel

-------------Stekelenburg

Is mij Nederlands genoeg hoor. Ziet er ook prima uit.

Plaats reactie