Babel

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53584
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jul 12, 2007 4:24 pm

joey schreef:Met Babel vertrekt wel je favoriete pispaal. Hoe ga je dat oplossen? :aai.gif:
Babel was niet mijn pispaal. Ik merkte alleen, als Babel hier weer eens ten onrechte van een weergaloze wedstrijd werd beschuldigd, op dat hij niet kan voetballen en nauwelijks iets bijdroeg aan soepel combinatiespel of het scheppen en afmaken van kansen.

Mijn pispaal is er nog steeds hoor! :1evil.gif:
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jul 12, 2007 4:26 pm

LucaS schreef:Mijn pispaal is er nog steeds hoor! :1evil.gif:
Wie zijn dat dan allemaal? :hypocrite.gif:

Babel kan beter voetballen dan jij denkt. Maar minder goed dan Benitez denkt.
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do jul 12, 2007 4:28 pm

Het ga je goed Babel, dat je ooit nog mag terug keren als volleerd top spits! :hupajax.gif: :onfire.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59012
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do jul 12, 2007 4:29 pm

joey schreef:
LucaS schreef:Halen die Nilsson! :1evil.gif:
Zodat jij weer iets te mopperen hebt, bedoel je?

@Jesse: dat vraag ik me dus ook af. Maar mocht het zo zijn, dan heeft die constructie goed gewerkt. 17 miljoen is de hoofdprijs. (Echt waar, Voetske. Behoorde jij niet tot degenen die Babel een half jaar geleden ook best voor de helft wilden verpatsen?)
Dat zou je op moeten zoeken, Joey.Zou best kunnen.Maar als ik een half jaar geleden tegen je had gezegt dat Babel op Donderdag 12 juli 2007 17 miljoen zal opbrengen had ik een BAN gekregen voor een maand ..


Tis wat de GEK er voor geeft.En Liverpool is die gek ...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jul 12, 2007 4:40 pm

Voetske schreef:Tis wat de GEK er voor geeft.En Liverpool is die gek ...
Waarom had je dan meer verwacht? Dit is al ontzettend veel.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47937
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do jul 12, 2007 4:56 pm

Het is grappig om nu die eerste pagina weer eens door te lezen. Die dateert van nog geen jaar terug, maar wat een wereld van verschil.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do jul 12, 2007 5:02 pm

Peter schreef:Het is grappig om nu die eerste pagina weer eens door te lezen. Die dateert van nog geen jaar terug, maar wat een wereld van verschil.
Lees je behalve van erkende posters dat Babel niet kan voetballen, het volgende:

21/8/2006 - Ten Cate: lyrisch over Babel
(Gepost door RvN)

BRON: De Telegraaf

Tegenover De Telegraaf liet Ajax coach Ten Cate zich lyrisch uit over Babel, die voorlopig de strijd met Perez en Rosenberg voor de linksbuitenpositie lijkt te hebben gewonnen. "Voor mijn gevoel speelt Ryan al een paar jaar in het eerste, maar ik zag dat hij pas negentien is. Vier jaar jonger dus dan Huntelaar… Hij kan echt heel, heel goed worden. Geweldige speler, geweldig talent. Maar moet zich nog in alles ontwikkelen. Dan is het belangrijk dat hij vrij in zijn kop is. Anders kun je blokkeren. Ik denk dat onze aanpak goed werkt. We stimuleren vooral zijn kwaliteiten. Bij mij is het glas namelijk nooit half leeg."
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jul 12, 2007 5:03 pm

Wat een zelfgeiler is Henkie toch.

Alexander
Berichten: 8559
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » do jul 12, 2007 5:04 pm

Heel erg zonde, vindt 17 miljoen niet eens een wereldbedrag. Jammer dat zo een groot talent Ajax al op zo een vroege leeftijd verlaat.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jul 12, 2007 5:09 pm

Peter schreef:Het is grappig om nu die eerste pagina weer eens door te lezen. Die dateert van nog geen jaar terug, maar wat een wereld van verschil.
WP_legend wilde Babel voor elk bedrag boven de vijf miljoen verkopen. Die mag van mij voorlopig geen penningmeester worden! :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » do jul 12, 2007 5:09 pm

joey schreef:
LucaS schreef:Mijn pispaal is er nog steeds hoor! :1evil.gif:
Wie zijn dat dan allemaal? :hypocrite.gif:

Babel kan beter voetballen dan jij denkt. Maar minder goed dan Benitez denkt.
hij kan best wel eens eens sensatie worden in engeland met zijn snelheid en fysiek, Overmars had ook de tijd van zijn leven bij Arsenal met die enorme ruimtes.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jul 12, 2007 5:12 pm

Al vraag ik me af of Overmars er later spijt van heeft gehad dat hij naar Engeland is vertrokken. Die jongen is door Wenger fysiek gesloopt.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10432
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » do jul 12, 2007 5:26 pm

oke adieu Babel :icon_biggrin.gif: dank je wel voor de 17 milj. of nog iets meer wat je opbrengt. Het gaat je goed daar. Je had altijd dreiging maar een zeer slecht rendement en je ging in mijn ogen (persoonlijk) te vaak voor eigen succes.

Maar nu wil ik GVD 3 of meerdere nieuwe aankopen zien, anders word het weer een verloren jaar en GVD ik wil wel weer eens dat Ajax landskampioen word.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jul 12, 2007 5:50 pm

Babel vertrekt met pijn in het hart

Amsterdam, 12 jul 2007
Een échte Ajacied is voorlopig niet meer te bewonderen in de Amsterdam ArenA verlaten. Ryan Babel nam vandaag afscheid van zijn ploeggenoten en trainers bij Ajax. In en bij Liverpool lonkt een fonkelnieuwe voetbaluitdaging.

Het afscheid was moeilijk, maar uiteindelijk toch onvermijdelijk. Tussen de twee trainingen door zei Ryan Babel zijn Amsterdamse clubgenoten donderdag vaarwel. ,,Afscheid nemen heb ik altijd al moeilijk gevonden’’, vertelt Babel. ,,Ik vertrek met pijn in mijn hart, maar zal nog vaak terugkeren in Amsterdam.’’ De Ajacied, die op zijn tiende begon in de D1 van Ajax, heeft zijn gevoel gevolgd. Na voetbalpodia als de Toekomst en de ArenA wordt Anfield Road het nieuwste werkterrein van Babel. Liverpool FC wordt zijn nieuwe werkgever.

De roemruchte Engelse club legde het eerste contact vlak na het door Jong Oranje gewonnen jeugd-EK. Nadat Babel de sportieve plannen had aangehoord, kwam de zaak in een stroomversnelling. Afgelopen week bracht de 20-jarige aanvaller een bezoek aan Liverpool. ,,De trainer heeft me zijn plannetjes uitgelegd’’, vervolgt Babel over zijn eerste contacten met Liverpool-trainer Rafael Benitez. ,,Mijn gevoel is goed bij die plannen. Dat is voor mij ook een voorwaarde om deze beslissing te nemen. Ik heb een keuze gemaakt met mijn hart. Mijn hart lag bij Ajax, de club waar ik zeker nog een seizoen wilde blijven. Ooit zou ik de stap toch wel een keer willen maken. Dat had volgend seizoen kunnen zijn. Of over twee jaar. Maar als je deze kans krijgt is het simpel.’’

De Amsterdammer tekende begin februari nog een verbeterd en verlengd Ajax-contract tot 30 juni 2010. De op 1 juli bekrachtigde verbintenis is inmiddels ingeruild voor een vijfjarig contract bij de Reds. ,,Wat ik het meest zal missen? De Ajax-supporters natuurlijk en verder iedereen die mij altijd heeft gesteund. Ik zal ook de jongens waarmee ik heb gespeeld niet vergeten. We zien elkaar vast wel weer een keer terug.’’
ajax.nl

Ook een gratis filmpje op ajax.nl over het afscheid van Babel.

@Jöhnk: bekijk dat filmpje eens en zeg me dan of je Babel arrogant vindt.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59012
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do jul 12, 2007 6:03 pm

joey schreef:
Voetske schreef:Tis wat de GEK er voor geeft.En Liverpool is die gek ...
Waarom had je dan meer verwacht? Dit is al ontzettend veel.
Omdat er een tegenaanbod was van 20 Miljoen, ik bedoel je hebt gekken en gekken, :ajaxsmiley.gif: Maar je hebt gelijk, dit is de ontzettend veel.Al is het natuurlijk voor Liverpool heel gemakkelijk.Als ze niet degraderen zitten ze sowieso volgend seizoen weer 50 Miljoen euro in de plus ..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jul 12, 2007 6:12 pm

joey schreef:@Jöhnk: bekijk dat filmpje eens en zeg me dan of je Babel arrogant vindt.
Allereerst, dat weet ik niet zeker want ik ken hem niet. Zoals ik al gezegd heb: ik twijfel.

Zo denk ik er nog steeds over na het zien van dit filmpje. Is hij nou verlegen of onverschillig?

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » do jul 12, 2007 6:57 pm

Ryan, veel succes! Het ga je goed. Bij je volgende transfer breng je hopelijk 10 miljoen meer op, om je critici opnieuw de mond te snoeren en je ouwe cluppie nog een flinke opleidingsvergoeding te bezorgen. Ik twijfel er niet aan dat we je ooit weer eens terug gaan zien in het mooie Ajaxshirt.. tot dan!

Ryan :ajax.gif: Babel
Ajax!

wimpey
Berichten: 51907
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do jul 12, 2007 8:04 pm

joey schreef: Babel kan beter voetballen dan jij denkt. Maar minder goed dan Benitez denkt.
Benitez haalde Crouch, Torres en Kuyt ook voor ongelooflijke bedragen. Net als Babel stuk voor stuk spelers waarmee je geen kampioen van Engeland wordt, want Man U en Chelsea hebben simpelweg betere aanvallers.

Babel maakte er 5 en bereidde er 5 voor, dan is bijna 18 miljoen een bespottelijk bedrag. Maar Ajax moet blij zijn met Benitez en HtC verdient een pluim voor het onophoudelijk ophemelen van Babel. Heeft allicht iets geholpen om Benitez over de streep te trekken.

Mogelijke opvolger Babel loopt trouwens bij Liverpool rond: Mark Gonzalez, klassieke linksbuiten, komt daar veel te weinig aan spelen toe en is veel, veel, veel beter dan Nilsson of Suarez!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do jul 12, 2007 8:23 pm

Lijkt mij niet dat uitspraken van HtC medebepalend waren voor Benitez, want in dat geval zou Perez voor dat bedrag naar Liverpool zijn gegaan.

Ga volgend seizoen maar naar de B1 kijken, niet als ze tegen RKC moeten maar tegen een topper of in een toernooi. Je zult er scouts vinden, soms zelfs Engelsen.

Wie staat er volop in de belangstelling van o.a. Arsenal? Roly Bonevacia! (De boomlange spits).

Denk je echt dat Daley Blind ineens gezien is op het EK waarin hij een halve wedstrijd speelde? Hij zat een half jaar eerder al bij Arsenal.

Babel wordt al jaren gevolgd, die wordt niet door één trainer gekocht, maar aan alle kanten bekeken door uiteindelijk hoofd scouting en daarna eventueel pas besproken met de trainingsstaf. Het feit dat HtC hem ophemelt zorgt er misschien wel voor dat Ajax meer vraagt! Op het EK werd er in Nederland één speler de hemel ingeprezen: drente. Is hij dan al verkocht voor ± 35 miljoen? Twee keer de prijs van Babel!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

wimpey
Berichten: 51907
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do jul 12, 2007 8:27 pm

Demosthenes schreef:Lijkt mij niet dat uitspraken van HtC medebepalend waren voor Benitez, want in dat geval zou Perez voor dat bedrag naar Liverpool zijn gegaan.
????????????????????????

Leg uit!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do jul 12, 2007 8:27 pm

wimpey schreef:
Demosthenes schreef:Lijkt mij niet dat uitspraken van HtC medebepalend waren voor Benitez, want in dat geval zou Perez voor dat bedrag naar Liverpool zijn gegaan.
????????????????????????

Leg uit!
Werd door HtC steeds de hemel ingeprezen! :ajaxsmiley.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

wimpey
Berichten: 51907
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do jul 12, 2007 8:32 pm

Ah, nu snap ik het. :confused.gif: :hypocrite.gif:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do jul 12, 2007 8:48 pm

wimpey schreef:Ah, nu snap ik het. :confused.gif: :hypocrite.gif:
Goed om dat te lezen :ajaxsmiley.gif:

Geen reactie op de rol van Benitez?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10287
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » do jul 12, 2007 9:53 pm

joey schreef:
Peter schreef:Het is grappig om nu die eerste pagina weer eens door te lezen. Die dateert van nog geen jaar terug, maar wat een wereld van verschil.
WP_legend wilde Babel voor elk bedrag boven de vijf miljoen verkopen. Die mag van mij voorlopig geen penningmeester worden! :smallgrin.gif:
dit bedrag is boven de vijf miljoen dus het klopt precies wat ik zei ;).

maar kom op wees realistisch alles boven de 10 miljoen was een topverkoop geweest. dat het uiteindelijk 17 miljoen is geworden is puur en alleen dankzij MVG, die mijns inziens een dikke vette pluim verdient met deze transfer! Als hij half zo goed kan inkopen als verkopen dan is hij het beste wat ajax is overkomen de laatste paar jaren!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jul 12, 2007 9:55 pm

Dikke pluim? Liverpool biedt 15 miljoen-->Ajax vraagt 20 miljoen-->Liverpool betaalt 17 miljoen.

17 miljoen is veel geld, maar dit had ik ook nog wel gekund.

Plaats reactie