Mitchell Donald

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Mitchell Donald

Bericht door Maurice » do feb 01, 2007 12:08 pm

Ajax contracteert Mitchell Donald

Amsterdam, 01 feb 2007
Ajax heeft jeugdspeler Mitchell Donald gecontracteerd. De Ajacied tekende een contract tot en met 30 juni 2011.

Mitchell Donald, die op 10 december 1988 werd geboren, begon bij Ajax in de E1 en is dit jaar bezig aan zijn negende seizoen bij de club. Afgelopen maand was de middenvelder met de selectie van Henk ten Cate mee op trainingskamp naar Zuid-Afrika.

Bron: Ajax.nl, kan niet betrouwbaarder toch? ;)
Pompiedom

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » do feb 01, 2007 12:23 pm

Nee, en VI meldt het ook. Maar het was toch al langer bekend dat hij z'n contract zou krijgen.
Ajax legt Donald (18) voor vierenhalf jaar vast

1/2/2007 12:00

Mitchell Donald heeft een beloning gekregen voor zijn goede spel tijdens het trainingskamp van Ajax in Zuid-Afrika. De achttienjarige middenvelder tekende een contract dat hem tot de zomer van 2011 aan de Amsterdamse club bindt.
Donald is bezig aan zijn negende seizoen als Ajacied. Hij bleek in Zuid-Afrika prima mee te kunnen. 'Mitchell is behoorlijk tweebenig en heeft een behoorlijke handelingssnelheid. Hij valt absoluut niet uit de toon', liet technisch directeur Martin van Geel toen al weten.

VI.nl
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Tscheu La Ling
Berichten: 911
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:36 pm

Bericht door Tscheu La Ling » do feb 01, 2007 12:26 pm

Is hij nu een rechter middenvelder of meer een verdedigende?
Geld moet rollen!

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » do feb 01, 2007 12:36 pm

Hij heeft tot vorig jaar vaak in de spits gestaan.... zal dus wel enige drang naar voren hebben.
Nou schijnt hij inderdaad rechtshalf/verdedigend te spelen. Ik weet het ook niet precies. :blush:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Lionel
Berichten: 47598
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do feb 01, 2007 12:45 pm

Mooi, als ie verdedigend en aanvallend uit de voeten kan hebben we er iets aan. Hoe completer hoe beter
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do feb 01, 2007 12:56 pm

Gaat hij nu ook deel uitmaken van de a-selectie? Hij trainde vanochtend mee.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do feb 01, 2007 1:15 pm

Jöhnk schreef:Gaat hij nu ook deel uitmaken van de a-selectie? Hij trainde vanochtend mee.
Nee, hij zit in de weg met zijn studie Sport en Economie dacht ik die hij dit jaar af maakt. Hij zal zo nu en dan mee trainen en wordt waarschijnlijk overgeheveld naar de A-selectie volgend jaar..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 01, 2007 1:50 pm

Jöhnk schreef:Gaat hij nu ook deel uitmaken van de a-selectie? Hij trainde vanochtend mee.
Inderdaad.

Hij moet zijn school nog afmaken.


Afbeelding
De familie Donald

Donald tekent contract
Het stinkt aan alle kanten!

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » do feb 01, 2007 11:04 pm

Aangezien hij 'de nieuwe Vieira' wordt genoemd, neem ik aan dat het een verdedigende middenvelder is.

Maar laten we er nu niet teveel van verwachten, anders kan het alleen maar tegenvallen en het geeft ook veel druk voor zo'n jongen.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » vr jan 25, 2008 11:32 pm

Mitchell Donald geeft @ntwoord:
Mitchell Donald schreef:In welk stadion speel je het liefst?
Marco Stet, Heerhugowaard

,,In de ArenA. In ons eigen stadion hangt de beste voetbalsfeer, vind ik. Ik vind geen enkel ander stadion sfeervoller.’’
:biggrin.gif:

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » za jan 26, 2008 7:06 am

Milan heeft Pato, maar wij hebben...

Afbeelding
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » za jan 26, 2008 10:39 am

:biggrin.gif: :drecul.gif: :smallgrin.gif:

Super 666
Pompiedom

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za jan 26, 2008 7:33 pm

Daniel_vT schreef:Mitchell Donald geeft @ntwoord:
Mitchell Donald schreef:In welk stadion speel je het liefst?
Marco Stet, Heerhugowaard

,,In de ArenA. In ons eigen stadion hangt de beste voetbalsfeer, vind ik. Ik vind geen enkel ander stadion sfeervoller.’’
:biggrin.gif:
Kan je wel om lachen, maar ik ben blij om weer eens een jeugdspeler te zien die AJAX als een droom ziet en niet als een tijdelijke tussenstap.
:ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » zo jan 27, 2008 10:35 am

666 schreef:Milan heeft Pato, maar wij hebben...

Afbeelding
helemaal Toppie :headbang.gif:
Ajax!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr jun 20, 2008 3:03 pm

Is bekend of de naam Mitchell Donald er een is voor de A-selectie, of wordt hij verhuurd of mag hij weg???
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41136
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma aug 11, 2008 11:01 am

Van AN:

Ernstige blessure Mitchell Donald
Mitchell Donald heeft afgelopen zaterdag in de tweede helft van de oefenwedstrijd tegen Internazionale de kruisband in zijn linkerknie afgescheurd. De negentienjarige middenvelder kan hierdoor maandenlang niet in actie komen.
Nil volentibus arduum

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 02, 2009 11:15 pm

Ving vanavond een gesprekje tussen Silooy en Donald op: Donald verwacht nog ongeveer een maand te moeten revalideren.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma mar 02, 2009 11:23 pm

AT heeft haar eigen Sherlock :ikbenik.gif: .

Gebruikersavatar
cHr
Berichten: 131
Lid geworden op: di mei 02, 2006 1:42 pm

Re: Mitchell Donald

Bericht door cHr » za jul 04, 2009 11:08 am

Hoe zien de alhier aanwezige kenners de kansen van deze speler om volwaardig selectielid te worden?
"Not even fire can stop us"

Was getekend: Zlatan Ibrahimovic

DelToro
Berichten: 1268
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Mitchell Donald

Bericht door DelToro » vr jul 10, 2009 12:32 am

cHr schreef:Hoe zien de alhier aanwezige kenners de kansen van deze speler om volwaardig selectielid te worden?
Jammer dat hier niet op wordt gereageerd, want het is een goede vraag van cHr. Mijn complimenten cHr, want ik ben ook zeer benieuwd hoe het met deze zwarte gazelle gaat en of we hem nog eens in een dragende functie kunnen bewonderen in de Arena. Ik hoop dan ook vurig dat één van de kenners die dit forum rijk is zijn expertise wil geven!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Mitchell Donald

Bericht door Michael_B » vr jul 10, 2009 9:39 am

Ik ben geen kenner, maar vind hem niet veel bijzonders.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Mitchell Donald

Bericht door Daily Blind » vr jul 10, 2009 9:44 am

Ik ben erg nieuwsgierig hoe hij uit zijn blessure komt. Als hij iets mannelijker wordt en het kinderlijke gedrag achter zich laat dan denk ik dat hij wel serieus kan aanhaken bij de wedstrijd selectie. Hij heeft voldoende kwaliteiten voor een defensieve middenvelder die ook goed vooruit kan voetballen. Alleen is het nu geen junioren meer maar speelt hij op senioren niveau en het belangrijk dat hij dit gaat realiseren. Ik heb het idee dat hij het allemaal nog alleen leuk vind en de stap naar echte prof moet maken.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Mitchell Donald

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 10, 2009 9:52 am

Zlatan Son of God schreef:Ik ben erg nieuwsgierig hoe hij uit zijn blessure komt. Als hij iets mannelijker wordt en het kinderlijke gedrag achter zich laat dan denk ik dat hij wel serieus kan aanhaken bij de wedstrijd selectie. Hij heeft voldoende kwaliteiten voor een defensieve middenvelder die ook goed vooruit kan voetballen. Alleen is het nu geen junioren meer maar speelt hij op senioren niveau en het belangrijk dat hij dit gaat realiseren. Ik heb het idee dat hij het allemaal nog alleen leuk vind en de stap naar echte prof moet maken.
Hij heeft fysiek in ieder geval een aantal pluspunten: fysiek sterk en heeft snelheid. Hij heeft in het verleden vooral als aanvaller gespeeld, dus die toevoegingen heeft hij als hij zich kan ontwikkelen tot dynamische (verdedigende) middenvelder.
Ik begreep uit een interview van gisteren (na de wedstrijd) dat Jol hem in die positie heeft opgesteld.
Ten Cate :666.gif: was destijds lyrisch over hem.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Mitchell Donald

Bericht door Daily Blind » ma aug 03, 2009 6:58 pm

www.echo.nl schreef:Donald droomt van basisplaats

Mitchell Donald heeft een zeer hoge pet op van de kwaliteit die de selectie van Ajax herbergt. De 20-jarige Ajacied is daarom vol vertrouwen voor het eerste thuisduel van zaterdag tegen RKC Waalwijk.

'We gaan winnen', klinkt de verrassing van de voorbereiding overtuigend. 'Tuurlijk gaan we winnen. Als je ziet wie we allemaal in ons team hebben. Daarnaast hebben we er nog wat ervaren versterkingen bij. Ik weet dan ook zeker dat we dit seizoen ver gaan komen.'

Of Donald tegen RKC vanaf de eerste minuut speelt, is de vraag. Toch zal een eventuele entree in de ArenA niet zijn Eredisiedebuut zijn voor eigen publiek. 'Ik heb twee seizoenen geleden tegen onder meer Vitesse in de ArenA gespeeld. Ik droom ervan ooit basisspeler te worden en zal er hard aan blijven werken. Het is aan mij te laten zien dat de trainers niet om me heen kunnen.'

Mogelijk treft Donald zaterdag een oude bekende: RKC' er Hans Mulder. 'Die zat bij mij in de klas op het ROC', vertelt de middenvelder. 'Hij was altijd een goeie voetballer en een grappenmaker, echt een leuke gozer.' Hoe het tegenwoordig is gesteld met de voetbalcapaciteiten van zijn oude klasgenoot weet Donald niet. 'Ik heb hem nooit een officiële wedstrijd zien spelen, maar op school was hij wel technisch.' Verder kent hij ook nieuwbakken RKC' er Derk Boerrigter nog. 'Hem heb ik meegemaakt bij het tweede elftal van Ajax. Hij is een echte buitenspeler.'

Dat Donald zich momenteel zo stormachtig ontwikkelt is opmerkelijk. Precies een jaar geleden zat de middenvelder in zak en as toen hij tijdens het Amsterdam Tournament een zware knieblessure opliep, hetgeen hem een heel seizoen van zijn loopbaan kostte. Amper fit maakt hij zich op voor zijn eerste volledige seizoen bij de A-selectie. Trainer Martin Jol heeft in elk geval het volste vertrouwen in hem, getuige de loftrompet die hij enkele keren over zijn pupil stak.

'Het voelt heel fijn als een trainer vertrouwen geeft en dat naar buiten brengt', reageert Donald op de lofuitingen aan zijn adres. 'Het zegt toch iets over de trainer en over mij. Ik heb meerdere trainers meegemaakt en ook deze trainer voelt heel goed. Hij geeft iedereen vertrouwen en legt met iedereen contact. Hij is streng en direct als het moet, maar altijd op een menselijke manier. Het belangrijkste is echter dat ik weer gewoon kan voetballen.'

Mocht Jol tegen zijn voormalige club verlegen zitten om een breekijzer, kan hij altijd een beroep doen op zijn talentvolle defensieve middenvelder. 'Ik ben van nature een spits', aldus Donald. 'Ik heb tot de C'tjes op die positie gespeeld. Daarna ben ik achter de spitsen beland. Vervolgens werd ik rechtshalf en sinds kort speel ik als verdedigende middenvelder. Ik voel me daar fijn, ook omdat ik vertrouwen krijg van de trainer. Daardoor groei je door.'

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Mitchell Donald

Bericht door Jeroen126 » wo nov 18, 2009 6:14 pm

Van Ajax.nl:
Donald blij met iedere minuut

18 november 2009
Mitchell Donald viel de laatste tijd enkele malen buiten de wedstrijdselectie van trainer Martin Jol. Totdat hij twee weken geleden mee mocht naar Kroatië en inviel tegen Dinamo Zagreb. Een optreden dat volgens de 20-jarige Ajacied smaakt naar meer.
,,Natuurlijk, ik ben er een tijd niet bij geweest en als je er dan weer bij komt en minuten krijgt is dat toch altijd fijn’’, beaamt de middenvelder die tijdens zijn invalbeurt op de Balkan een dot van een kans miste. ,,Daar baalde ik ook echt van. Ik had het gevoel dat ik zou scoren. Dan krijg ik een kans en dan gebeurt er dat. Maar ja, ik stond er wel en de volgende keer gaat ie erin. Ik moet er maar van leren.’’

Donald moet op het druk bezette middenveld van Ajax vooral concurreren met Eyong Enoh van wie hij naar eigen zeggen ook kan leren. ,,Hij is een goed voorbeeld voor mij’’, klinkt hij positief over de Kameroener. ,,Hij is een felle speler. Voetballend en fysiek is het bij mij nooit een probleem geweest, maar qua agressiviteit kan ik nog wel wat opsteken. Ik heb zo mijn punten waar ik aan kan werken en als ik die verbeter kan ik misschien toch ver komen.’’

De geboren Amsterdammer debuteerde al op 18-jarige leeftijd in het eerste elftal van Ajax, dat toen nog werd geleid door Henk ten Cate. Een trainer aan wie Donald warme herinneringen bewaart. ,,Hij is een harde man, maar ik mocht hem echt’’, stelt het talent. ,,Ik heb liever een harde maar eerlijke trainer dan een zachte trainer die met omwegen praat. Daar houd ik niet van. Ik ben zelf ook niet zo. Henk was gewoon direct, maar ook redelijk.’’

Ondanks de geringe speeltijd die hij tot nu toe krijgt, is Donald ook lovend over zijn huidige coach Martin Jol. ,,Ik vind dit echt een toptrainer’’, zegt hij welgemeend . ,,Hij is echt een manager. Ik denk niet dat ik op dit moment een andere trainer had gewild. Hij voelt gewoon de groep aan. Soms heb je momenten dat je denkt: ‘oh de intensiteit is zo hoog’ en geeft hij ‘bam ineens vrij’. Of dat je denkt: ‘het zou wel fijn zijn als hij nu naar me toekwam’ en vervolgens komt hij naar je toe. Net alsof hij het aanvoelt. Ook na zijn teambesprekingen heb je gewoon zin om te voetballen.’’

Of Donald zondag tegen sc Heerenveen zijn opwachting zal maken, blijft afwachten. Over de afloop van het duel in de ArenA is hij in elk geval duidelijk. ,,Wij moeten ze gewoon pakken.’’ Bij de Friezen staan onder anderen Daryl Janmaat en Geert Arend Roorda onder contract. Jongens die de Ajacied kent van Jong Oranje. ,,Dat zijn leuke jongens en goede voetballers. Maar ook Goran Popov is een goeie back’’, blijkt de jeugdinternational goed op de hoogte van het wel en wee in Friesland.

In de jeugd en ook met Jong Ajax kruiste Donald geregeld de degens met Heerenveen. Wat hem van die periode vooral is bijgebleven zijn de fysieke kwaliteiten van de noorderlingen. ,,Het zijn boeren hè. Die zijn mentaal meestal sterker dan voetbaltechnisch. Ik denk dat Ajax het daar wel lastig mee heeft. Ajax moet het altijd hebben van het voetbal en is niet altijd even sterk in het vechten. Hoewel dat dit jaar anders is.’’

De aftrap van Ajax - sc Heerenveen is zondag 22 november om 14.30 uur. Voor dit duel zijn nog kaarten verkrijgbaar.
:drecul.gif: :headbang.gif:

Plaats reactie